Announcement

Collapse
No announcement yet.

Takalasin lämmitin putoaa pois päältä..

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • bember
    Bimmer Fanatic
    • Dec 2005
    • 479
    • Kirkkonummi

    Takalasin lämmitin putoaa pois päältä..

    E32 1992. Tuossa kun laittaa takalasin lämmittimen päälle, niin nappiin syttyy valo pariksi sekunniksi ja sitten sammuu. Heti sen jälkeen napin painalluksilla ei enää reagoi tuo valo, mutta kun yrittää uudelleen parin minuutin kuluttua niin syttyy taas pariksi sekunniksi vain ja sama uudelleen..olisko jollain ollut samanlaista vikaa?
  • Jürgen_
    Bimmer Enthusiast
    • May 2008
    • 2707
    • Mylsä

    #2
    Alhainen akkujännite :think
    Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

    Comment

    • bember
      Bimmer Fanatic
      • Dec 2005
      • 479
      • Kirkkonummi

      #3
      kesällä vaihdettu uusi 140A laturi ja lataa yli 14V jatkuvasti, voiko akku kuitenkin antaa liian alhaista jännitettä.. vai? Mikä olisi sellainen yleispätevä volttirajaarvo akun käypäisyydelle?

      Comment

      • Dunky
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2003
        • 4929
        • Kotka

        #4
        Oletko tarkistanut "vastus" lankojen kunnon lasista? Jos niitä on jokunen poikki niin voi hyvinkin tehdä tuota kun ei saa tarpeeksi vastusta
        Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

        Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

        Comment

        • bember
          Bimmer Fanatic
          • Dec 2005
          • 479
          • Kirkkonummi

          #5
          nyt olen huomannut että takalasinlämmitin jää päälle (ollessa kytkettynä) vain tilanteessa jossa webasto on päällä ja moottori ei käy! Mistäs moinen?

          Comment

          • Havis
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2004
            • 1835
            • Kotona/Poissa

            #6
            Tutkiskelin hyllystäni löytyvää E32 Käyttöohjekirjaa, ja siellä on mainittu takalasinlämmitimen osalta seuraavaa:

            Painetaan kytkentänappia: niin kauan, kun merkkivalo palaa, toimii takalasin lämmitin suurella teholla ( nopea huurteenpoisto ). Kun merkkivalo sammuu, kytkeytyy lämmitys automaattisesti virtaa säästävään toimintavaiheeseen.
            Tarvittaessa painetaan kytkentänäppäintä uudelleen.
            Nopea huurteenpoistovaihe kytkeytyy uudelleen toimintaan


            Sanoit tuossa että laturi on vaihdettu. Eli entinen laturi hyytyi? Ennättikö silloin auton järjestelmät poissulkemaan sähkölaitteita pois päältä ennenkuin ennätit vaihtaa laturin?

            Tuntuu ihan siltä, kun järjestelmän muistiin on jäänyt takalasin lämmittimen kohdalta tuo virransäästötila. Asian voisi varmistaa varmaan jollakin ohjelmointilaitteella.

            Vähän vastaava tapahtui myös omalle E39:lle kun siitä hyytyi laturi; laturin vaihdon jälkeen ei sadetunnistin enää toiminut, vaan tilalle oli tullut normaali vakio tihkuasento. Ajoin autolla jonkin aikaa ennenkuin sain ajan laturin vaihtoon, ja tänä aikana auto sulki itse sähkölaitteita pois päältä yksi kerrallaan virtaa säästääkseen.

            Toiminnan sai palautettua sadetunnistimen uudelleenohjelmoinnilla. Todennäköisesti siinäkin oli muistiin jäänyt jonkinlainen virransäästömoodi, jonka kuittaaminen vaati uudelleenohjelmoinnin.

            Jonkinlainen uudelleenohjelmointi saattaisi korjata myös tuon sinun autossa olevan ongelman.
            Last edited by Havis; 11-03-2010, 06:57.
            "Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"

            E60 523iA -08

            Comment

            • Dunky
              Bimmer Enthusiast
              • Feb 2003
              • 4929
              • Kotka

              #7
              Tokkopa noin vanhassa autossa moista ominaisuutta kuin pois kyntkentä on ollenkaan
              Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

              Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

              Comment

              • julli75
                Bimmer Fanatic
                • Jul 2008
                • 302
                • lpr

                #8
                Originally posted by bember View Post
                E32 1992. Tuossa kun laittaa takalasin lämmittimen päälle, niin nappiin syttyy valo pariksi sekunniksi ja sitten sammuu. Heti sen jälkeen napin painalluksilla ei enää reagoi tuo valo, mutta kun yrittää uudelleen parin minuutin kuluttua niin syttyy taas pariksi sekunniksi vain ja sama uudelleen..olisko jollain ollut samanlaista vikaa?
                tarkista pääsulake,mulla teki e34 aivan saman.

                Comment

                • bember
                  Bimmer Fanatic
                  • Dec 2005
                  • 479
                  • Kirkkonummi

                  #9
                  rele?

                  löytyiskö jostain ylijänniterele joka ohjaa tuota?

                  Comment

                  • bember
                    Bimmer Fanatic
                    • Dec 2005
                    • 479
                    • Kirkkonummi

                    #10
                    IHKA-moduli ja takalasilämmitys

                    taisi löytyä selitys:
                    o.k., you ask on another board now, but almost the same people answer ;-) When there is a problem with the IKHA, usually people suspect the control panel, the sword, water valves, and very often the flaps and stepper motors. Flaps and stepper motors are simple things and can be checked very easy. T

                    olenkin joskus vaihtanut tuon modulin eri tyyppinumeroiseen!
                    Löytyiskö kellään mulle oikea eli 64118367839.
                    Last edited by bember; 04-02-2012, 12:26.

                    Comment

                    • jaki
                      Bimmer Enthusiast
                      • Sep 2003
                      • 2978
                      • Uusimaa

                      #11
                      Lainataanpas tätä topikkia.
                      Eli potilas on 5/94 valmistettu E36, jossa takalasin lämmitys ei toimi.
                      Tutkittu:
                      rele, ja releen ohjaus toimii, samoin takalasin lämmitys itsessään.
                      Mikä siis ei toimi:
                      Autossa on vanhemman mallinen ilmastoinnin säätöpaneeli (niillä pyöreillä nupeilla) ja, kun painaa takalasin lämmitysnappia, siihen syttyy led niin kuin pitääkin. Sen seurauksena pitäisi releen ohjaus vetää maihin, mutta eipä tee sitä. Onko tuttu kenellekään? Kaikki sulakkeet ehjät ja säätöpaneeli muuten toimii ok. Saa jopa kytkettyä ilmastoinnin päälle, vaikka koko systeemi on purettu jo pois. Tuosta voinee päätellä, ettei tuo kovin älykäs ohjain voi olla.
                      Ainoa minkä tiedän varmaksi, on se, että akussa jännite on alle 12 V(tullut tutkailtua sitä ,kun puran muita sähköjä pois). Akun lataamista en ole vielä kokeillut.
                      BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎