Announcement

Collapse
No announcement yet.

Airbagin Valo!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Nuska
    Newbiemmer
    • Mar 2009
    • 16
    • Kitee

    Airbagin Valo!

    Elikkäs Sama yleinen vika. Akun kengät oli irti sen 30-60min, no eikun bagitön ratti kiinni ja ajelemaan. no nyt katsastus läheni ja Kengät taas irti ja Bagiratti paikalleen. Mutta kappas kummaa valo ei sammunut kaan vaan jäi vilkkumaan.! Oon kokeillu Autocomin ohjelmalla, Bwm:n jollain omalla, Boschin vehkeillä, ja yleismallin rimpulalla.! vaan viellähän tuo valo komeesti taulussa paistaa. Kellään samanlaista ongelmaa?, Olen miettinyt muutoskatsastusta bägittömäksi, vaan ei oo tietoo miten tämä tapahtuu ja en edes viitsi soittaa merkkihuoltamoon kun sekin maksaa varmaan sen 100e-min. Joten jos jollain ois tietoa Onko muuta keinoa todistaa että on bägitön "rinnakkais" auto? ja mitä muutostöitä on sen eteen tehtävä. Toinen mikä kävi mielessä, että vetäs hehku tai aika releen? kukaan koskaan räplänny moisten kanssa. miten ja mihin se tulee? tai ylipäätään millainen sen tulisi olla? Auto on muuten Bmw e36 318IS v-92. kiitos jo etukäteen niille ketkä edes viitsivät vaivautua auttamaan!
  • mrbemari
    Bimmer Rookie
    • Jun 2004
    • 69
    • Tuusula

    #2
    avaa mittaristo ja ota airbag valon polttimo irti. halpaa ja helppoa

    Comment

    • Spiddu
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2007
      • 3562
      • Nla

      #3
      Originally posted by mrbemari View Post
      avaa mittaristo ja ota airbag valon polttimo irti. halpaa ja helppoa
      Muistetaan että nyt puhutaan auton turvalaitteista ja siitä kuka kantaa vastuun kun mahdollinen seuraava omistaja kuolee toimimattomien turvalaitteiden takia
      BMW F30 330e 2017

      Ex list. e36 318is, e36 325iA, e34 540iA,
      e36 325i, e36 318ti, e36 328i, e36 328i, e87 120d, e70 3.0d, F21 125da, E90 330D

      Comment

      • peto2
        BTCF Member
        • Jan 2007
        • 8257
        • Järvikylä (Nakkila)

        #4
        Originally posted by Nuska View Post
        Elikkäs Sama yleinen vika. Akun kengät oli irti sen 30-60min, no eikun bagitön ratti kiinni ja ajelemaan. no nyt katsastus läheni ja Kengät taas irti ja Bagiratti paikalleen. Mutta kappas kummaa valo ei sammunut kaan vaan jäi vilkkumaan.! Oon kokeillu Autocomin ohjelmalla, Bwm:n jollain omalla, Boschin vehkeillä, ja yleismallin rimpulalla.! vaan viellähän tuo valo komeesti taulussa paistaa. Kellään samanlaista ongelmaa?, Olen miettinyt muutoskatsastusta bägittömäksi, vaan ei oo tietoo miten tämä tapahtuu ja en edes viitsi soittaa merkkihuoltamoon kun sekin maksaa varmaan sen 100e-min. Joten jos jollain ois tietoa Onko muuta keinoa todistaa että on bägitön "rinnakkais" auto? ja mitä muutostöitä on sen eteen tehtävä. Toinen mikä kävi mielessä, että vetäs hehku tai aika releen? kukaan koskaan räplänny moisten kanssa. miten ja mihin se tulee? tai ylipäätään millainen sen tulisi olla? Auto on muuten Bmw e36 318IS v-92. kiitos jo etukäteen niille ketkä edes viitsivät vaivautua auttamaan!
        ei jumalauta mikä valopää..

        anna sen bägiratin olla vaan ja merkkiliikkeeseen nollaamaan valo..
        vai onko bägiratissa jokin vika?.. niitäkin saa mallia TUNING jos alkuperäinen ei miellytä
        F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
        ex:
        E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
        Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
        Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
        Nakkaa privaa jos tarvetta.

        Comment

        • Nuska
          Newbiemmer
          • Mar 2009
          • 16
          • Kitee

          #5
          Originally posted by peto2 View Post
          ei jumalauta mikä valopää..

          anna sen bägiratin olla vaan ja merkkiliikkeeseen nollaamaan valo..
          vai onko bägiratissa jokin vika?.. niitäkin saa mallia TUNING jos alkuperäinen ei miellytä
          ...Kuten jo Sanoin Merkkiliike on Liian kallis ja aika monella laitteella olen jo kerennyt sitä yrittää poistaa.! Ja Sinä valopää kerro toki mitä se ratin vaihtaminen Auttaa kun ei Nollaaminen onnistu? Kun mikään laite ei saa "yhteyttä" autoon. eli voi olla että joku isompimötikkä on paskana, ja taas tulee sitten merkkihuolto vastaan On vaan liian kallis opiskelian kukkarolle.! Eli niitä halvempia vinkkejä otetaan vastaa, Esim. muutoskatsastus Bägittömäksi.!

          Comment

          • Eepo
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2003
            • 5388
            • Tampere

            #6
            Originally posted by Nuska View Post
            ...Kuten jo Sanoin Merkkiliike on Liian kallis ja aika monella laitteella olen jo kerennyt sitä yrittää poistaa.! Ja Sinä valopää kerro toki mitä se ratin vaihtaminen Auttaa kun ei Nollaaminen onnistu? Kun mikään laite ei saa "yhteyttä" autoon. eli voi olla että joku isompimötikkä on paskana, ja taas tulee sitten merkkihuolto vastaan On vaan liian kallis opiskelian kukkarolle.! Eli niitä halvempia vinkkejä otetaan vastaa, Esim. muutoskatsastus Bägittömäksi.!
            Se merkki liikkeen 10x kalliimpi rimpula laite kyllä saa yhteyden siihen sinun autoosi, ja samalla kertaa kertoo riittääkö pelkkä nollaus vai onko kyseessä isompi probleema!
            muutoskatsastus bägittömäksi maksaa todnäk enemmän kuin airbag valon nollaus.
            -Harley Davidson Sportster - 89-
            -Harley Davidson softail -89-
            -Suzuki PV50 -86-

            Comment

            • Nuska
              Newbiemmer
              • Mar 2009
              • 16
              • Kitee

              #7
              Originally posted by Eepo View Post
              Se merkki liikkeen 10x kalliimpi rimpula laite kyllä saa yhteyden siihen sinun autoosi, ja samalla kertaa kertoo riittääkö pelkkä nollaus vai onko kyseessä isompi probleema!
              muutoskatsastus bägittömäksi maksaa todnäk enemmän kuin airbag valon nollaus.
              Se voi olla että se merkkiliike voisi saada sen yhteyden totta. mutta pelkkä tarkastus on sen 60e jos nyt ei jostain kumman syystä saakkaan niin sinne meni nekin rahat. voi olla että tuosta romusta on menny se pistokekkin hajalle mikä on konehuoneessa.?! mutta onko sinulla tietoa mitä muutostöitä pitäisi tehdä katsastaa bägittömäksi? riittääkö pelkka ratin vaihto, vai pitääkö konehuoneesta purkaa anturitkin pois?..

              Comment

              • intfreak
                Bimmer Enthusiast
                • May 2003
                • 2966
                • Uusikaupunni

                #8
                Originally posted by Nuska View Post
                Se voi olla että se merkkiliike voisi saada sen yhteyden totta. mutta pelkkä tarkastus on sen 60e jos nyt ei jostain kumman syystä saakkaan niin sinne meni nekin rahat. voi olla että tuosta romusta on menny se pistokekkin hajalle mikä on konehuoneessa.?! mutta onko sinulla tietoa mitä muutostöitä pitäisi tehdä katsastaa bägittömäksi? riittääkö pelkka ratin vaihto, vai pitääkö konehuoneesta purkaa anturitkin pois?..
                Valmistaja antaa ohjeet ja todistuksen rinnakkaismallista ilman bägiä (jos antaa) ja todistus luotettavalta turvalaiteasentajalta, että ohjeen mukaan on menty. Käytännössä kaikki mikä viittaa bagiin pitää poistaa, merkinnät sun muut.
                N62 Money Spender Club

                Comment

                • wta
                  Bimmer Fanatic
                  • Dec 2008
                  • 641
                  • ------

                  #9
                  Ihan vain mielenkiinnosta...

                  Miksi vaihtaa bägillinen ratti bägittömään?
                  Onko se coolia vai mitä?

                  Comment

                  • Carbonfiber
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2005
                    • 5226
                    • Hki 43

                    #10
                    Originally posted by wta View Post
                    Miksi vaihtaa bägillinen ratti bägittömään?
                    Onko se coolia vai mitä?
                    Vanhempien bemareiden(ja muidenkin autojen) bägiratit on kyllä aika kauheita koon ja ulkonäön puolesta.

                    Itse vaihdoin aikanani omaan e34:seen bägittömän ratin kärähtäneen bägin ohjausyksikön takia.
                    Mercedes-Benz C300eT Business AMG '23 CO2 13g/km | 275Nm/litre
                    Z3 Roadster 2.8 '98
                    isoäidin yk-bemari CO2 225 g/km | 98Nm/litre
                    ALPINA B10 V8 Touring #152 '99 CO2 320 g/km | 104Nm/litre
                    Land Rover Discovery Series II V8i '01 CO2 397 g/km | 86Nm/litre
                    Porsche 911 Turbo '01 CO2 309 g/km | 156Nm/litre



                    - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa - / Long live VaasaConnection & Team -Helsingby Tallit-

                    Comment

                    • Vilikki
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jun 2004
                      • 6309
                      • Raahe

                      #11
                      vippaskonstit on vippaskonsteja, unoha ne, ne vasta kalliiksi voi tullakki. Reilusti vaan orkkis ruori paikalleen ja merkkiliikkeeseen nollailemaan, ne kertoo sitte jos siellä jotain vikaa on ja sen diagnoosin mukaan sitte jostain purkuautosta osaa tilalle. Tuohon bägin postoon sen verran että ei oo pikkujuttu ja toisaalta samallahan ne purkaa sitte turvavyötkin...
                      BMW e36 316i Turbo Compact

                      Comment

                      • pyyn0
                        BTCF Member
                        • Jun 2008
                        • 1053
                        • Fin

                        #12
                        Eikös kiteen suunnalla ole kellään impaa, dis:siä tai edes bmw scanneria?
                        Eköhän täältä joku foorumilaisista lueskele ne bägi koodit ihan pilkkahinnalla..
                        Merkkihuollon vehekeet on jopa huonompia kun osan foorumilaisten koodauslaitteet.
                        -BMW F11 530xd -12
                        -BMW E60 530dA -04
                        -BMW E23 735iA -85
                        Ex
                        -BMW E89 Z4 35i 09 Roadster
                        -BMW E85 Z4 2,5 03 Roadster
                        -BMW E36 Z3 2,0 99 Roadster
                        -BMW E39 528i 96

                        Comment

                        • Carbonfiber
                          Bimmer Enthusiast
                          • Oct 2005
                          • 5226
                          • Hki 43

                          #13
                          Originally posted by Vilikki View Post
                          vippaskonstit on vippaskonsteja, unoha ne, ne vasta kalliiksi voi tullakki. Reilusti vaan orkkis ruori paikalleen ja merkkiliikkeeseen nollailemaan, ne kertoo sitte jos siellä jotain vikaa on ja sen diagnoosin mukaan sitte jostain purkuautosta osaa tilalle. Tuohon bägin postoon sen verran että ei oo pikkujuttu ja toisaalta samallahan ne purkaa sitte turvavyötkin...
                          Itsekään en suosittele turvalaitteiden poistamista, mutta pikkujutusta teknisesti on kyllä kyse, jos autossa on vain rattibägi. Toimenpiteeseen kuuluu polttimon disablointi, ratin vaihtaminen ja muutoskatsastus. Muutoskatsastukseen tarvittava todistus on se ainoa hankaluus.
                          Mercedes-Benz C300eT Business AMG '23 CO2 13g/km | 275Nm/litre
                          Z3 Roadster 2.8 '98
                          isoäidin yk-bemari CO2 225 g/km | 98Nm/litre
                          ALPINA B10 V8 Touring #152 '99 CO2 320 g/km | 104Nm/litre
                          Land Rover Discovery Series II V8i '01 CO2 397 g/km | 86Nm/litre
                          Porsche 911 Turbo '01 CO2 309 g/km | 156Nm/litre



                          - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa - / Long live VaasaConnection & Team -Helsingby Tallit-

                          Comment

                          • Nuska
                            Newbiemmer
                            • Mar 2009
                            • 16
                            • Kitee

                            #14
                            Originally posted by intfreak View Post
                            Valmistaja antaa ohjeet ja todistuksen rinnakkaismallista ilman bägiä (jos antaa) ja todistus luotettavalta turvalaiteasentajalta, että ohjeen mukaan on menty. Käytännössä kaikki mikä viittaa bagiin pitää poistaa, merkinnät sun muut.
                            Joo. kiitos tästä. Elikkäs se ei ole mikään maailman helpoin prosessi. Ja voi olla että todistuksen saanti on heikkoa? Ei kai se auta ku mennä merkkiliikkeeseen tässä joku päivä ja toivoa että onnistas.

                            Comment

                            • Nuska
                              Newbiemmer
                              • Mar 2009
                              • 16
                              • Kitee

                              #15
                              Originally posted by pyyn0 View Post
                              Eikös kiteen suunnalla ole kellään impaa, dis:siä tai edes bmw scanneria?
                              Eköhän täältä joku foorumilaisista lueskele ne bägi koodit ihan pilkkahinnalla..
                              Merkkihuollon vehekeet on jopa huonompia kun osan foorumilaisten koodauslaitteet.
                              On täällä se Mtt Trading liike. mikä myy bemarin osia yms. tunnen kaverin ja sillä oli joku Bmw oma ohjelma koneella?!. ei kylläkään toiminut tuohon jenkki tuonti romuun

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎