Announcement

Collapse
No announcement yet.

E9X & polttimoiden vaihto

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • hank moody
    Bimmer Rookie
    • Oct 2010
    • 36
    • Ulvila

    #16
    Originally posted by KuuKi View Post
    On tullut vaihdettua. Sekä normi-parkkeja, että ledi-parkkeja. Pitkiin en oo koskenut, mutta puskureita parit irrotellut ja asennellut. Ainakin helpottaa kummasti polttimoiden vaihtoa, kun sen puskurin irrottaa jotta saa umpion irti.
    Ok-kiitos.

    Toi puskuri lähtee vissiin nuoilla em ohjeilla irti. Yks kuva ol vähä huono, mut kaippa nekin ruuvit löytynee.

    BMW on paitsi ajajan, niin myöskin asentajan auto näemmä
    :think

    Comment

    • KuuKi
      BTCF Member
      • Oct 2004
      • 1055
      • Lahti

      #17
      Originally posted by hank moody View Post
      Ok-kiitos.

      Toi puskuri lähtee vissiin nuoilla em ohjeilla irti. Yks kuva ol vähä huono, mut kaippa nekin ruuvit löytynee.

      BMW on paitsi ajajan, niin myöskin asentajan auto näemmä
      :think
      Kyl niillä ohjeilla pitäis lähteä.

      Pääpiirteittäin kuitenkin näin:
      1. munuaisten yläpuolelta 4x T30 ruuvia pois
      2. puskurin alapuolelta 8mm kannalla olevat ruuvit pois (myös sisälokarien alapuoliset)
      3. sisälokarien ulkoreunassa olevat 2x 8mm kannalla (per puoli) ruuvit pois
      4. puskurin ja lokarin väliset ruuvit (ehkä T20 tai 8mm kanta, 2/puoli) pois ja puskuri lähtee ulospäin vetämällä. Hiukan joutuu sivuja venyttää, helpottaa hommaa.
      KuukiFix palvelee...
      sigpic
      NYT: A1 8X, T3, 190e
      EX: S5 8T coupe, S4 B5 avant, S3 8L, E46 330dA Touring, E36 318tds Compact airride, E36 325i coupe, E36 320iA coupe, E30 320i & 316

      Comment

      • hank moody
        Bimmer Rookie
        • Oct 2010
        • 36
        • Ulvila

        #18
        Originally posted by KuuKi View Post
        Kyl niillä ohjeilla pitäis lähteä.

        Pääpiirteittäin kuitenkin näin:
        1. munuaisten yläpuolelta 4x T30 ruuvia pois
        2. puskurin alapuolelta 8mm kannalla olevat ruuvit pois (myös sisälokarien alapuoliset)
        3. sisälokarien ulkoreunassa olevat 2x 8mm kannalla (per puoli) ruuvit pois
        4. puskurin ja lokarin väliset ruuvit (ehkä T20 tai 8mm kanta, 2/puoli) pois ja puskuri lähtee ulospäin vetämällä. Hiukan joutuu sivuja venyttää, helpottaa hommaa.
        Kaikki vaihdettu-kiitois neuvoista. Muille vinkiksi jotta sisälokarin irrootus jeesaa hommaa paljon. Lokari kestää onneksi hyvin taivutusta, joka riitti renkaan irrotuksen kanssa mulle. Ruuvit, joilla puskuri kiinnittyy pelliin umpion vieressä, ovat ne hankalimmat. Mutta selvisin about 3 tunnissa-eli onnistuu kyllä.

        Ja kun saat umpion irti, ja käyt vaihtamaan niitä pitkiä ja parkkeja, tajuat jottei ilman umpion irroitusta ole kovinkaan helppoa tuo vaihto. Ku se umpio pöydällä, luukku aukikin näyttää työmaa NIIN pirun ahtaalta...

        ...kyl o hienosti suunniteltu

        Comment

        Working...
        X
        😀
        🥰
        🤢
        😎
        😡
        👍
        👎