Announcement

Collapse
No announcement yet.

Airbagin kanssa taistelu katsastuksessa!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • veteraaniseppo
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2008
    • 1283
    • Hla-Sjk.

    Airbagin kanssa taistelu katsastuksessa!

    Koitan nyt lyhyesti ja selkeästi kertoa ongelmani. Auto on E36 Coupe -92 jossa siis airbagillinen ratti. No ratin keskiosa eli se baggiosa on verhoiltu nahalla. Nahka on vedetty siihen osan päälle. Tänään kuulin katsastuskonttorilla, että baggia ei saisi mennä millään peittää.. Miten se voi siinä haitata. Miten kyseisen auton baggi/bagin laukeaminen käytännössä tapahtuu? räjähtääkö se tyyny siitä keskiosan läpi niin että ratin riekaleet lentää ilmaan
    Olen myös kuullut/lukenut jostain, että airbagillisen auton voi muuttaa bagittomaksi jos kyseistä automallia on valmistettu bagittomana. Eiköhän E36 coupea ole joskus saanut ilman baggiakin vai? Olenko ihan väärässä?
    Pystyykö nykyisen bagillisen auton jollain tapaa muuttaa bagittomaksi nykyisellä ratilla vai hankinko jonkun bagittoman ratin. Vai joudunko vaan repimään kyseiset verhoilut ratista hittoon että saan autoon leiman prkl.

    Kiitos jo etukäteen.
  • 10+
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2006
    • 2084
    • Nivala

    #2
    Voi voi. Kukahan mestari sen bägin on verhoillu uudestaan. Se katsastusmies tekee työtään ja jos se tuollasen pommin päästäs läpi katsastuksesta ja sinä viikon päästä ajat sillä kolarin ja bägi ei pääse laukeaan kun sen on joku idiootti vuorannu jollain napaketun vitunnahalla. Sen inssin päätä siinä eka tultas taputteleen ja sais sen jälkeen katsastella autoja omalla kotipihallaan.

    Ota se ratti irti, vaihda oikea ratti ja aja konttorille ja leima paperiin. Niitä ruoreja saa 50€ täältä foorumilta.
    E39 M5 -00

    Ex E60 530Da M-Sport -04
    Ex E39 M5 -00
    Ex E39 M5 -00 Individual
    Ex E36 3.0 M3 Cabrio -94
    Ex E36 3.0 M3 -93
    Ex E36 2.5 Cabrio -94
    Ex E36 3.2 M3 -97
    Ex E36 2.5 Coupe -93

    Comment

    • jr66
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2006
      • 16484
      • Asikkala

      #3
      Bägi tulee orkkispäällysteen läpi kun se laukeaa eli katsastusmies on oikeassa, ei saa päällystää. Oli joku aika sitten juttua täälläkin että bägin poisto täytyy tehdä merkkiliikkeessä alkup. osilla ja siitä pitää olla dokumentti näyttää muutoskatsastuksessa, ei kuulosta kovin halvalta menettelyltä...

      Comment

      • veteraaniseppo
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2008
        • 1283
        • Hla-Sjk.

        #4
        oolrait. no ei muuta kun rattia purkamaan että saadaan leima paperiin. ja enköhän mä pysy bagillisessa ratissa jos noin hankalalta rojektilta tuo bagittomaksi muuttaminen kuulostaa.

        Kiitoksia.
        Last edited by veteraaniseppo; 18-09-2008, 18:41. Reason: niijoo ja sinä on muuten valkosta nahkaa, eikä napaketun vitunnahkaa. vompatin esinahka olis kyllä aika vimosen päälle tuning

        Comment

        • Hemi
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2004
          • 18880
          • Pirkanmaa

          #5
          Originally posted by veteraaniseppo View Post
          Miten se voi siinä haitata. Miten kyseisen auton baggi/bagin laukeaminen käytännössä tapahtuu? räjähtääkö se tyyny siitä keskiosan läpi niin että ratin riekaleet lentää ilmaan
          Siis mitään ei "lennä ilmaan", mutta kyllä se nimenomaan repii sen keskiosan ja tulee siitä läpi. Jos se ei etukautta pääse, tulee se jostain 100% varmuudella ulos joka tapauksessa vähän isompien "rääppeiden" mukana. Todennäköisesti koko bagipaketti teräskuorineen tulee TODELLA lujaa päin kuskin naamavärkkiä. Eli todella hengenvaarallinen viritys on tässä nyt ollut ja voi vain luojaansa kiittää että "nalli ei ole napsahtanut".

          Comment

          • Clavurion
            BTCF Member
            • Feb 2005
            • 9158
            • Oulu

            #6
            Ja miksi se keskiosa ylipäätään on verhoiltu? Minua ainakin mietityttäisi, onko se jo kertaalleen lauennut ja jollain vastusvirityksellä saatu näyttämään ehjältä airbag-yksikölle.
            E39 530dA -02 M-Sport
            E53 X5 3.0dA -06 Sport
            * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
            Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

            Comment

            • Heguli 31
              BTCF Member
              • Oct 2004
              • 10073
              • KVLA

              #7
              Originally posted by veteraaniseppo View Post
              oolrait. no ei muuta kun rattia purkamaan että saadaan leima paperiin. ja enköhän mä pysy bagillisessa ratissa jos noin hankalalta rojektilta tuo bagittomaksi muuttaminen kuulostaa.

              Kiitoksia.
              Muistat sitten ennen isompia purkamisia akunkaapelia hölläillä...

              Comment

              • Jürgen_
                Bimmer Enthusiast
                • May 2008
                • 2707
                • Mylsä

                #8
                Originally posted by Clavurion View Post
                Ja miksi se keskiosa ylipäätään on verhoiltu? Minua ainakin mietityttäisi, onko se jo kertaalleen lauennut ja jollain vastusvirityksellä saatu näyttämään ehjältä airbag-yksikölle.
                ...tai pamahtaneen ratin tilalle on vaihdettu bagiton ratti ja piilotettu ne tekstit :think

                tai siis ne puuttuvat tekstit
                Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎