Announcement

Collapse
No announcement yet.

E 39:n vetokoukun sähköt

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • KFZ-Koenig
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2003
    • 2900

    #16
    Ei taida lontooks olla tota sivustoo, mutta testaa kuitenkin http://www.ahk-preisbrecher.de , josta sitten oikeen reunan Endkunde (jos sulla ei oo y-tunnusta), sitten PKW / Nutzfahrzeuge-linkki ja sieltä BMW ja valitse joku sopiva malli.

    Siinä on sitten sekä 7- että 13-napasta ja hinnat 49,88 euroa ja 61,48 euroa ilman kuluja. Itellä oli aika saa***nasti ongelmia saada osat tilattuu, koska niitten nettikauppa kaatu aina tilausta vahvistettaessa, mutta s-postilla tilaus lopulta onnas...
    Autossa pitää olla erikoismaalaus motiiveilla, kromatut köykämiinivanteet, säädettävä maavara, sähkölelut, DVD:t, 6 kW poppikoneet ja nahkasisusta. Samaan autoon pitää sitten saada twinturbo ilokaasukone, elämää suuremmat levikkeet ja spoilerit, kisanumerot kylkeen ja 9" varvikello, alupolkimet ja imukuppikiinnitteiset turvakaaret.

    Comment

    • mixxo
      Bimmer Rookie
      • Jul 2004
      • 37

      #17
      Kiitos paljon ja ei muuta kun kokeileen.

      Comment

      • vahakang
        Newbiemmer
        • Jul 2004
        • 7

        #18
        Kertokaapa kokemuksia ko. firman toimituksesta, oliko hyvät ohjeet ja onnistuiko asennus omin päin, mitä oli toimituskulut? Sivitykseksi et tuo 7-pol E-sats meinaa tarkoittaa sitä meidän sähkösarjaa?

        Comment

        • KFZ-Koenig
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2003
          • 2900

          #19
          En tiedä mikä on teidän sähkösarja ja mikä meidän, mutta 7-napanen on vanha stanu ja 13-napanen uus. Niiihin saa kyllä kumpaankin adapterin, eli loppupeleis aivan sama kumman sinne asentaa... kaikki riippuu millanen pistoke peräkärryssä on...

          En tiedä mimmosii hienoja väritettyjä asennusohjeita nois yli satkun töpseleis on ja hymyileekö myyjät rahoja ojennettaessa, mutta mulla hinta ratkas ostospäätökses ja ostin tuolt preisbrecheriltä...
          Autossa pitää olla erikoismaalaus motiiveilla, kromatut köykämiinivanteet, säädettävä maavara, sähkölelut, DVD:t, 6 kW poppikoneet ja nahkasisusta. Samaan autoon pitää sitten saada twinturbo ilokaasukone, elämää suuremmat levikkeet ja spoilerit, kisanumerot kylkeen ja 9" varvikello, alupolkimet ja imukuppikiinnitteiset turvakaaret.

          Comment

          • vahakang
            Newbiemmer
            • Jul 2004
            • 7

            #20
            Lähinnä ohjeista sen verran että millaiset ohjeet oli 'ryöstäjien' pään ohjeet kun ymmärryksen mukaan sähköjen otto ei ole enää näissä uudemmissa autoissa oli perinteisesti ryöstäjillä vaan releillä jne. Muutama perinteinen asennus on tullut tehtyä joten mekaniikka + pistoke kyllä sujuu.

            Comment

            • KFZ-Koenig
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2003
              • 2900

              #21
              No tossa mun judanssissa tuli sellanen releboksi tms. musta laatikko messissä eli se ei sekota sitten check controlia. Ite herätteet tulee kyl ryöstäjillä. Olis tietysti hienompaa, jos kaikki liitännät ois tehty orggisliitännistä haaroittamalla ja isot pistokkeet purkamalla, mutta kaikkee ei voi saada. Voihan sen koko homman tehä ite releilläkin, mutta päätin ostaa tollasen, kun hinta oli suhteessa alkuperäseen 250 euroa aikas edukas.
              Autossa pitää olla erikoismaalaus motiiveilla, kromatut köykämiinivanteet, säädettävä maavara, sähkölelut, DVD:t, 6 kW poppikoneet ja nahkasisusta. Samaan autoon pitää sitten saada twinturbo ilokaasukone, elämää suuremmat levikkeet ja spoilerit, kisanumerot kylkeen ja 9" varvikello, alupolkimet ja imukuppikiinnitteiset turvakaaret.

              Comment

              • kama
                BTCF Member
                • Dec 2002
                • 1264
                • Savonmua

                #22
                Tutkin tuota kärryn valohommaa itsekin WDS:stä ja työkaveri joka on perillä kissannahkasähkön lisäksi myös tehoelektroniikasta tuumi että jos tuohon kytkee vaan pelkät releet takavalojen rinnalle ohjaamaan kärryn valoja on melkoinen aikapommi. Auton valomoduli kun ohjaa takavaloja jonkin sortin kytkennällä jota voi vaan arvailla, nyt kun siihen kytketään rele niin siinä vaiheessa kun ohjaus katkeaa (esim valo sammuu) releen käämi (käämiin indusoituu jännite) voi ampua jännitepiikin valomodulille! Tuo piikki voi olla jopa luokkaa 80 volttia, mikä tarkoittaa että jos moduli ei ole tuommoista piikkiä varten mitoitettu/suojattu, toimitasavu karkaa...
                Eli tuon Hemin skenaaria on hyvinkin todennäköinen.
                Jos tuohon haluaa oman harakirikytkennän tehdä niin kannattaa käyttää Fettejä releiden sijaan, tai sitten kytkeä diodit releiden käämien rinnalle, jotta jännitepiikit ei pääse modulille.
                E24 - M88/3 N/A
                E85 - M54 Supercharged
                G26 - M50 Supercharged
                IG:kamamikko

                Comment

                • mixxo
                  Bimmer Rookie
                  • Jul 2004
                  • 37

                  #23
                  "diodit releiden käämien rinnalle, jotta jännitepiikit ei pääse modulille.[/QUOTE]"

                  En ymmärrä nyt kyllä diodin kytkemistä rinnan releen kanssa. Ei se nähdäkseni estä mitenkään jännitepiikkien kulkemista valomodulille. Siis miten jänitepiikki syntyy valon sammuessa, tai paremminkin, minkä valon?

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎