Announcement

Collapse
No announcement yet.

Motronic & seoksien säätö

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Pasi_K
    Bimmer Fanatic
    • Apr 2003
    • 686
    • Tyrnävä

    Motronic & seoksien säätö

    Motronicin (1.1, lambdaton) seoksia pitäisi karkeasti rukata ilman karttaan koskemista. Säätökohteita bensanpaine, ilmäärämittarin kiristäminen ja tyhjäkäyntiseoksen ruuvi.

    Ensin bensanpaineella täyskaasu kohdalleen, sitten imm:llä ja lopuksi tyhjäkäynnille ruuvista seokset jos tarve, onko näin että imm ei vaikuta täyskaasun seokseen ja tyhjäkäyntiseosruuvi ei muuhun kuin tyhjäkäyntiin?

    Milloin motronic käyttää ilmäärämittaria hyväkseen, ohitetaanko se ainoastaan täyskaasulla (ja tyhjäkäynnillä?) vai? Foorumilla oli juttua että noin 4krpm (tämä ei varmaakaan päde etassa koska punaraja 4.5krpm) imm:n läppä on selällään ja silloin sen antama tieto ohitetaan, hyppääkö se täyskaasukartalle vai miten se "ohittuu"? Oletataan siis että ei valmiiksi kiihdytetä kaasupohjassa.
    Vaimolla E65 ja pojalla E60, itellä tuulen huuhtoma perse.

    Tsekkaa myytävät osat tästä
  • os951
    Bimmer Fanatic
    • May 2007
    • 447
    • Kerava

    #2
    onko näin että imm ei vaikuta täyskaasun seokseen ja tyhjäkäyntiseosruuvi ei muuhun kuin tyhjäkäyntiin?
    Juuri näin, lisäksi ns. tyhjäkäynti moottori saa Motronicilta tarvittavan signaalin ja ohjaa käyntiä tyhjäkäynnillä.

    Milloin motronic käyttää ilmäärämittaria hyväkseen, ohitetaanko se ainoastaan täyskaasulla (ja tyhjäkäynnillä?) vai? Foorumilla oli juttua että noin 4krpm (tämä ei varmaakaan päde etassa koska punaraja 4.5krpm) imm:n läppä on selällään ja silloin sen antama tieto ohitetaan, hyppääkö se täyskaasukartalle vai miten se "ohittuu"? Oletataan siis että ei valmiiksi kiihdytetä kaasupohjassa.
    Kun kone käy muulla kuin tyhjäkäynnillä tai täyskaasulla haetaan Motronicin kartastosta oikea solu sekä bensan ja sytytyksen osalta hyödyntäen tietoa joka saadaan ilmamäärämittarilta, kaasuläpän asentotunnistimelta ja antureilta, jotka mittaavat koneen pyörintänopeutta sekä 1-pytyn yläkuolokohtaa. Ilmamäärämittari ohitetaan käytännössä vain kaasuläpän asentotunnistimelta tulevan signaalin perusteella, eli kun petaali on pohjassa, mennään kartastossa ennalta ohjelmoidulle täyskaasu alueelle bensan ja sytkän suhteen.

    Comment

    • penari
      BTCF Member
      • Nov 2004
      • 598
      • Vihanti

      #3
      Originally posted by os951 View Post
      Juuri näin, lisäksi ns. tyhjäkäynti moottori saa Motronicilta tarvittavan signaalin ja ohjaa käyntiä tyhjäkäynnillä.


      Kun kone käy muulla kuin tyhjäkäynnillä tai täyskaasulla haetaan Motronicin kartastosta oikea solu sekä bensan ja sytytyksen osalta hyödyntäen tietoa joka saadaan ilmamäärämittarilta, kaasuläpän asentotunnistimelta ja antureilta, jotka mittaavat koneen pyörintänopeutta sekä 1-pytyn yläkuolokohtaa. Ilmamäärämittari ohitetaan käytännössä vain kaasuläpän asentotunnistimelta tulevan signaalin perusteella, eli kun petaali on pohjassa, mennään kartastossa ennalta ohjelmoidulle täyskaasu alueelle bensan ja sytkän suhteen.


      Tarkoittaako tämä nyt sitten että imm ei vaikuta tyhjäkäyntiin mitenkään?
      F01 730d semivoll
      e30 325 turbo m-tech2

      Comment

      • os951
        Bimmer Fanatic
        • May 2007
        • 447
        • Kerava

        #4
        Ei tarkoita.Ainoastaan täyskaasulla ohitetaan ilmamäärämittari kokonaan.

        Comment

        Working...
        X
        😀
        🥰
        🤢
        😎
        😡
        👍
        👎