Announcement

Collapse
No announcement yet.

K-jetin vaihto Motroniciin

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Stade64
    Newbiemmer
    • Sep 2006
    • 2

    K-jetin vaihto Motroniciin

    Onko kellään valmista kytkentäkaaviota,puran pois K-jetin ja vaihdan tilalle Motronicin?
    Vanha sulakerasia jää ja pitäisi saada johdot kytkettyä oikein.
    Keksintö on 520 e28 -82 jossa ilmastointilaite,osan kytkennöistä löysin mutta en kaikkille piuhoille.
  • SledgeHammer82
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2004
    • 1651
    • Pk-seutu

    #2
    Originally posted by Stade64 View Post
    Onko kellään valmista kytkentäkaaviota,puran pois K-jetin ja vaihdan tilalle Motronicin?
    Vanha sulakerasia jää ja pitäisi saada johdot kytkettyä oikein.
    Keksintö on 520 e28 -82 jossa ilmastointilaite,osan kytkennöistä löysin mutta en kaikkille piuhoille.
    520 E28-korisena ei olla valmistettu, joten kyseessä lienee 520i. 82-vuosimallissa tuossa pitäisi kyllä olla m20/b20-moottori L-Jetronic-ruiskulla, K-Jetronic taas löytyy 1981 mallin m60/b20-moottorin yhteydestä. Mekaanisesti tosin samasta moottorista kyse, tehdas vaan muutti koodia.

    Onko kyseessä siis varmasti K-Jetronic?

    EDIT: Näyttää olevan 82-mallisena sekä K-, että L-Jetroniccia. Sähköt kyllä ovat ihan erilaiset K-jetissä ja motronicissa. Esim. kierroslukumittari ottaa Motronicissa signaalin ECU:lta kun K-Jetissä puolalta, lisäksi K-Jet moottorissa on kaikenmaailman alipainehässäköitä, jotka pitää poistaa käytöstä. Virranjakaja paljon monimutkaisempi K-Jetissä (ja eri paikassa), suuttimet erilaiset jne.

    Tältä foorumilta löytyneestä linkistä olen joskus ladannut ETM:n, jossa on Motronicin kaaviot ym. Muistaisikohan joku linkkiä?

    EDIT2: Tuoltahan noita sähkökaavioita löytyy:
    Last edited by SledgeHammer82; 17-05-2007, 15:40.

    Comment

    • Stade64
      Newbiemmer
      • Sep 2006
      • 2

      #3
      Joo on 520i -82 ja nimenomaan K-jetillä.
      Nyt olen vaihtanut koneen johtosarjoineen m20b20 -89 jossa on Motronic,joten ne alipaine hässäkät jää pois.
      Kierroslukumittaria ei ole,Motronicissa on liitin ilmastointilaitteelle,en vaan löydä paikkaa mihin liittää.
      Myös bensapumpun ohjaus on erilainen,antureiden sopivuudesta vanhaan mittaristoon en vielä tiedä,aion kuitenkin yrittää kytkeä kaikki toimimaan.
      Ois ollu tarpeen saada vinkkiä et tuleeko ongelmia.

      Comment

      Working...
      X
      😀
      🥰
      🤢
      😎
      😡
      👍
      👎