Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kattoluukun asentaminen

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • bmwbil
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2007
    • 230
    • Varsinais-Suomi

Kattoluukun asentaminen

Onko joku asentanut taikka asennuttanut autoonsa jälkikäteen kattoluukkua. En tarkoita sellaista nostettavaa tarvikeluukkua vaan ihan kunnollista veivillä tai sähköllä toimivaa, niinkuin uusissa autoissa on myydessä. Minulla on 98 E 39 520 ja ajattelin jos hinta ei mikään aivan hirvittävä ole, niin kattoluukku voisi olla mukava kesällä. Mietin ensin ilmastoinnin jälkiasennusta, mutta sen olen nyt kyllä jo unohtanut. Sen laittaminen ei kannata eikä välttämättä ole edes mahdollistakaan jälkikäteen.
    Tuollaisilla olen tässä vuosien varrella ajellut.

Fiat 600 -71, Ford Cortina -72, Saab 99 -72, Bmw 316- 78, Bmw 315 -82, Bmw 316 -84, Bmw 316 -85, (Chevrolet Corvette -85 summercar, Toyota corolla -87, Nissan -87 wintercars), Bmw E34 (91), Corvette C4 (94). Porsche 911 Carrera 4S (07)

Now: Lamborghini Gallardo 2006
    Bmw E39 520 i M5 look (98)

• SledgeHammer82
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2004
    • 1651
    • Pk-seutu

Originally posted by bmwbil View Post
    Onko joku asentanut taikka asennuttanut autoonsa jälkikäteen kattoluukkua. En tarkoita sellaista nostettavaa tarvikeluukkua vaan ihan kunnollista veivillä tai sähköllä toimivaa, niinkuin uusissa autoissa on myydessä. Minulla on 98 E 39 520 ja ajattelin jos hinta ei mikään aivan hirvittävä ole, niin kattoluukku voisi olla mukava kesällä. Mietin ensin ilmastoinnin jälkiasennusta, mutta sen olen nyt kyllä jo unohtanut. Sen laittaminen ei kannata eikä välttämättä ole edes mahdollistakaan jälkikäteen.
    Aika paljon helpompaa on kuitenkin asennuttaa se ilmastointi kuin kattoluukku. Käytännössä luukun asentaminen vaatii koko katon vaihtamista ja e39:ssä pilarien katkaisu ja hitsaaminen vaati jo jonkin verran ammattitaitoa. Moneen Bemariinhan on uutena Suomessa jälkiasennettu ilmastointi, sillä tällöin ilmastoinnista ei tarvinnut maksaa autoveroa. Projektin hinta vuosituhannen vaihteessa uusilla orggisosilla oli n. 2000 euroa.

E: Voisinpa vielä todeta, että e39:sin tapauksessa tuo 2000 euroa saattaa melko hyvin kuoleentua myyntihinnassa. Ainakin autoliikkeiden mukaan on nykyään melkoisen vaikeaa päästä eroon tuon luokan autoista, joissa ei ole ilmastointia.
    Last edited by SledgeHammer82; 05-04-2007, 15:17.

Comment

• bmwbil
      Bimmer Fanatic
      • Feb 2007
      • 230
      • Varsinais-Suomi

Kiitos

vastauksesta. Jos kattoluukun asentaminen on noin työlästä, niin unohdan sen heti alkuunsa. Saatatpa olla oikeassa tuon ilmastoinnin jälkiasennuksen suhteen. Kävin nimittäin kerran ihan mielenkiinnon vuoksi kysymässä liikkeessä vaihtoa ja myyjä kysyi heti onko autossa ilmastointia.
      Tuollaisilla olen tässä vuosien varrella ajellut.

Fiat 600 -71, Ford Cortina -72, Saab 99 -72, Bmw 316- 78, Bmw 315 -82, Bmw 316 -84, Bmw 316 -85, (Chevrolet Corvette -85 summercar, Toyota corolla -87, Nissan -87 wintercars), Bmw E34 (91), Corvette C4 (94). Porsche 911 Carrera 4S (07)

Now: Lamborghini Gallardo 2006
      Bmw E39 520 i M5 look (98)

Comment

Working...
      X
      😀
      🥰
      🤢
      😎
      😡
      👍
      👎