Announcement

Collapse
No announcement yet.

525 TDS:n sähköflektivika!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Karhukäsi
    Newbiemmer
    • Jul 2004
    • 11
    • Lempäälä

    525 TDS:n sähköflektivika!

    Mistä mahtaa johtua että kysesissä koneessa ei lähde sähköflektit pyörimään vaikka lämmöt nousis kuinka korkeelle? Vesi kiertää kyllä, oliskohan vika termostaattikytkimessä? Antakaa joku viisas neuvoja!
    Team Top Alcohol- Ja sekoilulla ei rajaa!
  • exodus
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2003
    • 774
    • Oulu

    #2
    eihän siinä sähkäflekti kuin ilmastoinnille. Normaali jäähdytys on viskolla.
    Jos sähköflekti ei pyöri AC:n ollessa päällä on vika todennäköisesti ykkösnopeuden vastuksessa.

    Comment

    • Karhukäsi
      Newbiemmer
      • Jul 2004
      • 11
      • Lempäälä

      #3
      ei siinä koko pirssissä oo edes ac:tä! silti nokalla tuplaflektit. ennen ne lähti pyöriin kun lämmöt oli noin 92 astetta, mutta nyt ei pelitä ollenkaan.
      Team Top Alcohol- Ja sekoilulla ei rajaa!

      Comment

      • Leka
        BTCF Member
        • Sep 2003
        • 7701
        • Vilppula

        #4
        Sulakkeet ehjät? #25, 29.
        sigpic

        BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


        Comment

        • tihuovin
          Bimmer Enthusiast
          • Dec 2003
          • 1422
          • Oulu

          #5
          Syylärissä on kaksi anturia, toinen 92 astetta ja toinen 99 astetta (muistaakseni). Kun lämpö nousee yli 92 asteen, flektin pitäisi pärähtää päälle puolella teholla. Kun lämpö nousee 99 astetta tai yli, flekti alkaa soimaan täydellä teholla.

          Jos ja kun se ei toimi 92 asteessa, vika voi olla:
          - Sulake sökö
          - Rele sökö (molemmille nopeuksille virta menee omien releidensä kautta, ainakin yleensä näissä vanhemmissa malleissa) tai sitten
          - Puhaltimen vastus on sökö (todennäköisin syy?)

          "Puolinopeudella" virta menee flektille ko. vastuksen kautta, sillä lasketaan flektin jännite => jännite alempi => puhallusnopeus alempi. Jos vastus on sökö => "puolinopeus" ei toimi. Vastus löytyy yleensä siitä flektin kehikosta.

          Hätäapukorjaukseksi käynee ko. vastuksen "ohittaminen". Pistät siihen väliin vain 2.5 neliömillimetrin kaapelin pätkän. Töllöin flekti pyörii aina täysillä silloin kun se pyörii. Oli sitten 92 astetta tai 99 astetta.

          t: Timo

          Comment

          Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎