Eli auto 530i -93. laatikko on korjautettu täydellisesti turbiinia myöten, mutta samanlaista vikaa havaittavissa kuin ennen korjausta. eli kolmosvaihde menee aika kovasti jytkähtäen päälle , kierrokset nousee ja käy niinkuin vapaalla ennen kuin vaihde menee päälle, mutta ei tee tätä aina. kaikki solenoidit on laatikko rempan aikana tarkistettu mutta niissä ei ole vikaa. korjaaja on 95% varma että vika on sähköpuolella. arveli kaasuläpän asentotunnistinta koska vika ilmenee samassa kaasun asennossa. ensi viikolla vaihdan anturin uuteen. mistä muualta voisi voisi vikaa alkaa paikallistamaan, voiko laatikosta lukea vikakoodit ja näkyykö em. juttuja? laatikko on mustalla lätkällä. korjaaja myös epäili että mittariston sekoaminen välillä voi olla yhteydessä näihin vikoihin. "ajotietokonen, kilometri ja vaihteenvalitsimen näyttö sekoilee välillä ei näy mitään ja välillä pyörii kaiken maailman kysymysmerkkejä näytössä ja välillä toimii normaalisti.voisiko olla huono akku, maadoituspuoli vai mistä vikaa lähtisi etsimään? sähköpuoli ei ole parhaimpia lajejani.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
sähkö vika 5hb18?
Collapse
X
-
sähkö vika 5hb18?
Tänään vaihdoin kaasuläpän asentotunnistimen ja putsasin kaikki maadoitukset mitä löysin ja kävin kaikki sähkö liittimet läpi konehuoneesta. mutta päivän päätteeksi huomasin että vika on nyt aivan sama kuin ennen laatikon korjausta, eli jossain sähköpuolella on oltava jotain? kertokaa nyt joku jotain , jos on tietoa. voiko mustalla lätkällä olevasta lootasta lukea vikiakoodit?
-
-
Tuossa ensialkuun 5HP18:n vianhakukaavio ja muut 5HP18/tomaatteihin perehtyneet voivat varmaankin jatkaa.
Comment
-
-
Itellä kun oli ilmamassamittari rikki, veti motronicin hätäkäytölle, JOKA taas vaikuttaa vaihdelaatikon toimintaan. Eli moottorinohjaus ja vaihdelaatikonohjaus pelaavat yhteen jonkin verran. Kun vian sai pois, nollattua vikabitit, samoin nollattua laatikonohjausboksin vikabitit, alko laatikko toimimaan normaalisti.
Vian aikana mulla oli kakkosvaihde joka rysähti sisään, ihan kuin ois ollu vapaalla ykkösen ja kakkosen välillä sitten pam!! ja veto jatkui.
Muuttu pehmeeks huoltoreissun jälkeen. Tarvii vaan olla semmonen masiina joka tosiaan löytää sen lootanohjauksenkin ja kertoo sen vikakoodit.
Comment
-
-
herrakani
Voisko olla sähkövika, solenoidi rikki tms? Pidä akun miinuskaapelia irti jonkun tunnin verran ja kokeile sitten ajaa samalla lailla. Tämä eliminoi logiikkavian, koska ko. menettely nollaa "oppimisosion".
Korjasiko joku kyläseppä vai vaihteistokorjaamo? Voi johtua meinaan jonkun pakan vuotavasta männästäkin. Tai sitten jousi rikki tai pallo jumissa venttiilikoneistosta.
Comment
-
sähkö vika 5hb18?
kyllä korjaajan pitäisi olla ok. tekee työkseen pelkkiä automaattilootia. mulla oli viikon loppuna akunkengät irti pari tuntia, kaasuläpäntunnistimen vaihdon yhteydessä. ja vika tuntui vaan pahenevan. siksi tuntuu vähän oudolta. solenoidit on kyllä mitattu ja ne piti olla kaikki ok. ventiilikoneistosta oli jousia poikki mut ne pitäis olla vaihdettu. epäilen että ventiilikoneistossa on edelleen vikaa, tai solenoidien johdotuksissa laatikon sisällä. muuten siihen on vaihdettu kaikki turbiinia myöten uutta, mutta ilmeisesti ventiilikoneisto on vanha. aluksi toimi vähän paremmin, mutta huononee koko ajan. ja sama vaihde "pätkii" kuin ennen korjausta. hienoa jos ei vikaa ala kohta löytyä. meni kolme tonnia laatikko rempaan, mikä ei edes toimi?
Comment
-
-
herrakani
Comment
Comment