Originally posted by Hemi
Missä Airbag valo palaa?
Collapse
X
-
Puhelit Hemi toisessa topikissa vikakoodien käyttömuistista ja pysyvästä muistista. Se Bosch:n jannu ei pystynyt tätä mun resistanssivikaa poistamaan (kuittaamaan), joten onko vika siis pysyvässä muistissa? Miten sen sieltä saa pois?
Voiko vian korjautuminen/korjaaminen herättä valon myös henkiin, vai onko oletettavaa, että sieltä on polttimo poistettu?Now: 525xd -09
Ex: 330d -07
Ex: 328i -96
Comment
-
Mittariston irroitus on aika helppo homma. Ratti ala-asentoon ja sitten ruuvit auki ja nitkuttelet mittariston pois. Sillon näkee onko valoa airbagin kohdalla. Itselläni oli valon poistamisen lisäksi tungettu reikä täyteen paperia. :shock:Originally posted by KilpuriPuhelit Hemi toisessa topikissa vikakoodien käyttömuistista ja pysyvästä muistista. Se Bosch:n jannu ei pystynyt tätä mun resistanssivikaa poistamaan (kuittaamaan), joten onko vika siis pysyvässä muistissa? Miten sen sieltä saa pois?
Voiko vian korjautuminen/korjaaminen herättä valon myös henkiin, vai onko oletettavaa, että sieltä on polttimo poistettu?
Comment
-
Ei, vaan resistanssivika viittaa oikeastaan vain väärään komponenttiin piirissä mikäli herjaus tulee nimen omaan liian suuresta resistanssista. Tosin tuo valon poistaminen voi kirjoittaa ongelman vikamuistiin myös em.kaltaisella ilmoituksella koska valolle ei käsittääkseni ole näin vanhassa systeemissä omaa koodia. Joka tapauksessa systeemi ei voi toimia ilman toimivaa kontrollivaloa. Liitinvika=hapettuma on yksi mutta melko hypoteettinen vaihtoehto resistanssin kasvulle. En tosiaan voi näin äkkiseltään keksiä joidenkin lamppupatenttien lisäksi mitään muuta kuin vääränlaisen bagin olemassaolon systeemissä.
Comment
-
Itse vaihdoin nelipuolaisen ratin samanlaiseen kolmipuolaiseen kuin sulla. Bägivalo jäi palamaan mutta se kuitattiin pois eikä ole sen jälkeen syttynyt (paitsi tietysti virrat kun laittaa päälle, palaa n.2 sek.) Epäilisin sitä polttimoa. Ja valohan jää palamaan jos on joku häiriö, senhän pystyy kuittaamaan vasta kun häiriö on poistettu.Since 1997: 318i -85, 325ix taxi -89, 325i -87, 316i touring -88, 320i taxi -87, 316i -88, 323i touring -96, Alpina B6 -92, 325i coupe -92, 320i -91, 520i touring -92, 315 -83, 320 -81, 728i -85, 323i -81, 316i -90, 325i touring -89, 320d -99, 528ia touring -97, 323i -82, 730ia -91, 320d touring -00, 325 taxi -89, 120d -05, 320i touring -95, 520i touring -98, 325i cab -01.
Garage: Z3 coupe, 318d touring-08 & 320d touring -04
Comment
-
Juuri näin, eli jos sulla on (ehjä) polttimo siellä mittaristossa niin sen pitäisi palaa jatkuvasti kun on vika päällä. Nyt ilmeisesti on, jos kerran ovat huollossa kertoneet että vastus on liian suuri. Hemille vielä tiedoksi, että jos bägi on poistettu niin vastus on ääretön (=liian suuri), eli on aivan mahdollista että johdot on irti/poikki tai bägi on poistettu.Originally posted by bmwe30touringItse vaihdoin nelipuolaisen ratin samanlaiseen kolmipuolaiseen kuin sulla. Bägivalo jäi palamaan mutta se kuitattiin pois eikä ole sen jälkeen syttynyt (paitsi tietysti virrat kun laittaa päälle, palaa n.2 sek.) Epäilisin sitä polttimoa. Ja valohan jää palamaan jos on joku häiriö, senhän pystyy kuittaamaan vasta kun häiriö on poistettu.
Comment
-
Nonni, tutkinnat etenee...
Polttimo nyitty pois ja tilalle laitettu erkkaa! :shock:
Kuitenkin hyvä asia oli se, että ratissa oli pussi paikoillaan. Eli ilmeisestikkin vika on johdoissa, ja suurin epäilykseni kohdistuu siihen kelaan, mikä on ratin sisällä, koska myöskään äänimerkki ei toimi.
Sen kelan saa ilmeisesti pelkältään?Now: 525xd -09
Ex: 330d -07
Ex: 328i -96
Comment
-
Saa sen varaosana ostettua valtuutetulta BMW-jälleenmyyjältä. Muutamaa poikkeusta lukuunottamatta kaikissa E36-rateissa on käytetty samaa keskiötä, joten myös purkuosana toi on melko turvallista hankkia. Toisaalta, tuskin se kela nyt ihan miljoonia uutenakaan maksaa joten helpommalla pääset kun marssit esim. Laakkosen ovesta sisään.Originally posted by KilpuriNonni, tutkinnat etenee...
Polttimo nyitty pois ja tilalle laitettu erkkaa! :shock:
Kuitenkin hyvä asia oli se, että ratissa oli pussi paikoillaan. Eli ilmeisestikkin vika on johdoissa, ja suurin epäilykseni kohdistuu siihen kelaan, mikä on ratin sisällä, koska myöskään äänimerkki ei toimi.
Sen kelan saa ilmeisesti pelkältään?
Comment
-
Täytyy kyllä todeta, että joidenkin moraali on varsin löysällä, jos bagivaloja poistelevat. Pitäneekin kehottaa kaikkia, jotka ovat autoja ostamassa tarkistaamaan virta-päällä asennossa, että bagi-valo aikansa palaa ennen sammumistaan. Eikä ole heti pimeä.
Toivottavasti ovat myös katsastusasemilla yhtä fiksuja. Taidan heti sinnekin suuntaan infota mitä ihmeellisyyksiä täällä harrastetaan.
Turha vedota johonkin "tiedossa olevaan, toissijaiseen vikaan". Sen lisäksi voi tulla ihan fataalikin vika. Esim kuljettajan bagin panos menee rikki. Kiva omaisten ihmetellä miksei Airbag lauennut.
Comment
-
Villi arvaus: vanhemmissa voisi onnistuakin, uudemmissa EU tms säännöt edellyttävät, että ovat autossa = ovat siis osa auton rakennetta.
Mutta:
Miksi kukaan ikinä poistaisi vapaaehtoisesti niinkin hyvän turvavarusteen kuin Airbag? Ei mene jakeluun.
Comment
-
jos on samalla tavalla ku tutulla, airbagin kanssa jatkuva taistelu, jolloin halvemmaksi ja hermoja säästäväksi ratkaisuksi tulisi bägin poisto, kyselin vaan että onko juttu mahdollista toteuttaa, voihan sen jälkeen vaikka puhaltaa kortongin täyteen ilmaa ja teipata otsaan, ei tarttee merkkivaloja katsella :lol:
Comment
Comment