Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kuskinpuoleinen sähkölasi sanoi krunks ja vinoon

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Endoskeleton
    Newbiemmer
    • Aug 2006
    • 10

    Kuskinpuoleinen sähkölasi sanoi krunks ja vinoon

    Aamua.

    Lyhykäisyydessään: -01 E46 320D:n kuskinpuoleisesta lasista kuului epämiellyttävä ääni ja lasi meni taaksepäin kallelleen, kun yritin sulkea ikkunan. Tuloksena ikkunanlasin moottori liikuttaa lasia vain sormen paksuuden ylös ja alas , jättäen kiusallisen raon seuraavia sateita odotellessa

    Samalla kun rupean selvittelemään että miten ovi puretaan, arvostan mahdollisia vinkkejä, vieläpä mikäli kyseessä on esim. jonkin sortin tyyppivika. Paremmin tietämättä tuntuisi siltä että jokin ripustus mikä pitää lasin suorassa, on irronnut, ja nyt jumittaa moottorin liikkeen.
    E46 320D -01 100kw - Parisuhdeauto
  • NokiLeka
    Bimmer Enthusiast
    • May 2006
    • 2341
    • Eurajoki

    #2
    Ovipahvin irrotusohjeet pitäisi löytyä searchilla. Sieltä on melkovarmaan mennyt rikki joko lasinnostimen muovikiinnike tai ehkä lasin alareuna. Se lasi pitää saada melkein alas ennenkuin sen voi irroittaa, mikäli kyse on nostimen kiinnikkeestä tai itse lasista. Oletko kokeillut liikuttaa lasia niin, että auttaisit kädellä ikkunaa pysymään oikeassa asennossa?
    "I do everything my Rice Crispies tell me to"

    Comment

    • Endoskeleton
      Newbiemmer
      • Aug 2006
      • 10

      #3
      Koitin kyllä kädellä avittaa, mutta lasi pysyy visusti vinossa asennossa, eikä lasi liiku peukalonmittaa enempää suuntaan tai toiseen
      E46 320D -01 100kw - Parisuhdeauto

      Comment

      • NokiLeka
        Bimmer Enthusiast
        • May 2006
        • 2341
        • Eurajoki

        #4
        Suoristuuko lasi kun sitä liikuttaa alaspäin? Sieltä on voinut mennä toinen nostajista pois paikaltaan ja siksi ei lasi liiku kuin sen peukalonmitan. Siellä ei oikeastaan ole kovin montaa vaihtoehtoa, koska liikkuvia osia ei juuri ole kelkkoja enempää. Avaat sen oviverhoilun niin näet paremmin, mutta se ovi on kyllä aika hyvin peitetty, eli ei sinne hirveästi näe silloinkaan.
        "I do everything my Rice Crispies tell me to"

        Comment

        • Murska
          Bimmer Fanatic
          • Apr 2004
          • 382
          • Savo

          #5
          E46:sen lasien nostomekanismit on aika hanurista(heikkolaatuisia?, särkyvät)
          Edellisessä autossa etulasit tipahtelivat miten sattui. Nykyiseen jouduin jo vaihtamaan takasivulasin nostomekanismin kun vaijerit purkautuivat.

          Hyvä puoli tässä on se että nostinmekanismin saa ostettua erikseen (ilman moottoria jne.) hintaan n.100€.

          Ovipahvit ovat kiinni torxeilla ja alla on oveen liimattuna äänieriste muovi, muovia raottelemalla selviää taudinkuva.
          e61 530i touring M-sport LCI -08
          Ex:e46 330ia Touring M-sport II -03
          Ex:e46 330i -01 Sedan
          Ex:e36 328i Coupe sport edition -97

          Comment

          • tl81
            Bimmer Rookie
            • Jun 2006
            • 67

            #6
            kiskot

            on varmaan lähtenyt ainakin takimmaiselta kiskolta myös.

            Comment

            • Murska
              Bimmer Fanatic
              • Apr 2004
              • 382
              • Savo

              #7
              Niin, ohjeet ovipahvin irroitukseen löytyy tuolta FAQ-osiosta
              e61 530i touring M-sport LCI -08
              Ex:e46 330ia Touring M-sport II -03
              Ex:e46 330i -01 Sedan
              Ex:e36 328i Coupe sport edition -97

              Comment

              • Endoskeleton
                Newbiemmer
                • Aug 2006
                • 10

                #8
                Availin tuossa juuri pahveja (taustapeilin ohjaimen johdot jäävät ikävästi roikottamaan sitä) , ja testailin kaverin kanssa lasin liikkumista. Käyttäytyminen muuttui hieman niin että pienellä avituksella lasi meni kyllä suoraan ylös asti, mutta edelleen moottori liikuttaa hieman tuskaisesti lasia vain sormen paksulti sellaiseen pehmeään loksahdukseen lopettaen.

                Sitä eristemuovia onkin siellä rutosti, pitäisiköhän sitä muovia rupea repimään mistä kohdin irti? Pitäisi luultavasti unohtaa "iih se menee rikki" -mentaliteetti sitä eristemuovia irroittaessa, mutta olisi ihan hauska tietää että onko itse lasin operatiiviset osat missä kohden ovea.

                Kiitoksia muuten erittäin hyvistä neuvoista tähän asti.
                E46 320D -01 100kw - Parisuhdeauto

                Comment

                • NokiLeka
                  Bimmer Enthusiast
                  • May 2006
                  • 2341
                  • Eurajoki

                  #9
                  Se taustapeilin ohjainmötikkä lähtee nostamalla irti ja sen alla on vielä yksi ruuvi. Sen lasin irroittamiseksi se lasi pitää saada lähes alas asti. Helpoin on kun mattopuukolla leikkaat sen muovin nätisti auki sieltä alareunasta ja nostat ylös niin näet ne kiskot ja niiden kiskojen kohdalla on reiät molemmilla puolilla lähes alhaalla. Ne lasinnostimien kelkat pitää saada niiden reikien kohdalle että ne saa ruuvattua auki, sen jälkeen lasi lähtee nostamalla pois.
                  "I do everything my Rice Crispies tell me to"

                  Comment

                  • Lallevihtinen
                    Bimmer Fanatic
                    • Sep 2006
                    • 690
                    • Tampere

                    #10
                    Ite suosittelen kuumailmapuhaltimella lämmittään sitä vesisuoja eristettä reunoista niin saa ehjänäkin irti/sivuun ja näin sen saa viä takasikkin painettua.
                    sigpic
                    BMW E93 335i & BMW M550Dx
                    EX:F30 320ix Performance, Audi A6 4G 3.0Tdi, Audi A5 Sportback, E46 M3 Cabriolet, X6 35d, X5 3.0sd, E92 335xi, Alpina B3 Cab, E60/E61 530d, Mini Cooper S, E46 330dAT
                    XHP Vaihteisto ohjelmoinnit Tampereella, kysy privalla.

                    Comment

                    • NokiLeka
                      Bimmer Enthusiast
                      • May 2006
                      • 2341
                      • Eurajoki

                      #11
                      Originally posted by Lallevihtinen View Post
                      Ite suosittelen kuumailmapuhaltimella lämmittään sitä vesisuoja eristettä reunoista niin saa ehjänäkin irti/sivuun ja näin sen saa viä takasikkin painettua.
                      Jep, näin tai tosiaan mattopuukolla leikkaa sitä liimaa pitkin, se tarttuu kyllä uudestaan kiinni.
                      "I do everything my Rice Crispies tell me to"

                      Comment

                      • Bemu500
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jul 2005
                        • 2992
                        • INvaLA

                        #12
                        Originally posted by NokiLeka View Post
                        Ovipahvin irrotusohjeet pitäisi löytyä searchilla. Sieltä on melkovarmaan mennyt rikki joko lasinnostimen muovikiinnike tai ehkä lasin alareuna. Se lasi pitää saada melkein alas ennenkuin sen voi irroittaa, mikäli kyse on nostimen kiinnikkeestä tai itse lasista. Oletko kokeillut liikuttaa lasia niin, että auttaisit kädellä ikkunaa pysymään oikeassa asennossa?
                        Auton sivulasista ei kyllä taida lähteä mitään palasia irti vaan se kyl menee rikki heti kerrasta. On nääs karkastua lasia.
                        -Official member of BTCF-Sauna team-


                        e91 325i -06

                        Comment

                        • bmw318is
                          Bimmer Rookie
                          • Feb 2004
                          • 135

                          #13
                          [QUOTE=Murska;1005918]E46:sen lasien nostomekanismit on aika hanurista(heikkolaatuisia?, särkyvät)
                          Edellisessä autossa etulasit tipahtelivat miten sattui. Nykyiseen jouduin jo vaihtamaan takasivulasin nostomekanismin kun vaijerit purkautuivat.

                          Hyvä puoli tässä on se että nostinmekanismin saa ostettua erikseen (ilman moottoria jne.) hintaan n.100€.


                          Mistä sä tilasit ton oven nostomekanismin? Harmittaa jos siihen ei saa pelkkää vaieria, kun se on pelkästään saanut siipeensä..
                          328i e46

                          Comment

                          • Murska
                            Bimmer Fanatic
                            • Apr 2004
                            • 382
                            • Savo

                            #14
                            Mekanismia ei oikeen muualta tuntunut löytyvän kuin merkkiliikkeen kautta.
                            Pelkkää vaijeria ei saa.

                            kts. osa 2

                            e61 530i touring M-sport LCI -08
                            Ex:e46 330ia Touring M-sport II -03
                            Ex:e46 330i -01 Sedan
                            Ex:e36 328i Coupe sport edition -97

                            Comment

                            Working...
                            X
                            😀
                            🥰
                            🤢
                            😎
                            😡
                            👍
                            👎