Monella webaston omistavalla tuntuu olevan ongelmia virran riittävyyden suhteen. Erityisesti 500-sarjan diesel-bemarin omistavilla tuntuu foorumin mukaan olevan virtaongelmia kylmillä ilmoilla. Diesel tarvitsee käynnistyäkseen 2-3 (oma hatusta vedetty arvio) kertaa enemmän virtaa kuin bensiini, joten ymmärtää, että ongelmia on bensa-autoilijoilla vähemmän.
Omassa E39 525TDS:ssä ei ilman lisälatausta selvinnyt talvella. Uusi akkukaan (exide extreme) ei ollut riittävä keino, vaan autoa piti silloin tällöin latailla alle 15 asteen pakkasissa. Autolla ajettiin lyhyttä matkaa, noin saman verran kuin eberi oli päällä.
Mielestäni syitä on monia:
-akku takakontissa, lähes aina jäässä
-pieni latausjännite, 13,8V E39:ssä
-oma lisälämmittimeni (Eberi) käynnisti sisätilapuhalluksen liian aikaisin. Sisäpuhallus käynnistyi 1-2 min kuluttua laitteen käynnistyksestä. Jostain syystä vesi ei päässyt kiertämään järjestelmässä puhalluksen ollessa kiinni ja neste eberissä lämpesi 60 asteeseen, mikä käynnistää sisäpuhaltimen. eberin kulutus
Kiinnostaisi tietää, esiintyykö muissa auto-merkeissä tai bmw:n muissa malleissa kuin E39 vastaavaa. Naapurin Audin (A6 TDI) webasto käy joka päivä puolisen tuntia, eikä ajomatkat ole omiani pidempiä. Silti ongelmia ei ole. Nykyisessä E46:ssa latausjännite on 14V ja webasto herää myöhemmin joten saa nähdä miten vaikuttaa.
Omassa E39 525TDS:ssä ei ilman lisälatausta selvinnyt talvella. Uusi akkukaan (exide extreme) ei ollut riittävä keino, vaan autoa piti silloin tällöin latailla alle 15 asteen pakkasissa. Autolla ajettiin lyhyttä matkaa, noin saman verran kuin eberi oli päällä.
Mielestäni syitä on monia:
-akku takakontissa, lähes aina jäässä
-pieni latausjännite, 13,8V E39:ssä
-oma lisälämmittimeni (Eberi) käynnisti sisätilapuhalluksen liian aikaisin. Sisäpuhallus käynnistyi 1-2 min kuluttua laitteen käynnistyksestä. Jostain syystä vesi ei päässyt kiertämään järjestelmässä puhalluksen ollessa kiinni ja neste eberissä lämpesi 60 asteeseen, mikä käynnistää sisäpuhaltimen. eberin kulutus
Kiinnostaisi tietää, esiintyykö muissa auto-merkeissä tai bmw:n muissa malleissa kuin E39 vastaavaa. Naapurin Audin (A6 TDI) webasto käy joka päivä puolisen tuntia, eikä ajomatkat ole omiani pidempiä. Silti ongelmia ei ole. Nykyisessä E46:ssa latausjännite on 14V ja webasto herää myöhemmin joten saa nähdä miten vaikuttaa.
Comment