Announcement

Collapse
No announcement yet.

sisäosien maalaus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • BMWJUKKA
    Bimmer Rookie
    • Jul 2007
    • 136
    • Uusimaa

    sisäosien maalaus

    eli onko täällä kellään kokemusta voiko noita sisustan osia (esim. koelauta, keskikonsoli ym) kitata normaalilla muovikitillä? noissahan on jokin kova muovi? yms. pinta ja tarkoitus olis saada täysin sileä pinta kittaamalla jonka jälkeen väri lakan kera pintaan.
  • Bullitt
    BTCF Member
    • Jul 2002
    • 2786
    • Turku

    #2
    Älä viitti. Tulee ihan kauheen näkönen.


    Comment

    • reddewil
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2003
      • 3015
      • West Coast

      #3
      Kuitu ja kitti jos haluu että kestää, ja voihan se pysyä pelkällä kitilläkin, kun muistaa olla koskematta... Ei siitä kestävää pelkällä kitillä ja maalillla saa.
      ...

      Comment

      • BMWJUKKA
        Bimmer Rookie
        • Jul 2007
        • 136
        • Uusimaa

        #4
        Originally posted by reddewil View Post
        Kuitu ja kitti jos haluu että kestää, ja voihan se pysyä pelkällä kitilläkin, kun muistaa olla koskematta... Ei siitä kestävää pelkällä kitillä ja maalillla saa.
        ei millään viitsis kuidusta rueta enään tekemään vielä koelautaakin sekä keskikonsolia... ovipahvit olen jo kokonaan väsännyt kuidusta eteen sekä taakse ja niihin tulee maali päälle ja sillä ajattelin että "yhtenäisemmän" ilmeen takia olis maalaillut loputkin osat samaan sävyyn. noh jospa sitä kohta alkais vääntää muottia E34 sisustan osista ja käyttöautona tämän piti toimia

        Comment

        • PeteS
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2006
          • 2766
          • Ylivieska

          #5
          Originally posted by BMWJUKKA View Post
          ei millään viitsis kuidusta rueta enään tekemään vielä koelautaakin sekä keskikonsolia... ovipahvit olen jo kokonaan väsännyt kuidusta eteen sekä taakse ja niihin tulee maali päälle ja sillä ajattelin että "yhtenäisemmän" ilmeen takia olis maalaillut loputkin osat samaan sävyyn. noh jospa sitä kohta alkais vääntää muottia E34 sisustan osista ja käyttöautona tämän piti toimia
          Eikös joillakin oo onnistunu maalata nuo osat ihan silleen et ensin karhentaa pinnan, hiontaväriä, hiontaa,hiontaväriä ja hiontaa niin kauan et pinta on tasanen. Sit maali päälle. Lakan sekaan jotain joustoainetta. (Tästä en tiedä sen enempää mitä se on) Se on jäänyt itellekki arvotukseksi et pitääkö sitä joustoainetta olla hiontavärin seassa. Jotenki tuntus et tarvii. Eikös nimim. seidltuning:in cabista oo maalattu koelauta, eikä tainnu olla kuidusta.:think
          Originally posted by EGoman
          on kyllä mahtavat nuo sun lenson kopiot
          Satakertaa ennemmin M10-1,8i, kuin tuo kammottava paskakasa M20B20.
          E21 315 -81, E39 530iA, Skoda Octavia Rs

          Comment

          • Tonton
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2006
            • 9101
            • Raisio

            #6
            eikös tohon vaivaan nähden kannattais nukata noi vaikka sitten sillä sävyyn sopivalla nukalla. joku muistaakseni puhui jotain 200€/kojelauta
            sigpic
            M-B Vito -22
            Transit Custom -18
            Yamaha vx ho cruiser -22
            Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
            [email protected]

            Comment

            • PeteS
              Bimmer Enthusiast
              • Jan 2006
              • 2766
              • Ylivieska

              #7
              Originally posted by Tonton View Post
              eikös tohon vaivaan nähden kannattais nukata noi vaikka sitten sillä sävyyn sopivalla nukalla. joku muistaakseni puhui jotain 200€/kojelauta
              Onhan se nyt enemmän tuning ku on maalattua pintaa.
              Originally posted by EGoman
              on kyllä mahtavat nuo sun lenson kopiot
              Satakertaa ennemmin M10-1,8i, kuin tuo kammottava paskakasa M20B20.
              E21 315 -81, E39 530iA, Skoda Octavia Rs

              Comment

              • Tonton
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2006
                • 9101
                • Raisio

                #8
                Originally posted by PeteS View Post
                Onhan se nyt enemmän tuning ku on maalattua pintaa.
                nii tuning vai teini tuning
                sigpic
                M-B Vito -22
                Transit Custom -18
                Yamaha vx ho cruiser -22
                Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
                [email protected]

                Comment

                • Rockford
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2004
                  • 8028
                  • Pinsiö

                  #9
                  Originally posted by PeteS View Post
                  Eikös joillakin oo onnistunu maalata nuo osat ihan silleen et ensin karhentaa pinnan, hiontaväriä, hiontaa,hiontaväriä ja hiontaa niin kauan et pinta on tasanen..

                  Juuri tuolla tapaa onnistuu. Ensin vain erittäin huolellinen silikonin poisto-operaatio muutamaan kertaan, sillä 99%-varmuudella silikoni/rasva-skeidaa löytyy valitettavasti joka kojetaulusta + muista sisustan osista ja paljon. Tuon jälkeen kevyt karhennus ja muovitartunta perään. Ruiskukittiäkin on käytetty, mutta suosittelisin vetämään vain muutamat kierrokset esim. Debeerin hiontaväriä niin paksuna, kuin vain ruiskusta tulee ulos ja sen jälkeen ohennettuna. Eikä tarvitse montaa kertaa edes ruiskasta ja hioa, kun pinta on täysin tasainen. Työn iloa
                  -Dodge Charger -73
                  -Mercedes-Benz GLK
                  -VW Transporter

                  Comment

                  • 10+
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2006
                    • 2084
                    • Nivala

                    #10
                    Voihan sitä maalata vaikka nahkatakin jos tarpeeksi laittaa tartuntaa ja joustoa mukaan. Oon nähny mersun nahkapenkit ja kojelaudan mikä on maalattu ja kukaan ei ikinä voi tietää että ne on maalattu, sen verran hyvin ne oli vetästy.
                    E39 M5 -00

                    Ex E60 530Da M-Sport -04
                    Ex E39 M5 -00
                    Ex E39 M5 -00 Individual
                    Ex E36 3.0 M3 Cabrio -94
                    Ex E36 3.0 M3 -93
                    Ex E36 2.5 Cabrio -94
                    Ex E36 3.2 M3 -97
                    Ex E36 2.5 Coupe -93

                    Comment

                    • BMWJUKKA
                      Bimmer Rookie
                      • Jul 2007
                      • 136
                      • Uusimaa

                      #11
                      Originally posted by 10+ View Post
                      Voihan sitä maalata vaikka nahkatakin jos tarpeeksi laittaa tartuntaa ja joustoa mukaan. Oon nähny mersun nahkapenkit ja kojelaudan mikä on maalattu ja kukaan ei ikinä voi tietää että ne on maalattu, sen verran hyvin ne oli vetästy.
                      voihan sitä maalata vaikka mitä mutta sitä lähinnä hain kysymyksellä että pysyykö kitti sen materiaalin päällä (mitä se sitten onkaan) siinä koelaudan päällä. mutta tuota ruiskukittiä on jo parissa viestissä hehkutettu joten sillä ajattelin aluksi kokeilla jonkun paneelin ja jos ei toimi siirryn suoraan vaiheeseen jossa teen kuidusta kaikki osat.

                      Comment

                      • Rockford
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2004
                        • 8028
                        • Pinsiö

                        #12
                        Originally posted by BMWJUKKA View Post
                        voihan sitä maalata vaikka mitä mutta sitä lähinnä hain kysymyksellä että pysyykö kitti sen materiaalin päällä (mitä se sitten onkaan) siinä koelaudan päällä. mutta tuota ruiskukittiä on jo parissa viestissä hehkutettu joten sillä ajattelin aluksi kokeilla jonkun paneelin ja jos ei toimi siirryn suoraan vaiheeseen jossa teen kuidusta kaikki osat.
                        ...vedä nyt vaan sitä kunnon 2k-hiontaväriä paksuna -> ajaa melkein täysin saman asian vrt. ruiskukittiin, mutta ei ole kittiä vaan maalia. Itse olen tainnut vuosien aikana käyttää kerran ruiskukittiä, koska sille yksinkertaisesti ei ole ollut juurikaan tarvetta vaikka kaikenmaailman kuitukikkareista aina autoihin tulee tehtyä. Esim. kun tuon Debeerin hiontaväri-satsin sekoittaa käyttämättä ohenninta lainkaan, niin tuloksena on sellaista "ruiskukittiä" joka viskositeetiltaan silti tulee ruiskusta, mutta saa huoletta jo ns. "rapata" kerroksia. Kannattaa tehdä noin ja huomaat, ettet tarvitse sitä kittiä.
                        Kitti jonka alla on pehmeää materiaalia ei nimittäin tule toimimaan, jos puhutaan isoista aloista.
                        Loppupeleissä tasoittamisesi on niin pienestä kiinni, koska käsittääkseni haet vain sitä tehtaan "appelsiinipinnan" siloitusta -> silloin saat sen aivan täysin hiontaväreillä ja vielä jopa helposti.
                        Last edited by Rockford; 16-12-2007, 14:36.
                        -Dodge Charger -73
                        -Mercedes-Benz GLK
                        -VW Transporter

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎