Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW ovet jäässä

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kooma69
    Newbiemmer
    • Feb 2007
    • 26

BMW ovet jäässä

Moro!

BMW 530 D A Touring vm 2001 eli e39 koppanen bemari. Ongelmana on vasen taka ovi joka ei mene kiinni pakkasella. En tiedä miksi lukko jäätyy ja ongelmasta selviää kuumailmapuhaltimella. Olen laittanut lukkoon lukkosulaa mutta ei auta. Onko tietoa mikä auttaa ja mistä jäätyminen johtuu. Muut ovet pelaavat ok ja aiemmissa vastaavan mallisissa bemareissa (olleet tosin sedan mallisia) ei ole ollut ongelmia.
  • dumppi
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2006
    • 4351
    • sotkamo

Originally posted by kooma69 View Post
    Moro!

BMW 530 D A Touring vm 2001 eli e39 koppanen bemari. Ongelmana on vasen taka ovi joka ei mene kiinni pakkasella. En tiedä miksi lukko jäätyy ja ongelmasta selviää kuumailmapuhaltimella. Olen laittanut lukkoon lukkosulaa mutta ei auta. Onko tietoa mikä auttaa ja mistä jäätyminen johtuu. Muut ovet pelaavat ok ja aiemmissa vastaavan mallisissa bemareissa (olleet tosin sedan mallisia) ei ole ollut ongelmia.
    mulla rupesi tekemään samaa vänkärin ovessa kun laitoin jotain "yleisvoiteluainetta" ovien lukkolaitteisiin... laitoin aineen lämpimässsä hallissa päivän seisseen auton lukkolaitteisiin ja ajoin siitä sitte kotia reilut 40km ja emäntä hyppäsi sitten siinä kyytiin ja rupesi sit ihmettelee ku ei ovi mene kiinni asti vaikka kuinka paiskoo:think (meni siis silleen puoliksi kiinni vaan ei lukkoon asti) siinä sitten aikani lukkolaitetta rassasin -23 asteen pakkasessa ja loppuunsa sain sen menemään kiinni.. teki saman muutaman kerran vielä samana iltana mutta nyt ei enää ku pakkanen vähä laski.. luulenpa että se halppis yleisvoiteluaine jotenki jääti sen lukkolaitteen ja sit aikani vemputtamalla lämpesi että meni kiinni.. ruiki kunnolla lukkosulaa tai aseöljyä niin kyllä sen pitäis ruveta pelaamaan....
    Ex BMW:t: e30 318i 4d "tuninki"
    e36 325i coupé R.I.P
    e30 316 2d
    e36 318is coupé
    e36 323i 4d ac schnitzer replica

Käyttis: e39 523i 4d
    Originally posted by rizzo
    Paras oli kyllä eräs viikonloppu club 96:ssa 5 tähden bensalenkkari jolla roikku nahkainen BMW-lippis vyöstä Ei ollu Fallu...
    |Sotkamo Connection|

Comment

• opl21
      Bimmer Fanatic
      • Oct 2007
      • 320
      • Itävalta

Putsaat ne lukot kaikesta paskalitkuista mitä olet käyttänyt ja sitten joka ainoaan koloon ASEÖLJYÄ,,,ainut litku joka todella toimii.
      sigpic

F01 730d -09
      Ex
      E70 x5 3.0d-08
      e39 M5-99
      e60 535da M-Sport -07 380hp/710nm
      (Ego)
      e39 530da-03 219hp/500nm(Eco)
      e39 528ia -97 200hp/290nm
      e36 320i -94
      e30 320i -89

Comment

• Salakka
        Bimmer Fanatic
        • May 2006
        • 359
        • Lappeenranta, PARAS OLLA !

-x-

Kuten jo aiemmin mainittiin . . .

Kaikki paska poies ja vain ja ainoastaan kuivaan lukkoon ASEÖLJYÄ !!!
        SoftRoader

EX:iä USEITA niin bemareita kuin naisiakin...

Comment

• Bmw Master
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2004
          • 13155
          • Kokomo

Searchilla olisi löytynyt juttua.

Omaani olen laittanut crc:tä ihan reilusti joka lukkoon. Siis reilusti sumuttanut joka kielen kolosta ja välistä. Enää ei mitään ongelmia.

Comment

• peltone
            BTCF Member
            • Jan 2005
            • 8092
            • Willähde

Originally posted by Bmw Master View Post
            Searchilla olisi löytynyt juttua.

Omaani olen laittanut crc:tä ihan reilusti joka lukkoon. Siis reilusti sumuttanut joka kielen kolosta ja välistä. Enää ei mitään ongelmia.
            Helmi sitte ku ne valuu helmoista ja ovien lukoista oli sitte puhas tai likane auto.

Tähän väliin pakko mainita että itsellä ei ole reilun 1,5v aikana E39:ssä jäätynyt kertaakan lukot/ovet.
            Ja minä kuitenkin pesen autoni melko usein. Ja varsinkin pakkaskelillä.

Eikun joo, 2 kertaa kävi niin että apparin ovi ei jäänyt kiinni kun laittoi oven kiinni.
            Toisella tai kolmannella "lyönnillä" ovi sitten jäi kiinni.
            E30 316 -87
            E91 325i -06
            E61 530d -06
            F10 520d -14
            ex. E30x9, E34x2, E39x2, E36x2 E46x3

Comment

• Bmw Master
              Bimmer Enthusiast
              • Jan 2004
              • 13155
              • Kokomo

Originally posted by peltone View Post
              Helmi sitte ku ne valuu helmoista ja ovien lukoista oli sitte puhas tai likane auto.
              Jep, näin tekee muutaman päivän. Pesemällä lähtee eikä tarvitse ajella ovet auki pakkasessa

Comment

• peltone
                BTCF Member
                • Jan 2005
                • 8092
                • Willähde

Jep, näin tekee muutaman päivän. Pesemällä lähtee eikä tarvitse ajella ovet auki pakkasessa
                Ei taida olla täällä Lahdessa niin kylmä ku siellä teillä kun ei ovet jäädy
                E30 316 -87
                E91 325i -06
                E61 530d -06
                F10 520d -14
                ex. E30x9, E34x2, E39x2, E36x2 E46x3

Comment

• tuomas86
                  Bimmer Fanatic
                  • Sep 2006
                  • 321
                  • kalajoki

omassa e38 vankärin ovi jäätyi sillälailla ettei mennyt enää kiinni piti muutaman kerran hakata kiinni niin auttoi.. laitoin bräkleeniä joka reiästä ja perään spray vaseliinia, hyvin toiminu..
                  nyt e38 728i -96 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=153109

e28 projekti
                  http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=335818

EX:
                  M-B w110 200D -65
                  e30 320i -88
                  e30 325i touring -88
                  e34 525tds -93 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=108066

MYYDÄÄN:
                  -e34 sedan kangaspenkit KUIN UUDET!! 150€ / tarjous

-e28 osia lähes kaikkea löytyy, kysy!

Comment

• Bmw Master
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jan 2004
                    • 13155
                    • Kokomo

Originally posted by peltone View Post
                    Ei taida olla täällä Lahdessa niin kylmä ku siellä teillä kun ei ovet jäädy
                    Varmaan vaikuttaa asiaan kuinka lukkoja on aiemmin rasvattu. Mulla ainakin oli jotain jäykkää vaseliiniä ja siihen tarttunut kiinni vaatteista nöyhtää. Viime talvena kerran jäätyi (-21C), sen jälkeen crc kylpy lukoille ja ongelmat poistui. Nyt syksyllä tein uudelleen varmuuden välttämiseksi.

Comment

• Juhaska
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jan 2007
                      • 3988
                      • Suomi

Varmaan vaikuttaa asiaan kuinka lukkoja on aiemmin rasvattu. Mulla ainakin oli jotain jäykkää vaseliiniä ja siihen tarttunut kiinni vaatteista nöyhtää. Viime talvena kerran jäätyi (-21C), sen jälkeen crc kylpy lukoille ja ongelmat poistui. Nyt syksyllä tein uudelleen varmuuden välttämiseksi.
                      Itse suosittelen myös tuota crc voitelua...
                      Toimi edellisessä bemarissa ja nyt myös audissa.
                      En kyllä itse vain noin reilulla kädellä sitä suihkuttele sinne, että alkaisi ihan valumaan.
                      ex. e39 540i vm-98, ex. audi S8 vm-01. ex. Saab 9-5 aero 2.3t sportcombi vm-05 RE85 stage 5+

Comment

• markok
                        Bimmer Enthusiast
                        • Oct 2002
                        • 3018
                        • Kuopio

Minulla taas pahin ongelma on ovien yläreunassa kiertävä uloin tiiviste. Tämä tarttuu todella tiukkaan kiinni. En tiedä mitä tuolle tekisi? Joka kerta pesun jälkeen olen glykolit siihen laittanut, mutta ei auta. Auttaisikohan jos vahaisi ovien pielet kunnolla?
                        BMW 530iA Touring -05

Comment

• Yltti
                          Bimmer Enthusiast
                          • Oct 2002
                          • 2792
                          • Kuopio suamen texas

Originally posted by markok View Post
                          Minulla taas pahin ongelma on ovien yläreunassa kiertävä uloin tiiviste. Tämä tarttuu todella tiukkaan kiinni. En tiedä mitä tuolle tekisi? Joka kerta pesun jälkeen olen glykolit siihen laittanut, mutta ei auta. Auttaisikohan jos vahaisi ovien pielet kunnolla?
                          Silikoonia tiivisteisiin?
                          1st Gen Chevrolet Monte Carlo 383cid SS
                          F10 525d Xdrive comfort sitte
                          Kerran kysyttiin pahin pelkosi Vastasin: Pelkään että sotkeennun omaan näppäryyteeni.Kerran luulin olleeni väärässä,mutta onneksi erehdyin.
                          www.rotator.fi

Comment

• Kurre
                            Bimmer Fanatic
                            • Jan 2003
                            • 384
                            • Veteli

Originally posted by Yltti View Post
                            Silikoonia tiivisteisiin?
                            Ei ainakaan silikonisprayta, itse nimittäin tein sen virheen ja voi järkytys sitä nitinää ja natinaa.
                            Nyt n. vuoden ajan olen sitä pesujen yhteydessä koittainut erilaisilla aineilla putsailla niin loppunut aika hyvin. Tilalle teflonsprayta niin toiminut ihan hyvin. Silikonipuikoista ei ole kokemusta kyllä...

nimim. ei silikonia omaan autooni enää missään muodossa...
                            sigpic
                            Nykyiset: BMW E91 320dA -11, E46 320d -02, BMW E30 M50 projekti
                            ex: BMW E91 320dA -08, MB E200cdi -06, E36 316i -96, E30 316i -89

Comment

• Yltti
                              Bimmer Enthusiast
                              • Oct 2002
                              • 2792
                              • Kuopio suamen texas

Originally posted by Kurre View Post
                              Ei ainakaan silikonisprayta, itse nimittäin tein sen virheen ja voi järkytys sitä nitinää ja natinaa.
                              Nyt n. vuoden ajan olen sitä pesujen yhteydessä koittainut erilaisilla aineilla putsailla niin loppunut aika hyvin. Tilalle teflonsprayta niin toiminut ihan hyvin. Silikonipuikoista ei ole kokemusta kyllä...

nimim. ei silikonia omaan autooni enää missään muodossa...
                              Riippuu siitä että minkälaista silikonia laittaa..Eihän tässä kukaan käskenytkään laittaa mitää wyrthin vatkulia. Itse olen käyttänyt kent 100% siliconia niin ei oo jäätynyt ovet eikä ne nitisekkään.Teflonia en oo kyllä kokeilukkaan.
                              1st Gen Chevrolet Monte Carlo 383cid SS
                              F10 525d Xdrive comfort sitte
                              Kerran kysyttiin pahin pelkosi Vastasin: Pelkään että sotkeennun omaan näppäryyteeni.Kerran luulin olleeni väärässä,mutta onneksi erehdyin.
                              www.rotator.fi

Comment

Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎