Announcement

Collapse
No announcement yet.

webasto tyhjensi akun!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • herlokki
    Newbiemmer
    • Nov 2006
    • 20
    • kitee

    webasto tyhjensi akun!

    laitatin 530D -99 kellon webastolle ja näin saatiin weba toimimaan esilämmittimenä. No nyt sit kävi niin että aikataulut heitti ja kello piti täyden 30min webaa päällä ja akku oli tyhjä, auto ei startannut?

    1. aiempi 520Dautoni, jossa mulletehtiin MID näytölläohjaus teki niin, ettei weba käynnistynyt jos akkujännite laski, miksi tässä erilliskellolla toteutetussa käy toisinpäin, weba käynnistyy ja akku tyhjenee.

    2. minikellolla toteutettuna nyt näyttää olevan samanaikaisesti pissapojan suuttimien lämmitys ja peilienlämmitys+ mitä muuta? päällä, saako tätä ominaisuutta pois??
  • Clavurion
    BTCF Member
    • Feb 2005
    • 9157
    • Oulu

    #2
    Originally posted by herlokki View Post
    laitatin 530D -99 kellon webastolle ja näin saatiin weba toimimaan esilämmittimenä. No nyt sit kävi niin että aikataulut heitti ja kello piti täyden 30min webaa päällä ja akku oli tyhjä, auto ei startannut?

    1. aiempi 520Dautoni, jossa mulletehtiin MID näytölläohjaus teki niin, ettei weba käynnistynyt jos akkujännite laski, miksi tässä erilliskellolla toteutetussa käy toisinpäin, weba käynnistyy ja akku tyhjenee.

    2. minikellolla toteutettuna nyt näyttää olevan samanaikaisesti pissapojan suuttimien lämmitys ja peilienlämmitys+ mitä muuta? päällä, saako tätä ominaisuutta pois??
    1. Webastolla on kyllä oma jänniterajoitus, joka estää käynnistymisen tässäkin tapauksessa, jos suoraan Webaston syötön navoilla jännite < 10,5 +/- 0,3 V. 3-litrainen naku vaan vaatii melkoisesti virtaa startin pyörittämiseen. Naksuklubi kutsuu, vaikka moni muu moottori vielä hyrskähtäisi käyntiin jäljellä olevalla kapasiteetilla.

    Vaihda akku, varsinkin jos se on vielä originaali. Erillinen akkulaturi on vähintäänkin suositeltava Webaston rinnalla.
    E39 530dA -02 M-Sport
    E53 X5 3.0dA -06 Sport
    * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
    Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

    Comment

    • 740i
      Bimmer Rookie
      • Jul 2007
      • 63
      • Vaasa

      #3
      Originally posted by Clavurion View Post
      Erillinen akkulaturi on vähintäänkin suositeltava Webaston rinnalla.
      Moi,

      Sorry, en osaa vastata itse kysymykseen, mutta mikä olisi hyvä kiinteästi asennettava akkulaturi? Itsekin kaipailen sellaista Eberin kaveriksi. Ja voiko sellaisen asentaa moottoritilan virrananto pisteisiin vai pitääkö vetää piuhat akulta (peräkontissa) asti?

      Sen verran tuosta itse kysymyksestä, että ainakin Eberissä voi tehdä kaikki asetukset esiasennustilassa, eli määrittää maksimi päälläoloajat jne. Paikallinen Webasto asennusliike varmasti osaa neuvoa asiassa.
      ---
      X6 -09
      Ex:
      X5 -08
      9 x Mercedes
      740i -98

      Comment

      • herlokki
        Newbiemmer
        • Nov 2006
        • 20
        • kitee

        #4
        entäs ne pissapojan suuttimet

        ja peililämmittimet, saako lämmityksen jotenkin pois päältä jos weba on kellokäytöllä???uusi akku jo käyty....

        Comment

        • Petri.Kekkonen
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2006
          • 7433
          • Oulu

          #5
          Originally posted by 740i View Post
          ... mikä olisi hyvä kiinteästi asennettava akkulaturi? Itsekin kaipailen sellaista Eberin kaveriksi. Ja voiko sellaisen asentaa moottoritilan virrananto pisteisiin vai pitääkö vetää piuhat akulta (peräkontissa) asti?


          Last edited by Petri.Kekkonen; 12-11-2007, 18:04.
          E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
          E39 523i M Sport '00, Titansilber

          Comment

          • 740i
            Bimmer Rookie
            • Jul 2007
            • 63
            • Vaasa

            #6
            Kiitos!
            ---
            X6 -09
            Ex:
            X5 -08
            9 x Mercedes
            740i -98

            Comment

            • Clavurion
              BTCF Member
              • Feb 2005
              • 9157
              • Oulu

              #7
              Originally posted by herlokki View Post
              ja peililämmittimet, saako lämmityksen jotenkin pois päältä jos weba on kellokäytöllä???uusi akku jo käyty....
              Enpä usko, että disablointi onnistuu muuten kuin nappaamalla piuhat irti. Suuttimien lämmitys saa syötön suoraan ilmastoinnin ohjausyksiköltä, kun ulkolämpötila < +3 C. Webaston käydessä ilmastointiyksikkö aktivoituu ja antaa väylän kautta tiedon korimodulille peilien lämmitystä varten. Peilien lämmitys toimii tarpeen mukaan, kun ulkolämpötila < +25 C ja jatkuvana < -10 C.

              Originally posted by 740i View Post
              Sorry, en osaa vastata itse kysymykseen, mutta mikä olisi hyvä kiinteästi asennettava akkulaturi? Itsekin kaipailen sellaista Eberin kaveriksi. Ja voiko sellaisen asentaa moottoritilan virrananto pisteisiin vai pitääkö vetää piuhat akulta (peräkontissa) asti?
              Toisessa topikissa taisitkin jo päätyä CTEK XS7000:n kannalle. Asennuksesta sen verran, että konetila ei välttämättä ole olosuhteiden puolesta paras mahdollinen laturin hyvinvointia ajatellen, toki helpompi vaihtoehto. Itse olen asentanut laturin muutaman muun palstalaisen tavoin apukuskin jalkatilaan. E39:ssä hanskalokeron takana sulaketaulun alkupäästä muistaakseni 9 ensimmäistä sulaketta ovat virtakiskossa, joka on jatkuvasti akkuun kytkettynä. Siinä on yleensä vapaana ainakin yksi sulakepaikka, johon laturin plussan voi laittaa. Verkkovirta ohjaamoon normaalilla sisäpistokkeella ja mini-plugi puskuriin. E38:n suhteen en nyt muista, miten siinä nuo sulakkeiden sijoittelut menivät.

              Tuosta löytyy mallikuva laturin sijainnista. KLIK
              E39 530dA -02 M-Sport
              E53 X5 3.0dA -06 Sport
              * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
              Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

              Comment

              • 740i
                Bimmer Rookie
                • Jul 2007
                • 63
                • Vaasa

                #8
                Originally posted by Clavurion View Post
                Toisessa topikissa taisitkin jo päätyä CTEK XS7000:n kannalle. Asennuksesta sen verran, että konetila ei välttämättä ole olosuhteiden puolesta paras mahdollinen laturin hyvinvointia ajatellen, toki helpompi vaihtoehto. Itse olen asentanut laturin muutaman muun palstalaisen tavoin apukuskin jalkatilaan. E39:ssä hanskalokeron takana sulaketaulun alkupäästä muistaakseni 9 ensimmäistä sulaketta ovat virtakiskossa, joka on jatkuvasti akkuun kytkettynä. Siinä on yleensä vapaana ainakin yksi sulakepaikka, johon laturin plussan voi laittaa. Verkkovirta ohjaamoon normaalilla sisäpistokkeella ja mini-plugi puskuriin. E38:n suhteen en nyt muista, miten siinä nuo sulakkeiden sijoittelut menivät.

                Tuosta löytyy mallikuva laturin sijainnista. KLIK
                Kiitos kuvasta ja vinkistä. Taidan yrittää konehuone asennusta kuitenkin, tuolla hytin puolella en uskalla mennä sulakkeisiin liittämään laturia, kun ei ole tarpeeksi tietämystä ja sitten tuo sisätilajohtosarjakin puuttuu. Toisessa topicissa näin kerrottiin tehtäneen ja laturin kanssa ei ollut ongelmia. Kokeillaan nyt ainakin

                Ps. En ole nähnyt sulakerasiaa E38:ssa apukuskin puolella? Konehuoneessa ja peräkontissa on sulakerasiat ainakin.
                ---
                X6 -09
                Ex:
                X5 -08
                9 x Mercedes
                740i -98

                Comment

                • Clavurion
                  BTCF Member
                  • Feb 2005
                  • 9157
                  • Oulu

                  #9
                  Originally posted by 740i View Post
                  Kiitos kuvasta ja vinkistä. Taidan yrittää konehuone asennusta kuitenkin, tuolla hytin puolella en uskalla mennä sulakkeisiin liittämään laturia, kun ei ole tarpeeksi tietämystä ja sitten tuo sisätilajohtosarjakin puuttuu. Toisessa topicissa näin kerrottiin tehtäneen ja laturin kanssa ei ollut ongelmia. Kokeillaan nyt ainakin

                  Ps. En ole nähnyt sulakerasiaa E38:ssa apukuskin puolella? Konehuoneessa ja peräkontissa on sulakerasiat ainakin.
                  Juu taitaa konehuoneasennus olla E38:ssa kuitenkin järkevämpi ja menee pienemmällä painimisella. Verkkojännite kannattaa laturille joka tapauksessa vetää kunnon minipistokkeen kautta. Minimissään alkuperäinen verkkojohto on vaihdettava kumieristeiseen. Originaalit muovieristeiset johdot CTEK:ssä on aivan kiveä jo pikkupakkasilla. Minusta tuo on aivan käsittämätön moka ja säästöä väärässä paikassa muuten mainiossa laturissa.
                  E39 530dA -02 M-Sport
                  E53 X5 3.0dA -06 Sport
                  * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                  Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                  Comment

                  • 740i
                    Bimmer Rookie
                    • Jul 2007
                    • 63
                    • Vaasa

                    #10
                    Originally posted by Clavurion View Post
                    Minimissään alkuperäinen verkkojohto on vaihdettava kumieristeiseen. Originaalit muovieristeiset johdot CTEK:ssä on aivan kiveä jo pikkupakkasilla. Minusta tuo on aivan käsittämätön moka ja säästöä väärässä paikassa muuten mainiossa laturissa.
                    Eilen ostamassani MXS 7000 mallissa oli ulkokäyttöön tarkoitettu kumieristeinen verkkojohto. Hintakaan ei ollut paha 99,- Halpahallista
                    ---
                    X6 -09
                    Ex:
                    X5 -08
                    9 x Mercedes
                    740i -98

                    Comment

                    • Axum
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jun 2004
                      • 4416
                      • Kuopio

                      #11
                      Originally posted by 740i View Post
                      Eilen ostamassani MXS 7000 mallissa oli ulkokäyttöön tarkoitettu kumieristeinen verkkojohto. Hintakaan ei ollut paha 99,- Halpahallista
                      Ehkä ulkokäyttöön mutta jo pikkupakkasilla on kova kuin vuoden ikäinen metrilaku
                      Last edited by Axum; 13-11-2007, 12:55.
                      - E30 325i M52B28TU Cabriolet
                      - E39 528ia
                      - KUOPION PUTKIMIEHET -team
                      - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa -

                      Puretaan 520ia -97
                      https://www.btcf.fi/forum/showthread...72#post4199572

                      Comment

                      • Clavurion
                        BTCF Member
                        • Feb 2005
                        • 9157
                        • Oulu

                        #12
                        Originally posted by 740i View Post
                        Eilen ostamassani MXS 7000 mallissa oli ulkokäyttöön tarkoitettu kumieristeinen verkkojohto. Hintakaan ei ollut paha 99,- Halpahallista
                        Jos näin todella on, ovat näköjään uudessa sarjassa osanneet reagoida asiakaspalautteeseen.
                        E39 530dA -02 M-Sport
                        E53 X5 3.0dA -06 Sport
                        * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                        Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                        Comment

                        • 740i
                          Bimmer Rookie
                          • Jul 2007
                          • 63
                          • Vaasa

                          #13
                          Originally posted by Axum View Post
                          Ehkä ulkokäyttöön mutta jo pikkupakkasilla on kova kuin vuoden ikäinen metrilaku
                          Ei vielä kokemusta, mutta oli ainakin pehmeää kumia, kuten ulkojohdot aina eli ei kovaa, joka jähmettyy. No aika näyttää, kuinka käy.
                          ---
                          X6 -09
                          Ex:
                          X5 -08
                          9 x Mercedes
                          740i -98

                          Comment

                          • HBD
                            Bimmer Fanatic
                            • Aug 2003
                            • 269
                            • Hämeenlinna

                            #14
                            Hessumobiilissa näytti olevan jotain alekampanjaa CTEK:n latureista. Tämä siis tiedoksi jos joku on ostamassa.

                            Itsellä kyykkäsi edellinen 530da yhden ainoan kerran akun takia. Tämä tapahtui orkkisakulla, jolla ikää tuolloin 4v. Kaksi viikkoa tuli ajeltua pätkäajoa töihin 15-20 asteen pakkasessa ja webasteltua aina ennen lähtöä 20-30min. Välissä en ehtinyt 20km pitempiä matkoja ajella joten ei ihme että kyykkäsi. Kyllä se lisälaturi olisi varmasti oiva laite, kovalla rasituksella akku on kylmässä kun auton oma laturi ei ehdi lyhyillä matkoilla akkua latailemaan ja pitemmälläkin matkalla kylmyys asettaa akun vastaanottokyvylle omat rajoituksensa.

                            Mites tuollainen CTEK/vastaava laturi onnistuu lataamaan kylmässä tallissa missä lämpö edellämainituissa olosuhteissa on -5 - 0 astetta?
                            Last edited by HBD; 13-11-2007, 15:07. Reason: lisää asiaa
                            BMW 530 xd
                            Porsche 911
                            MB C123 230ce

                            Comment

                            • Clavurion
                              BTCF Member
                              • Feb 2005
                              • 9157
                              • Oulu

                              #15
                              Originally posted by HBD View Post
                              Mites tuollainen CTEK/vastaava laturi onnistuu lataamaan kylmässä tallissa missä lämpö edellämainituissa olosuhteissa on -5 - 0 astetta?
                              Enemmän tuo virran vastaanottokyky kylmissä olosuhteissa riippuu akun ominaisuuksista ja niissä on kovasti eroa.
                              E39 530dA -02 M-Sport
                              E53 X5 3.0dA -06 Sport
                              * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                              Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎