Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kummallinen Sähkövika

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Henkka520i
    Newbiemmer
    • Mar 2008
    • 15
    • Hyvinkää

    Kummallinen Sähkövika

    Auto on 520i vuosimallia -95. Autosta hävisi pikkuhiljaa virrat kesken ajon, ensin sammui radio sitten meni vilkuista puhti pois ja kojelautaan oli syttynyt abs ja airbag valot. Auto sammutettiin kotipihassa ja virrat oli tosi vähissä, startti ei enää jaksanut pyörittää konetta lainkaan ja valot oli himmeät.

    Auto seisoi yön yli ja keräsi voimia ja sitten aamulla se juuri ja juuri jaksoi startata ja lähti käyntiin ja pysyi käynnissä. Mittasin akulta latausjännitteen ja se oli valot ja puhallin päällä 13.85V. Mittasin myös kaikkien sulakkeiden kohdalta virran kulutuksen ja ainoat jotka kuluttivat virtaa olivat ajotietokone ja mittaristo.

    Mistäköhän tämmöinen virtojen häviäminen mahtaa johtua??

    Sitten toinen kysymys: Mistä löytyy mystinen auton päävirtasulake??
    Akku on takapenkin alla.
    E39, 520i
    Ex:E39, 525i
    Ex:E34, 520i
  • peltone
    BTCF Member
    • Jan 2005
    • 8092
    • Willähde

    #2
    Originally posted by Henkka520i View Post
    Auto on 520i vuosimallia -95. Autosta hävisi pikkuhiljaa virrat kesken ajon, ensin sammui radio sitten meni vilkuista puhti pois ja kojelautaan oli syttynyt abs ja airbag valot. Auto sammutettiin kotipihassa ja virrat oli tosi vähissä, startti ei enää jaksanut pyörittää konetta lainkaan ja valot oli himmeät.

    Auto seisoi yön yli ja keräsi voimia ja sitten aamulla se juuri ja juuri jaksoi startata ja lähti käyntiin ja pysyi käynnissä. Mittasin akulta latausjännitteen ja se oli valot ja puhallin päällä 13.85V. Mittasin myös kaikkien sulakkeiden kohdalta virran kulutuksen ja ainoat jotka kuluttivat virtaa olivat ajotietokone ja mittaristo.

    Mistäköhän tämmöinen virtojen häviäminen mahtaa johtua??

    Sitten toinen kysymys: Mistä löytyy mystinen auton päävirtasulake??
    Akku on takapenkin alla.
    Toiseen kysymykseen vastaus: http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=36731
    Eli akun sijainnista riippuen, eli tässä tapauksessa se on siellä takapenkin alla.
    E30 316 -87
    E91 325i -06
    E61 530d -06
    F10 520d -14
    ex. E30x9, E34x2, E39x2, E36x2 E46x3

    Comment

    • Matula
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2007
      • 1706

      #3
      Originally posted by Henkka520i View Post
      Mistäköhän tämmöinen virtojen häviäminen mahtaa johtua??
      Laturi kaputt, lataus/akun varaus kun laskee liian alas niin viisas auto tiputtelee sähköä kuluttavia aparaatteja pois kuluttamasta virtaa.

      Comment

      • _Pietu_
        BTCF Member
        • Oct 2005
        • 3660
        • Kuopio / Maaninka

        #4
        Voisi olla myös maadoitushäiriö? Oma (tuo e36:nen) ei meinannu starttailla millään yks aamu ja sitten kun putsasin, heiluttelin ja kiristin akunnapoja niin nyt toimii hyvin.
        BMW F25 xDrive 20d
        ex BMW e91 320dA
        ex BMW e36 325i
        - SAWO CONNECTION - - Normaalisti kännissä ja alasti
        Normaalisti peukalo keskellä kämmentä

        Comment

        • Night-Wind
          Bimmer Enthusiast
          • Sep 2006
          • 1534
          • 02

          #5
          Joo pääsulake on siinä akun vieressä about 20 sentin päässä muovikotelossa. Veikkaan kanssa laturia tai sen hiiliä, siskolla oireili E36 ihan samalain ja hiilet oli loppu.
          ex: BMW E38 735iA -97
          ex: MB W211 E200CDI -03
          ex: BMW E39 530d ///M-Sport -99
          ex: BMW E39 528iA -96
          ex: MB W126 300SE -89
          ex: BMW E34 525iAT -95
          ex: BMW E36 316iA -91

          Comment

          • Henkka520i
            Newbiemmer
            • Mar 2008
            • 15
            • Hyvinkää

            #6
            Juu kiitoksia neuvoista. Pääsulake löytyi akun vierestä ja se on mallia MIDI sulake. Huoltamolla sanottiin, että alustanumeron mukaan pääsulake pitäisi olla pelkkä peltilätkä ja ehkä konehuoneessa....

            No vika on siis luultavasti laturissa. Voikohan sitä jotenkin tarkastaa, vai pitääkö vaan mennä ostamaan uusi? Mitäköhän hintaluokkaa tuo laturin vaihto mahtaa yleensä olla?
            E39, 520i
            Ex:E39, 525i
            Ex:E34, 520i

            Comment

            • _chris_
              Bimmer Fanatic
              • Aug 2003
              • 442
              • Nokia

              #7
              Originally posted by Henkka520i View Post
              No vika on siis luultavasti laturissa. Voikohan sitä jotenkin tarkastaa, vai pitääkö vaan mennä ostamaan uusi? Mitäköhän hintaluokkaa tuo laturin vaihto mahtaa yleensä olla?
              Edit: Laturin voi myös huollattaa autosähköliikkeessä. Edelliseen M50B25 koneeseen eräs paikallinen korjaamo otti huollosta muistaakseni about satasen, kun otin itse sen irti ja asensin takaisin.

              Edit2: Turhaapa minä tässä jännitteistä jauhan, kun ne oli jo mitattu...
              Last edited by _chris_; 25-09-2008, 10:10.
              BMW E31 850 CSi -93, BMW E38 735i -96
              Ex: Land Rover D4 SDV6 HSE -12, VW Touareg Hybrid -10, Land Rover D4 3.0 TDV6 HSE -10, BMW E53 X5 3.0dA -04, BMW E39 530dAT -00, Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited -98, BMW E34 525i -91

              Comment

              • Exami
                Bimmer Fanatic
                • Oct 2004
                • 986
                • Hyvinkää, Tuusula

                #8
                Ääni laturille..
                sigpic
                Now:Mercedes-Benz 280SE 6.8, Mercedes-Benz W204, Mercedes-Benz W201 M50T (1/4mile: 9.83 @ 239)

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎