Announcement

Collapse
No announcement yet.

ISTA-P Reanimation control unit

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • fransesco
    BTCF Member
    • Jul 2014
    • 235
    • Vantaa

    ISTA-P Reanimation control unit

    Pitkästä aikaa innostuin katsomaan mitä ISTA-P:llä näkee E88:sta. Viime vuodet meneet Bimmercode / Bimmerlink ja vähän Carlyä yhdistelmällä...

    Auto oli aika pahassa koomassa talvisäilössä (akku tyhjä) ja sen ladattuani ISTA-P ensin ilmoitti että autosta on poistettu (Remove U) GW, M-ASK-S ja että DSC ja PDC vaativat vaihtoa (Replace R). Vähän outoa koska käsittääkseni nuo "poistetut" modulit liittynevät viihdejärjestelmään ja tässä autossa on vain karvalakki-Professional radio, mutta että mitä ihmettä DSC ja PDC sekoilee. Näyttivät kuitenkin toimivan moitteetta.

    Ajattelin, että pohjimmiltaan syy on akun tyhjenenemisessä. Akku täyteen, kovaa ajoa ja ISTA-P kertoo seuraavaksi että DSC ja PDC vaativat Reanimationin. Osaako joku sanoa mitä tämä Reanimation tekee ja uskaltaako sen pistää menemään?

    Nyt kun tuo ISTA-P on saatu keskustelememaan auton kanssa, niin osaako joku sanoa onko autoon olemassa uudempia softaversioita? ISTAn mukaan siellä on Integration level E89X-18-07-520 tällä hetkellä. Ista ei ilmeisesti ehdota päivityksiä ennen kuin nuo yllä kuvatut sekoilut on siivottu.
    E88 & F56 electric
  • JaniLap
    BTCF Member
    • Sep 2012
    • 2712
    • Tampere

    #2
    ISTA/P ei ole tyytyväinen auton nykyiseen ohjainlaitekokoelmaan. Joitakin on saatettu vaihtaa, niin rekisterit eivät pysy perässä, tai se ihmettelee muuten vain ja ajattelee, että ohjainlaitteiden virtualisoinnilla saisi luettua auton. Annan neuvon ettei ihan vain huvikseen ohjainlaiteohjelmistopäivityksiä kannata toteuttaa, jos auto toimii normaalisti. E89-mallistoon viimeisin I-Step on mainittua tuoreempi, muttei välttämättä tarjoa uusia päivityksiä kun olennaista on ohjainlaitteiden rautaversiot. Jos haluaa ehdottomasti yksittäisen ohjainlaitteen päivittää, niin WinKFP on kaikin puolin ketterämpi.
    IB1 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
    BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja. Myös etäyhteydellä
    Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
    Tampere

    Comment

    • fransesco
      BTCF Member
      • Jul 2014
      • 235
      • Vantaa

      #3
      Originally posted by JaniLap View Post
      ISTA/P ei ole tyytyväinen auton nykyiseen ohjainlaitekokoelmaan. Joitakin on saatettu vaihtaa, niin rekisterit eivät pysy perässä, tai se ihmettelee muuten vain ja ajattelee, että ohjainlaitteiden virtualisoinnilla saisi luettua auton. Annan neuvon ettei ihan vain huvikseen ohjainlaiteohjelmistopäivityksiä kannata toteuttaa, jos auto toimii normaalisti. E89-mallistoon viimeisin I-Step on mainittua tuoreempi, muttei välttämättä tarjoa uusia päivityksiä kun olennaista on ohjainlaitteiden rautaversiot. Jos haluaa ehdottomasti yksittäisen ohjainlaitteen päivittää, niin WinKFP on kaikin puolin ketterämpi.
      Kiitos hyvistä neuvoista. Koska auto on ollut minulla vuodesta -16 ja tuo Integration level on -18 niin voin sanoa että noita osia ei ole vaihdettu. Jos jossain huollossa about vuonna -18 on päivitetty softat niin silloinhan tuota "vikaa" ei pitäisi olla pohjalla... Siksi vähän ihmettelen miksi ISTA-P ehdottaa niiden reanimationia.

      E88 & F56 electric

      Comment

      • JaniLap
        BTCF Member
        • Sep 2012
        • 2712
        • Tampere

        #4
        Originally posted by fransesco View Post
        Siksi vähän ihmettelen miksi ISTA-P ehdottaa niiden reanimationia.
        ISTA/P ei jostain syystä saa niihin yhteyttä ja pyrkii reanimoinnin avulla luomaan ne väylään virtuaalisina, jotta sallisi löydettyjen ohjainlaitteiden koodaukset. Tavallisin tilanne on ettei ymmärretä että ISTA/P kanssa tavallinen USB-kaapeli ole riittävä vakaan yhteyden muodostukseen. Ehdotan antamaan olla, jos auto toimii ongelmitta ja yrität päivittää USB-kaapelilla.
        Last edited by JaniLap; 30-12-2024, 22:47.
        IB1 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
        BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja. Myös etäyhteydellä
        Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
        Tampere

        Comment

        Working...
        X
        😀
        🥰
        🤢
        😎
        😡
        👍
        👎