Announcement

Collapse
No announcement yet.

Konepelti ei aukee kokonaan

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • snage
    Bimmer Rookie
    • Sep 2004
    • 44
    • Joensuu

    Konepelti ei aukee kokonaan

    konepelti ei avaudu loppuun asti... millainen mekanismi siinä on osaisiko joku neuvoa...

    Tuulisella säällä pelti tipahtaa aina päälle... :roll:

    kyllä se aukeaa kokonaan ylös, mutta ei loppuun asti kuten tossa jo laitoin jos luet tarkkaan niin varmaan huomaat......

    siinä edessä on sellanen pyöree putki joka takeltelee ja en oo tarkemmin sitä edes katellu kohan vaan heitin juttuu tänne....

    Jos ei ole muuta kuin vinoiluu heittää niin antaa olla..

    Auto on -87 320i
  • fastandfurious
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2004
    • 1731
    • Tampesteri

    #2
    Ja auto oli.... :?:
    ---------------------------------------------------
    E91 325d M-Sport
    ex. E36 320 coupe -97, E46 320 sedan -99, Audi A3 2,0 Fsi -04,
    E46 330iA-02, Skoda Octavia RS -07, z3 roadster 1.9 -98

    Comment

    • zorro
      Newbiemmer
      • Sep 2004
      • 21
      • Kirkkonumi

      #3
      pumput.. vaijeri :?: :!: :?: :!: :?
      325iM
      525i
      VW Polo

      a.k.a Tohtori

      Comment

      • kaol
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2003
        • 5007
        • Ilmajoki

        #4
        Tähän vois kirjottaa esimerkiksi tällälailla:


        "Ootko tutkinut asiaa itse?"

        tai

        "Eikähän noin pienen vian löydä itsekin"


        Ei mitenkään piruiluna...
        Kokeilemalla se selviää...

        Comment

        • snage
          Bimmer Rookie
          • Sep 2004
          • 44
          • Joensuu

          #5
          kone pelti

          320i -87.. on ajoneuvo ja olen sen verran katsellu että se pumppu on ehjä mutta joku osa jumittaa siinä keulassa.. se jättää vaan sen aukeamis liikkeen kesken..

          pitänee tutustua asiaan paremmalla ajalla...

          Comment

          • Rahu
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2002
            • 6464
            • Tuusula

            #6
            Siis mitä vittua :!: saatko sä sitä auki yhtään vai et vai missä vaiheessa se kanittaa :!: :?:

            Tässä on taas sarjassamme epäselviä viestejä :roll:
            BMW Service
            P.o4oo925441
            [email protected]
            Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
            Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

            Comment

            • snage
              Bimmer Rookie
              • Sep 2004
              • 44
              • Joensuu

              #7
              juu

              ei oo siis vittuu siinä... vaan lue tarkemmin se eka viesti..

              Comment

              • Pluto
                Bimmer Enthusiast
                • Nov 2002
                • 1860
                • Raisio

                #8
                Re: Konepelti ei aukee kokonaan

                Originally posted by snage
                siinä edessä on sellanen pyöree putki joka takeltelee ja en oo tarkemmin sitä edes katellu kohan vaan heitin juttuu tänne....
                Se pyöree putkihärdelli on se sarana ja jos se jumittaa niin auttaisko joku crc?? Ainakin itsellä oli ihan jökkiksessä se sarana ja rasvasin sitä ja nitkuttelin edestakas niin johan konepelti pomppaa ilosesti auki.
                BMW F32 435d

                Comment

                • Japi
                  Bimmer Fanatic
                  • Aug 2003
                  • 276
                  • Espoo

                  #9
                  Re: juu

                  Originally posted by snage
                  ei oo siis vittuu siinä... vaan lue tarkemmin se eka viesti..
                  Mitähän siitä pitäisi päätellä?
                  Mikä on loppuun asti?'
                  Mihin kohtaan tössää (asteina, suurinpiirtein)?

                  Ei se pelti aukeakaan 90° kulmaan, ilman osien irroittelua, jos tämä on ongelmasi.
                  Todellisuus on jossakin 70° hujakoilla.

                  Jos ongelma on siinä, että pelti rojahtaa niskaan pienestäkin tuulenpuuskasta, paas ostaen ja vaihtaen se oikessa laidassa oleva kaasujousi (~20€). Taisit tätä tarkoittaa sillä "putkella"?.

                  Kun kysyy jotain, tulisi kysymys muotoilla niin, että käy ilmi mistä on kyse.
                  Editoidustakaan kysymyksestä ei käy ilmi, mikä on todellinen ongelma ja mihin asti se pelti pitäisi saada taittumaan.

                  Jos ei tästä vastauksesta ei ole apua, koita muotoilla vielä kerran, vaikkapa rautalangasta vääntäen. Eiköhän silloin apuakin löydy :lol:
                  "Ei ole sellaista mekaanista ongelmaa, jota raaka voima ja tietämättömyys eivät ratkaise"
                  -Tuntematon
                  ex-E30 318i -87
                  droF Mondeo STW (eka ja vika...)

                  Comment

                  • snage
                    Bimmer Rookie
                    • Sep 2004
                    • 44
                    • Joensuu

                    #10
                    konepelti

                    No niin saahan täältä asiallistakin tietoo pitänee mennä värkkäilemään sitä pyöreetä rautaputkee siinä mikä on konepellin kiinni ollessa bmw logon alla... Se antaa vähän myös periksi..

                    Ja kenties se kaasupumppu saattaa olla kanssa löysä...

                    siinä on myös sellanen nivel konepellissä kiinni minkä pitäs varmaan mennä aivan suoraksi kun pelti on auki.. mutta se jää karvan verran vajaaksi.

                    Ja siihen astekysymykseen...en tarkoittanutkaan että se menee aivan 90 asteen kulmaan auki.. mutta ei silti ole vielä niin auki kuin pitäs ehkä pitäs mennä vielä joku 5-8 astetta enempi...

                    Comment

                    • petteriu
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2002
                      • 1164
                      • Pori

                      #11
                      Re: konepelti

                      Originally posted by snage
                      ...siinä on myös sellanen nivel konepellissä kiinni minkä pitäs varmaan mennä aivan suoraksi kun pelti on auki.. mutta se jää karvan verran vajaaksi....
                      Ei pidä ! Toimiva kaasujousi pitää luukun ylhäällä tuulellakin.

                      Petteri
                      BMW - ajamisen iloa vuodesta 1990

                      Comment

                      • snage
                        Bimmer Rookie
                        • Sep 2004
                        • 44
                        • Joensuu

                        #12
                        jousi

                        joo tarkemmin katseltuna ja kokeiltuna se kaasujousi on susi että semmosta sit ostamaan.. kiitokset kaikille jotka jaksoivat antaa neuvoja........ 8)

                        Comment

                        • snage
                          Bimmer Rookie
                          • Sep 2004
                          • 44
                          • Joensuu

                          #13
                          kaasujousi

                          Jees kaasujousi on nyt paikallaan ja pelti toimii kuin unelma...

                          Ja ei tarvii enää syödä buranaa kun aukasee konepeltiä :(b)

                          Ku aina tipahti päälle... :roll:

                          Kiitokse vielä kaikille jotka jakso antaa neuvojaan...

                          Näin tää homma etenee...

                          Comment

                          Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎