Announcement

Collapse
No announcement yet.

Sähköinen kiertovesipumppu

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • relaskooppi
    Newbiemmer
    • Nov 2009
    • 2
    • Seinäjoki

    Sähköinen kiertovesipumppu

    Elikkäs ongelmana olis 523 iA e39:n lämmön nousut. Vuosimalli 96. Auto kävi huollossa ja siihen vaihdettiin vesipumppu ja termari, ilmattiin jne. Ongelmana oli siis lämmön nousu ajossa ja se että ilmastointi ei puhaltanu ku kylmää. Asia kunnos ja ilmastointi puhaltaa taas lämmintä. Tämän jälkeen huoltamon äijä rupesi selittämään että sähköinen kiertovesipumppu on paskana samaten flekti, lämmöt nousee nyt tyhjäkäynnillä. Autolla pystyy/saa huoltamon äijän mukaan ajaa työmatkat jne, kunhan on siis vain kierroksia niin autolla voi ajaa. Pitääkö tämä paikkansa? Kun ei viittisi ottaa riskiä, että kannelle kävis ohraasesti. Kiitos jo etukäteen
  • Cell
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2004
    • 7037
    • Uusikaupunki

    #2
    Jos vesipumppu vaihdettu ja lämpöjä nostaa paikallaan, on visko paskana tai ilmauksessa vikaa. Sähköflekti on eri juttu, se astuu peliin vasta kun viskon teho ei riitä, eli kohtuu harvoin. Pyörii toki myös ilmastoinnin ollessa päällä.
    325i -08
    i3 REx -17
    M5 -98 Imolarot
    535i -90 N/A project (maatumassa)

    Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

    Comment

    • Risto113
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2005
      • 1204
      • GrassLake

      #3
      Ilmaus kannattaa varmistaa, täältäkin löytyy hyvä ohje etsimällä, esim. hakusanalla "e36 ilmaus".

      Tuon sähk. kiertovesipumpun toimimattomuus hankaloittaa ilmausta.
      Ajossa se ei vaikuta mitenkään, ehkä tyhjäkäynnillä voi tulla vähän haaleampaa ilmaa sisään.

      Comment

      • bmw e34
        Bimmer Fanatic
        • Dec 2002
        • 633
        • raahe

        #4
        Originally posted by relaskooppi View Post
        Elikkäs ongelmana olis 523 iA e39:n lämmön nousut. Vuosimalli 96. Auto kävi huollossa ja siihen vaihdettiin vesipumppu ja termari, ilmattiin jne. Ongelmana oli siis lämmön nousu ajossa ja se että ilmastointi ei puhaltanu ku kylmää. Asia kunnos ja ilmastointi puhaltaa taas lämmintä. Tämän jälkeen huoltamon äijä rupesi selittämään että sähköinen kiertovesipumppu on paskana samaten flekti, lämmöt nousee nyt tyhjäkäynnillä. Autolla pystyy/saa huoltamon äijän mukaan ajaa työmatkat jne, kunhan on siis vain kierroksia niin autolla voi ajaa. Pitääkö tämä paikkansa? Kun ei viittisi ottaa riskiä, että kannelle kävis ohraasesti. Kiitos jo etukäteen
        kokemuksesta väitän että ilmaus on mennyt persiilleen ja siellä on vain edelleenkin ilmaa. se sähköinen kiertovesi pumppu ei ole tarkoitettu edes koko koneen jäähdytykseen vaan sisätilojen lämmitykseen, joten sen vuoksi ei kannata panikoida. se vaihdettu mekaaninen pumppu on se joka hoitaa koneen jäähdytyksen. voit ajaa ihan huoletta mutta se flekti (kumpaa se sitten on tarkoittanutkaan visko vai sähköinen, kannattaa laittaa kuntoon).

        Comment

        Working...
        X
        😀
        🥰
        🤢
        😎
        😡
        👍
        👎