Announcement

Collapse
No announcement yet.

Apua ruosteeseen!!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kiMMMe
    Bimmer Fanatic
    • Jul 2008
    • 415
    • Parainen

    Apua ruosteeseen!!

    Eli mulla on ISO ongelma! Auto on ruvennut kuplimaan ja pieniä ruosteen täpliä on syntynyt sinne tänne, lähinna ovien alareunoihin ja pyörän kaariin. Ruostetta ei ole paljoa näissä kohdissa.
    Mutta sitten taas helmoissa (molemmissa) on aika paljon ruostetta. Jos joku olisi kiltti ja ystävällinen ja kertoisi miten saisin itse korjattua, niin halvalla kuin mahdollista. (työtön). Eniten pelkään tuota että autoon jää pysyviä värien sävyeroja.
    Eli kiitos jo etukäteen avusta
  • jarzap
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2004
    • 319
    • Sodankylä/Pyhäsalmi

    #2
    Tuolta nyt homman alkeet ainakin selviää http://www.autowiki.fi/index.php/Ruostevaurion_korjaus
    "Paska analyysi!"

    Comment

    • kiMMMe
      Bimmer Fanatic
      • Jul 2008
      • 415
      • Parainen

      #3
      Originally posted by jarzap View Post
      Tuolta nyt homman alkeet ainakin selviää http://www.autowiki.fi/index.php/Ruostevaurion_korjaus
      kiitos paljon, itse en löytäny tota vaik googletin xD tai sit ei osunu silmää

      Comment

      • Panu.K
        Bimmer Fanatic
        • Dec 2004
        • 824
        • Salo

        #4
        Kulmahioma koneeseen kiinni teräsharjalaikka ja hioo kaikki ruosteet pois niin näkee työkentän laajuuden. Jos alta paljastuu reikä niin kannattaa leikata kaikki ruostunut pelti ja vähän ympäriltä pois ja hitsata uutta tilalle. Jo ruoste on vain pinnallista ja pelti on ilman reikiä niin huolellinen ruosteen poisto ja maalaus päälle riittänee. Itse olen maalannut ensin sinkkimaalilla, siihen päälle hiottava pohjamaali ja päälimmäiseksi auton värin mukainen paikkamaalaus. Jäljestä saa huolellisesla työllä sellaisen ettei ota heti silmiin ja on kelvavannut omiin yli 20 vuotta vanhoihin autoihin. Jos priimaa haluaa pitää kilikali pullo hommat unohtaa ja siirtää homma ammattilaiselle.

        Vittumaista hommaa ja jos ei tee huolella niin saa tehdä saman homman 1v sisällä uudestaan... Jos käytössä ei ole kunnon työtiloja kannattaa homma aloittaa vasta keväällä kun on lämpimämpää.

        Kannattaa koputella ruuvarilla niitä helmoja ruostekohdista. Voi olla yllätys kun ruuvari meneekin läpi -> uusia helmoja metsästämään ja hitsaamaan.
        Kulkuvälineet:
        Etsintä käynnissä
        ex BMW:t
        e61 525i, e46 320Ci Cabriolet Msport Facelift, e32 735iA "USA -malli", e34 520 sedan, e34 525 tds touring, e30 325i Cabriolet "Msport1", e30 316,
        ex muun merkkiset:
        Toyota Avensis, Suzuki Bandit 1200, Toyota Corolla -98, Volkswagen Bora, Toyota Corolla -86, Honda VTR 1000 SP-1, Honda Fireblade 900rr SC28, Suzuki GSX-R 1186cc Turbo, Kawasaki ZX-10, Yamaha FZR 1000, Yamaha TT 350

        Comment

        • Tomp_pa
          Bimmer Fanatic
          • Mar 2004
          • 749
          • Helsinki (e30 garage)

          #5
          unohtakaa kaikki kili kali, sinkit ym...
          2komponenttista Epoksia vaikka pensselillä parikerrosta, sitten hioo suoraksi -) jos menee ni vaikka paukkupullosta päälle, jos ei ni kittiä epoksin päälle, vähän hiomaväriä, vaikka spray mut epoksia pohjalle, eikä mitään spraykamaa koska sprayt on ohennettu niin rankasti (että tulee pullosta) pihalle, ei anna tarpeeksi kalvopaksuutta vaikka sitä
          suihkisi viistoistakerrosta. . .


          t: 7vuotta työkseen maalannut
          xXx

          Comment

          • LiLHezz
            Bimmer Fanatic
            • Mar 2005
            • 647
            • Pilpala / Riihimäki

            #6
            tai lyö sitä epoksia vaikka bilteman maaliruiskulla siihen helmaan
            Vanha viidakon laki "jos etuveto olis parempi ku takaveto ni vormulatki vetäis eestä.. ne on nääs haitekkiä"

            E30 325iXA Touring
            Lizzy - '82
            Jättiprojekti

            Comment

            • petrolhead
              Moderator
              • Feb 2004
              • 13793
              • Hyvinkää

              #7
              Originally posted by kiMMMe View Post
              miten saisin itse korjattua, niin halvalla kuin mahdollista. (työtön).
              Läpireikien kohdalla ainoa vaihtoehto on hitsaus, eli halvan voi siinä unohtaa (teettäminen maksaa / omiin laitteisiin saa tonnin upotettua herkästi).

              Pintaruosteessa vaihtoehtoina on hionta , hapot , hiekkapuhallus.

              Maalaamiseen, jos hyvää tekee (-melko hyvää ei kannata edes alkaa tekemään-) uppoaa aikaa ja rahaa.

              Ruostevaurioita ei kannata alkaa korjata jos ei ole tekemässä viimeisen päälle.
              Sitten kannattaa vielä varautua siihen että auto on pois ajosta j o n k u n a i k a a .
              2015 VW Crafter
              1984 BMW 316
              2009 Kawasaki Ninja 250RRR
              petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
              "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

              Comment

              • kiMMMe
                Bimmer Fanatic
                • Jul 2008
                • 415
                • Parainen

                #8
                kiitos kaikista neuvoista saa nyt kattoo mitä teen noiden ruosteiden kans ku se on kuitenki aika työläistä puuhaa ja sit se ku autoa tarvii kuitenki joka päivä :/ saany kattoo mitä kevään mitta tapahtuu mut lisää vinkkejä saa antaa jos vaan haluaa

                Comment

                • MarQu
                  Moderator
                  • Mar 2006
                  • 5517
                  • Vaasa

                  #9
                  Mulla oli eilen tallilla pientä ruosteen poisto projektia.
                  Rälläkkään karkee kuppilaikka ja kaikki ruosteet pois mitä nyt sai, ihan kaikkee ei saanut koska oli syöpynyt jossakin kohdalla aika syvälle. (joo olisi kannattanut hiekkapuhaltaa)

                  Tämän jälkeen kun oli hyvin otettu ja varmistettu että ei ole maalin alla jatkanut ruoste matkaa niin otettiin sinkkimaalia ihan siveltimellä ja vedeltiin reilut kerrokset päälle. Laitoin pari kerrosta. Puhdistin pinnat hyvin ennen maalausta asetonilla.

                  Vasta tämän jälkeen alotin pakkeloinnin ja hiomisen.

                  Pintaan vedetään lopuksi Rostex super ja tämän päälle sitten tikkurilan Repco.
                  Last edited by MarQu; 04-03-2009, 10:07.
                  sigpic

                  Comment

                  • juu-das
                    Bimmer Fanatic
                    • Jan 2007
                    • 756
                    • Kuopio

                    #10
                    Eihän ne pimp mai raidissakaan turhia jännitä, kun pakkelit vaan ruosteen päälle.

                    Jos ei pakkeli pysy niin pellin palanen vaan ruuveilla kiinni

                    En kyllä suosittele.

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎