Teippaa kalvo lasin ulkopuolelle ja leikkaa sen verran isommaksi että se mahtuu sisällä tiiviisteen sisään. (mittaa työntämällä jotain tiivisteen väliin ja kato paljonko se uppoaa.
Miten sen saa sinne uppoamaa, mul ne on ainaki tosi jämptisti ikkunas kiinni..?
Kiitos hyvistä neuvoista Specille (toki muitakaa sivuuttamatta)! On se hyvä ku täältä löytyy asiantuntevaa porukkaaki joskus.
Mitenkäs maalaus? Itsellä olisi ajatus kiertää lasit niin että tummuusaste kasvaa portaattomasti mentäessä taaksepäin. Eli tuulilasi on orggis sävylasi ja sivulaseista lähdetään lähdetään tummuutta kiertämään pikkuhiljaa enemmän ja enemmän kunnes takalasilla ollaan jo "tositummassa"? Näitä lasiinpalavia ohenteita pitäisi löytyä jolloin homman pitäisi olla mahdollista. Luonnollisesti tässä projektissa pitää kaikki lasit olla maalaamossa irroitettuna. Jotenkin tuo "laillinen" etusivulasin ja takasivulasin tummuusero sairastaa silmää niin paljon että "jotain muuta pitäis tehdä"?
Joo, eli lähinnä tarkoitinkin off topic omaa projektia ääneen ajatellessa. Varsinaisesta kalvotummennuksestahan tuossa edellä tuli oikeastaan kaikki huomionarvoinen, paitsi se että kannattaa imuroida auto x3 huolellisesti ennen asennusta. Vähentää hieman kalvon väliin jäävän pölyn määrää.
Yks vinkki lisää! Kiitos kaikille jeesistä! Mie kattelen miten käy, ku käyn niitä tuhraamaa viikonloppuna..
Tää oli muuten harvinaisen hyvä topicci, auttaa varmaan vielä montaa ihmistä.
Kiitoksia kaikille ketkä helppi.Ja jos jotain tulee vielä mielee omista kokemuksista ni lisäilkää ihmees. Mäki lisäilen ku olen saanu kalvot paikallee.
Sen verran vielä ettei takalasiin kannata mielestäni valita tumminta mahdollista. Laita takasivulaseihin tummat ja takalasiin hieman vaaleampi niin näät peilistäkin jotain. Efekti on ulospäin ihan sama, sillä sivulasit estää valon pääsemisen autoon ja näinollen takalasikin näyttää ihan yhtä tummalta.
Kannattaa lämmittää varoen, sillä jos luottokortti sulaa vastakkaiselle puolelle niin lasi hajoaa (karskaistu) jonkun ajan päästä. Istuin nimittäin itse kyseisen auton takapenkillä poistamassa apuna kalvoa kun se yhtäkkiä pasahti siruiksi...
Omasta taas meni kumpikin etusivulasi kun otin liimoja pois lämmittämällä. Toinen hajosi 2 viikon päästä kun laskin ikkunan alas ja toinen reilun viikon päästä edellisestä ajettaessa liikenneympyrää ympäri. Se vaan räsähtää ja tuli pieni reikä lämmityskohtaan.
Mites toi etusivulasien tummennus, ootteko harrastanut sitä ja kuinka tummalla kalvolla...ittellä ei oo sävylaseja edessä joten vois heittää raa´asti vaan jotain melko mietoa kalvoa niihin?
Ja samalla vois heittää niitä hintoja noista eri kalvomerkeistä.
Noita etulaseja ainakin täälläpäin moni tummentaa ja osalla myös lähtee ne pois jonkun ajan päästä ku polisit ei kuulemma nää tarpeeks hyvin sisään mut jos et ajele P*ll*rallii hirveesti ni saat olla rauhassa
Sorge offtopik :oops:
Lisätään vielä että muhun saa ottaa yhteyttä vaik pm viestinä jos idässä haluu lasit tummiks...kaveri tekee sivubisneksenä noita... :roll:
Joo tossahan noi kaikki ohjeet suurinpiirtein jo tulikin :!:
Nimim. coupe ja touring viikonloppuna tummennettu (ei tuulilasia)
Että jos jotain täälläpäin kiinnostaa niin voin halvalla tehdä :lol:
BMW Service P.o4oo925441 [email protected] Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat
Työmaalla ammattimies tummensi 3M:n tummimmalla kalvolla uuden Hyundai Coupen takalasit. Pari seikkaa joista voisi vielä olla hyötyä: ammattimies käytti kalvon levitykseen mm. puupalikkaa (n.16mm. paksua), jonka päällä oli nahan palanen, joka varmaan estää mahdollisten naarmujen muodustumisen. Fairyvettä ei kannata säästellä, näytti oikeasti aika karulta kun kaveri laittoi sitä vettä niin paljon, että takana valkoinen nahkapenkki oli kuin vesiliukumäki. Ja takalasin kalvotuksen leikkaus vaiheessa hattuhyllylle laitettiin loisteputki, jotta leikkauksen voi tehdä mahdolisen tarkasti kun otetaan huomioon se musta reuna joka takalasissa on. Muutama ylimääräinen milli kalvosta työnnettiin lastalla/liuskalla reunojen alle.
Nonii, nyt on meikäpoika tummentanu takasivulasit. Kokemuksesta voin sanoa, et älkää tehkö sitä krapulassa.... Nimimerkillä -ekallakerrallavituralleen-. Elikkäs niinhän siinä kävi et ensimmäinen ikkuna meni ihan päin persettä ja toinen vähän vähemmän päin persettä. Kokemusten kauttaa siis voittoon. Onneks tulin ostaneeks 305*65 kokosen rullan sitä kalvoa, nimittäin ne ikkunat saa kyllä tummentaa ensikertalainen pariin kertaan.
Vaikeuksia tuotti: Kalvon siisti leikkaus oikean kokoiseksi (koska sisäpuolella tiivisteet olivat niin tiukat, että kalvo ei mennyt sinne väliin), sekä "pölytön asennus".... Ainiin, myös ikkunan pyöreät muodot kulmissa tuottivat matto veitsen kanssa ongelmia...
Onko kellään vinkkejä, millä kalvon liimat saa siististi lasista pois?? Pitää meinaan tänään tehä se eka ikkuna uusiks, ku niin moni asia meni perseelleen..
Täytyy sanoa, et mikäli sanonta "virheistä oppii" pitää paikkansa, minä opin enemmän asennuksen aikana, ku koko amisaikana...
Liimat saa helposti pois kun suihkutat taas kerran fairivettä reilusti ikkunaan ja partahöylän- tai mattoveitsenterällä raappaat liimat pois. Tämän jälkeen kannattaa vielä pyyhkäistä ikkuna sinolilla.
Comment