Onko kellään tietoa, että mitä kaikkea tarvitsee vaihtaa, jotta automaattinen ilmastointi toimisi. Riittääkö kun vaihtaa säädinpanelin vai onko joitain antureita vielä lisäksi?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Ilmastoinnin päivitys autom.ilmastointiin
Collapse
X
-
Originally posted by Kompakti View PostKerrotko mikä mahtaa olla autosi merkki ja malli. Jos se on BMW, voit käyttää Search-toimintoa.
Auto on BMW 320i Touring E46 vm.00
Eli nyt on kiinni manuaalisesti säädettävä ilmastointipaneli.
Tossa olis kaupan automaattisen ilmastoinnin säädinpaneli, joten saisiko sen toimimaan vain pelkällä vaihdolla, vai tarviiko jotain johtosarjojen lisäyksiä yms?BMW X5 3.0D E53 -05
VW Transporter T5 -08
Ex: BMW 330XD facelift E46 -02,
2x BMW 320D E46 -00, BMW 320i Touring E46 -08, BMW 325xi E30 -89
Comment
-
-
Automaattisen (IHKR) ilmastoinnin päivitys automaattiseen (IHKA) vaatii hieman muutakin, kuin ohjausyksikön vaihdon. Kojelaudan sisällä olevan varsinaisen ilmastointiyksikön mekaaniset säädöt korvataan askelmoottoreilla. Jälkiasennussarja
Laita privalla email, niin voin laittaa EBA:sta tuon virallisen ohjeistuksen. Voit sitten uudelleen harkita operaatioon ryhtymistä.E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
-
Itse tuota suunnittelin, mutta jäi toistaiseksi tekemättä. Vaatii tosiaan tuon muutossarjan. Asennushommissa täytyy kuulemma purkaa koko koelauta pois. Itse tutkin asiaa jonkinverran ja totesin myös, ettei johtosarjojen vaihto onnistu kyllä mitenkään ilman isoa purkuoperaatiota. ME-autosta kysyin hintaa retrofit sarjalle ja työlle. muistaaksen n. 700e olis tullut maksamaan. Paneeli multa löytyy jo ennestään.
Comment
-
-
Originally posted by Juppe View PostItse tuota suunnittelin, mutta jäi toistaiseksi tekemättä. Vaatii tosiaan tuon muutossarjan. Asennushommissa täytyy kuulemma purkaa koko koelauta pois. Itse tutkin asiaa jonkinverran ja totesin myös, ettei johtosarjojen vaihto onnistu kyllä mitenkään ilman isoa purkuoperaatiota. ME-autosta kysyin hintaa retrofit sarjalle ja työlle. muistaaksen n. 700e olis tullut maksamaan. Paneeli multa löytyy jo ennestään.E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
-
No tosta voidaan olla montaa mieltä. Jos Koelauta laitetaan takaisin samalla tavalla kuin se on siellä ollut, niin aika suuri riski siinä on että alkaa natisemaan. Mitään silikooni/liimavirityksiä en edes harkitse. Muutama vak. yhtiön ukkelikin on todennut, että jos auton korjaus vaatii koelaudan purkamisen kokonaan pois, niin autosta riippuen usein menee kokonaan hylkyyn.
Comment
-
-
Originally posted by Juppe View PostNo tosta voidaan olla montaa mieltä. Jos Koelauta laitetaan takaisin samalla tavalla kuin se on siellä ollut, niin aika suuri riski siinä on että alkaa natisemaan. Mitään silikooni/liimavirityksiä en edes harkitse. Muutama vak. yhtiön ukkelikin on todennut, että jos auton korjaus vaatii koelaudan purkamisen kokonaan pois, niin autosta riippuen usein menee kokonaan hylkyyn.
Comment
-
-
Originally posted by TJJ View PostNo ei voi sitten mitään jos tuon kokee liian vaikeaksi tehdä kunnolla. Itse olen purkanut kojelaudan kaksi kertaa eikä siitä ole tullut mitään ongelmia.Kaarien mankelointia yli kymmenen vuoden kokemuksella.
Tiedustelut priva tai 0452210069
Current
E61 530d
E39 530d
E39 520iA
E46 330xd
E28 528i
Comment
-
-
Ekaan Bemariini (E46 Compact) asennettiin koko ilmastointi alusta loppuun,eikä kojelauta natissut.
Toiseen Bemariin (E46 320i) vaihdettiin manuaali automaattiseksi, eikä siinäkään kojelauta natissut.
Ekan projektin suoritti Laakkonen ja toisen Pellen Paja.E46 330Ci Cab M-Sport -03
I01 i3s 120Ah "Voll" -19
Ex:
E87 120dA M-Sport -08
E90 318i -06
E46 320i M-Sport -02
Comment
-
Comment