Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW 645Ci varoitusilmoitukset/sähköprobl??

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • porihe
    Newbiemmer
    • Jul 2011
    • 4
    • Vantaa

    BMW 645Ci varoitusilmoitukset/sähköprobl??

    Hei,

    Tuotiin Saksasta pari viikkoa siten 645Ci E63 vm. 2004. Heti alussa kojetaulu alkoi herjata kaikenlaisia varoituksia kuten Tyre pressure, ABS, Activate steering, transmission. Nopeusmittari ei myöskään ajoittain toiminut, kieroslukumittari kylläkin. Lisäksi röökinsytytin ei toimi, lukuvalot joskus räpsyy, turvavyön merkkivalo palaa välillä turhaa. Samaten tyhjäkäynnillä saattaa kierrokset välillä vaihdella. Onko samanlaisia kokemuksia/asiantuntijaa, joka voisi tietää, mistä lähdetään etsimään vikaa ( laturi, jännityksensäädin, virtalukon pohja??). Saksan diileri sanoi, että tyypillisesti tässä mallissa viallinen laturi saattaa antaa ylijännitetä akulle, joka aiheuttaa siten varoitukset. Resetoitiin varoitukset BMW huollossa, mutta ilmoitukset tulivat uudestaan. Huolto ei paikallistanut vikaprinttilistasta vikaa, vaan sanoi, että sähkömiehen pitäisi tutkia ja voi mennä pirusti aikaa ( ja tietty rahaa). Any help??
  • Supa
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2005
    • 7597
    • Järvenpää

    #2
    Todennäköisesti toinen taka abs anturi pimeenä (tai vikaa muualla piirissä). Nopeustiedon puuttumisesta johtuu suurinosa noista vioista.
    Saitko printtiä mitä vikakoodeja autossa oli? erityisesti abs yksikön koodit kiinostaisi.
    Jollei homma ota selvitäkseen niin pistä privaa niin voidaan kattoa joku päivä.
    - E90 320i LCI M-sport -09
    - Porsche Boxster 987 2.7 -07

    Comment

    • porihe
      Newbiemmer
      • Jul 2011
      • 4
      • Vantaa

      #3
      Kiitos! Sain printit, mut nyt ei mukana. Täytyy kattoo, jos ABS tieto löytyy.

      Comment

      • Janne S
        Bimmer Fanatic
        • Apr 2005
        • 437
        • Keminmaa

        #4
        Deja vu

        Kuullostaa perin tutulta ongelmalta, joka kylläkin minun kohdalla on ratkaistu, eli jännitteensäätäjä kaput. Päästää ajoittain jännitteen kohoamaan yli sallitun rajan (mutu 16,5V) ->vikakoodia/moodia. Ihan heti alkuun unohat merkkiliikkeen selitykset ja otat paikkakuntasi asiantuntevaan foorumistiin kontaktia, joka selvittää ongelman. Vahva veikkaus tuon säätäjän suuntaan, mut parempi selvittää ennenkuin tilailee mitään.
        ex.528iA-97, exe60 530ia -03 , e61 530xda-07 LCI ja ex e63 650-08 LCI, E39 520ia Touring, I3s 120Ah

        Comment

        • porihe
          Newbiemmer
          • Jul 2011
          • 4
          • Vantaa

          #5
          Kiitos! Tuntuu, että jäljillä ollaan.
          Onko jännitteensäätäjän vaihto yhtä iso työ, kun koko laturin? Jos vaihtaa koko laturin, ni tuleehan jännitteensäätäjäkin siinä samalla vaihdetua?
          Se, että röökinsytyttimeen ei tuu virtaa, ei varmaan oo mitenkään yhteydessä tähän ( sulake?)?

          Comment

          • Janne S
            Bimmer Fanatic
            • Apr 2005
            • 437
            • Keminmaa

            #6
            Kyl siinä joutuu koko laturin ottaan irti, vaikka pelkän säätäjän vaihtas. Turhaa sitä koko laturia vaihtaa jos pelkkä säätäjä on rikki, hintaeroa saatta olla melko paljon(Genuine Partsilta tuon näkis, mut näytti olevan joku huolto menossa heidän sivuilla). Jostain ameriikan foorumilta tuli vastaan sellanenkin tapaus, et oli venakopan tiiviste valskannu öljyä suoraan laturin päälle(v8 moottorissa) ja aiheuttanu ongelmia, et kannattaa tuoki kattoa.
            ex.528iA-97, exe60 530ia -03 , e61 530xda-07 LCI ja ex e63 650-08 LCI, E39 520ia Touring, I3s 120Ah

            Comment

            • viktor
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2006
              • 1272
              • ...

              #7
              Originally posted by Janne S View Post
              Kyl siinä joutuu koko laturin ottaan irti, vaikka pelkän säätäjän vaihtas. Turhaa sitä koko laturia vaihtaa jos pelkkä säätäjä on rikki, hintaeroa saatta olla melko paljon(Genuine Partsilta tuon näkis, mut näytti olevan joku huolto menossa heidän sivuilla). Jostain ameriikan foorumilta tuli vastaan sellanenkin tapaus, et oli venakopan tiiviste valskannu öljyä suoraan laturin päälle(v8 moottorissa) ja aiheuttanu ongelmia, et kannattaa tuoki kattoa.
              Saa sen ehkä ilman laturin irroittamistakin vaihdettua. Riippuu missä laturi on tuossa konetyypissä. Mutta itse säädin pulttautuu laturin perään joten jos sinne pääsee käsiksi niin voi onnistua.
              ///M5
              "Without debate, without criticism, no Administration and no country can succeed or survive."

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎