Announcement

Collapse
No announcement yet.

voiko motronicin vaihtaa?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Willtord
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2006
    • 3302
    • Vaasa

    voiko motronicin vaihtaa?

    searchi ei tuottanut juuri hedelmää... :0

    eli voiko eri autosta otettua motroniccia laittaa toiseen? moottorit ovat tismalleen samat (e30 m40b16 --> e36 m40b16) kun on hieman syytä epäillä että vanhassa laatikossa on häikkää.

    (vanha boksi 0 261 200 522 ---> uusi boksi 0 261 200 174)

    lähinnä siksi kyselen ennen kokeilemista, ettei mikään kärvähdä
  • Tuoppo
    Bimmer Fanatic
    • Jul 2007
    • 558
    • Joensuu

    #2
    Originally posted by Willtord View Post
    searchi ei tuottanut juuri hedelmää... :0

    eli voiko eri autosta otettua motroniccia laittaa toiseen? moottorit ovat tismalleen samat (e30 m40b16 --> e36 m40b16) kun on hieman syytä epäillä että vanhassa laatikossa on häikkää.

    (vanha boksi 0 261 200 522 ---> uusi boksi 0 261 200 174)

    lähinnä siksi kyselen ennen kokeilemista, ettei mikään kärvähdä
    Sinun tapauksessasi boksi ei luultavasti käy koska e30 boksin liitin on erilainen kuin e36. Yleisesti bokseja voi vanhemmissa autoissa vaihdella autosta toiseen koska niissä ei vielä ole ajonestoa. Boksien numeroiden pitäisi kuitenkin vastata toisiaan. Tämä sen takia, että boksiin on ohjelmoitu juuri sinun autoosi tarvittavat sytytys- ja ruiskukartat.
    G30 530e xDrive iPerformance -20
    E70 X5 xDrive40d -10

    Comment

    • next
      Bimmer Rookie
      • Jun 2007
      • 44

      #3
      Lainaan tätä threadia kun ei suostunut omaa luomaan näkyy, mutta ongelmana on että tuli tuollainen "raato" pihaan ja nyt jo fiksattu tietty kuntoon mutta ei tietoa mikä motronicin boksi tuohon kuuluu.

      Auto siis on tekniikanvaihto olevinaan. E30 325i motti on kiinni mutta ei boksia, ei viitsisi alkaa squirttia sinne änkeämään vielä.

      Sen verran jo selvittelin että kolmirivinen liitin on eli uudempaa mallia.Auton peräkontissa oli väärä boksi mukana (0 261 200 174) tai en tiedä jos kuori on vaihdettu koska oli lastutettu näkyy.
      Sen verran kurkkasin sisään että siellä on yhteensä 6kpl päätekiviä eli viittaisi kutoskoneellisen boksiin ellei tossa m40 motissa sitten toteuteta jotain muuta niillä kuin suuttimien ohjausta?

      Päättelin vain että kuuluisiko siellä olla tämä: 0 261 200 153
      vai tämä: 0 261 200 081 boksina? Vai onko niitä muitakin "sopivia"
      Vinkkiä millä selvittää se?

      Comment

      • jappi
        Bimmer Fanatic
        • Aug 2004
        • 206

        #4
        Originally posted by Willtord View Post
        searchi ei tuottanut juuri hedelmää... :0

        eli voiko eri autosta otettua motroniccia laittaa toiseen? moottorit ovat tismalleen samat (e30 m40b16 --> e36 m40b16) kun on hieman syytä epäillä että vanhassa laatikossa on häikkää.

        (vanha boksi 0 261 200 522 ---> uusi boksi 0 261 200 174)

        lähinnä siksi kyselen ennen kokeilemista, ettei mikään kärvähdä
        Juu eivät sovi keskenään. Tuossa ensinmainitussa, joka on e36:n boxi on liittimessä nastoja aika reippaasti enemmän kuin tuossa e30:n boxissa.

        Comment

        • reddewil
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2003
          • 3015
          • West Coast

          #5
          Originally posted by Willtord View Post
          searchi ei tuottanut juuri hedelmää... :0

          eli voiko eri autosta otettua motroniccia laittaa toiseen? moottorit ovat tismalleen samat (e30 m40b16 --> e36 m40b16) kun on hieman syytä epäillä että vanhassa laatikossa on häikkää.

          (vanha boksi 0 261 200 522 ---> uusi boksi 0 261 200 174)

          lähinnä siksi kyselen ennen kokeilemista, ettei mikään kärvähdä
          522 -loppuinen boxi on katillisesta ja siinä ei toimi edes tuo 174 -loppuisen boxin lastu.
          Miten häikkä sitten ilmenee, kun boxiksi sitä epäilette?
          ...

          Comment

          • -Jarno-
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2004
            • 1140
            • Salo

            #6
            Originally posted by next View Post
            Lainaan t?t? threadia kun ei suostunut omaa luomaan n?kyy, mutta ongelmana on ett? tuli tuollainen "raato" pihaan ja nyt jo fiksattu tietty kuntoon mutta ei tietoa mik? motronicin boksi tuohon kuuluu.

            Auto siis on tekniikanvaihto olevinaan. E30 325i motti on kiinni mutta ei boksia, ei viitsisi alkaa squirttia sinne ?nke?m??n viel?.

            Sen verran jo selvittelin ett? kolmirivinen liitin on eli uudempaa mallia.Auton per?kontissa oli v??r? boksi mukana (0 261 200 174) tai en tied? jos kuori on vaihdettu koska oli lastutettu n?kyy.
            Sen verran kurkkasin sis??n ett? siell? on yhteens? 6kpl p??tekivi? eli viittaisi kutoskoneellisen boksiin ellei tossa m40 motissa sitten toteuteta jotain muuta niill? kuin suuttimien ohjausta?

            P??ttelin vain ett? kuuluisiko siell? olla t?m?: 0 261 200 153
            vai t?m?: 0 261 200 081 boksina? Vai onko niit? muitakin "sopivia"
            Vinkki? mill? selvitt?? se?

            081 loppuinen ei k?y kun eik?s se ole vanhemmasta mallista ja 2-rivinen?
            153 loppuinen pit?isi sopia.
            ________
            Http://screplays.com/replays/
            Last edited by -Jarno-; 10-04-2011, 08:07.

            Comment

            • Willtord
              Bimmer Enthusiast
              • Nov 2006
              • 3302
              • Vaasa

              #7
              Originally posted by reddewil View Post
              Miten häikkä sitten ilmenee, kun boxiksi sitä epäilette?
              auto alkanut pykimään lastutuksen jälkeen (lämpömittari sammui ja huoltovalot alkoi palamaan) ja nyt orkkis lastulla ne toimii. nyt kuitenkin autolla kiihdyttäessä ilmenee ongelmaa.. kone kiihtyy todella huonosti alemmilla kierroksilla, ja herää vasta korkeammilla varveilla. tätä ongelmaa ei ollut alunperin, eikä uudella lastulla vaan vasta nyt joten kai se boksi imassut paskaa?

              päivitys / edit:

              nyt toimii taas:
              motronicin johtonipussa tulee yks semmonen harmaa-musta piuha erillään muista johdoista, ja siinä on liitin välissä.. viimeksi kun oli auki niin laitoin sen kiinni (luulin että se luukun avatessa irtosi) ja moottori alkoi sen jälkeen pykimään. nyt otin johdon irti ja kone kehrää kuin kissimouree.

              eli kysymys kuuluu: mikä helvetti se johto on?
              Last edited by Willtord; 08-07-2007, 20:44. Reason: noniinno

              Comment

              • marko.m
                Bimmer Fanatic
                • Apr 2007
                • 333
                • Keminmaa

                #8
                Käykö 0 261 200 405 boxin tilalle 402 tai 403 boxi? Kun nuo kaikki ovat kuitenki Motronic 3.1:siä. Autona on 525iA -91. Entisestä boxista (405) meni suuttimen ohjaus rikki ja käy viidellä.
                316i e46 -04.
                Ex. 525i e34 -91

                Comment

                • [-Make-]
                  Bimmer Rookie
                  • Mar 2009
                  • 68
                  • Suomi

                  #9
                  En viittiny tehdä uutta topikkia ni ajattelin laittaa tähän sitten.

                  Kuinka paljon erilaiset on e30 325i vanhan ja uuden mallin motronic boksit?
                  Toisessa on 35 pinniä ja toisessa 55 pinniä. 35 pinnisen boksin loppu on 073 ja 55 pinnisen boksin loppu on 380. Onko mahdollista saada tuo 55 pinninen boksi toimimaan 35 pinnisessä,jos itse vaan vaihtaa johtojen paikat?

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎