Announcement

Collapse
No announcement yet.

Cabriolet - Kovakatto

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jukkaw
    Newbiemmer
    • May 2010
    • 16
    • Bangkok

    Cabriolet - Kovakatto

    morjensta,
    eli itselläni olisi tarkotus hommata tommonen cabrioletti lähiaikoina mutta mietityttää että mitenhän sillä tarkenee talvisin ajella ? onko kelläkkää omakohtaisia kokemuksia ? TAI kun olen katsellut että joissakin saksan cabrioleteis näyttäis olevan kovakatto niin mistä näitä kovakattosia cabrioletteja saa vai pitääkö se kovakatto erikseen hommata ? :think

    Auttakaa miestä hädässä
  • Haju69
    Administrator
    • Nov 2005
    • 16369
    • Leppävirta

    #2
    Originally posted by jukkaw View Post
    morjensta,
    eli itselläni olisi tarkotus hommata tommonen cabrioletti lähiaikoina mutta mietityttää että mitenhän sillä tarkenee talvisin ajella ? onko kelläkkää omakohtaisia kokemuksia ? TAI kun olen katsellut että joissakin saksan cabrioleteis näyttäis olevan kovakatto niin mistä näitä kovakattosia cabrioletteja saa vai pitääkö se kovakatto erikseen hommata ? :think

    Auttakaa miestä hädässä
    http://www.btcf.fi/forum/showthread....%E4+vastauksia Tuo on hyvä threadi kysellä jatkossa. Unohdit kertoa mikä korimalli on kyseessä jota etsit? Itse en cabrioletilla ole talvea ajellut, mutta ymmärtääkseni auto on ihan yhtä lämmin ja nopeammin kai lämpiävä sisältä kuin umpikattoinen. Sitten taas nopeammin jäähtyvä/jäätyvä jos kyseessä rätti katto talvella. Talviset olosuhteet eivät tee hyvää ainakaan rätille.

    Kovakatto on lisävaruste, joissain on mukana ja joissain ei, saahan niitä osteltua kun malttaa etsiä ellei uutta halua ostaa.

    Omassa E30:ssä ei ole kuin rätti (mutta ei talviajoa) ja taasen E36:ssa on myös kovakatto, näillä näkymin sillä myös ajetaan talvi.
    LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
    E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
    B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

    Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
    Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
    Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

    Comment

    • jukkaw
      Newbiemmer
      • May 2010
      • 16
      • Bangkok

      #3
      Originally posted by Haju69 View Post
      http://www.btcf.fi/forum/showthread....%E4+vastauksia Tuo on hyvä threadi kysellä jatkossa. Unohdit kertoa mikä korimalli on kyseessä jota etsit? Itse en cabrioletilla ole talvea ajellut, mutta ymmärtääkseni auto on ihan yhtä lämmin ja nopeammin kai lämpiävä sisältä kuin umpikattoinen. Sitten taas nopeammin jäähtyvä/jäätyvä jos kyseessä rätti katto talvella. Talviset olosuhteet eivät tee hyvää ainakaan rätille.

      Kovakatto on lisävaruste, joissain on mukana ja joissain ei, saahan niitä osteltua kun malttaa etsiä ellei uutta halua ostaa.

      Omassa E30:ssä ei ole kuin rätti (mutta ei talviajoa) ja taasen E36:ssa on myös kovakatto, näillä näkymin sillä myös ajetaan talvi.
      Kiitosta linkistä, tuotahan 325 oon ettiny Paljohan toi kovakatto maksaa uutena ja mistä sitä saisi? ja asennetaanko kovakatto sen rättikaton päälle vai miten? oon jo iha sekasin

      Comment

      • Haju69
        Administrator
        • Nov 2005
        • 16369
        • Leppävirta

        #4
        Originally posted by jukkaw View Post
        Kiitosta linkistä, tuotahan 325 oon ettiny Paljohan toi kovakatto maksaa uutena ja mistä sitä saisi? ja asennetaanko kovakatto sen rättikaton päälle vai miten? oon jo iha sekasin
        Rättikatto menee koteloonsa kun kovakatto asennetaan. Sitten kun haluaa avoilla niin kovakatto pois. Rätti tulee kotelostaan tarvittaessa. Uutena en tiedä saako noita kattoja vanhempiin, mutta käytettynä ainakin.

        Tarkoitin auton mallilla korimallia E30,E36,E46...???
        LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
        E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
        B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

        Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
        Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
        Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

        Comment

        • JD
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2002
          • 1194
          • Espoo

          #5
          Originally posted by jukkaw View Post
          Kiitosta linkistä, tuotahan 325 oon ettiny Paljohan toi kovakatto maksaa uutena ja mistä sitä saisi?:
          Maahantuojalta ja E36 korisiin hinta Suomen ulkopuolella 2267 €, suomimaahantuoja pyytää tyypillisesti +30% enemmän.


          Käytettyjä suomipalstoilla näkyy nytkin hinnoilla 600€ ja 1400 €, eli kaikenlaista hintaa niistä kokeillaan vanhoinakin saada. Jos joutuu värin vaihtamaan niin maalauskuluja tulee päälle.
          Kaikki autoni,, omassa käytössä olleita ainakin 50kpl...
          https://jaridebner.kuvat.fi/kuvat/Om...kautta+aikain/

          Comment

          • Antti O
            Bimmer Enthusiast
            • May 2005
            • 6936
            • N/A

            #6
            Noita kovakattoja näkee välistä foorumillakin myynnissä.

            Comment

            • jukkaw
              Newbiemmer
              • May 2010
              • 16
              • Bangkok

              #7
              Originally posted by Haju69 View Post

              Tarkoitin auton mallilla korimallia E30,E36,E46...???

              Aa joo sori tota E36, mut oisko kelläkkää tuttuja tai mitään koettuja tietoja miten rättikatolla tai kovakatolla on ajaa talvella ? ku jos ostais kovakaton niin ei ois sitte mukava jos talvella pitää tuntia ennen lähtöä käynistää auto ja laittaa lämmöt täysille ettei persekarvat jäädy kun auto kummiski tulee ympärivuotiseen käyttöön

              Comment

              • Haju69
                Administrator
                • Nov 2005
                • 16369
                • Leppävirta

                #8
                Originally posted by jukkaw View Post
                Aa joo sori tota E36, mut oisko kelläkkää tuttuja tai mitään koettuja tietoja miten rättikatolla tai kovakatolla on ajaa talvella ? ku jos ostais kovakaton niin ei ois sitte mukava jos talvella pitää tuntia ennen lähtöä käynistää auto ja laittaa lämmöt täysille ettei persekarvat jäädy kun auto kummiski tulee ympärivuotiseen käyttöön
                Hmm... Eihän se nyt ole sen kummempaa ihmettelemistä käytön kannalta kuin normi kovakattoinen auto. Auto kyllä lämpiää oli sitten rätti tai kova katto. Eri asia raaskiiko rättiä pitää talviolosuhteissa. Itse en siihen hommaan lähtisi. Sehän on täysin auton käyttäjästä kiinni. Rätin saa pilattua ihan kivasti kun sitä ei hoida.
                LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
                E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
                B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

                Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
                Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
                Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

                Comment

                • Jürgen_
                  Bimmer Enthusiast
                  • May 2008
                  • 2707
                  • Mylsä

                  #9
                  Originally posted by jukkaw View Post
                  Aa joo sori tota E36, mut oisko kelläkkää tuttuja tai mitään koettuja tietoja miten rättikatolla tai kovakatolla on ajaa talvella ? ku jos ostais kovakaton niin ei ois sitte mukava jos talvella pitää tuntia ennen lähtöä käynistää auto ja laittaa lämmöt täysille ettei persekarvat jäädy kun auto kummiski tulee ympärivuotiseen käyttöön
                  Voihan siinä olla talvipaketti eli takaikkunan huurteenpoisto, persegrillit, lämmitetyt peilit ja pissipojansiittimet :think

                  Suurimpana talviongelmana rättikaton kanssa pidän sitä ikkunan kiinnijäätymistä siihen alatiivisteeseen ja silloin ei meinaa saada ovea suljettua ennenkun se tiiviste irtoaa lasista ja lasin saa laskettua parisenttiä alaspäin.

                  ...ja kyllä se rättikatto on vaa kesäauto
                  Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

                  Comment

                  • JD
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2002
                    • 1194
                    • Espoo

                    #10
                    Originally posted by Jürgen_ View Post
                    Voihan siinä olla talvipaketti eli takaikkunan huurteenpoisto, persegrillit, lämmitetyt peilit ja pissipojansiittimet :think

                    Suurimpana talviongelmana rättikaton kanssa pidän sitä ikkunan kiinnijäätymistä siihen alatiivisteeseen ja silloin ei meinaa saada ovea suljettua ennenkun se tiiviste irtoaa lasista ja lasin saa laskettua parisenttiä alaspäin.

                    ...ja kyllä se rättikatto on vaa kesäauto
                    ...tai kovalla katolla myös talviauto, siihen se kovakatto on suunniteltu, rätti pysyy suojassa kotelossaan.

                    Eikös tuollaiset tiivisteen jäätymiset koske myös coupea joissa kaikissa se sama lasinlasku parisenttinen?

                    Vaikkakin suunnitelmissa on laittaa oma cabrio taas talveksi pois käytöstä ja käyttää noita toisia tavisbemareita talvella enemmän.
                    Kaikki autoni,, omassa käytössä olleita ainakin 50kpl...
                    https://jaridebner.kuvat.fi/kuvat/Om...kautta+aikain/

                    Comment

                    • Jürgen_
                      Bimmer Enthusiast
                      • May 2008
                      • 2707
                      • Mylsä

                      #11
                      Originally posted by JD View Post
                      ...tai kovalla katolla myös talviauto, siihen se kovakatto on suunniteltu, rätti pysyy suojassa kotelossaan.

                      Eikös tuollaiset tiivisteen jäätymiset koske myös coupea joissa kaikissa se sama lasinlasku parisenttinen?

                      Vaikkakin suunnitelmissa on laittaa oma cabrio taas talveksi pois käytöstä ja käyttää noita toisia tavisbemareita talvella enemmän.
                      Juurikin kovalla katolla talveen...

                      Cabrioletin(e36) kanssa on niin että se lasi nousee sellaiseen uraan sinne katon reunaan jota coúpessa ei ole. Jos se lasi ei laske lainkaan niin lasin reuna kyllä ovea avatessa luiskahtaa ulos siitä urasta mutta suljettaessa ei sitten mene millään enää paikalleen vaan jää katon "päälle". Seurauksena vääntyneet ikkunan ohjaimet tai pahimmassa tapauksessa rikkoutunut ikkuna. Omassa vääntyi myös oven saranat lasin kiilatessa ovea alaspäin...
                      Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

                      Comment

                      • e36coupe
                        Bimmer Fanatic
                        • Jan 2004
                        • 722
                        • Nokia

                        #12
                        Originally posted by Jürgen_ View Post
                        Juurikin kovalla katolla talveen...

                        Cabrioletin(e36) kanssa on niin että se lasi nousee sellaiseen uraan sinne katon reunaan jota coúpessa ei ole. Jos se lasi ei laske lainkaan niin lasin reuna kyllä ovea avatessa luiskahtaa ulos siitä urasta mutta suljettaessa ei sitten mene millään enää paikalleen vaan jää katon "päälle". Seurauksena vääntyneet ikkunan ohjaimet tai pahimmassa tapauksessa rikkoutunut ikkuna. Omassa vääntyi myös oven saranat lasin kiilatessa ovea alaspäin...
                        No onhan coupessakin juuri noin. Eli ikkuna nousee sinne mainitsemaasi uraan! Ikkunan voi toki säätää niin, että ei nouse ylös asti (lue: uraan) mutta silloin saattaa suhista tai päästää vettä sisään. Itsellä coupeissa jäätynyt lasi alatiivisteeseen kiinni ja ei ole saanut edes ovea auki. Oven kiinni saaminen ei ole ollut ongelmana, tosin aina ei ihan heti ole noussut ikkuna ylös asti.
                        Ajossa: E21 M52B30, E93 N53B30, F30 lci B48B20

                        Työn alla: E21 320/6
                        Entisiä: 1 x E92, 1 x E90, 2 x E39, 7 x E46, 8 x E36, 2 x E30, 2 x E21

                        Comment

                        • Jürgen_
                          Bimmer Enthusiast
                          • May 2008
                          • 2707
                          • Mylsä

                          #13
                          Originally posted by e36coupe View Post
                          No onhan coupessakin juuri noin. Eli ikkuna nousee sinne mainitsemaasi uraan! Ikkunan voi toki säätää niin, että ei nouse ylös asti (lue: uraan) mutta silloin saattaa suhista tai päästää vettä sisään. Itsellä coupeissa jäätynyt lasi alatiivisteeseen kiinni ja ei ole saanut edes ovea auki. Oven kiinni saaminen ei ole ollut ongelmana, tosin aina ei ihan heti ole noussut ikkuna ylös asti.
                          Mielestäni se coúpen ura ei ole niin syvä ränni ku cabrioletissa :think
                          Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

                          Comment

                          • e36coupe
                            Bimmer Fanatic
                            • Jan 2004
                            • 722
                            • Nokia

                            #14
                            Originally posted by Jürgen_ View Post
                            Mielestäni se coúpen ura ei ole niin syvä ränni ku cabrioletissa :think
                            No ei ruveta vääntän urista/syvyyksistä.
                            Paska systeemi jokatapauksessa ja on ongelmallinen coupessa ja cabriossa. Ei ole suunniteltu tänne pohjolan oloihin. Tuon toiminnon saa toki poistettua. E36:ssa ainakin on lasinnostimen moottorissa kaksi liitintä ja toisen irroittamalla lakkaa tuo 1,5cm liikehdintä kokonaan. Säätämällä manuaalisesti/mekaanisesti pitäisi tulla suht ok talvikäyttöön. Itse olen tapellut ikkoinoitteni kanssa ja välillä sulatellut lämpimässä tallissa.
                            Ajossa: E21 M52B30, E93 N53B30, F30 lci B48B20

                            Työn alla: E21 320/6
                            Entisiä: 1 x E92, 1 x E90, 2 x E39, 7 x E46, 8 x E36, 2 x E30, 2 x E21

                            Comment

                            • bimmerE34
                              Bimmer Enthusiast
                              • Aug 2004
                              • 6209
                              • Gotham

                              #15
                              Eipä itsellä tuo rättikatto ottanut pahakseen vaikka sillä talvella ajettiinkin. Huolellisesti vaan poistin aina lumet rätin päältä, enkä päästänyt siihen isoa kerrosta kertymään. Keväällä kyllästeaineet pintaan ja huolellinen pesu, niin sillä selviää hyvin. Hyvin tarkeni kyllä, ei ollut mitään ongelmia eikä lasien kanssa ollut ongelmia.

                              ///Pumppu Pojat Racing Team
                              Metaline sport #40

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎