Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ilmastoinnin päivitys autom.ilmastointiin

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • OF_
    Bimmer Rookie
    • Apr 2007
    • 54
    • Vihti

    Ilmastoinnin päivitys autom.ilmastointiin

    Onko kellään tietoa, että mitä kaikkea tarvitsee vaihtaa, jotta automaattinen ilmastointi toimisi. Riittääkö kun vaihtaa säädinpanelin vai onko joitain antureita vielä lisäksi?
    BMW X5 3.0D E53 -05
    VW Transporter T5 -08


    Ex: BMW 330XD facelift E46 -02,
    2x BMW 320D E46 -00, BMW 320i Touring E46 -08, BMW 325xi E30 -89
  • Kompakti
    Bimmer Fanatic
    • Apr 2003
    • 232
    • Tuusula

    #2
    Kerrotko mikä mahtaa olla autosi merkki ja malli. Jos se on BMW, voit käyttää Search-toimintoa.
    E46 330Ci Cab M-Sport -03
    I01 i3s 120Ah "Voll" -19
    Ex:
    E87 120dA M-Sport -08
    E90 318i -06
    E46 320i M-Sport -02

    Comment

    • OF_
      Bimmer Rookie
      • Apr 2007
      • 54
      • Vihti

      #3
      Originally posted by Kompakti View Post
      Kerrotko mikä mahtaa olla autosi merkki ja malli. Jos se on BMW, voit käyttää Search-toimintoa.
      Searchilla en toistaiseksi ole löytänyt samaisesta aiheesta.
      Auto on BMW 320i Touring E46 vm.00
      Eli nyt on kiinni manuaalisesti säädettävä ilmastointipaneli.
      Tossa olis kaupan automaattisen ilmastoinnin säädinpaneli, joten saisiko sen toimimaan vain pelkällä vaihdolla, vai tarviiko jotain johtosarjojen lisäyksiä yms?
      BMW X5 3.0D E53 -05
      VW Transporter T5 -08


      Ex: BMW 330XD facelift E46 -02,
      2x BMW 320D E46 -00, BMW 320i Touring E46 -08, BMW 325xi E30 -89

      Comment

      • Clavurion
        BTCF Member
        • Feb 2005
        • 9138
        • Oulu

        #4
        Automaattisen (IHKR) ilmastoinnin päivitys automaattiseen (IHKA) vaatii hieman muutakin, kuin ohjausyksikön vaihdon. Kojelaudan sisällä olevan varsinaisen ilmastointiyksikön mekaaniset säädöt korvataan askelmoottoreilla. Jälkiasennussarja
        Laita privalla email, niin voin laittaa EBA:sta tuon virallisen ohjeistuksen. Voit sitten uudelleen harkita operaatioon ryhtymistä.
        E39 530dA -02 M-Sport
        E53 X5 3.0dA -06 Sport
        * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
        Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

        Comment

        • Juppe
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2002
          • 4541
          • TURKU

          #5
          Itse tuota suunnittelin, mutta jäi toistaiseksi tekemättä. Vaatii tosiaan tuon muutossarjan. Asennushommissa täytyy kuulemma purkaa koko koelauta pois. Itse tutkin asiaa jonkinverran ja totesin myös, ettei johtosarjojen vaihto onnistu kyllä mitenkään ilman isoa purkuoperaatiota. ME-autosta kysyin hintaa retrofit sarjalle ja työlle. muistaaksen n. 700e olis tullut maksamaan. Paneeli multa löytyy jo ennestään.

          Comment

          • Clavurion
            BTCF Member
            • Feb 2005
            • 9138
            • Oulu

            #6
            Originally posted by Juppe View Post
            Itse tuota suunnittelin, mutta jäi toistaiseksi tekemättä. Vaatii tosiaan tuon muutossarjan. Asennushommissa täytyy kuulemma purkaa koko koelauta pois. Itse tutkin asiaa jonkinverran ja totesin myös, ettei johtosarjojen vaihto onnistu kyllä mitenkään ilman isoa purkuoperaatiota. ME-autosta kysyin hintaa retrofit sarjalle ja työlle. muistaaksen n. 700e olis tullut maksamaan. Paneeli multa löytyy jo ennestään.
            Joo, kyllä tuossa varmasti ilta jos toinen vierähtää, jos itse alkaa näprätä. Ei onnistu aivan Plug & Play -tyylillä.
            E39 530dA -02 M-Sport
            E53 X5 3.0dA -06 Sport
            * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
            Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

            Comment

            • Juppe
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2002
              • 4541
              • TURKU

              #7
              Ja sitten alkaa se saatanan koelaudan nitiseminen kun sen kerran erehtyy purkamaan. Se oli suurin syy sille etten lähtenyt siihen hommaan.

              Comment

              • TJJ
                Bimmer Enthusiast
                • Jun 2003
                • 7591
                • Jyväskylä

                #8
                Originally posted by Juppe View Post
                Ja sitten alkaa se saatanan koelaudan nitiseminen kun sen kerran erehtyy purkamaan. Se oli suurin syy sille etten lähtenyt siihen hommaan.
                Ei se nitise jos teet työn huolellisesti. Korjaamolla kiireellä tehtynä luultavasti nitisee.
                E39 528iA

                Comment

                • Juppe
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2002
                  • 4541
                  • TURKU

                  #9
                  No tosta voidaan olla montaa mieltä. Jos Koelauta laitetaan takaisin samalla tavalla kuin se on siellä ollut, niin aika suuri riski siinä on että alkaa natisemaan. Mitään silikooni/liimavirityksiä en edes harkitse. Muutama vak. yhtiön ukkelikin on todennut, että jos auton korjaus vaatii koelaudan purkamisen kokonaan pois, niin autosta riippuen usein menee kokonaan hylkyyn.

                  Comment

                  • TJJ
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jun 2003
                    • 7591
                    • Jyväskylä

                    #10
                    Originally posted by Juppe View Post
                    No tosta voidaan olla montaa mieltä. Jos Koelauta laitetaan takaisin samalla tavalla kuin se on siellä ollut, niin aika suuri riski siinä on että alkaa natisemaan. Mitään silikooni/liimavirityksiä en edes harkitse. Muutama vak. yhtiön ukkelikin on todennut, että jos auton korjaus vaatii koelaudan purkamisen kokonaan pois, niin autosta riippuen usein menee kokonaan hylkyyn.
                    No ei voi sitten mitään jos tuon kokee liian vaikeaksi tehdä kunnolla. Itse olen purkanut kojelaudan kaksi kertaa eikä siitä ole tullut mitään ongelmia.
                    E39 528iA

                    Comment

                    • Robi
                      Bimmer Enthusiast
                      • Nov 2002
                      • 7606
                      • Vantaa

                      #11
                      Originally posted by TJJ View Post
                      No ei voi sitten mitään jos tuon kokee liian vaikeaksi tehdä kunnolla. Itse olen purkanut kojelaudan kaksi kertaa eikä siitä ole tullut mitään ongelmia.
                      En mäkään näkisi e46 kojelaudan purkamisessa/kasaamisessa mitään ylitsepääsemättömän vaikeata. Toki aikaahan siihen saa uhrattua mutta kaikinpuolin helppo homma mielestäni. Eihän se rupea nitisemään jos kaikki kiinnikkeet irroittaa ehjänä ja kaiken laittaa uudestaan kiinni samoilla ruuveilla/klipseillä..toki muoviklipsit ei maksa montaakaan kymmentä senttiä kappaleelta niin ne kannattaa uusia jokatapauksessa.
                      Kaarien mankelointia yli kymmenen vuoden kokemuksella.
                      Tiedustelut priva tai 0452210069

                      Current
                      E61 530d
                      E39 530d
                      E39 520iA
                      E46 330xd
                      E28 528i

                      Comment

                      • Kompakti
                        Bimmer Fanatic
                        • Apr 2003
                        • 232
                        • Tuusula

                        #12
                        Ekaan Bemariini (E46 Compact) asennettiin koko ilmastointi alusta loppuun,eikä kojelauta natissut.

                        Toiseen Bemariin (E46 320i) vaihdettiin manuaali automaattiseksi, eikä siinäkään kojelauta natissut.

                        Ekan projektin suoritti Laakkonen ja toisen Pellen Paja.
                        E46 330Ci Cab M-Sport -03
                        I01 i3s 120Ah "Voll" -19
                        Ex:
                        E87 120dA M-Sport -08
                        E90 318i -06
                        E46 320i M-Sport -02

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎