Announcement

Collapse
No announcement yet.

korin hitsauksesta?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • djtimse
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2007
    • 712
    • jämsä

    korin hitsauksesta?

    pitäisi käydä vähän hitsailemassa lisäliparetta tohon e36 etulokareiden kohdalle pohjaan kun edellinen omistaja(saksassa) irroittanut rälläkän avulla vanhan etulokarit ja nyt siellä ei sitten ole peltiä tarpeeksi että saisi nuo uudet alapuolelta niillä 2 pultilla kiinni eli tarviiko akun kengät irroittaa hitsauksen ajaksi..voiko seota jotain jos jättää kiinni.auto on e36 325i coupe -94:think
    e46 328 sedan -98 <--SHOWROOM

    Ex: e39 523ia -96, e36 325ic -94, e36 320i -92, e36 320ic -91, e30 316 1.8i -88 +muita joita ei kehtaa edes mainita

    -JKL-Connection-
    ------------------------------------------------

    BMW = LIUKASTA AINA KUN HALUAT
  • Kape30
    Bimmer Fanatic
    • May 2008
    • 509
    • Nokia

    #2
    Aina täytyy maapiuha irrottaa akulta, kun lähtee autoo hitsaileen...
    Ei kokemusta et mitä sekoaa, mut varmasti joku ottaa häikkää.
    E30 M50b28 -90 Cirrusblau
    E39 520d Touring -00 Sienarot II
    MB Sprinter
    Lynx Rave Re 600 -15
    Suzuki GSX-R1100 -95

    Comment

    • Hammu
      Moderator
      • Nov 2006
      • 3971
      • Nurmijärvi

      #3
      Originally posted by djtimse View Post
      voiko seota jotain jos jättää kiinni.
      Moottorinohjausboxi voi ainakin mennä rikki.

      Comment

      • Miika Tissari
        BTCF Member
        • Aug 2002
        • 1802
        • Varkaus

        #4
        Originally posted by Hammu View Post
        Moottorinohjausboxi voi ainakin mennä rikki.
        Sillä ei ole mitään merkitystä onko akkukenkä kiinni tai ei. Auton sähkölaittee on kiinni auton korissa ja maadoiteltu useaan paikkaan ja jos hitsausvirta haluaa sieltä kulkea niin silloin se kulkee. Hitsausvirran maadoitus kannattaa laittaa mahdollisimman lähelle hitsattavaa kohdetta ja samaan kappaleeseen mitä hitsataan. Näin vältyt vahingoilta...
        E28 ///M-tech V8 -83
        E36 ///M3 3.2 SMG cabriolet -98

        Comment

        • dumppi
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2006
          • 4351
          • sotkamo

          #5
          voihan niitä virta"piikkejä" aina tulla mikä voi hajottaa jotain... itse otan aina irti miinus kaapelin jos jotain hitsaan... oli auto uus tai vanha tai sit akun napojen väliin saemmonen laite mikä pitäis estää nämä virta"piikit".. en tiijä mikä se oikee nimi sile vehkeelle on.....
          Ex BMW:t: e30 318i 4d "tuninki"
          e36 325i coupé R.I.P
          e30 316 2d
          e36 318is coupé
          e36 323i 4d ac schnitzer replica


          Käyttis: e39 523i 4d
          Originally posted by rizzo
          Paras oli kyllä eräs viikonloppu club 96:ssa 5 tähden bensalenkkari jolla roikku nahkainen BMW-lippis vyöstä Ei ollu Fallu...
          |Sotkamo Connection|

          Comment

          • makkis
            BTCF Member
            • Feb 2005
            • 5152
            • Kouvola, Savisto

            #6
            Itse en ole koskaan ottanut miinus kaapelia irti hitsatessa, oli vehje mikä tahansa ja koskaan ei ole mitään käynyt Kaipa sekin kerta vielä tulee kun jotain sitten tapahtuu

            Mutta tuo tietenkään ei ole suositeltavaa ja yleinen ohjehan on että aina miinus kaapeli irti, kuten Miika Tissari sanoi voi jotain siltikin vahingoittua jos oikein sattuu
            Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
            Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
            Virallinen Xhp jälleenmyyjä

            Comment

            • alonap-1
              Bimmer Fanatic
              • Nov 2006
              • 824
              • Hollola

              #7
              626 Mazdasta pitää irroittaa vielä akun lisäksi sytytysyksikön johto, ei tunnu hajoavan hitsauksesta mutta esiintyy viat pienenä pätkimisenä lämpöisenä.

              Akku kun ei satu olemaan kuin yhdellä kengällä kiinni, miksei sitä voisi irroittaa varovaisuuden nimissä?
              42 1:1,6 70/30

              Comment

              • Mumtsi
                Bimmer Fanatic
                • Nov 2008
                • 282
                • Kotka

                #8
                Originally posted by alonap-1 View Post
                Akku kun ei satu olemaan kuin yhdellä kengällä kiinni, miksei sitä voisi irroittaa varovaisuuden nimissä?
                Jos ohjausyksikkö ottaa itseensä hitsauksesta, niin se olisi ottanut myös miinus-kenkä irrallaan. Paljon järkevämpää on ottaa se ohjausyksikön liitin irti kun alkaa hitsaamaan, niin voi vahingoilta välttyäkin.
                - Isi mikä toi on?
                - Jonkinmoinen auto jolla pääsee helvetin kovaa..

                Comment

                • Blacksatin
                  Bimmer Fanatic
                  • Dec 2007
                  • 954
                  • Mäntsälä

                  #9
                  Originally posted by Miika Tissari View Post
                  Sillä ei ole mitään merkitystä onko akkukenkä kiinni tai ei. Auton sähkölaittee on kiinni auton korissa ja maadoiteltu useaan paikkaan ja jos hitsausvirta haluaa sieltä kulkea niin silloin se kulkee. Hitsausvirran maadoitus kannattaa laittaa mahdollisimman lähelle hitsattavaa kohdetta ja samaan kappaleeseen mitä hitsataan. Näin vältyt vahingoilta...
                  Kyllä , kyllä on mennyt moottorinojausboksi paskaksi kun ei ole ottanut kaapeleita irti kun on alkanut hitsaamaan!!!!

                  Comment

                  • alonap-1
                    Bimmer Fanatic
                    • Nov 2006
                    • 824
                    • Hollola

                    #10
                    Originally posted by Mumtsi View Post
                    Jos ohjausyksikkö ottaa itseensä hitsauksesta, niin se olisi ottanut myös miinus-kenkä irrallaan.
                    Anteeksi en ilmaissut asiaa tarkemmin, yksikön johto akunkengän Lisäksi.
                    Kokeilkaapa joskus kaverin kanssa: Jätä kaveri autoon virrat päälle kytkettynä avaimesta mutta akunkenkä irti, hitsaa hitusen ruosteiseen peltiin ettei lanka ala palamaan vaan kipinöi. Kaveri ratin takana toden näköisemmin sanoo valojen vilkahtavan. Esim: puikkohitsaus kone kun käy akkulaturista jos akulla on varauskykyä
                    42 1:1,6 70/30

                    Comment

                    • petrolhead
                      Moderator
                      • Feb 2004
                      • 13793
                      • Hyvinkää

                      #11
                      Koskaan ei ole hajonnut sähköjä hitsatessa. Kaipa sekin ratkaisee miten lähellä sähkövehkeitä tai niitten maadoituksia hitsaa.
                      Jos epäilyttää niin piuhat irti, (turha sitä on kysellä, pieni työ irroittaa jos tarpeelliseksi mieltää).
                      Last edited by petrolhead; 16-11-2008, 00:13.
                      2015 VW Crafter
                      1984 BMW 316
                      2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                      petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                      "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                      Comment

                      • Kape30
                        Bimmer Fanatic
                        • May 2008
                        • 509
                        • Nokia

                        #12
                        Joo eipä se tosiaan paha rasti ole irrottaa. Tähän asti aina airrottanut eikä mitään vahinkoo oo tullut...

                        Paitsi rannekkello sekos, kun otin pois hitsauksen ajaks ja heitin auton katolle. Lakkas käymästä, kun hieman mangnetisoitu, mut kun otti mangneetin poistajalla magneettisuuden pois niin johan taas alko käymään...

                        Joten ei ne auton sähkövempaimetkaan välttämättä hyvää tykkää.
                        E30 M50b28 -90 Cirrusblau
                        E39 520d Touring -00 Sienarot II
                        MB Sprinter
                        Lynx Rave Re 600 -15
                        Suzuki GSX-R1100 -95

                        Comment

                        • alonap-1
                          Bimmer Fanatic
                          • Nov 2006
                          • 824
                          • Hollola

                          #13
                          Originally posted by Mumtsi View Post
                          Jos ohjausyksikkö ottaa itseensä hitsauksesta, niin se olisi ottanut myös miinus-kenkä irrallaan. Paljon järkevämpää on ottaa se ohjausyksikön liitin irti kun alkaa hitsaamaan, niin voi vahingoilta välttyäkin.
                          Hyvä pointti!. Anteeksi, ei ollut mikään tarkoitus alkaa minkään lajin kukkotappelua.
                          42 1:1,6 70/30

                          Comment

                          • Rocla
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jul 2002
                            • 7692
                            • Kajaani

                            #14
                            Laturin diodit sain poltettua kun hitsasin akku paikoillaan.

                            Sekin oli taas melko sattuma, ulkona hitsasin ja välissä piti siirtää romuja pihassa, tieten ajoin autolla ja ruokailun/tupakoinnin/kahvinjuonnin/valehtelun jälkeen jatkoin hitsasusta, niin eipä muisunut enää irroittaa uudestaan kaapeleita.

                            EDIT: oli sen ikäluokan auto, että tuo laturi oli oikeastaan ainoa osa joka itseensä osasi ottaa.
                            Olli.

                            Comment

                            • Mumtsi
                              Bimmer Fanatic
                              • Nov 2008
                              • 282
                              • Kotka

                              #15
                              Originally posted by alonap-1 View Post
                              Hyvä pointti!. Anteeksi, ei ollut mikään tarkoitus alkaa minkään lajin kukkotappelua.
                              Eipä tuo mitään, itsekin pitkän mietiskelyn jälkeen myös totesin että onhan se otettava akun miinus-kaapeli ja ainakin ohjausyksikön liitin irti.
                              - Isi mikä toi on?
                              - Jonkinmoinen auto jolla pääsee helvetin kovaa..

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎