Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ruostesuojaus - yhdistetty topikit

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Kilpuri
    Bimmer Fanatic
    • Jun 2004
    • 831
    • Tampere

    Ruostesuojaus - yhdistetty topikit

    Elikäs suolakelit on kiivaimmillaan ja ihmiset mietiskelevät tuontiautojensa suojausta. Muutamia topikkeja aiheesta onkin auki, mutta ei mielestäni ensimmäistäkään siitä että kannattaako iällä olevaan autoon sijoittaa 500 eskoo ja mahdollisesti aiheuttaa vain haittaa?

    Onko enää hyötyä autoa massata, kun kuitenkin on selvää (vaikka auto onkin enemmän tai vähemmän "terve") että jossain/johonkin on jo pientä "kukan" alkua muodostunut? Vai olisiko sittenkin parempi pyrkiä vain pitämään alustaa puhtaana ilman massaa?

    Mitä muita vaihtoehtoja on "kannattavaan" suojaukseen?
    Last edited by petrolhead; 10-01-2012, 19:21. Reason: 3 ruostesuojaustopikkia yhdistetty -petrol
    Now: 525xd -09
    Ex: 330d -07
    Ex: 328i -96
  • Tumppa
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2003
    • 1812
    • Oulu

    #2
    näihin asioihin liittyen ois kiva tietää tekeekö bmw muka suomeen erikseen paremmin ruostesuojatut mallit vai suojaako bmw suomi autoja suomessa jotenkin ennen myyntiä?
    F31 320d LCI

    Comment

    • narude
      Bimmer Fanatic
      • Aug 2003
      • 245
      • Helsinki

      #3
      Originally posted by Tumppa
      suojaako bmw suomi autoja suomessa jotenkin ennen myyntiä?
      tässä on niinq asia kysymys, varsinkin jos nyt ostaisin e46:n ni olis kiva tietää onko tehtaan ruostesuojaus olemassa ainoastaa paperilla vaiko ihan oikeastikkin!!!
      -18 F30 318iA
      -04 E46 316i
      -04 E46 316i
      -95 E36 320i Coupe
      -85 E30 316

      Comment

      • 525tds
        Bimmer Fanatic
        • Sep 2003
        • 489
        • Leppäkoski

        #4
        Ei siitä ruostesuojauksesta mitään haittaa ainakaan pitäis olla, itse ainakin suosittelisin! Maahantuoja ei yleensä tee muuta kun osa suojauksia.
        "Vauhti on jumala, autoni on kirkkoni ja BMW on uskontoni jonka moottori soittelee jatkossakin saatanallisia säkeitä teille kaikille liikenteen pakanoille ja vääräoppisille"

        Comment

        • HarzaTheMan
          Bimmer Fanatic
          • Jun 2004
          • 458
          • Sawo

          #5
          Ainakin ammatikseen suojauksia tekevän äijän mielipide oli, että yli 200 tkm ajetun Suomessa ikänsä olleen -92 E36 BMW:n ruostesuojaus on vielä ihan järkevää kun appiukko kävi kysymässä suojausvaihtoehtoja autoonsa. Niillä oli siellä 2 eri vaihtoehtoa, joista toiseen ei sisältynyt kotelojen massaus vaan pelkkä alusta. Hinnat oli 350 ja 500 egee suojauksesta riippuen. Autoon laitettiin kalliimpi setti ja olivat jo kuulemma joutuneet pienen korjaushitsauksen tekemään pohjaan takajalkatilan kohdalle alustapesun jälkeen ennen massausta. Tarkempaa tietoa ei hitsauksen suhteen ole...

          Oli massaaja sanonut, että ei juuri vanhempaan autoon enää kannata mömmöjä laittaa kun ruoste vaan muhii pahemmin.

          Joku aika sitten katselin Saksasta 3 vuotta sitten tuodun 130tkm ajetun -92 Mersun pohjaa ja näytti olevan ihan siisti. Joissain korin saumoissa näkyi pieniä täpliä, mutta ei sitä oikein ruosteeksi voinut sanoa.

          Eikös jotkut tee jotain öljysuojauksia omille autoilleen? Mitä lie luonnon mukaista öljyä kun pitää kuulemma kerran vuodessa pohja käsitellä sillä ja on kuulemma suht ohutta ainetta?
          ex: E39 520i Touring -00 facelift, E36 328i Touring -95, E36 328i Touring -95, E39 523iA -96, E30 325i -89 + muita merkkejä

          Comment

          • Pempe
            Bimmer Rookie
            • Nov 2004
            • 111
            • Häme/maaseutu

            #6
            Oiskohan se öljy pellavaöljyä! Ruosteenestoaineet sisältää korroosionestoinhibiittejä jotka siis hidastaa/estää ruostumista, eli ei sen massan ainoa tarkoitus kai ole sulkea suolaveden pääsyä alustaan! Ja tuskinpa siitä suojauksessta haittaa on varsinkin jos viittii nähdä vähän vaivaa ja putsata ruosteen alut pois ja maalata paikat vaix ferrexillä ennen massausta!
            BMW E30 316 -84
            BMW E30 316i -89
            BMW E30 323i -85
            BMW E30 325i -87
            BMW E12 520i -77

            Comment

            • bmw harrastelija
              BTCF Member
              • Oct 2004
              • 757
              • -

              #7
              No jos sulla on jo siellä pohjassa ruostetta, nii ite ottasin äkkiä kiinni ja asiallinen ruosteenestomaali ja massaus....Jos sulla ei ole tarkotuksena säilyttää autoa pitempää, nii on sama miten kukanenki autonsa välinpitämättömyydellään pilaa.
              thought the block was good for 200, even 300 hp, but I never thought it would take 1000 horsepower."
              Alex von Falkenhausen

              Comment

              • samtheman1
                Bimmer Fanatic
                • Sep 2008
                • 208
                • Mikkeli

                #8
                Ruostesuojaus?

                Autoni on 520d touring vm.2003, korimallia E39. Onko jollain tietoa, onko koria galvanoitu tai jotenkin muuten käsitelty? Kannattaako siihen tehdä ylimääräistä ruostesuojausta, eli onko sellaisesta käsittelystä enemmän hyötyä vai haittaa?
                -Ennen hyvä suunnistaja, nykyisin erakko-

                Exiä E39 520D, E38 735

                Nykyisiä E61 525D, E65 745

                Comment

                • Juubi
                  Bimmer Enthusiast
                  • Dec 2004
                  • 999

                  #9
                  Tästä asiasta löytyy vanhoja keskusteluja useammankin otsikon alta. Esim hakusanoilla "ruostesuojaus e39" löytyy seuraavat topicit:

                  Comment

                  • Hemi
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2004
                    • 18880
                    • Pirkanmaa

                    #10
                    Täyssinkitty+muovipinnoitettu, jolloin oikea suojausprosessi ei ole 60-70-luvun perinteinen 1-komponenttinen alustasuojakäsittely.

                    Comment

                    • tsbmw
                      BTCF Member
                      • Jun 2004
                      • 1494
                      • Ilvola

                      #11
                      Vanhan bmw:n ruostesuojaus ja hoito miten?

                      E28 1984 Ranskan haku oli 2008 hyvä. Riuskuttelin koteloihin suojat, pohjaan massat ja pokkauksien alle öljyä.Kesällä 2009 ei ollut helmoissa tai pyöräkoteloiden kulmissa ruostetta, vaan miten lienee koteoloiden sisällä, Suomen suolakylpyä ei estä mikään? Etuovien pintapellin alaosan pokkaukset ovat ruosteessa, muissa osissa tai kone- tai takapoksin peltien pokkausten reunoissa ei näkyvää, ruuvien kannat esim takarekisterikilven valoille näkyvät ruostuvan.

                      Miten suojata esim. konepellin alla lokasuojien liitoksien reunat?
                      Mitä voin tehdä jotta hidastan tuhoutumisen kehää?
                      Miten korjata ja oysäyttää alkava havaittava ruostekohta esim. pokatun pellin reunassa?
                      Onko jotain ihmeainetta, joka ryömii rusteen alle ja pysäyttää reaktion?

                      Kokeilemattomia ainakin osa voi toimia märälle pinnalle:

                      - Sinkkipaloja runkoon kuin veneen pohjaan esim tigillä 30kpl?
                      - Sähköjännite runkoon apulaturilla ajaessa?
                      - Saippuaruiskutus kuukausittain pohjaan ja koteloihin?
                      - Leivinjauhepuhallus, happomaali, maali, massaus?
                      - Vesivalumareikin aukirassaus säännöllisesti?
                      - Etupyörän lokasuojan pyörän takana olevan kynnyksen pesu?

                      - Onko teetetty suojaus vasarahakkauksineen parempim kuin omatoiminen vahtiminen?

                      Toteutettua on ajo kanta- ja maanteitä motarien sijasta nyt pahimpana suolakylpyaikana. Liikenne olematon ja maisemat kauniita, aikahäviö 15%.
                      Sekä tein painepesuriin suuttimen katkaisemalla jatkopalaksi kupariputken mutkalla ja pää vasaralla lähes littuun, jolloin sain suihkun suunnattua kulman taakse esim. altapäin alustaan tai lokasuojan reunan ja helmapeltien alle, pyörien taustalle, koneen sivuille jne.
                      Last edited by tsbmw; 28-12-2009, 21:17.
                      - kiva kun 90% bimmeristeistä parantaa mun mainetta -
                      - E28 528i, 528i+, M5

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎