E32 1992. Tuossa kun laittaa takalasin lämmittimen päälle, niin nappiin syttyy valo pariksi sekunniksi ja sitten sammuu. Heti sen jälkeen napin painalluksilla ei enää reagoi tuo valo, mutta kun yrittää uudelleen parin minuutin kuluttua niin syttyy taas pariksi sekunniksi vain ja sama uudelleen..olisko jollain ollut samanlaista vikaa?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Takalasin lämmitin putoaa pois päältä..
Collapse
X
-
Oletko tarkistanut "vastus" lankojen kunnon lasista? Jos niitä on jokunen poikki niin voi hyvinkin tehdä tuota kun ei saa tarpeeksi vastustaVikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita
Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.
Comment
-
-
Tutkiskelin hyllystäni löytyvää E32 Käyttöohjekirjaa, ja siellä on mainittu takalasinlämmitimen osalta seuraavaa:
Painetaan kytkentänappia: niin kauan, kun merkkivalo palaa, toimii takalasin lämmitin suurella teholla ( nopea huurteenpoisto ). Kun merkkivalo sammuu, kytkeytyy lämmitys automaattisesti virtaa säästävään toimintavaiheeseen.
Tarvittaessa painetaan kytkentänäppäintä uudelleen.
Nopea huurteenpoistovaihe kytkeytyy uudelleen toimintaan
Sanoit tuossa että laturi on vaihdettu. Eli entinen laturi hyytyi? Ennättikö silloin auton järjestelmät poissulkemaan sähkölaitteita pois päältä ennenkuin ennätit vaihtaa laturin?
Tuntuu ihan siltä, kun järjestelmän muistiin on jäänyt takalasin lämmittimen kohdalta tuo virransäästötila. Asian voisi varmistaa varmaan jollakin ohjelmointilaitteella.
Vähän vastaava tapahtui myös omalle E39:lle kun siitä hyytyi laturi; laturin vaihdon jälkeen ei sadetunnistin enää toiminut, vaan tilalle oli tullut normaali vakio tihkuasento. Ajoin autolla jonkin aikaa ennenkuin sain ajan laturin vaihtoon, ja tänä aikana auto sulki itse sähkölaitteita pois päältä yksi kerrallaan virtaa säästääkseen.
Toiminnan sai palautettua sadetunnistimen uudelleenohjelmoinnilla. Todennäköisesti siinäkin oli muistiin jäänyt jonkinlainen virransäästömoodi, jonka kuittaaminen vaati uudelleenohjelmoinnin.
Jonkinlainen uudelleenohjelmointi saattaisi korjata myös tuon sinun autossa olevan ongelman.Last edited by Havis; 11-03-2010, 06:57."Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"
E60 523iA -08
Comment
-
-
Originally posted by bember View PostE32 1992. Tuossa kun laittaa takalasin lämmittimen päälle, niin nappiin syttyy valo pariksi sekunniksi ja sitten sammuu. Heti sen jälkeen napin painalluksilla ei enää reagoi tuo valo, mutta kun yrittää uudelleen parin minuutin kuluttua niin syttyy taas pariksi sekunniksi vain ja sama uudelleen..olisko jollain ollut samanlaista vikaa?
Comment
-
-
IHKA-moduli ja takalasilämmitys
taisi löytyä selitys:
o.k., you ask on another board now, but almost the same people answer ;-) When there is a problem with the IKHA, usually people suspect the control panel, the sword, water valves, and very often the flaps and stepper motors. Flaps and stepper motors are simple things and can be checked very easy. T
olenkin joskus vaihtanut tuon modulin eri tyyppinumeroiseen!
Löytyiskö kellään mulle oikea eli 64118367839.
Last edited by bember; 04-02-2012, 12:26.
Comment
-
-
Lainataanpas tätä topikkia.
Eli potilas on 5/94 valmistettu E36, jossa takalasin lämmitys ei toimi.
Tutkittu:
rele, ja releen ohjaus toimii, samoin takalasin lämmitys itsessään.
Mikä siis ei toimi:
Autossa on vanhemman mallinen ilmastoinnin säätöpaneeli (niillä pyöreillä nupeilla) ja, kun painaa takalasin lämmitysnappia, siihen syttyy led niin kuin pitääkin. Sen seurauksena pitäisi releen ohjaus vetää maihin, mutta eipä tee sitä. Onko tuttu kenellekään? Kaikki sulakkeet ehjät ja säätöpaneeli muuten toimii ok. Saa jopa kytkettyä ilmastoinnin päälle, vaikka koko systeemi on purettu jo pois. Tuosta voinee päätellä, ettei tuo kovin älykäs ohjain voi olla.
Ainoa minkä tiedän varmaksi, on se, että akussa jännite on alle 12 V(tullut tutkailtua sitä ,kun puran muita sähköjä pois). Akun lataamista en ole vielä kokeillut.BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi
Comment
-
Comment