Announcement

Collapse
No announcement yet.

ruostumattomia ahtoputkiston osia

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Neppo
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2006
    • 721
    • Laihia

ruostumattomia ahtoputkiston osia

Hei kaikki,

Mistä yleensä ostatte ruostumattomia (aisi 304) ahtoputkiston (pakoputkiston) osia? Suositteko paikallisia myyjiä vai voiko esim. käyriä tilata jostain halvalla?

Kiinnostaisi Itä-Suomen myyjät jos jollain niistä kokemuksia. Esim. Kuopio-Siilinjärvi-Iisalmi alue.

Kokemuksia ja suosituksia kaivataan! Kiitos etukäteen vastauksista.
  • vpernu
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2003
    • 522
    • Kouvola

jos edullisest haluut ni mee ettii jostain romikselt..

Comment

• Toffe_Vsa
      Bimmer Rookie
      • Jun 2006
      • 152
      • Vaasa

perus jostain rautaliikkeestä vähä rosteriputkee ja ei muutaku kotiin hitsaalemaan ja taivuttelemaan

Comment

• Setämies
        Newbiemmer
        • Mar 2007
        • 16
        • Varsinainen Suomi

Originally posted by Neppo View Post
        Hei kaikki,
        Mistä yleensä ostatte ruostumattomia (aisi 304) ahtoputkiston (pakoputkiston) osia? Suositteko paikallisia myyjiä vai voiko esim. käyriä tilata jostain halvalla?
        Teollisuuden prosessiputkistoja valmistavat firmat vois myös olla hyvä etsiskelykohde. Ei välttämättä oo kaikki aisi-seosta mut rst/hst kuitenkin. Seinämäpaksuus voi kans vaihdella rankasti. Meijereissä käyttivät muistaakseni about kolmituumaista ei niin kovin paksuseinäistä. Silloin kun niitä vielä oli enempi kuin pari-kolme koko maassa.

Jos pääsee yhteisymmärrykseen sopivan hepun kanssa moisesta putkivääntöfirmasta hiukan siipeensä saaneiden osien hinta voi pudota ns noutohintaan. Taitaa kyl olla rosteriromukin kovissa hinnoissa näinä päivinä.

Juu, en ole ihan sieltäpäin joten tarkempaa osoitetta ei oo kertoa.

Comment

• Juppe
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2002
          • 4541
          • TURKU

Ei niitä väänteleen kannata alkaa. Haet nipun rst mutkia ja putkee vesijohtoliikkeestä ja duunaat niistä.

Comment

• S.Kaulaote
            Bimmer Enthusiast
            • Mar 2006
            • 1579
            • Woikkaalla

Originally posted by Juppe View Post
            Ei niitä väänteleen kannata alkaa. Haet nipun rst mutkia ja putkee vesijohtoliikkeestä ja duunaat niistä.
            Tulee ainaski kalliita ahtoputkia!! Ite noita putkia vääntelen päivästä toiseen ni sen verran hintatietonen että varsinki noi isommat rst käyrät on aikas tyyriitä. Ja tuota putkea ei saa kun 6m kangissa. Suosittelen etsimää jonku romuliikken mistä käyt kärkkymässä käyriä ja putkenpätkiä..
            Cars - cheaper than girls and less whining, unless it's a turbo.

-49 Mercury LQ4 Twin Turbo
            -Mitsubishi "runkkari"

Comment

• Juppe
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2002
              • 4541
              • TURKU

Kyllä mulle on ihan sen verran myyty mitä olen tarvinnut. Ei oo ollu pakko ottaa koko kankea, vaan sahasivat tarpeiden mukaan. Olisko 2.5" mutkat ollu 10e/kpl. En nyt tarkkaan enää muista kun viimeksi hain itse 2v sitten. Ei niistä nyt noikaan hirveen kalliit tullu. Eikä mee seinät lyttyyn pätkääkään. Tietty jos on kunnon koneet joilla saa taivutettua niin, että putki pitää muotonsa niin sitten vaan suoraa kankea ostamaan. Helposti meinaa itse taivutettaessa tulla ryppyä ja lommoa (tai sit mä en vaan osa...). Marteliuksen rst pakoputkiainekset varmaan kävis kans tohon. Pyytää vaan tuttua putkimiestä hakeen vesijohtoliikkeestä niin on hintakin suht sopiva
              Last edited by Juppe; 22-03-2007, 20:49.

Comment

• Harri G
                BTCF Member
                • Jul 2005
                • 9042
                • Iisalmi

Iisalmesta Mutelta (nykyään Kuusankoski Oy, parkatilla). Pitäisi olla melkosen monenlaista putkea. Itse hain muutaman metrin ihan teräsputkea ja kyllähän ihminen tunsi itsensä pieneksi siinä hallissa. Kannattaa käydä kysymässä. Ei ollut hinnankiroissa ainakaan tuo teräsputki (5€/m).
                E39 ja E91

Comment

• S.Kaulaote
                  Bimmer Enthusiast
                  • Mar 2006
                  • 1579
                  • Woikkaalla

Kyllä mulle on ihan sen verran myyty mitä olen tarvinnut. Ei oo ollu pakko ottaa koko kankea, vaan sahasivat tarpeiden mukaan. Olisko 2.5" mutkat ollu 10e/kpl. En nyt tarkkaan enää muista kun viimeksi hain itse 2v sitten. Ei niistä nyt noikaan hirveen kalliit tullu. Eikä mee seinät lyttyyn pätkääkään. Tietty jos on kunnon koneet joilla saa taivutettua niin, että putki pitää muotonsa niin sitten vaan suoraa kankea ostamaan. Helposti meinaa itse taivutettaessa tulla ryppyä ja lommoa (tai sit mä en vaan osa...). Marteliuksen rst pakoputkiainekset varmaan kävis kans tohon. Pyytää vaan tuttua putkimiestä hakeen vesijohtoliikkeestä niin on hintakin suht sopiva
                  Mikä on "vesijohtoliike"? No kumminki mitä myö käytetään tuolla esim. paperitehtailla niin kaikki joutuu melkeen ostaan Onniselta. Ja myydään vain yrityksille. Eli jos ei suhteita/omaa firmaa ni niitä ei saa sieltä. Min. määrä putkea on 6m. Tietysti kaikki käyrät/putket jos maksaa yleensäki mitää ni on meikäläiselle kalliita kun tulee ihan palkan lisänä.. Onneks Pomo ei lue Bmw Foorumia! Kuitenki huomenna saan tarkat hinnat noista putkista/käyristä mitä maksaa(Onnisella) ni voin sit postata tänne. Kuitenki halvemmaks varmasti tulee ostaa ne käyrät/putket noista "romuliikkeistä". Kuitenkin kysymyshän oli että mistä saa halvalla.

-Mitsubishi "runkkari"

Comment

• Neppo
                    Bimmer Fanatic
                    • Aug 2006
                    • 721
                    • Laihia

Mutelta kans meinasin käydä kattomassa. Oon huomenna menossa tonne itään ja kattoo jos ens viikolla sais motin keulalle ja pääsis suunnittelemaan putkistoo.

Kattelin noiden käyrien hintaa ja ajattelin kans jotain romiksia jos löytyis jotain valmiita putkia, missä olis mutkia mitä vois hyödyntää. Tulossa kumminkin stage 1 tuohon omaan koslaan niin ei viitti miljoonaa maksaa ahtoputkesta mikä aika varmasti kumminkin menee joskus uusiksi.

Pitää soitella pariin muuhunkin paikkaan, mutta tuo Mute tällä hetkellä paras paikka. Vieläköhän siellä pihalla on se rompetori? Onko ketää sieltäpäin?

Pakosarjan kasasin mustasta putkesta ja käyristä ja kaupan tavarasta. Onhan se tietty helppoa pistää vaan osia peräkkäin ja tinata kiinni. Ei tartte katkoa ja korjata kulmia jne. No onpa rakkaampi lapsi kun se joskus tulisi sitten valmiiksi.

Comment

• S.Kaulaote
                      Bimmer Enthusiast
                      • Mar 2006
                      • 1579
                      • Woikkaalla

Tuossa vähä Onnisen hintoja:
                      Rst putki 60,3x1.6mm 33.78E metri
                      76.1x1.6mm 41.60E metri

Rst käyrä 76.1x2.0mm 90ast. 22,41E kpl

-Mitsubishi "runkkari"

Comment

• Neppo
                        Bimmer Fanatic
                        • Aug 2006
                        • 721
                        • Laihia

Kiitoksia hinnoista.

Kyllähän noilla hinnoilla alkaa tulla ahtoputkelle hintaa. Ja sitten juurikin eräs Onnisen ongelma; ei saa yksityinen ostettua.

Mielestäni jaloa tuning harrastusta tulisi tukea reippailla alennuksilla ja tiskinaltamyynnillä

Comment

• -weikko
                          Bimmer Fanatic
                          • Jul 2006
                          • 305
                          • Kalajoki

Originally posted by S.Kaulaote View Post
                          Tuossa vähä Onnisen hintoja:
                          Rst putki 60,3x1.6mm 33.78E metri
                          76.1x1.6mm 41.60E metri

Rst käyrä 76.1x2.0mm 90ast. 22,41E kpl
                          Pistää vähän miettimään nämät hinnat, onko nämät nyt niinkö firman kautta hintoja? Esimerkiksi tämä 76.1x1.6mm 41.60E metri kun itse saisin tämän hommattua työpaikan kautta alle 20e/metri..

Comment

• Juppe
                            Bimmer Enthusiast
                            • Aug 2002
                            • 4541
                            • TURKU

Hinnat menee sen mukaan miten paljon sieltä sitä tavaraa ostetaan. Eroa voi olla paljonkin. Ahsell ja onninen on niitä paikkoja mitä kautta mulle on tullu.

Edit: RST:n hinta on kiivenny aika kovaa vauhtia ylöspäin viimeisen vuoden aikana... Niinku on kuparikin, mutta se nyt ei tähän liity :P Jos halvalla haluu tehdä niin kylllä se rst kannattaa unohtaa ja tehdä mustasta. Sumuttelee aseöljyä ahtoputkiin sisäpuolelle niin eivät sitten ruostu.
                            Last edited by Juppe; 22-03-2007, 23:17.

Comment

• S.Kaulaote
                              Bimmer Enthusiast
                              • Mar 2006
                              • 1579
                              • Woikkaalla

Hinnat menee sen mukaan miten paljon sieltä sitä tavaraa ostetaan. Eroa voi olla paljonkin. Ahsell ja onninen on niitä paikkoja mitä kautta mulle on tullu.

Edit: RST:n hinta on kiivenny aika kovaa vauhtia ylöspäin viimeisen vuoden aikana... Niinku on kuparikin, mutta se nyt ei tähän liity :P Jos halvalla haluu tehdä niin kylllä se rst kannattaa unohtaa ja tehdä mustasta. Sumuttelee aseöljyä ahtoputkiin sisäpuolelle niin eivät sitten ruostu.
                              Näin se menee!! Tänäpäivänä romuhapis on tuolla 3E kg hintaa. Firma missä minä duunissa niin taitaa alennusprosentit olla tuolla 50-70% onniselta suunnilleen. Nuo hinnat on onnisen listoilta. Huomenna saan tietää tämän päivän hinnat.

-Mitsubishi "runkkari"

Comment

Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎