Announcement

Collapse
No announcement yet.

Xenonit sotkee kiekkamittarin

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • pheno
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2006
    • 1996
    • Tampere

    #16
    Laitoin 2 isoa ferriittiä mittarison taakse molempiin 26-pinnisiin liittimiin, mutta ei ollut mitään vaikutusta. Yhtä huonosti toimi. Nyt eilen tuli sellanen ilmiö että mittaristo näytti liian paljon. Tyhjäkäynnillä 1500rpm, sitten kun hiukan näytti kaasua niin olikin 5000rpm

    Pitääkin koittaa laittaa nuo ferriitit tuonne ballastille.

    Comment

    • repsa
      Bimmer Enthusiast
      • May 2006
      • 1367
      • Lempäälä

      #17
      jos ferriitin sisäreikä on tarpeeksi iso niin kannattaa pyöräyttää se jännitteensyöttöjohdon kerran/kahdesti sen sydämen ympäri.

      tarkista joutessaan kaikki muutkin liitokset, ettei siellä pääse syntymään kipinöintiä liitospinnoissa.
      5c jetta 1.2TSI 140/220
      530e m-sport alpinweiss3 vakio
      a4 cabi 220/300
      vian ei tarvitse olla iso jos se on korvien välissä...

      Comment

      • pheno
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2006
        • 1996
        • Tampere

        #18
        Miten kävisi jos laittaisi kondensaattorin ballastin virranoton plus-napaan, konkan toinen pää maihin ?
        Last edited by pheno; 18-11-2007, 21:49.

        Comment

        • Wangel436
          Bimmer Enthusiast
          • Nov 2002
          • 1029
          • Ylöjärvi

          #19
          Kyllä nämä taitaa olla henkimaailman vehkeitä,kun viime syksynä laittelin tuohon omaan touringiin lyhyisiin xenonit(35w) no kongi kilkutti että lamput palaneet ja samalla nuo mittarit(kierros/lämpö ja nopeus) näytti mitä sattuu. Kokeilin johdottaa uudestaan releiden kera--> ei juurikaan vaikutusta parempaan,no välillä mittarit näytti oikein mutta suurimman osan ihan mitä sattuu. No sitten laittelin esivastuksen noihin xenonin johtoihin että edes kongi hiljenis, ja kappas vaan kaikki alkoi toimimaan normaalisti. Ja noi relesysteemit purin kokonaan pois kun tuntuu toimivan ilmankin. Saas nähdä mitä tapahtuu kun ehdin tässä asenteleen 50w sarjan noihin pitkiin,kaippa nuo vanhat ongelmat tulee takaisin
          Autossahan pitää olla kaksi toimivaa kattoluukkua....

          E61 530D ///M-sport




          Comment

          • pheno
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2006
            • 1996
            • Tampere

            #20
            No nyt selvisi muutama asia! Otin lyhyistä liittimet irti ja koitin tuleeko pitkistä valoista samanlaista ongelmaa. Mulla on siis lyhyissä ja pitkissä xenonit. No, auto käyntiin ja pitkät päälle. Kas kummaa, ei mitään ongelmia mittaristossa, rpm viisari ei värähtänyt milliäkään!!!

            Otin lyhyet polttimot irti ja tutkailin niitä. maajohdot (tulee siis polttimon keskeltä), ainakin toisestä, selvästi tummenneet - eli lyö läpi syttyessään joka mitä ilmeisimmin aiheuttaa jonkin ison häiriöpiikin. Veikkaan että umpiossa saattaa olla kosteutta, tms. mikä edesauttaa läpilyömistä.

            Edit: kokeilin vielä niin, että otin polttimot irti umpiosta ja sitten auto ja valot päälle. Mittariston rpm neula ei värähtynyt yhtään! Alan olla siis aika vakuuttunut että ainakin omassa tapauksessa polttimot lyö läpi johonkin umpion sisällä syttyessään, jolloin jännite huitelee siellä 20kV:ssa. Eli mitä, pitäiskö nää polttimot eristää paremmin, tuolta kärjestä missä eristettä ei ole ?
            Last edited by pheno; 20-11-2007, 22:42.

            Comment

            • jad
              BTCF Member
              • Feb 2007
              • 279
              • Helsinki

              #21
              Kuumakestomaali suojaa tuota maalankaa aika hyvin läpilyönneiltä. Eli spraytä muovikuppiin ja dippaat sitä pottimon kärkeä sinne muutaman kerran. Ja huom! Käytä sellaista kuumakesto maalia joka siliconi pohjaista.
              Tuo xenon polttimon kiertävä '"putki" on siis maa, joka saattaa purkautua kromauksen ja/tai hajavalosuojakupin kautta runkoon.
              www.carbonracingteam.fi

              Comment

              • pheno
                Bimmer Enthusiast
                • Feb 2006
                • 1996
                • Tampere

                #22
                pikkasen menee kikkailuksi mutta kai se on koitettava noita esim. maaleilla eristää. Samalla vois puhaltaa kuumaa umpiohin jotta kaikki kosteus häviäisi sieltä.

                Comment

                • pheno
                  Bimmer Enthusiast
                  • Feb 2006
                  • 1996
                  • Tampere

                  #23
                  Tuli vaihdettua uudet umpiot ja samalla uudet xenon polttimot. Alkoi mittaristokin toimimaan taas kuten pitääkin.

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎