Announcement

Collapse
No announcement yet.

laturinhinhan vaihdon jälkeen syntynyt vikinä

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Zipuli
    Newbiemmer
    • Jul 2006
    • 12
    • Lahti

laturinhinhan vaihdon jälkeen syntynyt vikinä

terve. elikkäs pari viikkoa sitten eräs tuttu vaihtoi autooni bmw e36 1.6:seen laturin hihnan ku väitti että se oli kulunut. sen jälkeen kun auton on käynnistänyt kylmänä kuuluu kauhea vikinä, no käskin sitten emännän kysymään että onkohan hihna liian löysällä tai kireellä vai mistä tämä johtuu, niin sanoi että akku on kuulemma niin huonossa kunnossa että siitä no nyt haluaisinko tietää että voikohan muka siitä johtua, itse vähän epäilen koko juttua, mutta oletan että te viisaammat osaisitte antaa neuvoa
    Bmw 320 e46 -02

ex. BMW 316 e36 -94
    ex. Citroen ZX 1.4
  • Axum
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2004
    • 4416
    • Kuopio

Mulla tekee vastaavaa ilm.kompuran hihnan kanssa, hihnapyörä on kulunut 10 mm leveelle hihnalle vaikka orkkis on 12,5 mm joka on nyt paikallaan.

onko uusi hihna samanlevyinen?

Hihnaspraytä voisin myös kokeilla, mulla ei tosin tuottanut toivottua tulosta.
    Last edited by Axum; 20-08-2008, 00:40.
    - E30 325i M52B28TU Cabriolet
    - E39 528ia
    - KUOPION PUTKIMIEHET -team
    - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa -

Puretaan 520ia -97
    https://www.btcf.fi/forum/showthread...72#post4199572

Comment

• K.S.
      Bimmer Fanatic
      • May 2006
      • 649
      • Espoo

Rullat voi olla finaalissa, tai hihna sotkettu öljyyn asennuksen yhteydessä..Tai sitten se on vain laatua biltema. Huono akku ei aiheuta hihnan vinkumista, mutta laturin vinkumista kylläkin, tuleehan ääni varmasti hihnasta?

Comment

• Zipuli
        Newbiemmer
        • Jul 2006
        • 12
        • Lahti

olettaisin että tulee hihnasta kun vaihdon jälkeen ääni on alkanut kuulua. sitten jos auton käynnistää kuumana niin ääntä ei tule. ääni kestää noin 3-5 sekunttia. on niin hirveä vikinä että hävettää käynnistää autoa kylmänä
        Bmw 320 e46 -02

ex. BMW 316 e36 -94
        ex. Citroen ZX 1.4

Comment

Working...
        X
        😀
        🥰
        🤢
        😎
        😡
        👍