Announcement

Collapse
No announcement yet.

Xenon valokuvio värivirhe

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • esorvist
    Bimmer Rookie
    • Jun 2003
    • 133
    • Oulu

    Xenon valokuvio värivirhe

    Lukuisista search yrityksistä huolimatta ei vastaavaa topiccia löytynyt.
    Ongelma on E39 orggis facelift xenon lyhdyn valokuvio jonka ylä reunassa keltaisen-ruskea alue, kts kuva joka otettu valkoista paperia vasten alle metrin etäisyydellä autosta.
    Polttimot on vaihdettu ~2 vuotta aiemmin ja ovat Philips D2S 4300k.
    Kokeiltu vaihtaa polttimot puolelta toiselle mutta tilanne ei muuttunut, samalla tarkistin silmämääräisesti polttimot eikä mitään outoa näkynyt.
    Onko siis mahdollisesti itse umpion heijastin pinta jotenkin korrosoitunut/ ruostunut? Polttimo reijästä tarkistukseen tarvisi jonku hammaslääkäripeilin tms.
    Onko kellään olut vastaavaa ongelmaa ja jos on niin miten se saatiin fiksattua?
    -Espen-
  • esorvist
    Bimmer Rookie
    • Jun 2003
    • 133
    • Oulu

    #2
    yritetään liittä se kuva vielä!
    Attached Files
    -Espen-

    Comment

    • EPDM
      Bimmer Enthusiast
      • Nov 2005
      • 4623
      • Lahti.

      #3
      Se on todennäköisesti heijastimen vika. En ainakaan poltimon.
      Viviendo en Lahiti
      BMW 2007 e91 335d pre lci Biturbo
      Bmw 2008 x3 e83 lci 3.0sd biturbo
      Vw Corrado vr6

      Comment

      • salsal
        Bimmer Rookie
        • Sep 2007
        • 38
        • Lahti

        #4
        Omassani täsmälleen samanlainen valokuvio ja värihäiriö. Polttimot myös uudet. Varmaankin umpiossa tai heijastimessa häikkää. Pelottaa vaan, että ainoa korjaus on umpioiden uusiminen... Toivoisin olevani väärässä...:think

        Comment

        • sonikk
          Bimmer Enthusiast
          • Nov 2010
          • 1664
          • Kerava

          #5
          Heijastimessa/linssissä tosiaan jotain häikkää.

          Mulla on hieman samantapainen ongelma, purin E39 facelift xenonumpiot yksi päivä atomeiksi ja puhdistin kaikki pinnat. Huomasin että lyhyiden heijastinosa oli tummunut ja halkeillut ja kun kokeilin sormella niin pinnoite rapisi samantien mäkeen. Pikakorjauksena maalasin heijastimet kromispraylla mutta eihän se läheskään niin hyvin peilaa kun kromattu pinta, joten valoteho on heikompi kun pitäisi.

          Onnistuukohan jos noi heijastimet pinnoittaa jossain uudestaan? Toinen vaihtoehto on kokeilla tommosta lähes krominkiiltävää teippiä mitä on arkki mutta epäilyttää miten kestää kuumuutta.

          Comment

          • Sampson
            Newbiemmer
            • Jan 2009
            • 19
            • Siilinjärvi

            #6
            Mullakin sama vika. Mutta en ole antanut asian suuremmin häiritä..

            Comment

            • manzneri
              Bimmer Fanatic
              • Jun 2007
              • 551
              • Kesälahti

              #7
              Itselläni oli edellisissä umpioissa (InPro) samankaltainen ruskea alue valokuvion ylälaidassa ja epäilin sen johtuvan vain halvasta kiinaxenon-sarjasta. Ilmeisesti kuitenkin heijastimissa sitten ollut tämä vika?

              Comment

              • esorvist
                Bimmer Rookie
                • Jun 2003
                • 133
                • Oulu

                #8
                Sormella polttimonreijästä heijastin pintaa kokeilemalla se oli selvästi rypyläinen, enimmäkseen ylä-osastaan aivan kuin pinnoite olisi kuplinut. Seuraava kysymys kuuluu miksi heijastimet palaa? Vaihtoehdot mielestäni on
                A. Paikallaan on joskus ollut "turbo" merkkinen kiina-polttimo jonka tehoarvot ei ole spekseissä ja aiheuttaneet ylikuumenemista.
                B. Hella / BMW ei ole hoksannut suunnitella heijastinta niin että joissain maissa pidetään valoja päällä aina, myös kesäkuumalla ja heijastimia krillataan yli 10v / 300tkm.

                Itse veikkaan vaihtoehtoa b. Mitäs sitten tehdään, ilmeisesti pelkkiä linssejäkin jostain saa?
                -Espen-

                Comment

                • jsr85
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jan 2007
                  • 1375
                  • Oulainen

                  #9
                  Originally posted by esorvist View Post
                  Seuraava kysymys kuuluu miksi heijastimet palaa?
                  Polttimo "kiinnitetty" huolimattomasti (=irti) ja laitettu valot päälle.
                  ..pää kumarassa kohti uusia vastoinkäymisiä...

                  Comment

                  • salsal
                    Bimmer Rookie
                    • Sep 2007
                    • 38
                    • Lahti

                    #10
                    Originally posted by esorvist View Post
                    Sormella polttimonreijästä heijastin pintaa kokeilemalla se oli selvästi rypyläinen, enimmäkseen ylä-osastaan aivan kuin pinnoite olisi kuplinut. Seuraava kysymys kuuluu miksi heijastimet palaa? Vaihtoehdot mielestäni on
                    A. Paikallaan on joskus ollut "turbo" merkkinen kiina-polttimo jonka tehoarvot ei ole spekseissä ja aiheuttaneet ylikuumenemista.
                    B. Hella / BMW ei ole hoksannut suunnitella heijastinta niin että joissain maissa pidetään valoja päällä aina, myös kesäkuumalla ja heijastimia krillataan yli 10v / 300tkm.

                    Itse veikkaan vaihtoehtoa b. Mitäs sitten tehdään, ilmeisesti pelkkiä linssejäkin jostain saa?
                    http://www.auto-treff.com/bmw/vb/sho...d.php?t=218811
                    Vaihtoehto C: Umpiosta on/on ollut pitkään säätötangot poikki ja polttimo liikahtanut liian lähelle heijastimen pintaa, ja aiheuttanut näin lisälämpörasitusta heijastimelle... Oliskohan tuollainen mahdollista noiden yllä mainittujen syiden lisäksi...

                    Comment

                    • esorvist
                      Bimmer Rookie
                      • Jun 2003
                      • 133
                      • Oulu

                      #11
                      Originally posted by salsal View Post
                      Vaihtoehto C: Umpiosta on/on ollut pitkään säätötangot poikki ja polttimo liikahtanut liian lähelle heijastimen pintaa, ja aiheuttanut näin lisälämpörasitusta heijastimelle... Oliskohan tuollainen mahdollista noiden yllä mainittujen syiden lisäksi...
                      Toki mahdollinen muttei ehkä todennäköinen tässä keississä. Keltaisuutta on molemmin puolin, kuskin puoli hieman pahempi.
                      Ainakin nyt säätötangot on ok ja polttimot asennettu oikein. Tämä ongelma oli päällä jo viime talvena mutta nyt tuntuu että olisi vaan pahentunut.
                      -Espen-

                      Comment

                      • jsr85
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jan 2007
                        • 1375
                        • Oulainen

                        #12
                        Originally posted by salsal View Post
                        Vaihtoehto C: Umpiosta on/on ollut pitkään säätötangot poikki ja polttimo liikahtanut liian lähelle heijastimen pintaa, ja aiheuttanut näin lisälämpörasitusta heijastimelle... Oliskohan tuollainen mahdollista noiden yllä mainittujen syiden lisäksi...
                        Heijastimen ja polttimon välinen suhde tai etäisyys, miten sen nyt haluaa ilmaista, ei muutu vaikka säätötangot olisi poikki.
                        Last edited by jsr85; 15-11-2010, 21:02. Reason: kirjoitusvirhe
                        ..pää kumarassa kohti uusia vastoinkäymisiä...

                        Comment

                        • TKGL
                          Bimmer Fanatic
                          • Feb 2009
                          • 260
                          • Tampere

                          #13
                          Täällä on molemissa umpioissa/heijastimissa täysin samaa vikaa. On selvästi pahentunut viimeisen kahden kuukauden aikana. Polttimoina noin vuoden ikäiset D2S+. Olikohan sittenkään fiksua hommata noi plussat :think

                          Onko joku keksinyt tähän hyvää korjausta? Ilmeisesti vika kuitenkin on niissä heijastimissa.

                          Comment

                          • sonikk
                            Bimmer Enthusiast
                            • Nov 2010
                            • 1664
                            • Kerava

                            #14
                            Eipä siihen muu auta kun avata umpiot ja vaihtaa uudet linssit/heijastimet. Kannattaa samalla vaivalla laittaa bi-xenon versiot.

                            Comment

                            • Bmw Master
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jan 2004
                              • 13155
                              • Kokomo

                              #15
                              Eihän nuo nyt paljoa maksa uudet umpiotkaa, etenkin kun facelift umpiota ei ole tarkoitettu purettavaksi.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎