Announcement

Collapse
No announcement yet.

Nykimisestä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • blacjack2
    Bimmer Rookie
    • Nov 2007
    • 172
    • Helsinki

    Nykimisestä

    Nyt olis hyvät neuvot tarpeen. Eli bimmeri ollu pajalla jo 2 kertaa ekalla kerralla korjasivat imuvuotoja (alipaineletku) no kokeilin ajella ei toiminu nykiminen jatku. Tokalla kerralla sanovat, että kampiakselin a-tunnistin pitää vaihtaa (on siis ilmeisesti tulpanjohto nro. 4:ssa olenko oikeassa) hain auton ja toimi kuin unelma 3 päivää, eikä mitään ongelmia ja tänään sitten aivan yllättäen ajossa nykäs yhen kerran hetken kuluttua toisen ja puolentunnin päästä oli jo semmosta, että hyvä eteenpäin pääs.
    Siis kysynkin nyt, että voiko vika olla siinä alipaineletkussa, esim. irronnu tms. vai missä vielä vois vikaa olla??? IMM tsekattu ja imut siis korjattu kampiakselin-a tunnistin ok mitä tehdä.:think

    Tuntuu ihan hyvin toimivan ja jopa kiertävän paikallaan, mutta heti kun lähtee ajamaan niin alkaa nykiminen, siis missä vika???????
    Eikä vieläkään lopu usko Bimmeriin
    E38 728iA -97
    EX- E34 518 -90
    It's all about BMW
  • Harri G
    BTCF Member
    • Jul 2005
    • 9041
    • Iisalmi

    #2
    Oletko jo tämän lukaissut läpi? --> http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=21402&page=1

    Alkuunsa vois vaihtaa tulpat ja polttoainesuodattimen. Oliko se auto tuo sigun 518i?
    E39 ja E91

    Comment

    • blacjack2
      Bimmer Rookie
      • Nov 2007
      • 172
      • Helsinki

      #3
      Jep oon tulpat on vaidettu bensan suodatin ei. Onnistuuko se suodattimen vaihto ilman monttua onko joku tehny??

      Mites se lambdan vaihto pystyykö ite tekee ja onko iso homma?? Miten se tehdään??

      Niin ja lueskelin tuolta, että puolat saattais olla myös syynä?
      Last edited by blacjack2; 15-12-2007, 16:33.
      E38 728iA -97
      EX- E34 518 -90
      It's all about BMW

      Comment

      • blacjack2
        Bimmer Rookie
        • Nov 2007
        • 172
        • Helsinki

        #4
        Päivitystä
        Äsken just kävin kokeilemassa ja kylmänä ajo oli selkeesti parempaa ku sitten ku lämpeni niin alko taas rynkytys. Huomasin, että jos oikein perkeleesti luistattaa kytkintä niin sillä pääsee vielä eteenpäin eli voisko se viitata siihen lambdaan?? ite en muuta keksi.
        E38 728iA -97
        EX- E34 518 -90
        It's all about BMW

        Comment

        • O-Peksi
          Bimmer Enthusiast
          • Sep 2007
          • 2775
          • Joensuu

          #5
          Kyllä vähän vaatis tarkempaa kuvausta tuosta ongelmasta, kuin pelkkä "rynkytys".. Aika hankala lähteä arpomaan kenenkään tarkempaa vikaa ilman muita tietoja.
          ReWoN Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset ja sorvaukset

          Comment

          • blacjack2
            Bimmer Rookie
            • Nov 2007
            • 172
            • Helsinki

            #6
            Joo voin yrittää kuvailla on vähän hankalaa ku jokainen ymmärtää sen omalla tavalla.

            Siis normaali ajossa kun 3 silmässä kierrokset 2500m nykäsee ja kierrokset putoo ja ja sit nouse heti normaaliksi ja tätä tapahtuu siis sarjoissa, eli voisin kuvitella, että jos katkasis bensansyötön n.1 sekunniksi vois näin käydä.
            Sillä osastolla ei kuitenkaan mitään vikaa pitsä olla un paikallaan toimii ihan hyvin ja kiertää. Siis nykiminen alkaa AJOSSA/AUTON LIIKKUESSA.

            En tiedä selvensikö yhtään, miten tota nyt kuvailee ainaki se vituttaa
            E38 728iA -97
            EX- E34 518 -90
            It's all about BMW

            Comment

            • O-Peksi
              Bimmer Enthusiast
              • Sep 2007
              • 2775
              • Joensuu

              #7
              Onko kaasu missä asennossa nykäisyhetkellä? Jos on aivan pintakaasulla, esim. loivassa alamäessä, kannattaa tarkastaa kaasuläpän asentotunnistimen arvot. En ole varma anturin tyypistä, mutta jos se on sama anturi kuin M50-koneessa, pitää ylimmän ja alimman pinnin välillä vastuksen olla 4kOhm +/-0.3kOhm, ja alimman ja keskimmäisen välillä liukua lineaarisesti välillä 1kOhm-4kOhm +/-0.3kOhm.

              Kannattaa suosiolla lukea noi nykimistopicit läpi, niissä on paljon tietoa ongelman selvittelyyn.
              ReWoN Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset ja sorvaukset

              Comment

              • blacjack2
                Bimmer Rookie
                • Nov 2007
                • 172
                • Helsinki

                #8
                No voi sissus sentään osaisitko neuvoa, että mitenkä toi homma tehdään ja missä se siinä M40 koneesa sijaitsee? ruiskukoneessahan pitäs olla erillinen kotelo?? eli mitä siellä pitää tehdä??
                E38 728iA -97
                EX- E34 518 -90
                It's all about BMW

                Comment

                • Bemu500
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2005
                  • 2992
                  • INvaLA

                  #9
                  Originally posted by blacjack2 View Post
                  No voi sissus sentään osaisitko neuvoa, että mitenkä toi homma tehdään ja missä se siinä M40 koneesa sijaitsee? ruiskukoneessahan pitäs olla erillinen kotelo?? eli mitä siellä pitää tehdä??
                  Varmaan viisain ku viet huoltoon.

                  Ja ei herneitä.
                  -Official member of BTCF-Sauna team-


                  e91 325i -06

                  Comment

                  • blacjack2
                    Bimmer Rookie
                    • Nov 2007
                    • 172
                    • Helsinki

                    #10
                    Juu ei vedetä herneitä ei vaan jaksais maksaa kun oon jo 2 kertaa korjaamolla käyttäny ja se on aina väh. se 100€ keikka. Tosin kun itte on näin pahvi näitte korjausten kanssa niin voipi olla et se on ainoo mahollisuus. Yritetään kuitenkin eka ite ei se maksa kun hermot

                    Originally posted by Bemu500 View Post
                    Varmaan viisain ku viet huoltoon.

                    Ja ei herneitä.
                    E38 728iA -97
                    EX- E34 518 -90
                    It's all about BMW

                    Comment

                    • O-Peksi
                      Bimmer Enthusiast
                      • Sep 2007
                      • 2775
                      • Joensuu

                      #11
                      Originally posted by blacjack2 View Post
                      No voi sissus sentään osaisitko neuvoa, että mitenkä toi homma tehdään ja missä se siinä M40 koneesa sijaitsee? ruiskukoneessahan pitäs olla erillinen kotelo?? eli mitä siellä pitää tehdä??
                      Osa numero 2 tässä kuvassa: http://www.realoem.com/bmw/showparts...64&hg=13&fg=15

                      Tuo on se kaasuläpän asentoanturi, mittaat siis yleismittarilla tuossa osassa olevasta kolmesta pinnistä aiemmin antamieni ohjeiden mukaan arvot. Wikipediasta vois löytää yleismittarin käyttöohjeen, ja semmoisen laitteen saa ostettua kympillä varaosaliikkeestä, hyödyllinen kapistus kaikissa sähköhommissa.
                      ReWoN Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset ja sorvaukset

                      Comment

                      • blacjack2
                        Bimmer Rookie
                        • Nov 2007
                        • 172
                        • Helsinki

                        #12
                        Jepulis
                        Kiitos yritetään josko onnistuis omin voimin
                        E38 728iA -97
                        EX- E34 518 -90
                        It's all about BMW

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎