Announcement

Collapse
No announcement yet.

Tehokkaita sähköflektejä?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jonsku
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2002
    • 4645
    • Tuusula

    Tehokkaita sähköflektejä?

    Eli eli, pitäisi cabrioon ruuvata tuota Motonetin 14" flektiä tehokkaampi ropelli kun meinasi viime kesänä lämmöt nousta ajoittain turhan ylös. Olihan kesäkin toki todella lämmin mutta mukava olisi jos ne pysyisivät varmasti kaikissa tilanteissa kurissa.

    Katselin että Spal:lta saisi tilailtua ~3200m^3 puhaltavan 14" ropellin jenkeistä parilla sadalla taalalla mutta onkos muita vaihtoehtoja olemassa? Ei myöskään mitään havaintoa kuinka tehokas tuo Motonetin flekti on, valistuneita arvauksia ja tietoa saa esittää, sekä vaihtohtoisia muita tapoja.

    Talven aikana on myös tarkoitus tilkitä cabrion keulaa jotta ilma menisi suurimmaksi osaksi syylärin läpi konehuoneeseen eikä miljoonasta pikkureiästä kuten nyt.
    - E34 M5 Diamantschwarz restoration project-

    ex. 2 x E34 M5 3.8 (Daytonaviolet & Avusblau)
    ex. E30 V8 M-Tech 2 Cabrio "Kylpyamme"
    ex. Alpina D10 Touring #33/94
    ... and many more
  • jannmann
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2003
    • 5856
    • Joccis City

    #2
    Yksi tehokas on e30 m3 flekti.
    Aprilia RSV4

    Comment

    • ongelmalapsi
      Bimmer Enthusiast
      • May 2006
      • 1063
      • Hämeenlinna

      #3
      Itse ratkasin viime kesänä cäbistä ilmastoinnin flektillä tuon lämpö ongelman.
      -Hämeenlinnan Hinauspalvelu 0400-982944/24H
      -Ovien avaukset/Tankin tyhjennykset
      -Voimaa.com Ohjelmoinnit
      -Vikakoodien lukua/Ohjelmoinnit
      -Ilmastointi huolto alkaen 69€
      Ei ole sellaista ongelmaa, jota ei raaka voima ja tekninen tietämättömyys ei ratkaisisi.
      GMC Topkick C6500 rollback -95
      Ford F-350 4X4 Wrecker -97
      E46 330xiA -02
      Chrysler neon -99

      Comment

      • pablo
        Bimmer Fanatic
        • Dec 2005
        • 732
        • Pirkanmaa

        #4
        Omasta mielestäni noi Motonetin flektit on hinta-laatu suhteeltaan loistavia. Kunhan muistaa laittaa vaan imevän imemään ja puhaltavan puhaltamaan

        Oisko mahdollista laittaa vaikka 2 kpl 10" vierekkäin?

        Itsellä oli turbo Escossa tuommonen viritys. KLIK Jäähdytin oli 80mm paksu tuplakennonen+ 76mm kiinacooleri edessä ja imuteho oli sellanen et A4 paperin imas kyllä tiukasti kiinni cooleriin etupuolelta. En tiedä sit kertooko mitään varsinaisesta tehosta:think

        Comment

        • Make H.
          BTCF Member
          • Jul 2006
          • 1278
          • Kokkola

          #5
          Itellä toiminu hyvin koko viime kesän Bilteman 14" (350mm) imevä 1-nopeuksinen ( 2342 rpm / n. 1200 m3/h) flekti syylärin (m50 e34) etupuolella e30 korissa. Anturi alavesiletkussa 92-asteinen. Mitään ilmanohjain muoveja syylärin eessä tai takan ei mahu oleen. Pysy tosi hyvin helteelläki viime kesänä tyhjäkäynnillä ja polettaessa lämmöt kohillaan. Jollain 25-30 asteen helteellä ajon jälkeen tyhjäkäynnillä pyöri aina jonku 25sek ja 15sek pyörimättä. Tosin moottorina tuo R6 m50b25, eikä V8...mut itellä ainaki hyviä kokemuksia tuosta omassa kokoonpanossa.

          Comment

          • Jonsku
            Bimmer Enthusiast
            • Sep 2002
            • 4645
            • Tuusula

            #6
            En usko että kaksi pientä flektiä olisivat parempi ratkaisu kuin yksi iso. Yksi iso flekti peittää suuremman alankin, josta on myös kovasti hyötyä absoluuttisen virtausmäärän lisäksi.


            Originally posted by jannmann View Post
            Yksi tehokas on e30 m3 flekti.
            Ei olis heittää speksejä?

            Originally posted by Make H. View Post
            Itellä toiminu hyvin koko viime kesän Bilteman 14" (350mm) imevä 1-nopeuksinen ( 2342 rpm / n. 1200 m3/h) flekti syylärin (m50 e34) etupuolella e30 korissa.
            Hmmm... Lienee tuo Bilteman flekti samaa teholuokkaa kuin Motonetin, eli tällöin tuo Spalli työntäisi about kolminkertaisen määrän ilmaa. Ja vaikka olisikin yläkanttiin ilmoitettu puhkuteho niin silti olisi selvästi tehokkaampi kuin nämä halpisflektit. Luulisi moisella ilmamäärällä alkavan lämpöjen pysymään kurissa, tosin vihellys voi olla melkoinen kun tuollainan lähtee pyörimään
            - E34 M5 Diamantschwarz restoration project-

            ex. 2 x E34 M5 3.8 (Daytonaviolet & Avusblau)
            ex. E30 V8 M-Tech 2 Cabrio "Kylpyamme"
            ex. Alpina D10 Touring #33/94
            ... and many more

            Comment

            • Jamppa1983
              BTCF Member
              • Jan 2005
              • 739
              • Pirkanmaa

              #7
              Osta se spal. Tehohas ja menee pieneen tilaan myös paksuuden puolesta. Olen ainakin ollut tyytyväinen.
              Tyytyväinen ihminen on kehityksen jarru!

              M3 e90 & "M3" e30 turbo

              Comment

              • Luntti
                2Wheel Driver
                • Jul 2003
                • 5021
                • Yka

                #8
                V70 volvossa on tehokas flekti. Tukka pölisee rintapellissä asti.
                Vaihtoivat aikoinaan niitä takuuseen jonkun ohjain laitteen vuoksi. Tai jotain. Eli voi löytyä ihan volvon huollosta käytettyjä, mutta ehjiä.

                Edit: itsellä käytössä sellanen turbo e28:ssa.
                Last edited by Luntti; 16-12-2010, 22:08.

                Comment

                • jannmann
                  Bimmer Enthusiast
                  • Feb 2003
                  • 5856
                  • Joccis City

                  #9
                  Originally posted by Jonsku View Post
                  Ei olis heittää speksejä?
                  Camber nimimerkillä voisi olla jotain. Hän ainakin tutkaili asiaa ja tekivät eri flekteillä myös jotain kokeita.
                  Aprilia RSV4

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎