Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ei virtaa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • TuoMaster
    Newbiemmer
    • Jul 2009
    • 3
    • Suomi

    Ei virtaa

    Tervehdys!

    Auto:
    E36 318 -95 avoversio..

    Ongelma:
    Käännän avaimesta virtalukossa, mutta mitään virtaa ei kulje.. mitään valoja ei syty ym. ja mikä parasta: takaluukun mekaaninen lukko on jumissa, joten en pääse tsekkaamaan akkua takaluukkuun. Myöskään takapenkkien takaa ei ole toivoa päästä luukun lukkoon käsiksi.

    Taustaa:
    Eilen tuli hääräiltyä akun kanssa. Jouduin vaihtamaan akun kengät. Uuteen akunkenkään ei mahtunut niin + -kaapelia, joten aivan kaapelin päätä ohensin siinä määrin, että se mahtui (ehkä 1/5 lähti pois). Eihän tämän pitäisi mitenkään vaikuttaa? Sitäpaitsi auto toimi 24h tuon jälkeen moitteetta.. Mielestäni kiristin kaapelikengät akkuun kiinni niin kovin, että irtoamista ei voisi tapahtua, mutta keksiikö kukaan muutakaan vaihtoehtoa? Viimeisen kerran ajaessani auto sammutti välillä radiota ja tyhjäkäynti nousi ja laski 800 ja 1000 välillä muutaman sekunnin välein. Mistä tämä kertoo?

    Lisäksi, keksittekö miten voisin nyt päästä takaluukkuun katsomaan akkua TAI saada auton käyntiin ilman akkuvirtaa, jotta saan sitten laturin pyörimään ja sen jälkeen luukun auki?
  • Guest's Avatar

    #2
    Originally posted by TuoMaster View Post
    Tervehdys!

    Auto:
    E36 318 -95 avoversio..

    Ongelma:
    Käännän avaimesta virtalukossa, mutta mitään virtaa ei kulje.. mitään valoja ei syty ym. ja mikä parasta: takaluukun mekaaninen lukko on jumissa, joten en pääse tsekkaamaan akkua takaluukkuun. Myöskään takapenkkien takaa ei ole toivoa päästä luukun lukkoon käsiksi.

    Taustaa:
    Eilen tuli hääräiltyä akun kanssa. Jouduin vaihtamaan akun kengät. Uuteen akunkenkään ei mahtunut niin + -kaapelia, joten aivan kaapelin päätä ohensin siinä määrin, että se mahtui (ehkä 1/5 lähti pois). Eihän tämän pitäisi mitenkään vaikuttaa? Sitäpaitsi auto toimi 24h tuon jälkeen moitteetta.. Mielestäni kiristin kaapelikengät akkuun kiinni niin kovin, että irtoamista ei voisi tapahtua, mutta keksiikö kukaan muutakaan vaihtoehtoa? Viimeisen kerran ajaessani auto sammutti välillä radiota ja tyhjäkäynti nousi ja laski 800 ja 1000 välillä muutaman sekunnin välein. Mistä tämä kertoo?

    Lisäksi, keksittekö miten voisin nyt päästä takaluukkuun katsomaan akkua TAI saada auton käyntiin ilman akkuvirtaa, jotta saan sitten laturin pyörimään ja sen jälkeen luukun auki?
    Konehuoneessa on 99% varmasti + napa konehuoneen oikeassa taka nurkassa:think, sen kautta vaan apuvirtaa, ja kokeilee.

    Comment

    • TuoMaster
      Newbiemmer
      • Jul 2009
      • 3
      • Suomi

      #3
      Originally posted by isoR View Post
      Konehuoneessa on 99% varmasti + napa konehuoneen oikeassa taka nurkassa:think, sen kautta vaan apuvirtaa, ja kokeilee.
      Kiitoksia ensimmäisestä vastauksesta hätääntyneelle uudelle bemaristille. Hyvä jos näin on.

      Eli apukäynnistyskö tapahtuu laittamalla vieraasta akusta + kaapeli tuohon "konehuoneen" +-napaan ja miinuskaapeli mihin tahansa rautaan (mikä ei liiku) konehuoneessa? Olenko ymmärtänyt oikein? Sitten vain mennään vääntämään avaimesta kone käyntiin?

      Mutta jos oletetaan että akkukaapeli on kuin onkin irronnut omasta akustani, auttaako moinen apukäynnistäminen vai edellyttäisikö tuo akun paikallaan oloa?

      Comment

      • Guest's Avatar

        #4
        Originally posted by TuoMaster View Post
        Kiitoksia ensimmäisestä vastauksesta hätääntyneelle uudelle bemaristille. Hyvä jos näin on.

        Eli apukäynnistyskö tapahtuu laittamalla vieraasta akusta + kaapeli tuohon "konehuoneen" +-napaan ja miinuskaapeli mihin tahansa rautaan (mikä ei liiku) konehuoneessa? Olenko ymmärtänyt oikein?
        Kyllä.

        Originally posted by TuoMaster View Post
        Sitten vain mennään vääntämään avaimesta kone käyntiin?

        Mutta jos oletetaan että akkukaapeli on kuin onkin irronnut omasta akustani, auttaako moinen apukäynnistäminen vai edellyttäisikö tuo akun paikallaan oloa?
        Tuota.. ymmärsin tuosta eka viestistä että jos saa virtaa autoon niin saat luukun auki?
        Tuohon en osaa vastata mitää että pitääkö olla oma akku kiinni, ei omia kokemuksia.

        Comment

        • Tonton
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2006
          • 9101
          • Raisio

          #5
          mitäs se käynnistäminen auttaa?
          meinaatko käynnistää aina sieltä apuvirralla
          onhan sun sinne luukkuun päästävä.

          virtaa pellin alta + napaan - iskarin mutteriin ja keskuslukolla luukku auki?
          E:hidas
          Last edited by Tonton; 14-07-2009, 23:59.
          sigpic
          M-B Vito -22
          Transit Custom -18
          Yamaha vx ho cruiser -22
          Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
          [email protected]

          Comment

          • TuoMaster
            Newbiemmer
            • Jul 2009
            • 3
            • Suomi

            #6
            Originally posted by Tonton View Post
            mitäs se käynnistäminen auttaa?
            meinaatko käynnistää aina sieltä apuvirralla
            onhan sun sinne luukkuun päästävä.

            virtaa pellin alta + napaan - iskarin mutteriin ja keskuslukolla luukku auki?
            Faktaahan tuo on. Enpä vaivaa tässä kohtaa teitä enempää. Katsellaan huomisella jos ja kun apuvirtaa on saatu. Toivon kyllä että muuta vikaa ei ole kuin tuo kaapelin irtoaminen.

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎