Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ikkunoiden tummennus ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Rockford
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2004
    • 8028
    • Pinsiö

    #16
    Originally posted by awwwshit View Post
    A-Mainos lupas hintaan 200€ sunguard ja 220€ Johnson kalvolla johon tulee kaikki paitsi tuulilasi.

    Espoon AutoFix saman setin hintaan 340€ ja yks kolmas pulju Espoon alueella 300€ ja sama SunGuarg kalvoa käyttää. Kaikki ntaa sen 5-10v takuuta

    Mietin vaan kun hinta-haitari on niin suuri ni näkyykö se laadussa vai missä.. Jos jollakin on siis kokemusta.

    Pitääpä tsekkaa myös tuota Lustig:ia..
    Lasien tummennukset yli 30 vuoden kokemuksella


    Plussaa, että tekee ympäri suomen ja ei tarvitse miettiä laadukkuutta -> on varmasti yksi parhaimpia ja jälki virheetöntä. Tekevät siinä livenä ja näkee itsekin samalla miten homma käy.
    -Dodge Charger -73
    -Mercedes-Benz GLK
    -VW Transporter

    Comment

    • jukkae
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2006
      • 3506
      • 70800

      #17
      Originally posted by awwwshit View Post
      A-Mainos lupas hintaan 200€ sunguard ja 220€ Johnson kalvolla johon tulee kaikki paitsi tuulilasi.

      Espoon AutoFix saman setin hintaan 340€ ja yks kolmas pulju Espoon alueella 300€ ja sama SunGuarg kalvoa käyttää. Kaikki ntaa sen 5-10v takuuta

      Mietin vaan kun hinta-haitari on niin suuri ni näkyykö se laadussa vai missä.. Jos jollakin on siis kokemusta.

      Pitääpä tsekkaa myös tuota Lustig:ia..

      Toi 200€ ei oo kyl paha hinta kaikista laseista, halvin vissii mitä oon ikinä kuullu mistää firmalta. Jos tekee priimaa niin

      Comment

      • fRONik-_-
        Bimmer Fanatic
        • Jun 2010
        • 684
        • Helsinki

        #18
        Ugm

        Itse käytin UGM:llä eli www.undergroundmotorsport.net, jälki oli hyvää ja hinta kohdillaan ja sai jopa seurata niitten askarteluu mutta ainoo mistä tuli paha mieli oli että kun suihkutteli ikkunoihin sitä saippua vettä/fairii mitä nyt olikaa niin jäi ikävät tahrat penkeillekki, kävin kerran jo "itkemässä" asiasta, myyjä sitte otti hyllystä sisusta pesuainetta ja alko kieromaan mutta aika huonosti lähti jäljet pois viel olis pesemist.
        Nykyiset.
        Harraste:
        BMW E30 325i -88 700Hv
        Käyttis: BMW F31 330D -14 M-Sport

        Ex.
        Volkswagen Golf 1.8 -9
        2
        Volkswagen Vento 1.8 -92
        BMW E36 316i -92
        BMW E36 320i -91

        BMW E36 320 -92
        BMW E36 318is M-Sport -95
        BMW E36 323i -99
        BMW E90 330D -07 M-Sport
        BMW E36 325i -92 "M3"

        Comment

        • rus103
          Bimmer Rookie
          • Jul 2009
          • 53
          • Uusimaa

          #19
          Originally posted by awwwshit View Post
          En nyt viittiny tehä omaa topiccia mut jos tätä nostais ja kysyis että onko kukaan kalvottaut ikkunoita Tuusulan A-Mainos puljussa?
          Hinta on ainakin suht edullinen muihin verrattuna mut mites jälki? 10v takuuta antava Sun Guard ja Johnson kalvolle.. Oks kellään kokemusta kyseisestä puljusta ja oks noissa kalvoissa mitään eroa muuta kun hinnassa?

          Omani E61 oli kalvotettu kyseisen yrityksen toimesta ja vaimoni Volvo 850 STW sekä tutun Opel Insingnia STW - asiallista ja laadukasta eikä hinnalla pilattu. Suosittelen.

          Comment

          • coupebemaristi
            Bimmer Fanatic
            • Jul 2006
            • 220
            • 03

            #20
            Itse käytin juuri E39 toukan A-Mainoksessa. Mitään autoa en ole ikinä käyttänyt missään kalvotuksessa, joten on vaikea sanoa onko jälki täydellistä. Ei siellä ainakaan mitään isompia kuplia ole välissä ja takalasikin on tehty yhdellä suikaleella. Kalvotin kaikki lasit tuulilasia lukuunottamatta. Vähän se kalvo näyttäisi olevan reunoista "irrallaan" ainakin tavaratilan laseissa, joissa on se reuna tummennettu tehtaalla röpelöiseksi maalilla. Eli kalvo ei ole täysin tiiviisti lasia vasten sillä röpelöisellä pinnalla. Sanoi että viiden päivän päästä kun painelen ne reunat kiinni niin pitäisi tarttua, kun on kaikki vedet kuivaneet sieltä välistä. :think Saapi nähdä. Repivät muuten ovipahveista sen kromi/tiivistelistan sieltä pahvin yläpäästä irti kalvotuksen ajaksi ja raottivat näin ovipahvia yläpäästä. Onko tehty ihan oikein että ei ole rikottu mitään? :think Mielestäni ne kromilistat oli kuitenkin äkkiseltään katottuna ihan kohtuuhyvin paikoillaan kun tarkastelin työn tulosta lähtiessäni sieltä. Kalvoille myönnetään 10 vuoden takuu, mutta kuittia ei firmasta herunut vaikka sitä vielä lopuksi kysyinkin. Näytti vain oven väliin liimattua tarraa, jossa on firman yhteystiedot ja sanoi kuitin olevan siinä, vaikkei siinä mitään päivämäärää tainnut edes olla. On muuten sitten hyvä osata englantia kun menee asioimaan sinne iltasella, sillä asentaja puhui aika heikosti suomea. Itsekään en ole järin hyvä englannissa, mutta saatiin kyllä kommunikointi hoidettua niin, että molemmat ymmärsivät toisiaan. Hinta oli kaikille laseille 235 euroa (poislukien tuulilasi) ja siihen hintaan liimasivat pyynnöstäni pari pientä koristetarraa takaovien alaosiin kiinni, mutta toinen meni kyllä hiukan vinoon. :/ Mutta mielestäni kalvotustyön jälki on vähintäänkin hyvää, mikäli saan ne reunat vielä paineltua kiinni.
            Last edited by coupebemaristi; 06-07-2011, 01:08.
            E30 325 iX -90 touring
            Vw Passat 1.8 T -01
            Ex BMW:t
            E36 320 i -92 coupe
            E36 328 i -95 coupe
            E36 325 iA -94 sedan
            E34 520 i 24V -95 touring
            E34 540 iA -94 sedan
            E39 525 TDS -98 touring

            Originally posted by TareJR
            Mutta ite oon ollu tyytyväinen autoon ja tälleen harmitaa vaa se että noi ei olle oikealla keski jaolla noi vanteet.

            Comment

            • Simppaa
              Bimmer Rookie
              • Feb 2011
              • 49
              • Hyvinkää

              #21
              Mä käytin kanssa pari kk sitten A-mainoksessa. Jälki ei kyllä ole ihan priimaa ja saivat tehtyä jäljet (lista otetaan jollain ruuvarilla vääntäen) noihin ikkunan ylälistoihin. Muutama roska takalasissa ja kontin sivulaseissa. Kävin näyttämässä roskia ja asentaja siirsi roskia lämmitysvastusten taakse, ei tullut 100% hyvä.

              Sitten kysymys: Onko normaalia, kun etulaseissa on 50% kalvot, niin siinä näkyy ns. sateenkaaren värejä, saman väri kuin saippuakuplan pinnassa? Vienkö takuuseen?

              Lopputulema: Todella halpa ja mä kyllä sain kuitin, mutta virheiden vaara olemassa. Jälkikäteen mietittynä maksaisin kyllä sen muutaman kympin lisää että saisin varmasti 100% jälkeä! Ja tuntuu unohtuvan se englantikin siinä vaiheessa, kun menet kysymään roskista.
              e39 -02 530Dat M-Sport 220hp

              Comment

              • coupebemaristi
                Bimmer Fanatic
                • Jul 2006
                • 220
                • 03

                #22
                Originally posted by Simppaa View Post
                Mä käytin kanssa pari kk sitten A-mainoksessa. Jälki ei kyllä ole ihan priimaa ja saivat tehtyä jäljet (lista otetaan jollain ruuvarilla vääntäen) noihin ikkunan ylälistoihin. Muutama roska takalasissa ja kontin sivulaseissa. Kävin näyttämässä roskia ja asentaja siirsi roskia lämmitysvastusten taakse, ei tullut 100% hyvä.

                Sitten kysymys: Onko normaalia, kun etulaseissa on 50% kalvot, niin siinä näkyy ns. sateenkaaren värejä, saman väri kuin saippuakuplan pinnassa? Vienkö takuuseen?

                Lopputulema: Todella halpa ja mä kyllä sain kuitin, mutta virheiden vaara olemassa. Jälkikäteen mietittynä maksaisin kyllä sen muutaman kympin lisää että saisin varmasti 100% jälkeä! Ja tuntuu unohtuvan se englantikin siinä vaiheessa, kun menet kysymään roskista.

                Joo ei se ihan priima ole mullakaan. Todella pieniä kuplia tai roskia on kyllä havaittavissa jossakin kohtaa kun tarkasti läheltä katsoo.

                Mulla on myöskin ne 50%:t kalvot etulaseissa ja näkyy ne "sateenkaariheijastukset". Mietin ihan samaa, että kuuluuko tosiaan asiaan. :think Tuollaisenaan kalvot ovat liian helposti tunnistettavissa verrattuna sävylaseihin.

                En tosiaan tiedä todella halvasta, mutta oli se ihan suht edullinen paikka. Itsekin olisin valmis maksamaan hiukan enempi priimasta työnjäljestä. Kirjoittelehan tänne jos menet valittamaan asiaan liittyen tai saat jotakin parannuksia takuutyönä...
                E30 325 iX -90 touring
                Vw Passat 1.8 T -01
                Ex BMW:t
                E36 320 i -92 coupe
                E36 328 i -95 coupe
                E36 325 iA -94 sedan
                E34 520 i 24V -95 touring
                E34 540 iA -94 sedan
                E39 525 TDS -98 touring

                Originally posted by TareJR
                Mutta ite oon ollu tyytyväinen autoon ja tälleen harmitaa vaa se että noi ei olle oikealla keski jaolla noi vanteet.

                Comment

                • Steel
                  BTCF Member
                  • Aug 2009
                  • 31
                  • Vantaa

                  #23
                  Tuli revittyä omasta autosta tänään etulaseista kalvot pois katsastusta silmällä pitäen ja tuli pari hassua kuvaa otettua, joten pistänpä esille ne jos vaikka joku muu sattuisi tarvitsemaan vinkkiä kalvojen irroitukseen. Pitkään tuli pohdittua millä aseilla hommaan lähdetään ja lueskelin juttuja aina jätesäkki-teorioista kuumailmapuhaltimiin päätyen lopulta seuraavaan komboon:

                  • Keraamisen lieden puhdistuskaavin
                  • CRC Brake Cleaner
                  • Autoglym Fast Glass









                  Alkuun kalvon irroitus lasista, jonka jälkeen suihkia lasiin jääneen liiman päälle crc:tä reilusti jolloin liima pehmenee --> voi kaapia lastalla pois. Pienimmät liimanjämät paperilla pyyhkien pois ja lopuksi fast glass viimeistely. n. 45min per lasi siinä vierähtää mukavasti.
                  Last edited by Steel; 11-07-2011, 21:07.

                  Comment

                  • coupebemaristi
                    Bimmer Fanatic
                    • Jul 2006
                    • 220
                    • 03

                    #24
                    Originally posted by Steel View Post
                    Tuli revittyä omasta autosta tänään etulaseista kalvot pois katsastusta silmällä pitäen ja tuli pari hassua kuvaa otettua, joten pistänpä esille ne jos vaikka joku muu sattuisi tarvitsemaan vinkkiä kalvojen irroitukseen. Pitkään tuli pohdittua millä aseilla hommaan lähdetään ja lueskelin juttuja aina jätesäkki-teorioista kuumailmapuhaltimiin päätyen lopulta seuraavaan komboon:

                    [*]Keraamisen lieden puhdistuskaavin[*]CRC Brake Cleaner[*]Autoglym Fast Glass



                    Alkuun kalvon irroitus lasista, jonka jälkeen suihkia lasiin jääneen liiman päälle crc:tä reilusti jolloin liima pehmenee --> voi kaapia lastalla pois. Pienimmät liimanjämät paperilla pyyhkien pois ja lopuksi fast glass viimeistely. n. 45min per lasi siinä vierähtää mukavasti.


                    Ja nyt on ikkunat naarmuiset tuon kaapimisen johdosta? Vai mitä ainetta toi kaavin on?

                    Edit: Näytti äkkiseltään teräskaapimelta, mutta sitten aloin miettimään "Keraaminen liesi..." Eli tuskin on muu kuin kahva terästä... Onko "teräosa" kumia tai muovia?
                    Last edited by coupebemaristi; 12-07-2011, 17:23.
                    E30 325 iX -90 touring
                    Vw Passat 1.8 T -01
                    Ex BMW:t
                    E36 320 i -92 coupe
                    E36 328 i -95 coupe
                    E36 325 iA -94 sedan
                    E34 520 i 24V -95 touring
                    E34 540 iA -94 sedan
                    E39 525 TDS -98 touring

                    Originally posted by TareJR
                    Mutta ite oon ollu tyytyväinen autoon ja tälleen harmitaa vaa se että noi ei olle oikealla keski jaolla noi vanteet.

                    Comment

                    • Bemu500
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jul 2005
                      • 2992
                      • INvaLA

                      #25
                      Originally posted by coupebemaristi View Post
                      Ja nyt on ikkunat naarmuiset tuon kaapimisen johdosta? Vai mitä ainetta toi kaavin on?

                      Edit: Näytti äkkiseltään teräskaapimelta, mutta sitten aloin miettimään "Keraaminen liesi..." Eli tuskin on muu kuin kahva terästä... Onko "teräosa" kumia tai muovia?
                      Kyllä se ihan oikea terä on. Samantapaisella poistetaan ikkunoista mainostarrat yms. Eikä naarmuta jos et tahallaan esim. terän nurkalla raavi lasia.

                      -Official member of BTCF-Sauna team-


                      e91 325i -06

                      Comment

                      • Steel
                        BTCF Member
                        • Aug 2009
                        • 31
                        • Vantaa

                        #26
                        Originally posted by coupebemaristi View Post
                        Ja nyt on ikkunat naarmuiset tuon kaapimisen johdosta? Vai mitä ainetta toi kaavin on?

                        Edit: Näytti äkkiseltään teräskaapimelta, mutta sitten aloin miettimään "Keraaminen liesi..." Eli tuskin on muu kuin kahva terästä... Onko "teräosa" kumia tai muovia?
                        Runko terästä ja kärjessä ns. partaterä tjs. Yhtään naarmua en omaan lasiini saanut jäämään vaikka kuinka yritin. Eli toimii

                        Tuommoinen siis : http://kauppa.savenmaa.fi/PublishedS...uhdistuskaavin
                        Last edited by Steel; 12-07-2011, 17:45. Reason: Linkki...

                        Comment

                        • syncro^^
                          BTCF Member
                          • Jan 2011
                          • 765
                          • Keski-Pohjanmaa, Räyrinki- Pohjois-Pohjanmaa Oulu

                          #27
                          kellään heittää kuvaa e60 jossa olis 50% tummennokset ympäriinsä vai jääköhän liian vaaliaks :think
                          Sininen savu on sitkeyttä, musta on voimaa.

                          BMW G31 540D x-Drive
                          BMW F11 530DA -12

                          Ex:
                          BMW E61 535da individual -10 340/680nm
                          BMW F11 520Da Alpinweiss III -13
                          BMW F30 320Da -12
                          Bmw E70 3.0DA -07
                          Bmw F10 525DA -10
                          Bmw 530Da e60 Pre-Lci -317/718 -03

                          Comment

                          • Mac
                            Bimmer Fanatic
                            • Jul 2007
                            • 199
                            • Kotka

                            #28
                            Originally posted by syncro^^ View Post
                            kellään heittää kuvaa e60 jossa olis 50% tummennokset ympäriinsä vai jääköhän liian vaaliaks :think
                            minkä värinen sisusta autossa? tumma sisustakin vaikuttaa jonkin verran, itsellä ollut kaikissa autoissa 35% ympäriinsä ja tuntunet sopivilta 50% on kyllä aika haalea loppujen lopuksi.
                            ---e92 ///M3---
                            ---e39 530i---

                            Comment

                            • syncro^^
                              BTCF Member
                              • Jan 2011
                              • 765
                              • Keski-Pohjanmaa, Räyrinki- Pohjois-Pohjanmaa Oulu

                              #29
                              Originally posted by Mac View Post
                              minkä värinen sisusta autossa? tumma sisustakin vaikuttaa jonkin verran, itsellä ollut kaikissa autoissa 35% ympäriinsä ja tuntunet sopivilta 50% on kyllä aika haalea loppujen lopuksi.

                              vaalia nahkasisusta. voi olla että se 35% olis sopeva mutta entisessä autossa se oli liika tumma. mutta jos jollain on kuvaa heittää vaikka omasta pirssistä tähän olis jees
                              Sininen savu on sitkeyttä, musta on voimaa.

                              BMW G31 540D x-Drive
                              BMW F11 530DA -12

                              Ex:
                              BMW E61 535da individual -10 340/680nm
                              BMW F11 520Da Alpinweiss III -13
                              BMW F30 320Da -12
                              Bmw E70 3.0DA -07
                              Bmw F10 525DA -10
                              Bmw 530Da e60 Pre-Lci -317/718 -03

                              Comment

                              • Mac
                                Bimmer Fanatic
                                • Jul 2007
                                • 199
                                • Kotka

                                #30
                                Originally posted by syncro^^ View Post
                                vaalia nahkasisusta. voi olla että se 35% olis sopeva mutta entisessä autossa se oli liika tumma. mutta jos jollain on kuvaa heittää vaikka omasta pirssistä tähän olis jees
                                Tuossa on omasta kuva, ei ole se e60 mutta kuitenkin, autossa kanssa vaalea nahkasisusta ja 35% edessä.
                                Last edited by Mac; 07-02-2018, 15:08.
                                ---e92 ///M3---
                                ---e39 530i---

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎