Juolahti vaan mieleen onko jälkiasennus xenoneissa jotain rajoituksia? esim. ns.projektori valot tai jotain muuta?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
xenonien lainsäädäntö
Collapse
X
-
tuo hakutoiminto olis varmaan auttanut nopeemmin...
mutta umpiot pitää olla hyväksytty xenoneille oli sitten projektori tai periteinen, ajovalopesurit, korkeudensäätö pitää olla automaattinen vuosimallia x (95?) tuorreemmissa.. pitkiin saa käsittääkseni laittaa xenonit ilman sen kummempia vaatimuksia..F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
ex: E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
Nakkaa privaa jos tarvetta.
Comment
-
-
Originally posted by intfreak View PostUmpiot: Xenon hyväksytyt (DC lähivalo, DR kaukovalo)
Korkeudensäätö: 14.6.1995 alkaen manuaali, 1.10.2000-> automaattinen
Pesurit: Aina.
Myös xenonkitti (ballastit yms.) aina e-hyväksytty, myös polttimot.
Comment
-
-
Originally posted by bemu2000 View PostEli toisin sanoen mikään jälkiasennus xenon kitti ei ole laillinen mihinkään halogeeneille tarkoitettuun umpioon?Ducati 998 -02 //
Comment
-
-
Originally posted by bemu2000 View PostEli toisin sanoen mikään jälkiasennus xenon kitti ei ole laillinen mihinkään halogeeneille tarkoitettuun umpioon?
Ja kun kohta tulee joku henkselit paukkuen sanomaan saaneensa leiman noilla, niin todettakoon että sellaistakin voi sattua, mutta ei sellaisella konttorilla jossa tiedetään ja noudatetaan määräyksiä.
Mulla on jotenkin sellainen mutu, että millään muulla kuin esim. D2S yms. "ensiasennus" polttimotyypeillä ei olisi tuota E-hyväksyntää... ? :think
Comment
-
-
Originally posted by intfreak View PostUmpiot: Xenon hyväksytyt (DC lähivalo, DR kaukovalo)
Korkeudensäätö: 14.6.1995 alkaen manuaali, 1.10.2000-> automaattinen
Pesurit: Aina.
Myös xenonkitti (ballastit yms.) aina e-hyväksytty, myös polttimot.
Comment
-
-
Originally posted by Makee28 View PostNäin se asia vaan on, vaikka miten esittelisit konttorilla sitä erästäkin AKE:n lappusta, josta maininta tuosta umpion hyväksynnästä ovat unohtuneet .
Ja kun kohta tulee joku henkselit paukkuen sanomaan saaneensa leiman noilla, niin todettakoon että sellaistakin voi sattua, mutta ei sellaisella konttorilla jossa tiedetään ja noudatetaan määräyksiä.
Mulla on jotenkin sellainen mutu, että millään muulla kuin esim. D2S yms. "ensiasennus" polttimotyypeillä ei olisi tuota E-hyväksyntää... ? :think
Olen vertaillut monet halogeeni ja xenon "hyväksytty" d2-s valoumpiota, ja ainoa ero on että niiden heijastimissa on eri muotoinen reikä polttimoihin. Thats it...
Mutta älkää uskokaa minua. Minullahan on oma lehmä ojassa...Viviendo en Lahiti
BMW 2007 e91 335d pre lci Biturbo
Bmw 2008 x3 e83 lci 3.0sd biturbo
Vw Corrado vr6
Comment
-
-
Originally posted by EPDM View PostJos umpioden hyväksyntä olis unohtunut niin luuletko että se olis vieläkin AKE sivuilla?
Olen vertaillut monet halogeeni ja xenon "hyväksytty" d2-s valoumpiota, ja ainoa ero on että niiden heijastimissa on eri muotoinen reikä polttimoihin. Thats it...
Mutta älkää uskokaa minua. Minullahan on oma lehmä ojassa...
"Valaisimessa käytettävän lampun tulee olla tähän valaisimeen tarkoitettu ja hyväksytty."
Eiköhän tuo selvästi kerro, ettei H-tyypin (HC,HR) umpioon saa laittaa D-tyypin polttimoa (xenon).
Ja vaikka kuinka samannäköiset halogeeni- ja xenonumpiot ovat, ei auta itku markkinoilla jos hyväksyntä puuttuu. On muuten jossain autoissa tullut vastaan orkkiksena sekä halogeeneille että xenoneille hyväksytty umpio.N62 Money Spender Club
Comment
-
-
ihan mutua, mutta lisäpitkiin saa laittaa xenonit ihan laillisesti.- E30 325i M52B28TU Cabriolet
- E39 528ia
- KUOPION PUTKIMIEHET -team
- BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa -
Puretaan 520ia -97
https://www.btcf.fi/forum/showthread...72#post4199572
Comment
-
-
Originally posted by EPDM View PostJos umpioden hyväksyntä olis unohtunut niin luuletko että se olis vieläkin AKE sivuilla?
http://www.ake.fi/NR/rdonlyres/E1446.../LTT200604.pdf
valmistajien edustajille kerrotaan KaasupurkausVALAISIMEN
vaatimuksista..? Ei siellä puhuta mitään kaasupurkauspolttimoiden vaatimuksista?
Eli tuossahan vaan kerrotaan mitä tulee ottaa huomioon kun asennetaan kaasupurkausvalaisimet(=valaisin jossa on DC tms hyväksyntä), eli kokonaiset umpiot.
Siinä syy miksi tuossa ei puhuta niistä DC, DCR yms. hässäköistä.
Originally posted by EPDM View PostOlen vertaillut monet halogeeni ja xenon "hyväksytty" d2-s valoumpiota, ja ainoa ero on että niiden heijastimissa on eri muotoinen reikä polttimoihin. Thats it...
Mutta älkää uskokaa minua. Minullahan on oma lehmä ojassa...
Itse myyn kans noita jälkiasennus-sarjoja, mutta en silti viitsi kaupata niitä ko. tiedotteen perusteella laillisena.
Comment
-
-
Originally posted by Vanquish View PostVoiko automaattista korkeudensäätöä säätää? Siis vaihdoin lasit ja pelkään et samalla valojen korkeus on muuttunut.
Mutta oikea säätö tapahtuu testerin kautta eli haetaan nolla piste (max ylä ja max alakohdan keskialue) ja sen jälkeen kerrotaan xenoneille missä on oikea kohta (mittaamalla), tämä siis vaan ja ainoastaan xenoneilla.
Comment
-
Comment