Paska kuva N95 mutta en saa nyt parempaa, paikallaa myös xenon match sumuvalopolttimot
IBright v3.0 mielipiteitä vs. muut
Collapse
X
-
Last edited by 10+; 03-04-2009, 10:38.E39 M5 -00
Ex E60 530Da M-Sport -04
Ex E39 M5 -00
Ex E39 M5 -00 Individual
Ex E36 3.0 M3 Cabrio -94
Ex E36 3.0 M3 -93
Ex E36 2.5 Cabrio -94
Ex E36 3.2 M3 -97
Ex E36 2.5 Coupe -93
-
Se on jätkät semmonen juttu että antaudun, noi bemun angelit on liian vaikea kohde kuvattavaksi.
Mäkin omaan kuitenkin taustaa kuvaamisesta työkseni aikanaan, mutta ei, en onnistu saamaan noista kuvaa
Koitin pokkarilla, koitin digijärkkärillä, koitin jalustalla, koitin eri aukoilla ja valotusajoilla, ei jumankauta, niistä tulee semmoset tasaväriset hohtavat renkulat vaikka millä asetuksella ottais, kamera meneepi sekasin

Kuten tossa 10+ kuvassaki, ne on semmoset loistavat tasaset rinkulat, veikkaan että livenä niissä näkyy se itse "rengas" ja ne poikittaishahlot siinä kuitenkin, eikö?
Näin ainakin mulla.
Rupes oikeen ärsyttää moinen, ei voi kun sanoa että tulkaa livenä kattomaan jotka haluaapi tietää miltä iBright näyttää
**********
& E60 530D '04 & Yamaha FZ1N '06
(*Muun merkkisiä pelejä + pärriä välissä)
(ex. E90 320Si M-Tech '07)
(ex. E60 530Da '04)
(ex. E39 M5 Facelift '99)
(ex. E39 540i '98)
*
Comment
-
Kyllä ainakin E39:ssa 5W ledeillä ja Ibrighteilla. Ei huomattu oikeastaan mitään eroa Laxan kanssa verratessa Ibrightia ja 5W lediä. Pitkään kun tuijotteli, saattoi löytää sävyeron mutta sekin saattoi olla kuvitelmaa.Originally posted by _Dexi View Postveikkaan että livenä niissä näkyy se itse "rengas" ja ne poikittaishahlot siinä kuitenkin, eikö?---
Comment
-
Hommasin itselle E91:een PIAA:t rapakon takaa, 149 taalaa + kulut. Kokolailla sama sävy näyttää xenonien kanssa olevan (38000km vanhat xenonit), kaipa siihen aikaa myöten tulee sävyeroja xenonien alkaessa "sinertymään" vanhetessaan.G21 LCI 330e xDrive 2022
Comment
-
Alkaako tosiaan xenonit sinertymään vanhetessaan? :think
Mulla autossa nyt 115tkm ajetut polttimot, ja ne on minusta kellastuneet verrattuna tuoreempaan painokseen. Pitäis vaihtaa...
TeroE60 520dA M-sport
---Ex
E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
E90 330iA, 325iA, 320dA
E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)
PPL(A)
Comment
-
-
Kellastumaan ne minunkin mielestä alkaa kun ovat paljon palaneet. Monesti huomaa mihin on toiselle puolelle vaan vaihdettu uusi poltin, se on paljon sinisempiOriginally posted by teropa View PostAlkaako tosiaan xenonit sinertymään vanhetessaan? :think
Mulla autossa nyt 115tkm ajetut polttimot, ja ne on minusta kellastuneet verrattuna tuoreempaan painokseen. Pitäis vaihtaa...
TeroE39 M5 -00
Ex E60 530Da M-Sport -04
Ex E39 M5 -00
Ex E39 M5 -00 Individual
Ex E36 3.0 M3 Cabrio -94
Ex E36 3.0 M3 -93
Ex E36 2.5 Cabrio -94
Ex E36 3.2 M3 -97
Ex E36 2.5 Coupe -93
Comment
-
LED:eistä taitaa irrota myös sellaisia aallonpituuksia, joita ei ihmissilmä näe. Digikameralla ne kuitenkin tallentuu (filttereistä huolimatta) näkyvänä valona ja rinkulat näyttää kirkkaammilta mitä ovatkaan. Helppo todeta esim kun ottaa kuvan IR valosta. Näyttää digikuvassa aivan valkoiselta, vaikkei "livenä" mitään näykään... Tosin LED:in tapauksessa säteilee varmaan enempi sinisen puolelta, koska valkoisissa LED:eissä käytetään sinistä die:ta.Originally posted by _Dexi View PostSe on jätkät semmonen juttu että antaudun, noi bemun angelit on liian vaikea kohde kuvattavaksi.
Mäkin omaan kuitenkin taustaa kuvaamisesta työkseni aikanaan, mutta ei, en onnistu saamaan noista kuvaa
Koitin pokkarilla, koitin digijärkkärillä, koitin jalustalla, koitin eri aukoilla ja valotusajoilla, ei jumankauta, niistä tulee semmoset tasaväriset hohtavat renkulat vaikka millä asetuksella ottais, kamera meneepi sekasin

Kuten tossa 10+ kuvassaki, ne on semmoset loistavat tasaset rinkulat, veikkaan että livenä niissä näkyy se itse "rengas" ja ne poikittaishahlot siinä kuitenkin, eikö?
Näin ainakin mulla.
Rupes oikeen ärsyttää moinen, ei voi kun sanoa että tulkaa livenä kattomaan jotka haluaapi tietää miltä iBright näyttää
W204 C350 AMG
Toyota Corolla 1.3XI 16V
Ex: E39 530i M-Sport, E39 523i, E34 520i turbo, E30 320iM, E30 318i
Comment
-
Mitäs nää on? http://cgi.ebay.de/BMW-LED-Angel-lam...QQcmdZViewItemE39 M5 -00
Ex E60 530Da M-Sport -04
Ex E39 M5 -00
Ex E39 M5 -00 Individual
Ex E36 3.0 M3 Cabrio -94
Ex E36 3.0 M3 -93
Ex E36 2.5 Cabrio -94
Ex E36 3.2 M3 -97
Ex E36 2.5 Coupe -93
Comment
-
Monta sivua tekstiä,josta en oikeastaan tajua paljon mitään. MITEN nämä iBright (tai muut tommoiset viritykset, mistä puhutaan) eroavat kylmäkatodirinkuloista???? Olen noita kylmä... rinkuloita asentanut ICE-FI aikaan moniin autoihin ja oli ihan perkeleen hyviä. Eikä maksanut mitään 300€.
tossa kuva yhdestä setistä asennettuna.
Comment
-
Noi Ibrightit on kato sellasiin autoihin, missä on alkuperäisenä Angel eyessit. E39 Facelift, E60 jne. Se parkkipoltin vaan vaihdetaan sinne. Tosi simppeli juttu.Originally posted by IvvN View PostMonta sivua tekstiä,josta en oikeastaan tajua paljon mitään. MITEN nämä iBright (tai muut tommoiset viritykset, mistä puhutaan) eroavat kylmäkatodirinkuloista???? Olen noita kylmä... rinkuloita asentanut ICE-FI aikaan moniin autoihin ja oli ihan perkeleen hyviä. Eikä maksanut mitään 300€.
tossa kuva yhdestä setistä asennettuna.
E39 M5 -00
Ex E60 530Da M-Sport -04
Ex E39 M5 -00
Ex E39 M5 -00 Individual
Ex E36 3.0 M3 Cabrio -94
Ex E36 3.0 M3 -93
Ex E36 2.5 Cabrio -94
Ex E36 3.2 M3 -97
Ex E36 2.5 Coupe -93
Comment
-
Miten se pelkkä poltin maksaa noin "hurjasti"
Comment
-
Valmistajat käärii uskomattomia katteita "uudesta" teknologiasta. Eihän LED:it nykypäivänä enää maksa juuri mitään. Tuskinpa se mekaniikka ja muu elektroniikka siinä ympärilläkään paljoa maksa.Originally posted by Dani View PostMiten se pelkkä poltin maksaa noin "hurjasti"
W204 C350 AMG
Toyota Corolla 1.3XI 16V
Ex: E39 530i M-Sport, E39 523i, E34 520i turbo, E30 320iM, E30 318i
Comment
-
Tee-se-itse-mies kyhää tuommoset noin 60-70 eurolla, ja eniten siinä maksaa ne polttimon kannat (noin 25€/kpl marmoritiskiltä), ellei väsää alkuperäisiin. Silloinhan maksettavaksi jää vain ledit, jäähdytys ja niiden tarvikkeet. Eli tuo 300e on jo aika vedätystä, mutta lähempänä satkua olevat hinnat alkaa olee jo ihan asiallisia.Originally posted by harald View PostTuskinpa se mekaniikka ja muu elektroniikka siinä ympärilläkään paljoa maksa.BMW F20 120xDa 2016 140kW
Comment
-
Noh, toisaalta noin voidaan miettiä, että jos mietitään vain tarvikkeiden ym. hintaa niin minkään ei pitäisi maksaa mitään. Noin yleisesti jos jokin yritys tekee tuotteen, myyntihinta pitää olla reilusti yli tuplat vähintään mitä sen valmistus maksaa - muutenhan firma tekisi tappiota. Toimitilavuokrat, valmistuskustannukset (jokuhan ne tekeekin), markkinointi, oma siivunsa mahdollisille takuutapauksille ja niiden kuluille, erilaiset yritysvakuutukset, verot, ym.Originally posted by zaci View PostTee-se-itse-mies kyhää tuommoset noin 60-70 eurolla, ja eniten siinä maksaa ne polttimon kannat (noin 25€/kpl marmoritiskiltä), ellei väsää alkuperäisiin. Silloinhan maksettavaksi jää vain ledit, jäähdytys ja niiden tarvikkeet. Eli tuo 300e on jo aika vedätystä, mutta lähempänä satkua olevat hinnat alkaa olee jo ihan asiallisia.
Oletteko koskaan miettineet että esim. jokin usean sadan euron välijäähdytin tai syylari saattaa maksaa tehtaalta suoraan alle 30 dollaria... Eli sama ilmiö kaikessa osassa on.
Mutta,
Vaikka myyn itse duunin puolesta iBrightejä niin olen samaa mieltä, hinnat on törkeät. Mutta tuolle ei mahda minkään kun valmistaja huutaa mitä huutaa, eikä volyymitkaan auta vaikka on tarjouduttu ostamaan +100 settiä kerralla jne..
Osathan ei maksa mitään, se on enempi se itse palikan design että ne on sen CNC sorviin syöttäny ja painaa nyt palikkaa sieltä liukuhihnalta ulos, niin on varaa rahastaa koska noista vakiomuovilärpäkkeistä rakentamalla ei pääse samaan lopputulokseen kovin helpolla, se menee väkisin "patentiksi".
Esim. että siinä on ne pykälät jotka KIRISTÄÄ sen palikan umpioon jotta tiivisterengas pitää eikä ala tihkua vettä umpioon ja huurtua kuten joillain on halvemmilla vastaavilla käynyt.
Ja että on jäähdytysrivat, ja se orkkisliittimen paikka ettei tarvi katkoa johtoja ja rakennella mitään johtohässäköitä.
Esim. uusissa autoissa tuolla on kenties merkitystä koska nuo iBrightit ei riko BMW takuuta, jotkut johtohässäkät saattaa joltain osin rikkoa.
Pari kuvaa otin väen väkisin kameralla, toinen yöllä, toinen päivällä - todellisuus on jotain näiden väliltä tai ulkopuolelta

Last edited by _Dexi; 15-02-2008, 12:53.**********
& E60 530D '04 & Yamaha FZ1N '06
(*Muun merkkisiä pelejä + pärriä välissä)
(ex. E90 320Si M-Tech '07)
(ex. E60 530Da '04)
(ex. E39 M5 Facelift '99)
(ex. E39 540i '98)
*
Comment
Comment