Announcement

Collapse
No announcement yet.

Laturista

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • toni78
    Bimmer Fanatic
    • May 2004
    • 285
    • Nousiainen

    Laturista

    Vaihdoin jokin aika sit E36 325:een jännitteensäätimen koska latausjännite lähenteli 17 Voilttia, nyt ko aikaa on kulunut joku pari kuukautta niin taas lataa liikaa, mikähän perkele noita säätimiä polttaa?
  • karppi
    Bimmer Rookie
    • Mar 2003
    • 132

    #2
    Oiskos diodin silta tai jotain..suosittelisin käyntiä Turun laturi ja startissa Rauhankadulla kun kerran sielläpäin asut... on aikast guru siellä noissa jutuissa..

    Comment

    • BMW M3 Coupe -93
      Bimmer Fanatic
      • Jul 2004
      • 283
      • Seinäjoki

      #3
      Wow 17 volttii. Eikö muka oo mennyt mitään lamppuja tai sähköbokseja rikki? Mulla on sellanen vika että latausjännite vaihtelee tiheään välillä 14.2v-14.7v. Valot palaa "väristen" jännitepiikkien tahdissa. Lamppuja on syönyt.. Auto on juuri korjaamolla Matalamäen sähköllä. Epäilevät laturivikaa ei jännitesäädinvikaa. Ilmeisesti jostain diodista tulee vaihtelevaa jännitettä. Niitä diodeja ei (yleensä) vaihdeta, vaan koko laturi. Latausjännite ei saisi olla yli 14.3v...
      In memoriam:
      BMW M3 3.0 E36 Coupe -93
      http://www.minunauto.com/?8813

      Comment

      • toni78
        Bimmer Fanatic
        • May 2004
        • 285
        • Nousiainen

        #4
        niinpä aika hurjalta se kuullostaa, nyt mittasin juuri lukemat jotka ylittää 18 volttia, et säätimeesä on pakko olla vikaa vaikka se on vaan pari kuukautta vanha mutta ite laturissa on oltava jotain miks se rikkoo säätimen... enkä joku diodi just... en taida alkaa purkamaan vaan vaihdan suosiolla toisen tilalle...¨

        ennen ko tosiaan hajoo mitään... ei viitteis kauaa ajella kaikki sähkönkuluttajat päällä

        Comment

        • BMW M3 Coupe -93
          Bimmer Fanatic
          • Jul 2004
          • 283
          • Seinäjoki

          #5
          Palaako sullakin valot sillälailla väristen? Helpoiten huomaa pimeällä moottori käynnis ku istuu penkillä ja laittaa sisä/lukuvalot päälle...
          Kävin just autosähköliikkees. Ei ollu auto viä valmis. Pari tuntii viä. Kerroin et sulla on noussu voltit 17. Sanoivat et sähköboksit ei mee rikki enneku voltit on lähes 30! Mut lamput ei kestä. Mut kantsii nopeesti vaihtaa koko laturi ettei mee vaan mitään kallista rikki. Näkeekö sun mittarilla vaihteleeko se jännite nopeasti puolen voltin heittoja kuin mulla? Ne siä autosähköllä oli mitannu hetkellisesti jopa 15.2v mulla. Ja alimmillaan se hyvä lukema 14.2v... Mulla on Valeon laturi, entä sulla?
          In memoriam:
          BMW M3 3.0 E36 Coupe -93
          http://www.minunauto.com/?8813

          Comment

          • toni78
            Bimmer Fanatic
            • May 2004
            • 285
            • Nousiainen

            #6
            Siitä sen huomas parhaiten ko mittaristovaloissa lienee jonkinmoinen ylijännisuoja jonka takii mittarivalon sammuu tietyn jännitteen ylittyessä... muuten loistaa kovinkin kirkkaana... ja jänniten ei heittele vaan on tasasen korkea... ja laturi on Bosh tai oli NYT nimittäis sain kädet juuri pestyä laturin vaihdon jälkeen, vaihdoin tilalle valeon, joka oli 97 vuotisesta 70tkm ajetusta autosta et nyt pitäis kestää taas jonkin aikaa...
            ja jännitteet on sen normaalin 14.17 volttia

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎