Announcement

Collapse
No announcement yet.

Meccatune Xenon Valot + ongelmat

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Mujunen
    Newbiemmer
    • Aug 2006
    • 6

    Meccatune Xenon Valot + ongelmat

    Moro moro,

    Tuli hankittua meccatune halpis xenon valo setti. Asennus oli helppoa kesti noin tunnin verran.

    Osaako kukaan selvittää tämän ongelman. Kun käynnistän auton xenon valot syttyvät normaalisti päälle. joskus ei ole mitään ongelmia mutta 80% ajasta valot sammuvat ja joudun käynnistämään auton uudelleen jotta auto resetoi virhe koodin.

    Välillä ainoastaan yksi valo sammuu. Olen kokeillut nostaa vastusta eikä vieläkään toimi.

    Jos avaimen kääntää tokaan asentoon eli valot ja ilmastointi ynm on päällä niin valot toimivat normaalisti. Heti kun käynnistän niin valot sammuvat.

    On vi*tumaista kun ajaa motarilla 130 km pimeellä ja yhtäkki valot sammuu!!

    Osaako kukaan auttaa?

    T: Mujunen:think
  • Spetke
    Bimmer Enthusiast
    • May 2005
    • 3452
    • Janakkala

    #2
    Onkos tuollaiset valot asennettu Bemariin vai johonkin muuhun autoon?
    Paljonko halpis "mekatune" sarja maksoi?
    ---Bemu Expert Oy--- Bemu Expert Facebookissa ---Bemu Expert YouTubessa---

    Comment

    • pyroz
      BTCF Member
      • Nov 2002
      • 6767
      • PK-seutu

      #3
      Meccatunet on ainakin olleet nimenomaan laadukkaampien "halpis"-xenonien maineessa. Sammuileeko valot siis ainoastaan startatessa, vai myös ajon aikana?

      Mikä auto kyseessä?
      S65, S85, H1, N63TU, HA0, IB1

      Comment

      • JonasG
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2006
        • 2160
        • Porvoo/Helsinki

        #4
        Originally posted by pyroz View Post
        Meccatunet on ainakin olleet nimenomaan laadukkaampien "halpis"-xenonien maineessa. Sammuileeko valot siis ainoastaan startatessa, vai myös ajon aikana?

        Mikä auto kyseessä?
        Jees parissa autossa(Golf vr6 ja gti) ollu Meccatunet ja ongelmia ei ole ilmennyt..:think

        Comment

        • Dualfun
          Moderator
          • Jan 2003
          • 17853
          • PKS

          #5
          Viittaa siihen, että virta loppuu kesken ballasteilta!

          Olen huomannut Xenoneiden kanssa ongelmia huonolla akulla itsekin. Hyvä testi on koittaa käynnistää auto valot päällä jo radioasennossa ja katsoa sammuvatko ne silloin (toinenkin vaan voi jäädä syttymättä). Jos sammuvat, loppuu virta kesken ja tapahtuu samanlainen ilmiö kuin tässä kuvattu. Jotta ne saa takaisin palamaan, täytyy ottaa valot pois päältä ja laittaa uudelleen päälle.

          Et maininnut autostasi, mutta olet että olet myös vaihtanut isommat sulakkeet Xenon asennuksen yhteydessä? Joku vikaelektroniikkahan saattaa sammuttaa releen tapaan virrat ajovaloilta sulakkeen pamahtamisen estämiseksi. Mahdollisia syitä on varmasti x määrä kuitenkin.

          Itsellä myös Meccatunen H1 sarja autossa, pelkästään hyviä kokemuksia. Eikä mittariston neulat elä omaa elämäänsä niinkun joillain sarjoilla
          E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
          E28 ///M535i '87 zinnoberrot
          E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic

          E36 320i Cabrio ///M-Sport '98
          ½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
          ½ E36 ///M3 '93 individual veilchenblau metallic w/ nappa flieder dunkel
          ½
          G20 320d xDrive mineralweiss metallic w/ vernasca cognac extended
          Muut talouden vehkeet: Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
          Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84, muun merkkiset
          Vikakoodien lukua ja diagnosointia (E-F-G sarjat), koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.

          Comment

          • pheno
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2006
            • 1996
            • Tampere

            #6
            Mistä saisi edullisia varapolttimoja Meccatune H1 sarjaan ? Viimeksi kun kyselin niin oli ~140€/pari. Kova hinta, jos vertaa, että GT HID sarjan varapolttimot on 30€/kpl.

            Comment

            • Rockwell
              Bimmer Enthusiast
              • Jun 2003
              • 1713
              • Helsinki

              #7
              Kuvista mitä olen katsellut niin samanlaiset liittimet näyttää olevan monissa xenon seteissä.
              BMW F31 330d M-Sport -13
              ex. BMW F21 116i -13
              ex. BMW 540i(g) Touring -01
              ex. ALPINA B10 Bi-Turbo -92 #430
              ex. BMW 316g -99
              ex. BMW M5 Touring -92
              ex. BMW 535i -91
              ex. BMW M5 -91
              ex. BMW 325i Touring -90

              Comment

              • pheno
                Bimmer Enthusiast
                • Feb 2006
                • 1996
                • Tampere

                #8
                Originally posted by Mujunen View Post

                Osaako kukaan auttaa?

                T: Mujunen:think

                maadota xenonit suoraan koriin, vai oliko jo näin tehtynä ?

                Comment

                • reddewil
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2003
                  • 3015
                  • West Coast

                  #9
                  Originally posted by Dualfun View Post
                  Viittaa siihen, että virta loppuu kesken ballasteilta!

                  Olen huomannut Xenoneiden kanssa ongelmia huonolla akulla itsekin. Hyvä testi on koittaa käynnistää auto valot päällä jo radioasennossa ja katsoa sammuvatko ne silloin (toinenkin vaan voi jäädä syttymättä). Jos sammuvat, loppuu virta kesken ja tapahtuu samanlainen ilmiö kuin tässä kuvattu. Jotta ne saa takaisin palamaan, täytyy ottaa valot pois päältä ja laittaa uudelleen päälle.

                  Et maininnut autostasi, mutta olet että olet myös vaihtanut isommat sulakkeet Xenon asennuksen yhteydessä? Joku vikaelektroniikkahan saattaa sammuttaa releen tapaan virrat ajovaloilta sulakkeen pamahtamisen estämiseksi. Mahdollisia syitä on varmasti x määrä kuitenkin.

                  Itsellä myös Meccatunen H1 sarja autossa, pelkästään hyviä kokemuksia. Eikä mittariston neulat elä omaa elämäänsä niinkun joillain sarjoilla
                  En jaksanut rajata lainausta, mutta e39:n xenonit kaulilla ja laturi lopetti lataamisen joten jännite tipahti sille tasolle että moottori kävi noin kolmella ja huoltovalot syttyi mittaristoon Eli orkkikset xenonit jaksaa toimia tuolla n.8v jännitteellä kun auto ei enää jaksa... Valot ei siis keulilta sammuneet, takana olikin jo niin himmeää ettei valoja erottanut ja muutenkin hyytyminen edessä... Nämä kyllä kiinni e36:ssa... Mutta voihan nuo "tarvikkeet" tarvita isomman jännitteen toimiakseen tai sitten "auton" oma systeemi säästää jostain kun jännite tipahtaa...? Ken tietää kun kiesistä ei tietoa!
                  ...

                  Comment

                  • Mujunen
                    Newbiemmer
                    • Aug 2006
                    • 6

                    #10
                    Niin aivan ajan bmw 2004 330stä.

                    Valot sammuvat ainoastaan silloin kun auto on käynnissä.
                    Esim voin ajaa vaikka pari kilometriä ja valot eivät sammu ja yhtäkkiä oikea tai vasen etuvalo sammuu.

                    Myöskin valot eivät tahdo toimia esim kylmällä. Joutuu käynnistää auton pari kolme kertaa ennenkun valot pysyvät jotenkin päällä.

                    Comment

                    • Juppe
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2002
                      • 4541
                      • TURKU

                      #11
                      Noi samat ongelmat koskevat lähes kaikkia halpisxenoneita. Kaverin pumassa ei toinen valo syttynyt ikinä laakista ja vikaa siihen ei koskaan selvinnyt. Sama valo taas toimi mun KTM dukessa ihan hyvin. Dukessa valo pysyi päällä jos prätä lähti laakista käyntiin mutta jos joutui starttaamaan uudestaan loppui virta ballastilta. Sitten se sammui ja katkaisijaa joutui renkaamaan kerran että lähti taas päälle. Vaihda uus akku niin toi vika varmaan korjaantuu. Kyllä niillä jälkiasennushässäköillä ja alkuperäisillä on vaan eroa...

                      Comment

                      • JonasG
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jun 2006
                        • 2160
                        • Porvoo/Helsinki

                        #12
                        Originally posted by pheno View Post
                        Mistä saisi edullisia varapolttimoja Meccatune H1 sarjaan ? Viimeksi kun kyselin niin oli ~140€/pari. Kova hinta, jos vertaa, että GT HID sarjan varapolttimot on 30€/kpl.
                        Pitäisi käydä muun merkkiset jälkiasennus polttimot tuohon Meccatune sarjaan kun piuhojen naaras ja uros liittimet ovat yleismalliset..

                        Comment

                        • Terou
                          BTCF Member
                          • May 2005
                          • 791
                          • Tampere

                          #13
                          Saattaa olla, että tässä on ajovaloelektroniikan "suojatoiminnosta" kyse. Elektroniikka luulee että polttimo on palanut tai johto poikki tms. ja päättää katkaista virran kokonaan. Tällaisia toimintoja on, mutta minullakaan ei valitettavasti ole tarkempaa tietoa missä automerkeissä ja -malleissa tarkalleen.

                          Mujunen voi laittaa viestiä via PM, jos haluat kokeilla muutaman euron investoinnilla, löytyisikö ratkaisua ongelmaan.

                          Tuohon polttimojuttuun -- yleisesti ottaen tehtaalta lähtiessään noiden xenonpolttimoiden hinnat on hyvin samaa tasoa (koskee myös xenonsarjoja), se hinta laitetaan sitten täällä päässä pakettiin merkityn nimen ja myyjän rahanhimon mukaan. Eli merkin sijasta kannattaa katsoa ennemmin takuuta ja hintaa.
                          Last edited by Terou; 20-02-2007, 10:48.
                          E46 M3 perän lukkoyksikkö
                          Projekti: E46 M3 Supercharged rata-auto Myydään, ehkä, privaviestiä jos kiinnostaa

                          www.xenonkauppa.fi Kaikki osat xenonvaloihin

                          Comment

                          • bmw e34
                            Bimmer Fanatic
                            • Dec 2002
                            • 633
                            • raahe

                            #14
                            tämähän nyt ei varsinaisesti liity ko. ongelmaan mutta todennäköisesti auttaa jotain joka joskus search :llä hakee juttua jälkiasennus xenoneista.

                            eli otin E34 :sta jälkiasennus xenon sarjan (biltema) irti jossa se toimi 1.5 vuotta täysin ongelmitta kesät ja talvet. ja se oli kytkettynä alkuperäisiin H1 :sen johtoihin eikä edes sulaketta vaihdettu vaan sekin oli alkuperäisen kokoinen. siirrettiin sama sarja suoraan käytöstä kaverin -97 C180 mersuun, myöskin alkuperäisiin johtoihin suoraan eikä sulaketta muutettu/vaihdettu. valot pelasi laakista mutta myöhemmin illalla kaveri sitten soitteli että taisi mittaristo laueta noiden xenonien vuoksi kun valot laittaa päälle niin mittaristo pimenee hetkellisesti (kaikki merkkivalot + tausta valot) sekä kello resetoituu. no muistin samantein että kaverin autosta oli akku käynyt tyhjänä pari päivää aiemmin ja epäilin huonoa akkua (napajännite 12.1 v ,alimmillaan 11.2v ja käynnissä 14.3v) koska asennuksessa ei varmasti ollut vikaa (molemmat sähköasentajia) mutta heti ensi kokeilussa ei mitään ongelmia ilmennyt. kaveri soitti seuraavana päivänä pohjoisen reissulta ~600 km ajon jälkeen että mittaristo ei enään temppuile, joten akku todennäköisesti latautunut kunnolla. ongelmat palasivat kun auto oli ajamatta yön yli. toisin sanoen akku oli kaputt vaikka auto lähti käyntiin ja pelasi muuten. homman pointti/opetus on että ennenkuin aletaan purkaa autoa atomeiksi ja vaihteleen LCC-moduleita ja vastaavia niin kannattaa tarkastaa perusasiat ensin. akun kunto, jännite, laturin toimivuus, sulakkeet, releet ja varsinkin viimeksi asennettujen vehkeiden liitokset. se että liitos näyttää päältäpäin hyvältä ei meinaa sitä että se on sähköisesti hyvä (ei ylimenovastusta).

                            Comment

                            • Jamppa
                              BTCF Member
                              • Jul 2002
                              • 387
                              • Kerava

                              #15
                              Sama ongelma?

                              Joo eli itsellä alkoi meccatunet oireilemaan myös: ensin toinen valoista alkoi räppimään, ja nyt on hyytynyt kokonaan. Valojen pääsulake on vaihdettu isompaan, ei vaikutusta. Kokeiltu vaihtaa ballastia puolelta toiselle, ja aina se puoli pimeänä missä ko. ballasti. Oisko munki kohdalla vika esim. huonossa akussa (ei ongelmia startatessa tai missään muussakaan) vai rikkinäinen ballasti? -Kiitokset asiantuntijoille!

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎