Announcement

Collapse
No announcement yet.

Airbag-ongelma, Squid-piiri

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • johnny99
    Bimmer Rookie
    • Jan 2007
    • 152
    • Rauma

    Airbag-ongelma, Squid-piiri

    Airbag-valo palaa, ja kun auto laitettiin testerin päähän se ilmoitti, että Kuljettajan puoleisen turvatyynyn Squid-piirissä on vikaa.

    Pystyykö tuolle itse tekemään mitään vai pitääkö turvautua samantien ammattilaiseen?
    Nyk. Ford Mustang GT/CS -07, Corvette Stingray -76 & Chevrolet K2500 -97, Ex: Wartburg 353 W limousine -80 -> Renault Clio -03 -> BMW Z3 -99 -> BMW E92 -08
  • johnny99
    Bimmer Rookie
    • Jan 2007
    • 152
    • Rauma

    #2
    ?? ???
    Nyk. Ford Mustang GT/CS -07, Corvette Stingray -76 & Chevrolet K2500 -97, Ex: Wartburg 353 W limousine -80 -> Renault Clio -03 -> BMW Z3 -99 -> BMW E92 -08

    Comment

    • Rahu
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2002
      • 6464
      • Tuusula

      #3
      Mikä testeri tällaista ilmoitti?
      BMW Service
      P.o4oo925441
      [email protected]
      Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
      Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

      Comment

      • johnny99
        Bimmer Rookie
        • Jan 2007
        • 152
        • Rauma

        #4
        Paikallisessa (Raumalla) autofit-liikkeessä se testattiin. En minä testeristä sen enempää tiedä.
        Nyk. Ford Mustang GT/CS -07, Corvette Stingray -76 & Chevrolet K2500 -97, Ex: Wartburg 353 W limousine -80 -> Renault Clio -03 -> BMW Z3 -99 -> BMW E92 -08

        Comment

        • Rahu
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2002
          • 6464
          • Tuusula

          #5
          Enpä minäkään tuollaisesta piiristä sen enempää tiedä, tietävätköhän itsekään..:think

          Kannattaisi luetuttaa jollain merkkikohtaisella testerillä niin saadaan selvä vika esille.
          BMW Service
          P.o4oo925441
          [email protected]
          Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
          Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

          Comment

          • Rocla
            Bimmer Enthusiast
            • Jul 2002
            • 7692
            • Kajaani

            #6
            Oisikohan kyseessä kuitenkin Squib-piiri...

            A squib is a miniature explosive device used in a wide range of industries, from special effects to military applications. They resemble tiny sticks of dynamite, both in appearance and construction, although with considerably less explosive power. Squibs can be used to generate mechanical force, as well as to provide pyrotechnic effects for both film and live theatrics. Squibs can be used for shattering or propelling a variety of materials.[1]

            A squib generally consists of a small tube filled with an explosive substance, with a detonator running through the length of its core, similar to a stick of dynamite. Also similar to dynamite, the detonator can be a slow-burning fuse, or as is more common today, a wire connected to a remote electronic trigger.[2] Squibs range in size, anywhere from 2 to 15 millimeters in diameter.
            Termi on yleinen nimitys bagin panokselle eräissä merkeissä ja niiden vikakoodeissa.
            Olli.

            Comment

            • Risto113
              Bimmer Enthusiast
              • Feb 2005
              • 1204
              • GrassLake

              #7
              Mistään en mitään tiedä, mutta Squib termiä on käytetty myös vyönkiristimen yhteydessä.
              Näissä tyyppivikakin, johdotus penkin alla. Searchilla lisää vyönkiristimistä, mutta koodit tosiaan lukuun uudestaan.

              Comment

              • johnny99
                Bimmer Rookie
                • Jan 2007
                • 152
                • Rauma

                #8
                Lapussa, jonka sieltä sain luki:

                -Matkustajan esikiristin

                -Kuljettajan puoleisen turvatyynyn squid-piiri

                Tuo ensimmäinen kohta nollaantui laitteella.
                Nyk. Ford Mustang GT/CS -07, Corvette Stingray -76 & Chevrolet K2500 -97, Ex: Wartburg 353 W limousine -80 -> Renault Clio -03 -> BMW Z3 -99 -> BMW E92 -08

                Comment

                • WSE1
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2006
                  • 3242
                  • Suomusjärvi

                  #9
                  Resistanssi liian suuri ilmeisesti.
                  Testerin antama koodi on mielenkiintoinen...ilmeisesti luettu jollakin bosch/dexa/autocom tms laitteella.
                  DIS reverse engineeringinä tehdyt testerisoftat kuten mm. autoboss ja launch tech testereissä taas antavat koodin samalla tavalla kuin BMW:n DIS ja siten huomattavasti selkokielisempänä.
                  Vikaa todennäköisimmin ratin spiraalissa, kuluva osa. Koodihan kertoo vain sen että jossakin päin yksikön ja kuljettajan tyynyn välillä on vikaa (airbag yksikkö ei voi tietää missä ja millä tavoin). Todennäköisin vikakohde on spiraali, mitattavissa toki mutta ei pidä koskea ellei 100% varmuudella tiedä mitä on tekemässä. Mitään mittareita siis ei sitten kytketä bagin piirin rinnalle! Mittauksessa bagi korvataan sitä simulaoivalla resistanssilla.

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎