Announcement

Collapse
No announcement yet.

1.3 Motronicin pinnikaavio?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ari.kivinen
    Bimmer Rookie
    • Sep 2004
    • 51
    • Kylmäkoski

    1.3 Motronicin pinnikaavio?

    Moro..
    Onkos kellään tietoa moisen auton boksin pinnikaaviosta:
    -auto vm89 e30 1.8i m40, ei kat
    -motronic 1.3, 0261200157

    Ongelmana on että kaupunkinopeuksissa toimii suht ok seoksella, nopeus kun yli 100 niin vetää todella laihalle. Myöskään rajoittimelle ei päästä kierroksia, ei edes paikallaan, puuroutuu käynti jo 5000rpm kohdilla. Mistä ja mitä anturitietoja?
    Check engine-polttimoa ei mittaristossa ole, paikka kylläkin moiselle mutta eipä sitä vilkkumaan saa netistä löytyneiden ohjeiden mukaan vaikka polttimon paikalleen tökkää. Jotain vinkkiä miten lukea?
    Konehuoneessa ei imuvuotoja, bensanpaineet ok, kansi huollettu, uudet sytkäosat, sähköpuolen liitokset käyty läpi, ilmamäärämittari ja kaasuläpän asentokytkin tarkastettu, koneen maat rakennettu uusiks.
    Mielikuvitus alkaa loppumaan jos ei mitään anturivikaa löydä =)
    Eli lähinnä joku koneen lämpöanturi tms. voisi oikkuilla jonka johdosta oletuskartalla bensansyöttö?

    Mutta kiitokset jo etukäteen kaikille!
    Terveisin Ari
    :juo
    -ei riemulla rajaa kun on päästään vajaa-
  • Cee.Koo
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2004
    • 354
    • Twilight zone

    #2
    Ootko mitannu bensapumpun tuoton?, ei pelkkä paine kerro mitään.
    Tossa kerran tuskailin m20b25 puutumis oireiden kanssa. Mittailin tuottoa ja oli 3 baaril noin 650ml ku pitäis olla 875ml. Uus pumppu lykkäs sit 3 baarin paineel 30 sekunissa melkein 1000ml.
    Noista tuotoista en sit tiedä päteekö ne 1.8i kohdalla.
    With jap crap, life sucks and then you die

    Comment

    • Leka
      BTCF Member
      • Sep 2003
      • 7701
      • Vilppula

      #3
      Pinnikaavio löytyy tuosta
      sigpic

      BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


      Comment

      • Pluto
        Bimmer Enthusiast
        • Nov 2002
        • 1860
        • Raisio

        #4
        Originally posted by Cee.Koo
        Ootko mitannu bensapumpun tuoton?, ei pelkkä paine kerro mitään.
        Tossa kerran tuskailin m20b25 puutumis oireiden kanssa. Mittailin tuottoa ja oli 3 baaril noin 650ml ku pitäis olla 875ml. Uus pumppu lykkäs sit 3 baarin paineel 30 sekunissa melkein 1000ml.
        Noista tuotoista en sit tiedä päteekö ne 1.8i kohdalla.
        No jos ajossa mittaa paineet ja täyskaasu kiihdytyksessä paineet on se mikä pitääkin niin silloinhan tuotto riittää. Jos paineet pysyy aina siellä misä pitääkin niin pakko sitä tavaraa on tarpeeksi olla.
        BMW F32 435d

        Comment

        • petteriu
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2002
          • 1164
          • Pori

          #5
          Re: 1.3 Motronicin pinnikaavio?

          Originally posted by ari.kivinen
          Konehuoneessa ei imuvuotoja, bensanpaineet ok, kansi huollettu, uudet sytkäosat, sähköpuolen liitokset käyty läpi, ilmamäärämittari ja kaasuläpän asentokytkin tarkastettu, koneen maat rakennettu uusiks.
          Pluton linjoilla + listasta en nähnyt polttoaineensuodatinta vaihdetun -> kannattaisi ehkä tarkistaa myös se. Saattaa tuottaa tuskaa juuri suuremmilla kierroksilla.

          Petteri
          BMW - ajamisen iloa vuodesta 1990

          Comment

          • ari.kivinen
            Bimmer Rookie
            • Sep 2004
            • 51
            • Kylmäkoski

            #6
            Unohtui tuo bensansuodatin mainita, vaihdettu on.
            Ajon aikana oli tosiaan painemittari sisällä ja paineita ei saanut laskemaan millään ajotavalla -> tuotto riittää.
            Bensapumppu vaihdettu, liitokset tiivistetty ja sähköt uusittu -> kaikki ok.
            Vaikuttaisi ongelma tosiaan olevan boksissa/antureissa, lambda yli 1.25 kun nopeutta riittävästi/käynti puuroutuu. Mutta ei muuta kun tallille taas ihmettelemään.. =)
            Kiitokset kuitenkin kaikille jo tähän mennessä.

            Tee ari
            -ei riemulla rajaa kun on päästään vajaa-

            Comment

            • ari.kivinen
              Bimmer Rookie
              • Sep 2004
              • 51
              • Kylmäkoski

              #7
              Muuten anturit näytää olevan ok, mutta ilmamäärämittari..
              Läpän avautuessa vastus kasvaa kasvamistaan, puolen välin jälkeen (läpän liikeradassa) alkaa vastus pienentyä (!?) Jostakin saanut käsityksen et kasvais kokoajan. Jos näin niin sehän selittää et miksi vetää laihalle isommissa nopeuksissa taikka ennen rajoitinta.
              Viisaammat kertokaa =)


              Terveisin Ari
              -ei riemulla rajaa kun on päästään vajaa-

              Comment

              • h3nr1
                Bimmer Rookie
                • Oct 2008
                • 35
                • Raisio

                #8
                Originally posted by ari.kivinen View Post
                Muuten anturit näytää olevan ok, mutta ilmamäärämittari..
                Läpän avautuessa vastus kasvaa kasvamistaan, puolen välin jälkeen (läpän liikeradassa) alkaa vastus pienentyä (!?) Jostakin saanut käsityksen et kasvais kokoajan. Jos näin niin sehän selittää et miksi vetää laihalle isommissa nopeuksissa taikka ennen rajoitinta.
                Viisaammat kertokaa =)


                Terveisin Ari
                Ilmamäärämittarin resistanssi vaihtelee juurikin näin etkä vastusta mittaamalla saa selville toimiiko se. Mittaus tapahtuu sytytysvirran ollessa kytkettynä motronicin johdoista ja kääntämällä läppää. Boksille palaava jännite vaihtelee 0.1 ja 5voltin välillä. Mittaamiseen tarvitset breakout-boksin. En muista mitkä navat oli kyseessä mutta lisään kun olen toisen koneen ääressä jossa on Esi(tronic). Kulunut nokka-akseli selittäisi moottorin käytöksen.
                E30 325tic ix Touring "kettu" -89
                Ex.
                e30 m10 318i -83, e36 M50 325CiA -93, e34 540i Touring -94, +23 muuta raatoa

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎