Announcement

Collapse
No announcement yet.

Mitä teillä näyttää akun latausjännite

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • dsl Bimmer
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2005
    • 358

    Mitä teillä näyttää akun latausjännite

    Mitäs muilla on latausjännite? Voisiko toiset myös kertoa tähän treadiin omat arvonsa. Itseasiassa se on hyvä kunkin tietää ennakkoon. Sitten kun tulee vikoja, niin osaa ainakin katsoa latausjännitteen tien_päällä_ajaessa.

    Ohessa video opastaa sen näkemään E46:sta:


    Sen saa siis näkyviin ilman mitään kummempaa ajotietokonetta:


    eli Test 9.0 valikko.

    Minulla ajotietokoneen mukaan se on 13,8-13,9. Auto on E46 ja laturi Valeo 100A. Ajotietokone näyttää samaa kuin akulta suoraan yleismittarilla mitattaessa.

    Kertokaa omat lukemanne ja laturin sekä auton tyyppi.
    Last edited by dsl Bimmer; 01-11-2010, 11:36.
  • dsl Bimmer
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2005
    • 358

    #2
    Eikö kukaan ole osannut/viitsinyt katsoa jännitettä. Modasin omaa jännitesäädintäni ja nyt se näyttää 14,2V ja akulta mitattuna 14,27V. Alkuperäinen 13,9V tuntui vähän matalalta; ei ollut hyvä käynnistymään eikä tuskin akku ollut koskaan aivan täyteen ladattu. Ihan kuin alavääntä/moottorin toiminta olisi tullut jänitteen nostolla hienen pirtsakammaksi; en tiedä, mutta ainakin nyt ecullekin menee enemmän jännitettä.

    Comment

    • DropIt
      BTCF Member
      • Feb 2004
      • 1081
      • Ylivieska

      #3
      Postataan tähän vuosia vanhaan topiciin kun joku muukin löytää tämän haullaan.

      Omat ongelmat: Auto ei meinaa käynnistellä kunnolla.

      Tarkastettu latausjännite piilovalikosta, pyöri siellä 14,1-14,2 välillä.

      -Antti
      [Youtubessa]
      e70 X5 3.0sd
      e87 116i
      e36 328i cab :think
      -
      Ex e46 320d
      Ex e30 325i
      Ex e30 318i

      Comment

      • JKK
        Bimmer Enthusiast
        • May 2006
        • 2328
        • Uusimaa

        #4
        E60 LCI: Näyttää käytännössä aina ja koko ajan 14,5-14,9V.
        BMW G30 530e X-Drive

        Myytäviä BMW-varaosia moneen eri malliin

        Comment

        • e46touring
          Bimmer Enthusiast
          • Dec 2003
          • 1327
          • Tornio

          #5
          E6x /IBS latausjännitteet

          Originally posted by JKK View Post
          E60 LCI: Näyttää käytännössä aina ja koko ajan 14,5-14,9V.
          Tuota luokkaa ne jännitteet on JOS koodattuna on lyijyakku ja KYLMÄT olosuhteet. AGM akulla rajataan siihen 14,6V
          JOS auto /akku /IBS kaapeli ovat vuorokauden LÄMPIMÄSSÄ hallissa ja mittaat n.+20C lämpötilassa niin tippuu jännite n.+14,2V JOS akku on lähellekkään täyteen varattuna
          __________________________________________________ ____________
          Neuvokkaat selviytyvät niistä tilanteista mihin viisaat ei koskaan joudu !!!

          Comment

          • JKK
            Bimmer Enthusiast
            • May 2006
            • 2328
            • Uusimaa

            #6
            Originally posted by e46touring View Post
            Tuota luokkaa ne jännitteet on JOS koodattuna on lyijyakku ja KYLMÄT olosuhteet. AGM akulla rajataan siihen 14,6V
            JOS auto /akku /IBS kaapeli ovat vuorokauden LÄMPIMÄSSÄ hallissa ja mittaat n.+20C lämpötilassa niin tippuu jännite n.+14,2V JOS akku on lähellekkään täyteen varattuna
            Totta, näin näköjään näyttäisi olevan kun eilen katsoin. Lämpimästä lähdettäessä on n.14,2V. Mielestäni autossa on originaali AGM ja jännitteet heiluu pakkaskeleillä yli 14,6V. Koodausta en ole kyllä tarkastanut, mutta luulisi sen olevan tehtaan jäljiltä kuten pitääkin? Eikös näissä ole tehtaalta lähtiessä aina AGM-akku?
            BMW G30 530e X-Drive

            Myytäviä BMW-varaosia moneen eri malliin

            Comment

            • e46touring
              Bimmer Enthusiast
              • Dec 2003
              • 1327
              • Tornio

              #7
              Originally posted by JKK View Post
              Totta, näin näköjään näyttäisi olevan kun eilen katsoin. Lämpimästä lähdettäessä on n.14,2V. Mielestäni autossa on originaali AGM ja jännitteet heiluu pakkaskeleillä yli 14,6V. Koodausta en ole kyllä tarkastanut, mutta luulisi sen olevan tehtaan jäljiltä kuten pitääkin? Eikös näissä ole tehtaalta lähtiessä aina AGM-akku?
              Jep LCI :ssä AGM tehdas asennuksena ja vanhemmissa $536 koodin mukana = Webasto.
              Tuo latausjännite pitäisi mitata ajossa akun navoilta, mutta hiukan hankalaa ilman apulaista tai tallentavaa lokkeri mittaria.
              Salavalikon / DIS /Inpan jännite lukema AGM akulle näyttää pyörivän KYLMÄLLÄ akulla luokkaa 14,6 - 14,8V kun taas normi lyijyakulla 15 - 15,2V sen mitä olen testiajoilla havainnut
              __________________________________________________ ____________
              Neuvokkaat selviytyvät niistä tilanteista mihin viisaat ei koskaan joudu !!!

              Comment

              • Jölli
                Bimmer Rookie
                • Mar 2005
                • 116
                • kiuruvesi

                #8
                e46 320d kylmäkäynnistyksen jälkeen heti mitattuna 14,5v

                Comment

                • expertti
                  Bimmer Fanatic
                  • Feb 2005
                  • 883
                  • Kainuu

                  #9
                  Originally posted by dsl Bimmer View Post
                  Eikö kukaan ole osannut/viitsinyt katsoa jännitettä. Modasin omaa jännitesäädintäni ja nyt se näyttää 14,2V ja akulta mitattuna 14,27V. Alkuperäinen 13,9V tuntui vähän matalalta; ei ollut hyvä käynnistymään eikä tuskin akku ollut koskaan aivan täyteen ladattu. Ihan kuin alavääntä/moottorin toiminta olisi tullut jänitteen nostolla hienen pirtsakammaksi; en tiedä, mutta ainakin nyt ecullekin menee enemmän jännitettä.
                  Olisi tarkoitus tarkistaa omastani. Miten tuo modaus tehdään, jotta saa enemmän jännitettä?

                  Kuka tietää, onko uudet jännitteensäätimet yhtään parempia tuolta osin, ts antaako ne enemmän jännitettä?

                  Comment

                  • merbau
                    Bimmer Rookie
                    • Jun 2010
                    • 130
                    • Pälkäne

                    #10
                    Löytyi tuolta levyn nurkalta omalle e39:lle (sigun peli) tehtyjä latausjännitemittauksia, näyttää olevan 14.1V aika tarkkaan tuo latauksen aikainen maksimijännite.

                    Jälkimmäisessä kuvassa näkyy myös viallisen sähköflektin virrankulutuksen aiheuttama akkujännitteen lasku.
                    Attached Files
                    540iA -00 M-sport
                    Vikakoodilukua ja virtamittauksia pihtimittareilla 20mA..400A. Myös tallentavat jännite- ja virtamittaukset.

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎