Announcement

Collapse
No announcement yet.

Löytyykö täältä BMW sähköasentajaa?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • pete81
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2004
    • 2056
    • .........

    #16
    Originally posted by nebis View Post
    Ehkä väärä osato huutokauppaan, mutta tuolla voi tarjota ---> http://www.nettiauto.com/bmw/523/2954791
    Mielenkiintoista, täällä rutiset kulutuksesta, nettiautossa kehut että menee yllättävän pienellä kulutuksella, täällä haukut auton että koko aika vikoja, nettiautossa kehut sitä.

    Jos oletat että tuollasessa vanhassa paskassa ei ole vikoja ja asia korjaantuu kun ostat muun merkkisen vanhan auton niin ei tarvi korjata?

    Ja ennenkuin mainitset asiasta, itsellä vanhoja romuja ja korjaan kun tarvetta

    Mut kerro ihmeessä heti kun löydät sellasen auton mitä ei ikinä tarvi korjata, ostan heti samanlaisen.

    Comment

    • Cell
      Bimmer Enthusiast
      • Jun 2004
      • 7037
      • Uusikaupunki

      #17
      Originally posted by nebis View Post
      Sitten linkki nettiauton myyntiimoitukseen --> http://www.nettiauto.com/bmw/523/2954791 tiedän että tähtitieteellinen pyynti on, mutta joku korvaus sentään osien vaihdosta pitää saada.
      Eli ostit nettiauton halvimman paskan, sijoitit korjauksiin muutaman euron joka alkoi vituttaa, ja nyt tekis mieli saada autoon laitetut pennoset korkoineen takaisin? Ei korjauksista saa saa korvausta, mutta autosta voi saada korjattuna ehjän hinnan. Nythän se ei ole ehjä ja on vielä totaali karvalakki. Elämä on.
      325i -08
      i3 REx -17
      M5 -98 Imolarot
      535i -90 N/A project (maatumassa)

      Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

      Comment

      • jussi_r
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2004
        • 1655
        • Nurmijärvi

        #18
        Originally posted by nebis View Post

        Vikoja autossa on edelleen nokka-akselin tunnistimet, joku oil level sensor, ei kiinnosta. sit joku Body bus varmaan että kori näyttää city bussilta, e jaksa enään kiinnostuu, sit varmaan kardaani ristikko tai kannatinlaakeri välillä pitää lievää jurinaa, etujarrut hyvin lievästi ajoittain nypyttää poljinta eli suomeks jarrulevyt edessä ehtoopuolella. Kori ruosteeton tosin muutama paikkamaalaus edellinen omistaja teeseitse mihen ammattitaidolla korjattu, mutta ei pahat. Sit ne kaikki tulevat viat kuuluu kauppaan, mutta hermot niiden korjaamiseen EI.
        Onko noi nyt niin mahdottoman kalliita laittaa itse kuntoon, ja sitten nauttia ehjällä autolla ajamisesta? BMW-kerholla on Uudellamaalla harrastetalli nostureineen ja auttavaisine harrastajakavereineen, ja noiden sun pikkuvikojen oikaisu nyt ei kauaa kestä. Se, että iskee autoyksilön valinnassa kätensä kyynärpäitä myöten sontaan, on useimmiten oma vika. On sattunut minullekin muutamaan kertaan, mutten siitä ehkä kuitenkaan lähtisi niitä autoja/automerkkejä syyttämään.

        Öljymäärän anturi on luonnollisesti öljypohjassa, ja koneen sähkövikojen oikomisen aloittaisin koneen maakaapelin tarkistuksella. Jarrulevyjen tärinään jos et reagoi, niin täryytät pian etupäästä niveletkin rikki. Alustassa kun viallinen osa rikkoo monasti sen viereisenkin osan.
        M3 Cabrio Individual
        530d GT xDrive
        GL420 CDI
        ZX-12R

        Comment

        • nebis
          Newbiemmer
          • Nov 2009
          • 14
          • Espoo

          #19
          *****
          Last edited by nebis; 22-01-2010, 14:27.

          Comment

          • nebis
            Newbiemmer
            • Nov 2009
            • 14
            • Espoo

            #20
            *****
            Last edited by nebis; 22-01-2010, 14:27.

            Comment

            • nebis
              Newbiemmer
              • Nov 2009
              • 14
              • Espoo

              #21
              *****
              Last edited by nebis; 22-01-2010, 14:28.

              Comment

              • -jacko-
                BTCF Member
                • Sep 2006
                • 206
                • Tampere

                #22
                jos haluaa helppoja ja halpoja kilometrejä niin toyota corollaa alle.. tai vielä parempaa 124 korinen 200D
                jos yliarvostetústa autosta puhutaan niin se on todellakin 94--> eteenpäin olevat mersut.. siinä on sitä yliarvostusta ja paljon.

                Yks mikä on rehellinen totuus niin monesta viasta omalla kohdalla olis selvinnyt jos olis ajoissa hoitanut homman eikä vasta siinä kohtaa ku meni rikki. olis monesti säilynyt joku muukin paikka
                se on tullut opittua. monesti auton omistajasta kiinni auton kunto ! näin väitän.. ja käytettynä kun ostaa 10v vanhan auton niin siinä on paha paikata näitä 10v jotka on mahdollisesti ollut huonolla pidolla..
                E28 528i -82 m30b34
                E46 330CI
                Chevrolet K3500 6.5TD

                Comment

                • petrolhead
                  Moderator
                  • Feb 2004
                  • 13793
                  • Hyvinkää

                  #23
                  Originally posted by nebis View Post
                  Joku erittäin vakava mielenhäirö tuli ja vaihdoin toyotaan + rahaa, mutta olis pitänyt ottaa AINAKIN tuplasti, koska kuvittelein BMW olevan auto, ja jonkun verran kiinnostava kansan silmissä.. erehdyin! Uutena maksaa paljon ja kun ajat kaupasta ulos 50% on mennyt hinnasta. Huollot sairaan kaalliita sekä varaosat. Laakkosella palvelu perseestä tosin se on ongelma merkillä kun mekillä täällä kotisuomessa jos vertaa esim. ruotsin tai euroopan liikkeitä, mutta kyllä palvelualttiita ei ryötöhinnoiteltujakin liikkeitä jopa suomesta löytyy. Tämän 2kk omistuksen aikana ei ole ollut päivää, ettei ole vikaa ilmennyt vaikka en edes aja paljoa, toisekseen auto joka kuluttaa noin 13L/100km ja tehot??? lada melekein kiihtyy paremmin. Verrattuna tyotaan edeltävään autoon jossa oli yli kaksinkertainen tehomäärä ja oli sentään jonkulainen ajettava ja silti kulutus samaa luokkaa eikä sitä tarvinnut olla joka pv. laittamassa. No joo, älkää nyt otako hernettä nenään vaikka olenkin aika ky****piintynyt BMW merkkii ja arvostus täysin nolla. Te joille se on sen jatke ja tykkäätte niin ok. Mä en enään ikinä ota tämän merkin autoa vaikka ilmasiks annettais, tietty jos joku tarjoo vielä rahaa päällee RIITTÄVÄSTI ettei tarvii itse korjailla niin sit ehkä!?

                  Siis edelleen älkää ottako hernettä, olen vain erittäin turhautunut tuohon vessaan ja teillä varmaan on hienot vehkeet... mutta mutta... joo tää foorumi silti on loistava. Lueskelin tuota mun suosikkia ongelmat osiota ja pelkästään siihen osioo tulee enemmän kysymyskiä kun monelle muulle autofoorumille yhteensä. Vastaukset on asiallisia ja vinkejä saa. Kiitos niistä

                  Sitä viasta vielä eli vahvistus tuli täältä foorumilta mitä itsekkin epäilin, eli pesin vessan perää painepesurilla ja vettä oli mennyt takalasin mikrokytkimeen jonka johdosta radio, vilkkujen merkkivalot mittarissa, vakionopeudensäädin ym ym ei tominut. Luulin ensin,että vika olisi ollut kellojousessa koska avasin sen ja postin sen narinan putsaamalla. No narina loppui kyllä mutta viat ei. Purettuani sen takalasin kytkimen vettä oli päässyt muutama pieni pisara kytkimen sisälle joka aiheutti ongelma.
                  Irroitin takaluukun johdot nollasin vikakoodit ja kas, sulosoinnut tulvivat ohjaamoon jälleen bimmerin kaiuttimista.

                  Nyt mikrokytkin on uusittu ja siinä samalla laitettu uusi takalasi sekä koko pyyhkijän hässäkkä joka oli hapettunut aika huonoksi. Nyt vessa pelaa kun vr:n vastaavat tää oli myyntipuhe

                  Vikoja autossa on edelleen nokka-akselin tunnistimet, joku oil level sensor, ei kiinnosta. sit joku Body bus varmaan että kori näyttää city bussilta, e jaksa enään kiinnostuu, sit varmaan kardaani ristikko tai kannatinlaakeri välillä pitää lievää jurinaa, etujarrut hyvin lievästi ajoittain nypyttää poljinta eli suomeks jarrulevyt edessä ehtoopuolella. Kori ruosteeton tosin muutama paikkamaalaus edellinen omistaja teeseitse mihen ammattitaidolla korjattu, mutta ei pahat. Sit ne kaikki tulevat viat kuuluu kauppaan, mutta hermot niiden korjaamiseen EI.

                  Sitten linkki nettiauton myyntiimoitukseen --> http://www.nettiauto.com/bmw/523/2954791 tiedän että tähtitieteellinen pyynti on, mutta joku korvaus sentään osien vaihdosta pitää saada.

                  Anteeks kiitos ja näkemiin...
                  Kunnon purkautumista Mutta edelleen , jos kyseessä on 12 vuotta vanha auto jolla on vedetty 6 kertaa maapallon ympäri , kannattaa olla melkosen tarkkana. Muuten heitän villinä arvauksena että ilmoitusksessasi mainittu täydellinen huoltokirja ei ole oikeasti täydellinen merkkiliikkeen huoltokirja. Ihmettelen vaihtoautoja päivittäin , ja voin kertoa että Sepin nyrkkipaja Ky:n huoltoleimat ei kerro juuri mitään positiivista/anna viitteitä auton kunnosta ja siitä että autoa olisi oikeasti kunnolla huollettu niinkuin pitää. Merkkiliikkeessä aina käytetty auto on useammin asia erikseen sitten.

                  Muihin juttuihin (ylläpitokulut , Laakkosen palvelu , kulutus/teho/ajettavuus) en viitti edes alkaa vastaamaan.
                  2015 VW Crafter
                  1984 BMW 316
                  2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                  petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                  "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                  Comment

                  • teme[[
                    Bimmer Fanatic
                    • Sep 2009
                    • 269
                    • Lake Worth, FL

                    #24
                    Onnea vaan Avensiksen kanssa!
                    Jos joku kuvittelee että niissä ei ole koskaan vikoja niin...

                    ei palkokasveja

                    Comment

                    • Nikoh
                      Bimmer Fanatic
                      • Aug 2006
                      • 979
                      • Rovaniemi

                      #25
                      En tiiä miten muilla, mutta itellä e34 jolla rullattu reilusti yli 300tkm enkä todellakaan joudu sitä jokatoinen päivä rassaamaan. Hyvin toimii kunhan tekee perushuollot ajallaan. Sitä en sano etteikö näissäkään vikoja olis, mutta kaikissahan niitä löytyy. Ja tuo koko merkin lyttääminen yhden auton kokemuksella tuntuu vähän oudolta, jos ei ole muihin firman tekeleisiin tutustunu.
                      ///Motorporot
                      E34 ///M5 -91
                      E28 535iA projekti
                      ex E91 330xd M-Sport -06
                      ex E38 740 iL
                      ex E39 M5 -01
                      ex E60 530iA M-Sport -04
                      ex E34 520i

                      Comment

                      • Tomi T
                        BTCF Member
                        • Apr 2003
                        • 3828
                        • Nokia

                        #26
                        Originally posted by Nikoh View Post
                        En tiiä miten muilla, mutta itellä e34 jolla rullattu reilusti yli 300tkm enkä todellakaan joudu sitä jokatoinen päivä rassaamaan. Hyvin toimii kunhan tekee perushuollot ajallaan. Sitä en sano etteikö näissäkään vikoja olis, mutta kaikissahan niitä löytyy. Ja tuo koko merkin lyttääminen yhden auton kokemuksella tuntuu vähän oudolta, jos ei ole muihin firman tekeleisiin tutustunu.
                        No idioottejahan aina mahtuu maailmaan.
                        ½ BMW i4 M50 Sunset orange metallic '24
                        ½ BMW 335i xDrive E92 M-sport Saphirschwarz metallic '09
                        BMW 750iL E32 Diamantschwarz metallic '93
                        BMW X5 3.0d E53 Sterling-grau metallic '05

                        ex. 53*BMW

                        Comment

                        • Moonshine
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2003
                          • 1018
                          • Järvenpää

                          #27
                          Mielipide on kuin persereikä, jokaisella meillä on sellainen. Omasta puolestani threadin aloittajalla on täysi oikeus mielipiteeseensä mutta sen esille tuominen BMW-foorumilla osoittaa kyllä puhdasta typeryyttä.

                          Kun kirjoituksiasi katsoo niin uskon että tulet olemaan onnellinen toyotan kanssa. Hyvää Joulua!

                          Edit: Ai niin ja oisko se lukon paikka ennenkuin tästä syntyy täysimittainen sota taas?
                          "If you are going through hell, keep going." - Sir Winston Churchill

                          Comment

                          • petrolhead
                            Moderator
                            • Feb 2004
                            • 13793
                            • Hyvinkää

                            #28
                            Originally posted by Moonshine View Post
                            Mielipide on kuin persereikä, jokaisella meillä on sellainen. Omasta puolestani threadin aloittajalla on täysi oikeus mielipiteeseensä mutta sen esille tuominen BMW-foorumilla osoittaa kyllä puhdasta typeryyttä.

                            Kun kirjoituksiasi katsoo niin uskon että tulet olemaan onnellinen toyotan kanssa. Hyvää Joulua!

                            Edit: Ai niin ja oisko se lukon paikka ennenkuin tästä syntyy täysimittainen sota taas?
                            Mun mielestä vastaukset eivät ole olleet asiattomia ottaen huomioon että kysyjä kiroaa koko merkin perustelematta alimpaan helvettiin. Kaverilla on ollut tasan yksi (isonvihan aikanen lopppuunpoljettu vehje) jonka perusteella haukkuu koko merkin

                            Topikin aloittajalle : Mulla on muuten lahjoittaa sitten Toyota-pipo uuden auton kunniaksi , ihan aito marmoritiskiltä saatu. Lisäopastusta --> www.dynamiitti.com
                            2015 VW Crafter
                            1984 BMW 316
                            2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                            petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                            "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                            Comment

                            • bmw e34
                              Bimmer Fanatic
                              • Dec 2002
                              • 633
                              • raahe

                              #29
                              Originally posted by Nikoh View Post
                              En tiiä miten muilla, mutta itellä e34 jolla rullattu reilusti yli 300tkm enkä todellakaan joudu sitä jokatoinen päivä rassaamaan. Hyvin toimii kunhan tekee perushuollot ajallaan. Sitä en sano etteikö näissäkään vikoja olis, mutta kaikissahan niitä löytyy. Ja tuo koko merkin lyttääminen yhden auton kokemuksella tuntuu vähän oudolta, jos ei ole muihin firman tekeleisiin tutustunu.
                              no joo, kyllä minäkin "pikkuisen" ihmettelen ko. herran avautumista nimittäin itsellänikin oli edellinen auto myös E34 jolla ostohetkellä oli ajettu saman verran kuin nykyiseen E39 tulee mittariin kohta eli 260.000 km. ajoin sillä mittariin lukeman 370.000 km, jonka jälkeen meni suoraan ajosta myyntiin ja seuraavalle omistajalle käyttöön. sehän nyt on päivänselvä (default : pitäisi olla ) että käytetyssä autossa voi olla / on vikoja, myös sekin pitäisi olla saletti että edelleenkään markalla EI saa kuin markan tavaran.

                              myös tuo kommentti ".....on kokemusta JO vuodesta -78 lähtien." voi varmaankin käsittää joko henkilön syntymäaikana tai sitten että millä vuosisadalla elää ja tietotaito tekniikasta on .
                              jos on syntymä aika niin melko kädetöntä touhua tuntuu olevan, liekkö sitten bussikyyti olisi parempi.
                              jos on taas vuosisata, niin se on tosiaankin parempi että kelkkoo menemään sillä sumuisten vuorten corollalla koska sen tekniikan taso on lähempänä sitä kultaista kuuskut lukua ja vaakaimu webereitä sekä ford O-H-C :tä .
                              meinaa on varmaan kotoisampi olo . . . . jos kerran niitä kilpa-autojakin on rakenneltu niin ei oo varmaan -60 luvulla ollu pahemmin nokka-akselin tunnistimia eikä sen puoleen mikrokytkimiäkään.

                              Comment

                              • nebis
                                Newbiemmer
                                • Nov 2009
                                • 14
                                • Espoo

                                #30
                                *****
                                Last edited by nebis; 22-01-2010, 14:29.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎