Announcement

Collapse
No announcement yet.

530d ilmastointiongelma

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • rahkosi
    Newbiemmer
    • Jan 2008
    • 6

    530d ilmastointiongelma

    Moi

    Onko kukaan törmännyt vastaavaan tilanteeseen: -98 mallin ilmastointi on hiipunut talven aikana. Käytin ilmastointihuollossa, jossa imettiin vanhat pois ja uudet tilalle. Uutta saatiin menemään usealla yrityksellä 530g, kun 680g on ohjearvo. 530g:lla ilmastointi ei toimi. Eli mikä estää täytön?
  • Murska
    Bimmer Fanatic
    • Apr 2004
    • 382
    • Savo

    #2
    Mikä oli ilmastointiliikkeen "ammattilaisen" veikkaus? Kyllä mielestäni pitäisi vielä 530g:lla pyöriä.
    e61 530i touring M-sport LCI -08
    Ex:e46 330ia Touring M-sport II -03
    Ex:e46 330i -01 Sedan
    Ex:e36 328i Coupe sport edition -97

    Comment

    • rahkosi
      Newbiemmer
      • Jan 2008
      • 6

      #3
      Ammattilaisuus tais tuossa paikassa olla jollain muulla alalla kuin ilmastointi puolella...
      Toinen oli sitä mieltä että toimisi, toinen että ei.
      Eipä tuo tietysti mitään maksanutkaan, mutta kait sitä pitää mennä johonkin parempaan putiikkiin. Suosituksia Keravan läheltä?

      Comment

      • Exami
        Bimmer Fanatic
        • Oct 2004
        • 986
        • Hyvinkää, Tuusula

        #4
        jaa en tiedä ko tapauksesta mutta mersussa laite pitää nollata enneku alkaa täytön jälkeen toimimaan... ite löysin mersun ilmastointilaitteelle netistä nollaus ohjeen toimii muuten muttei puhalla kovin kylmää pitää ilmeisesti taas muutella laitteen piilovalikoista asetuksia eli jokseenkin voisin epäillä että jos laite kytkeytyy "vika" tilaan niin kompressori ei lähde päälle täytönjälkeenkään... en ole varma mutta tuo on ainekin koittamisen arvonen juttu
        sigpic
        Now:Mercedes-Benz 280SE 6.8, Mercedes-Benz W204, Mercedes-Benz W201 M50T (1/4mile: 9.83 @ 239)

        Comment

        • rahkosi
          Newbiemmer
          • Jan 2008
          • 6

          #5
          Ongelman selvittely jatkuu. toinen putiikki sai aineet sisälle, mutta ei toimi vieläkään. Paineanturille tulee n 4 v ja sama menee kompurallekin. Tämä ei tietenkään riitä käynnistymiseen. Jos kompuralle vetää erikseen 12 v piuhan niin silloin lähtee toimimaan. Mitä muita antureita yms. järjestelmässä on jotka voisivat vikaantua?

          Comment

          • Clavurion
            BTCF Member
            • Feb 2005
            • 9138
            • Oulu

            #6
            Originally posted by rahkosi View Post
            Ongelman selvittely jatkuu. toinen putiikki sai aineet sisälle, mutta ei toimi vieläkään. Paineanturille tulee n 4 v ja sama menee kompurallekin. Tämä ei tietenkään riitä käynnistymiseen. Jos kompuralle vetää erikseen 12 v piuhan niin silloin lähtee toimimaan. Mitä muita antureita yms. järjestelmässä on jotka voisivat vikaantua?
            Eli ymmärtäisin tuosta, että painekytkimen molemmat linjat ovat oikein vetäneessä tilasssa, ohjausyksiköltä tulevan (sin/must) ja magneettikytkimelle menevän (must/vihr) yhteys kunnossa. Korkeapaineanturin raja-arvot <23-33 bar ja alapaineanturille >1,9-2,8 bar. Mitattiinko järjestelmän painetta täytön jälkeen? Ymmärtääkseni tukkeeseen turvonnut kuivain voisi estää riittävän täytön?

            Kompuran kytkeytymiseen (ohjausjännite A/C-yksiköltä) tarvitaan muutaman ehdon täyttyminen. Mm. puhallin päällä, höyrystimen lämpötila > +3 C (jäätymisen estämiseksi). Höyrystimen lämpötila-anturiin taitaa päästä käsiksi kuskin jalkatilasta, mutta ahdasta on.
            E39 530dA -02 M-Sport
            E53 X5 3.0dA -06 Sport
            * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
            Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎