Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kuppipenkkien valinta

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Pazi88
    Moderator
    • Jan 2007
    • 10967
    • Oulu

    Kuppipenkkien valinta

    Tarkoitus olisi ostaa kuppipenkit e36 sedaniin umpisurkeiden vakio penkkien tilalle, jotta radalla ei tarvitsis ratissa roikkua, että ei liu-u penkiltä pois. Mut nyt ois lähinnä arvuuttelussa millasen penkin sitä hommais ja varsinkin että minkä kokoisen. Autolla ajetaan ihan pääasiassa kadulla ja vakio vöillä, että mitään ihan oikeita pään tuella olevia penkkejä ei tule. Lisäksi tuntuu että lähes kaikki kuppipenkit mitä on tullu kokeiltua on aivan liian ahtaita ja tiukkoja istua. PetKe -nimimerkillä on ONE:ssa kuskin penkkinä Sparcon REV II, mikä sopii myös itsellekkin aivan täydellisesti. Mutta luonnollisesti ko. penkkiä ei enään saa uutena. Tämä on ilmeisesti nykyinen REV malli: https://www.autoracing.fi/motorsport...t/sco008014rnr

    Mutta tuolla lukee vielä lisämainintana että "Pennki on tarkoitettu pienikokoiselle alle 175cm kuljettajalle". Eli tuo tuskin on edes etäisesti saman kokoinen mitä tuo REV II....

    Niin mikähän penkki sitä pitäis tämmösenä rotevana 180cm/115kg hommata? Täälläpäin noita kun ei oikeen missään pääse koeistumaankaan. Koitin vähän ettiä mittoja netistä ja tuo nykyinen Sparcon EVO L vaikuttais olevan kooltaan about samaa luokkaa mitä vanha REV II. Mutta onko kellään suosituksia/parempaa tietoa?



    EDIT. toinen linkki ei taida millään toimia
    Last edited by Pazi88; 27-12-2023, 09:41.

    Instagram, YouTube kanava
    ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
  • evilracer
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2015
    • 211
    • Suomi

    #2
    Omaan kilpuriin tuli hommattua Sparcon Circuit QRT, siinä tuli myyjää jututettua ja tosiaan Sparcon nimeämislogiikka menee siten että tuo II tai L meinaa nimenomaan isompikokoista istuinta. Leveyden puolesta tuo nykyinen REV näyttäis olevan samaa luokkaa kuin Circuit ja siihen on kyllä aivan turha yli 90kg kaveria koittaa Jännä ettei oo sitten tosta REV'stä enää olemassa REV II tai L-mallia. EVO L tai jopa XL voisi kuvitella mittojen perusteella olevan aika lailla sitä mitä haetaan, mut vahvasti suosittelen kyl koeistumista ettei mee rahat hukkaan Kai jollain Oulun suunnalla ois moinen penkki autossa?
    Nelikuutio 328i, tölkki ja monta merssua

    Comment

    • Remotion
      Bimmer Enthusiast
      • Mar 2003
      • 15181
      • Ajamisen Iloa

      #3
      Koeistuminen on aivan pakollinen oli penkki sitten satasen tai kymppitonnin hintainen. Voin suositella tammikuussa lentää vaikka englantiin Autosport International. Jäätävät messut motorsporttia ja kilpa ja urheiluautoja. https://autosportinternational.com/en

      Ite kävin tuolla joskus istumassa Tillettin koko paletin läpi ja löytyy sieltä muutkin valmistajat yleensä koko lineupillaan. Oma suositus menis Tillett B10XL, vaikka se on niin uusi että sitä en oo istunu. Puolet säästää jos ei tarvii apparinpenkkiä.
      Last edited by Remotion; 29-12-2023, 06:27.
      Z3 coupé individual

      F01, F02, F10, F11 takakäännön muoviosat
      E36 ilmanotot & Z3 ilmanotot

      Comment

      • Matuh
        BTCF Member
        • Apr 2013
        • 3699
        • Kouvola

        #4
        Mä oon pyöritelly useammankin setin e36 lävitse, Corbeaun Clubsport, Sparcon pro2000, nyt motordriven tekeleet, vanhat mutta hyvät.
        Kannattaa ottaa sopivan "väljät" Nimittäin tollasessa tiukassa ei viihdy kauaa.
        Ainakin tuo uusi Sparcon Rev on ihan liian pieni jopa tälläselle 173/80 kriittiset mitat omaavalle. Joten siitä se isompi II ois parempi. Tosin kyllä ne on melkein pakko istua ja kokeilla. Jos muuten mahtuu niin voi painaa esim reiteen tms.

        Ei paljon 595mm (levein kohta) leveämpää mahdu sitten kabiiniin, käy ottamaan pilariin kiinni vaikka korjaa asennon rattilinjan keskelle.

        Pro2000 ei näytä nopeella vilkasulla olevan L kokoa niin uskoisin että menee tohon Evo L/XL.
        Sabeltin penkit samaa hintaluokkaa ja sielläkin valikoimaa kanssa.
        Kuten muutkin sanoivat niin istumaan ois hyvä päästä.
        E36 328i M50B30 turbo
        Skoda vRS
        Inpa löytyy vikakoodin lukuun, kyselyt privalla.
        Ncs expert, ja pienet koodauksetkin luonnistuu

        EX: E36, E34, 2xE39, 2xE46, E91

        Comment

        • Pazi88
          Moderator
          • Jan 2007
          • 10967
          • Oulu

          #5
          Joo karkaa kyllä pikkusen budjetti käsistä, jos pitää lentää ulkomaille (tai edes helsinkiin) penkkejä koeistumaan Sillähän minä tässä kyselin, että onko kukaan noita uusia malleja istunut, mut vähän kyllä kellään tuntuu noista olevan kokemuksia. Oulussa ilmeisesti ois perus EVO mitä vois koeistua, mut sen tietää mittojen mukaan jo liian pieneksi. Vähän on nyt arpominen L ja XL mallin välillä.

          En tiiä pitääkö sit tilata molemmat ja palauttaa vaan vääränkokoisen. Kun eikö suomessa oo se 14 päivän vaihto ja palautusoikeus

          Instagram, YouTube kanava
          ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

          Comment

          • Wespa
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2016
            • 1764
            • Karjaa

            #6
            Originally posted by Pazi88 View Post
            Kun eikö suomessa oo se 14 päivän vaihto ja palautusoikeus
            Etäostoksissa kaikissa EU-maissa tuo.
            E39 528iA Sedan AC Schnitzer -98 (JP)
            Porsche 944 -86 (DE)
            Saab 9-3 Turbo Jubilee -01 (FI)

            Comment

            • Pazi88
              Moderator
              • Jan 2007
              • 10967
              • Oulu

              #7
              Eipä noita penkkejä oikeen tässä kellään lähistöllä ollu että ois voinu koeistua. Mutta onneksi Holstinmäen autohuollolta löyty edes joitain Sparcon uusia malleja koeistoa, niin pääsi niitä kokeileen ja vertaileen netin mittoja yms. Tulis siihen tulokseen että tuohon EVO L:ään kyllä mahtuis, mut aika timmi se on. Varmaan puhtaaseen rata-autoon oisin kyseisen kokoluokan valinnut. Mut ei kadulla penkin tarvi niin tyköistuva olla, niin päädyin EVO XL malliin. Nyt kun pääsi varmistaan mistä kohdin nuo Sparcon ilmoittamat mitatkin tulee, niin tuo EVO XL oli melkeen millilleen samoilla mitoilla mitä tuo mainitsemani REV II. Et jospa nuo ois nyt hyvät.

              Instagram, YouTube kanava
              ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎