Announcement

Collapse
No announcement yet.

L-jetistä Motroniciks?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Belfast81
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2005
    • 204
    • SOUMI

    L-jetistä Motroniciks?

    Ei kait siin mitään ongelmia tule jos esim 2.3:sen koneen muuntaa L-jetistä motroniciks? tai ny ihan minkä hyvänsä?
    siis muutaku nokka pyörä/virranjakaja?
    Vw Passat "power diesel" 1.9tdi
  • Nipsu
    Bimmer Fanatic
    • Apr 2005
    • 202
    • Tampere

    #2
    Minkä ny lasket ongelamks. LE-jet (huom. ei L-jet) tarkkailee moottorin lämpötilaa termostaattikotelosta (L-jet kahdella anturilla), kierrosnopeustietoa virranjakajalta (virranjakaja lohkossa), imuilman lämpötilaa (ilmamäärämittarilla) ja kaasuläpän asentoa (läppä auki tai täysin kiinni).

    Motronic vastaavasti AINAKIN moottorin lämpötilaa, kierroslukutietoa vauhtipyörältä, imuilman lämpötilaa ja kaasuläpän asentoa. Nuo nyt ainakin erona, tähän hätään en muista muuta, mutta on niitä eroja.

    Niin, Motronic koneessa virranjakaja nokka-akselin päässä ja L/LE-jet lohkossa. Motronic sisältää myös sytytyksenohjauksen, L/LE-jetissä sytkä ruiskusta erillään. Lisäilkää muut mitä puuttuu, nuo nyt tuli äkkiseltään mieleen.
    Last edited by Nipsu; 15-02-2007, 10:12.

    Comment

    • lepikko85@luukku.com
      Newbiemmer
      • Mar 2008
      • 2

      #3
      l-jetistä motronic

      miten onnistuu vaihtaa e30 320i 84 vuotiseen uudemman mallin imusarja ja kansi ja ruiskun ohjaus yksikkö ja mitä kannattaa tehdä kansiremontin yhteydessä kun tarkoituksena ois jossain vaiheessa laitella ahdinta paikoilleen. ja voiko kyseiseen bemuun laittaa uudemman mallisesta ohjaustehostimen ja tarviiko mittään muutoksia

      Comment

      • CH3OH
        Bimmer Rookie
        • Aug 2007
        • 52
        • Satakunta

        #4
        Motronic-koneen hilujen mekaanisesta yhteensopivuudesta en tiedä. mm. virranjakaja taitaa olla eri paikassa, joten ihan pikkuhommasta ei lie kyse. Moottorinohjauksen päivittäminen motroniciin turbo-käyttöä varten on kyllä melko turhaa. Kansirempan yhteydessä kannattanee laittaa vaikka elring- tai cometic-tiiviste ja ARP:n kovat pultit, riippuen budjetista. Haulla löytyy noista miljuuna topiccia. Tehostettuun ohjaukseen tarviit ainakin tehostetun hammastangon, pumpun, letkut ja säiliön. Käyvät luultavasti melkein mistä tahansa e30:stä toiseen (IX:ssä saattaa olla erilainen hammastanko). Onpa joku tainnut sovitella e36 tangonkin.
        E28 520i:Timantinmusta vikamagneetti
        ex: e30 M40

        Comment

        • lepikko85@luukku.com
          Newbiemmer
          • Mar 2008
          • 2

          #5
          kansiremontti

          nii mitään eikois venoja tai keinu hassäköitä ei tartte en tiedä mut miula on toi 84 e30 ja sit toinen uudempi misstä noita motronicin osat purin niin siinä on virranjakaja samas paikas ja onko tietoo et onko noissa kansissa mitään eroja et käy yks yhteen??? molemmat siis 2.0 kutoskoneita

          Comment

          Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎