pitäisi käydä vähän hitsailemassa lisäliparetta tohon e36 etulokareiden kohdalle pohjaan kun edellinen omistaja(saksassa) irroittanut rälläkän avulla vanhan etulokarit ja nyt siellä ei sitten ole peltiä tarpeeksi että saisi nuo uudet alapuolelta niillä 2 pultilla kiinni eli tarviiko akun kengät irroittaa hitsauksen ajaksi..voiko seota jotain jos jättää kiinni.auto on e36 325i coupe -94:think
Announcement
Collapse
No announcement yet.
korin hitsauksesta?
Collapse
X
-
korin hitsauksesta?
e46 328 sedan -98 <--SHOWROOM
Ex: e39 523ia -96, e36 325ic -94, e36 320i -92, e36 320ic -91, e30 316 1.8i -88 +muita joita ei kehtaa edes mainita
-JKL-Connection-------------------------------------------------
BMW = LIUKASTA AINA KUN HALUATTags: None
-
-
Aina täytyy maapiuha irrottaa akulta, kun lähtee autoo hitsaileen...
Ei kokemusta et mitä sekoaa, mut varmasti joku ottaa häikkää.E30 M50b28 -90 Cirrusblau
E39 520d Touring -00 Sienarot II
MB Sprinter
Lynx Rave Re 600 -15
Suzuki GSX-R1100 -95
-
-
Originally posted by Hammu View PostMoottorinohjausboxi voi ainakin mennä rikki.E28 ///M-tech V8 -83
E36 ///M3 3.2 SMG cabriolet -98
Comment
-
-
voihan niitä virta"piikkejä" aina tulla mikä voi hajottaa jotain... itse otan aina irti miinus kaapelin jos jotain hitsaan... oli auto uus tai vanha tai sit akun napojen väliin saemmonen laite mikä pitäis estää nämä virta"piikit".. en tiijä mikä se oikee nimi sile vehkeelle on.....Ex BMW:t: e30 318i 4d "tuninki"
e36 325i coupé R.I.P
e30 316 2d
e36 318is coupé
e36 323i 4d ac schnitzer replica
Käyttis: e39 523i 4d
Originally posted by rizzoParas oli kyllä eräs viikonloppu club 96:ssa 5 tähden bensalenkkari jolla roikku nahkainen BMW-lippis vyöstä Ei ollu Fallu...
Comment
-
-
Itse en ole koskaan ottanut miinus kaapelia irti hitsatessa, oli vehje mikä tahansa ja koskaan ei ole mitään käynyt Kaipa sekin kerta vielä tulee kun jotain sitten tapahtuu
Mutta tuo tietenkään ei ole suositeltavaa ja yleinen ohjehan on että aina miinus kaapeli irti, kuten Miika Tissari sanoi voi jotain siltikin vahingoittua jos oikein sattuuRange Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
Virallinen Xhp jälleenmyyjä
Comment
-
-
Originally posted by alonap-1 View PostAkku kun ei satu olemaan kuin yhdellä kengällä kiinni, miksei sitä voisi irroittaa varovaisuuden nimissä?- Isi mikä toi on?
- Jonkinmoinen auto jolla pääsee helvetin kovaa..
Comment
-
-
Originally posted by Miika Tissari View PostSillä ei ole mitään merkitystä onko akkukenkä kiinni tai ei. Auton sähkölaittee on kiinni auton korissa ja maadoiteltu useaan paikkaan ja jos hitsausvirta haluaa sieltä kulkea niin silloin se kulkee. Hitsausvirran maadoitus kannattaa laittaa mahdollisimman lähelle hitsattavaa kohdetta ja samaan kappaleeseen mitä hitsataan. Näin vältyt vahingoilta...
Comment
-
-
Originally posted by Mumtsi View PostJos ohjausyksikkö ottaa itseensä hitsauksesta, niin se olisi ottanut myös miinus-kenkä irrallaan.
Kokeilkaapa joskus kaverin kanssa: Jätä kaveri autoon virrat päälle kytkettynä avaimesta mutta akunkenkä irti, hitsaa hitusen ruosteiseen peltiin ettei lanka ala palamaan vaan kipinöi. Kaveri ratin takana toden näköisemmin sanoo valojen vilkahtavan. Esim: puikkohitsaus kone kun käy akkulaturista jos akulla on varauskykyä42 1:1,6 70/30
Comment
-
-
Koskaan ei ole hajonnut sähköjä hitsatessa. Kaipa sekin ratkaisee miten lähellä sähkövehkeitä tai niitten maadoituksia hitsaa.
Jos epäilyttää niin piuhat irti, (turha sitä on kysellä, pieni työ irroittaa jos tarpeelliseksi mieltää).Last edited by petrolhead; 16-11-2008, 00:13.2015 VW Crafter
1984 BMW 316
2009 Kawasaki Ninja 250RRR
petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Comment
-
-
Joo eipä se tosiaan paha rasti ole irrottaa. Tähän asti aina airrottanut eikä mitään vahinkoo oo tullut...
Paitsi rannekkello sekos, kun otin pois hitsauksen ajaks ja heitin auton katolle. Lakkas käymästä, kun hieman mangnetisoitu, mut kun otti mangneetin poistajalla magneettisuuden pois niin johan taas alko käymään...
Joten ei ne auton sähkövempaimetkaan välttämättä hyvää tykkää.E30 M50b28 -90 Cirrusblau
E39 520d Touring -00 Sienarot II
MB Sprinter
Lynx Rave Re 600 -15
Suzuki GSX-R1100 -95
Comment
-
-
Originally posted by Mumtsi View PostJos ohjausyksikkö ottaa itseensä hitsauksesta, niin se olisi ottanut myös miinus-kenkä irrallaan. Paljon järkevämpää on ottaa se ohjausyksikön liitin irti kun alkaa hitsaamaan, niin voi vahingoilta välttyäkin.42 1:1,6 70/30
Comment
-
-
Laturin diodit sain poltettua kun hitsasin akku paikoillaan.
Sekin oli taas melko sattuma, ulkona hitsasin ja välissä piti siirtää romuja pihassa, tieten ajoin autolla ja ruokailun/tupakoinnin/kahvinjuonnin/valehtelun jälkeen jatkoin hitsasusta, niin eipä muisunut enää irroittaa uudestaan kaapeleita.
EDIT: oli sen ikäluokan auto, että tuo laturi oli oikeastaan ainoa osa joka itseensä osasi ottaa.Olli.
Comment
-
-
Originally posted by alonap-1 View PostHyvä pointti!. Anteeksi, ei ollut mikään tarkoitus alkaa minkään lajin kukkotappelua.- Isi mikä toi on?
- Jonkinmoinen auto jolla pääsee helvetin kovaa..
Comment
-
Comment