Announcement

Collapse
No announcement yet.

530d webaston ajastus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ex-VAG
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2004
    • 408
    • Tampere

    #16
    Tuuppa käymään vaikka Tampereen Metro-Autossa (Hatanpäälle, ei Lielahden huoltoon!), tai pirauta ainakin sinne. Katotaan mitä sanovat...

    Comment

    • Dohc 4x4
      Newbiemmer
      • Aug 2004
      • 6

      #17
      530 d:n webasto

      Omassa autossani oli vebaston kiertovesipumppu rikki,webasto ei käynnistynyt ajastimella ,mutta toimi normaalisti lisälämmittimenä kun moottori oli käynnissä.
      530xd m-sport touring F11
      ex.530d touring e39

      Comment

      • sand
        Bimmer Rookie
        • Aug 2004
        • 155
        • palokka

        #18
        Originally posted by ex-VAG
        Tuuppa käymään vaikka Tampereen Metro-Autossa (Hatanpäälle, ei Lielahden huoltoon!), tai pirauta ainakin sinne. Katotaan mitä sanovat...
        Jees...sähköpostikyselyn perusteella Metro-Autossa homma onnistuu. Pitää huomenna varailla aikaa....

        Comment

        • sand
          Bimmer Rookie
          • Aug 2004
          • 155
          • palokka

          #19
          Originally posted by sand
          Originally posted by ex-VAG
          Tuuppa käymään vaikka Tampereen Metro-Autossa (Hatanpäälle, ei Lielahden huoltoon!), tai pirauta ainakin sinne. Katotaan mitä sanovat...
          Jees...sähköpostikyselyn perusteella Metro-Autossa homma onnistuu. Pitää huomenna varailla aikaa....
          Eilen (1.11) kävin vierailulla Metro-Autossa. Autoon päivitettiin OBC: ja DDE:n softat. Aikaa meni vähän yli tunti ja hintaa siten 123 eur. Aamulla Webaston ajastusta jo testasinkin, ja auto oli liikkeelle lähdettäessä lämmin kuin kesähelteellä.

          Samalla kyselin asentajalta huohotinputken lämmityksestä. Asentajan mukaan kerralla menee koko putki vaihtoon. Varaosamyyjän mukaan kuitenkin pelkän lämmityselementin saa erikseen hintaan 45 eur. Ja jos kovilla pakkasilla alkaa ilmenemään nykimistä, niin polttoaineen jäähdytin elementin eteen kannattaa kuulemma virittää jotain pahvinpalaa.

          Comment

          • ex-VAG
            Bimmer Fanatic
            • Aug 2004
            • 408
            • Tampere

            #20
            Joo pitäis kans toi huohotinputki muuttaa suomimalliin. Se pelkkä putken vaihto on varmasti helppo homma, mutta riittäkö se?
            Jos taas joutuu asentamaan huohotinputken lämmityselementin, niin mistä sille löytyy piuhat?
            Olisko jollain pistää kuvaa tuosta huohotinputkesta napapiirimodattuna?

            Comment

            • shift
              Bimmer Rookie
              • Oct 2004
              • 113
              • vantaa

              #21
              Originally posted by sand
              Originally posted by ex-VAG
              Käyppäs merkkihuollossa koodauttamassa se lämppärin kytkentä päälle. Nyt sulla on siinä vain tuuletustoiminto. Asiasta voi varmistua tarkistamalla onko MID:ssä sekuntikello (ajanotto), jos on niin ei lähde lämppäri ajastimella päälle.
              Soitto Laakkoselle ja kertoivat, että maahantuoja kieltänyt ohjelmiston päivityksellä ko. ominaisuuden käyttöönoton. 1000 eur maksava kaukosäädinkäyttöinen lisäyksikkö pitäis muka hommata.
              sillä kaukosäätimellä taitaa pystyä laittamaan ajastuksen päälle?
              mulla on semmoinen(530d-01) ja kun siitä "pomminlaukaimesta" painaa alkaa punainen ledi vilkkua sisällä.en ole sen enempää laitetta kerennyt tutkia.
              -------------------
              -530d -02 M-sport
              -------------------

              Comment

              • Keimo
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2003
                • 2032
                • Kekkoslovakia

                #22
                Originally posted by Keimo
                No merkkiliikkeessä todettiin, että jos sen ohjelmoi lämmittämään tuulettamisen sijasta, niin siinä kuulemma "huijataan järjestelmää" ja että se ei lämmitä kunnolla ?

                Miten tuo vakiowebasto itse asiassa toimii ? Kun moottori käynnistetään kylmällä käynnistyy ilmeisesti myös webasto. Lämmittääkö se moottoria ollenkaan vai ainoastaan kiertävää vettä ?

                Tilasin huoltoajan, että auton asennetaan huohotinputken lämmitys pakkasia varten. Saattaapi putki jäätyä kovemmilla pakkasilla ja se tarkoittanee isompaa korjaamolaskua. Kyseinen laite lienee pohjoismaihin suunnatuissa autoissa vakiona.
                Aiemmin esitän yllä olevan kysymyksen eli osaisikohan joku siihen vastata. Eli miten tuo Webasto käytännössä toimii. Kun käynnistetän auto, niin lämmittääkö se myös moottoria sisälle puhaltavan ilman lisäksi vai mitä pirua se tekee?

                Comment

                • jms-btcf
                  Bimmer Fanatic
                  • Aug 2003
                  • 696
                  • Tampere

                  #23
                  Originally posted by Keimo
                  Aiemmin esitän yllä olevan kysymyksen eli osaisikohan joku siihen vastata. Eli miten tuo Webasto käytännössä toimii. Kun käynnistetän auto, niin lämmittääkö se myös moottoria sisälle puhaltavan ilman lisäksi vai mitä pirua se tekee?
                  Lämmittää myös moottoria. Webasto lähtee automaattisesti käyntiin (moottorin käydessä) kun ulkolämpö on alle +7 (muistaakseni) ja pysyy käynnissä kunnes moottori on saavuttanut normaalilämmön. Tämän jälkeen webasto sammuu.
                  Webaston voi käynnistää myös esilämmittimenä joko kellolla tai kaukosäätimellä, käyntiaika 0,5h jonka jälkeen laite sammuu.
                  e61 535d

                  Comment

                  • jaki
                    Bimmer Enthusiast
                    • Sep 2003
                    • 2978
                    • Uusimaa

                    #24
                    Originally posted by Keimo

                    Lämmittää myös moottoria. Webasto lähtee automaattisesti käyntiin (moottorin käydessä) kun ulkolämpö on alle +7 (muistaakseni) ja pysyy käynnissä kunnes moottori on saavuttanut normaalilämmön. Tämän jälkeen webasto sammuu.
                    Webaston voi käynnistää myös esilämmittimenä joko kellolla tai kaukosäätimellä, käyntiaika 0,5h jonka jälkeen laite sammuu.
                    Varmaankin noin, nimittäin dieselissä, niin kuin otsikko onkin.
                    Meillä bensavehkeellä liikkuvilla ei tapahdu tuota automaattista webaston käynnistystä, mikäli on alle +7C. Ei ainakaan minulla vm 99 528.
                    Mutta mikäli se on muuten käynnistetty, niin sammuu ainakin minulla ennen kuin lämpömittari on keskellä. Mutta yllättävän kauan silti tohisee vaikka auto on liikkeessä.
                    BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi

                    Comment

                    • rOBSTERI
                      Bimmer Rookie
                      • Feb 2004
                      • 46
                      • Helsinki

                      #25
                      E39 540iA -12/98 Webaston toiminta

                      Originally posted by jms-btcf
                      Lämmittää myös moottoria. Webasto lähtee automaattisesti käyntiin (moottorin käydessä) kun ulkolämpö on alle +7 (muistaakseni) ja pysyy käynnissä kunnes moottori on saavuttanut normaalilämmön. Tämän jälkeen webasto sammuu.
                      Webaston voi käynnistää myös esilämmittimenä joko kellolla tai kaukosäätimellä, käyntiaika 0,5h jonka jälkeen laite sammuu.
                      Minuakin tuo webaston toiminta ihmetyttää. Mulla on autom.ilm. ja 4:3 monitorissa löytyy Aux. heating (Standheizung) jossa Timer 1 ja Aux. ventilation (Standluftung) jossa Timer 2. Mulla on myös OBC:ssa timeri (sekuntikello, eli ajanotto). Liittyykö tämä timeri jotenkin webaston toimintaan?? Auto on Saksantuonti ja ohjekirjassa (auf deutsch) sanotaan että webasto lämmittaa Direkt Mode:lla (suorakytkennällä) 30 minuuttia ja sammuu sitten itsestään. Mukana tuli myös kauko-ohjain jolla ohj.kirj. mukaan on 300 metrin kantaavuus (siis tod. näk. ilman esteitä).
                      Ongelmana on että webasto toimii ainoastaan pari minuuttia timerilla, direkt modilla sekä kakella. Oletan että kake käynnistää direkt modin, onkohan näin? Kun asetan webaston ajastimen niin monitorin vasemmalla puolella syttyy palamaan punainen tuulettimen muotoinen valo. Valo palaa jatkuvasti kunnes webasto kytkeytyy päälle jollon se punainen lamppu vilkkuu. Webaston käynnisetettyä kuulee aivan selvää huminaa kuljettajanpuolelta konepellin alta ja tuulilasiin puhaltuu lämmintä ilmaa mutta siis vain reilusti alle 5 min ajan!? Moottori ei lämpene lainkaan, eli moottorilämpötilamittari hädin tuskin liikahtaa käynnistäessä.. Kommenttina ohj.kirjassa kehotetaan myös kesällä käynnistämään webasto n. kuukauden välein jotta sen toimivuus säilyisi. Käytännössä tämä voisi estää röörien tukkeutumista tai jotain vastaavaa.

                      Eli kysymys kuuluu mitä mun pitää tehdä niin että saan seisontalämmityksen toimimaan pakkasella?
                      - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
                      "When people are free to do as they please, they usually imitate each other."

                      Comment

                      • Juubi
                        Bimmer Enthusiast
                        • Dec 2004
                        • 999

                        #26
                        Originally posted by rOBSTERI
                        Eli kysymys kuuluu mitä mun pitää tehdä niin että saan seisontalämmityksen toimimaan pakkasella?
                        Taitaa webastossa olla jotain häikkää. Webastohan sammuttaa itsensä pienen käynnin jälkeen jos tulee virhetila, mahdollisia virheitä voi syntyä jos esim kiertovesipumppu rikki, polttoainepumppu rikki, liekkivahti rikki tms.

                        Eli visiitti webastoja korjaavaan firmaan, saavat varmaan selville mikä vian aiheuttaa ja kumpi puolikas webastosta joudutaan uusimaan

                        Comment

                        • sand
                          Bimmer Rookie
                          • Aug 2004
                          • 155
                          • palokka

                          #27
                          Originally posted by Juubi
                          Eli visiitti webastoja korjaavaan firmaan, saavat varmaan selville mikä vian aiheuttaa ja kumpi puolikas webastosta joudutaan uusimaan
                          Webastohan jättää vikatilanteessa vikakoodit talteen. Saako webastoja korjaava paja koodit ulos, koska tehdasasennetussa värkissä taitaa olla bemarille räätälöity softa sisässä, vai pitääkö viedä kuuluisaan merkkikorjaamoon?

                          Comment

                          • tuomkiti81
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jul 2005
                            • 1162
                            • Seinäjoki

                            #28
                            Originally posted by rOBSTERI
                            Minuakin tuo webaston toiminta ihmetyttää. Mulla on autom.ilm. ja 4:3 monitorissa löytyy Aux. heating (Standheizung) jossa Timer 1 ja Aux. ventilation (Standluftung) jossa Timer 2. Mulla on myös OBC:ssa timeri (sekuntikello, eli ajanotto). Liittyykö tämä timeri jotenkin webaston toimintaan?? Auto on Saksantuonti ja ohjekirjassa (auf deutsch) sanotaan että webasto lämmittaa Direkt Mode:lla (suorakytkennällä) 30 minuuttia ja sammuu sitten itsestään. Mukana tuli myös kauko-ohjain jolla ohj.kirj. mukaan on 300 metrin kantaavuus (siis tod. näk. ilman esteitä).
                            Ongelmana on että webasto toimii ainoastaan pari minuuttia timerilla, direkt modilla sekä kakella. Oletan että kake käynnistää direkt modin, onkohan näin? Kun asetan webaston ajastimen niin monitorin vasemmalla puolella syttyy palamaan punainen tuulettimen muotoinen valo. Valo palaa jatkuvasti kunnes webasto kytkeytyy päälle jollon se punainen lamppu vilkkuu. Webaston käynnisetettyä kuulee aivan selvää huminaa kuljettajanpuolelta konepellin alta ja tuulilasiin puhaltuu lämmintä ilmaa mutta siis vain reilusti alle 5 min ajan!? Moottori ei lämpene lainkaan, eli moottorilämpötilamittari hädin tuskin liikahtaa käynnistäessä.. Kommenttina ohj.kirjassa kehotetaan myös kesällä käynnistämään webasto n. kuukauden välein jotta sen toimivuus säilyisi. Käytännössä tämä voisi estää röörien tukkeutumista tai jotain vastaavaa.

                            Eli kysymys kuuluu mitä mun pitää tehdä niin että saan seisontalämmityksen toimimaan pakkasella?
                            Auttaiskohan tohon webaston "resetointi"...itse en oo koskaa koko kikkaa kokeillu(ei oo vielä tarvinnu) mutta ohjeet oon lukenu täältä eli:webaston sulake irti (peräkontin oikeassa laidassa verhoilun alla,muistaakseni toinen sulake ylhäältäpäin) ja käännät virran päälle. Pidä virta päällä ainakin minuutti ja sammuta. Laita sulake paikalleen ja vot taas toimii webasto
                            Mercedes Benz Cls 350cdi W218
                            Opel Insignia 2.0 Cdti
                            Scania R560 8x4

                            Ex. Mercedes Benz Cls 350cgi -07 W219
                            Ex. E60 530dA -05
                            Ex. E39 530dA -01
                            Ex. Volkswagen Golf 1.6 -05
                            Ex. Opel Vectra 2.0i 16V -00
                            Ex. Opel Vectra 1.6i -99

                            Comment

                            Working...
                            X
                            😀
                            🥰
                            🤢
                            😎
                            😡
                            👍
                            👎