Announcement

Collapse
No announcement yet.

Latvian ajonesto & hälyttimet

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Lese
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2003
    • 220
    • Lavia

    Latvian ajonesto & hälyttimet

    Auto '02 E46 320i Touring joka, on Latvian tuontivehje.

    Autossa on ylimääräinen ajonestolaite, eli vaatii sellaisen ohuen läpyskän auton keskikonsolin läheisyyteen käynnistyäkseen. Haluaisin kyseisestä häristimestä eroon.

    Lisäksi autossa on jälkiasennettu hälytinjärjestelmä ja auton keskuslukitus toimii hälyttimen kaukosäätimestä. Haluaisin kuitenkin myös poistaa hälyttimen ja palauttaa kaukosäädön alkuperäisesti avaimeen.

    Kirsikkana kakussa: Auton mukana tuli vain yksi avain ja tilasin Rinta-Joupilta vara-avaimen valmistenumerolla ja kas, eihän se sovi virtalukkoon.

    LISÄKSI, ovesta on poistettu avaimen reikä. Joupilla kattoivat, että alunperin sellainen ainakin on ollut...

    Joten miten helvetissä tätä soppaa nyt alkaisin selvittää?

    Tilaukseen ilmeisesti; Uusi virtalukko, lukkopesä oveen, avain kaukosäädöllä, pari vara-avainta ja sitten kai joku paja, joka osaisi poistaa nuo jälkiasennusromut ja palauttaa auton alkuperäiseksi. :think

    Onko joku paininut vastaavien ongelmien kanssa? Suositelkaa jotain pajaa, joka tekisi tuollaisen homman kohtuuhintaan.

  • QUASIMODO
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2005
    • 2545
    • Pirkkala

    #2
    Painin aikoinaan saman jälkiasennusajonesto-ongelman kanssa...Jos Tampereelle eksyt niin älä missään nimessä vie tuota Lempisen autosähköön purettavaksi.
    sigpic

    Comment

    • Raine
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2003
      • 2603
      • N/A

      #3
      ..........
      Last edited by Raine; 16-05-2013, 20:40.
      ///Motorporot

      Comment

      • jakeluvesimies
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2010
        • 2726
        • On the road @ Laplandia

        #4
        Itselläni ei e39 enää kynnistynyt viime keväällä talvisäilytyksen jäljiltä. Löisivät Hartikaisella sitten tuollaisen ylimäräisen ajoneston, joka oli sipannut. Sen pois purkamalla sitten ongelmat hävisivät. Eli kannattanee hankkiutua eroon.

        Comment

        • jad
          BTCF Member
          • Feb 2007
          • 279
          • Helsinki

          #5
          PK-seudulla erilaisissa "hipo" ajonestojen poistamisissa voin auttaa. Baltiassa ja Venäjällä osaavat oikeasti piilottaa ja tapaavat tekemään myös kytkentöihin ansoja. Väärän johdon poistaminen tai katkaiseminen saattaakin käräyttää jonkun auton ohjainlaitteen, tämä siksi jotta ripeä voro tekeekin autosta täysin kelvottoman.
          Oma ennätykseni on eräs S Mersu jossa oli tehdas hälyn ja immon lisäksi kaksi hälyä ja kolme erilaista ajonestolaitetta. Lähes kaikki johdot oli piilotettu auton omaan johtosarjaan ja osa immokytkennöistä suoraan ohjainlaitteiden sisälle.
          Ei missään nimessä kaikki asennukset ole hyvin tehtyjä sielläkään.
          www.carbonracingteam.fi

          Comment

          • BeamR
            BTCF Member
            • Jul 2007
            • 13363
            • Espoon takametsät

            #6
            Originally posted by Lese View Post
            Auto '02 E46 320i Touring joka, on Latvian tuontivehje.

            Autossa on ylimääräinen ajonestolaite, eli vaatii sellaisen ohuen läpyskän auton keskikonsolin läheisyyteen käynnistyäkseen. Haluaisin kyseisestä häristimestä eroon.

            Lisäksi autossa on jälkiasennettu hälytinjärjestelmä ja auton keskuslukitus toimii hälyttimen kaukosäätimestä. Haluaisin kuitenkin myös poistaa hälyttimen ja palauttaa kaukosäädön alkuperäisesti avaimeen.

            Kirsikkana kakussa: Auton mukana tuli vain yksi avain ja tilasin Rinta-Joupilta vara-avaimen valmistenumerolla ja kas, eihän se sovi virtalukkoon.

            LISÄKSI, ovesta on poistettu avaimen reikä. Joupilla kattoivat, että alunperin sellainen ainakin on ollut...

            Joten miten helvetissä tätä soppaa nyt alkaisin selvittää?

            Tilaukseen ilmeisesti; Uusi virtalukko, lukkopesä oveen, avain kaukosäädöllä, pari vara-avainta ja sitten kai joku paja, joka osaisi poistaa nuo jälkiasennusromut ja palauttaa auton alkuperäiseksi. :think

            Onko joku paininut vastaavien ongelmien kanssa? Suositelkaa jotain pajaa, joka tekisi tuollaisen homman kohtuuhintaan.

            En tiedä kuka ton osais purkaa, mutta jotenkin tulee mieleen että ko vehjes on joko
            A) pöllitty
            B) kolaroitu
            C) molempia yllä olevia...

            Tuo avaimen sopimattomuus ei lupaa hyvää ja on aika yleistä peliä sillä ilmansuunnalla että ostetaan joku Saksalaisella autobaanalla lunariin vedetty raato, fiksataan se ajoon (ja usein jopa Suomesta nussituilla airbageilla) ja myydään eteenpäin.

            Kunhan mutuilen, ei kannata ottaa herneitä.
            F46 Gran Tourer -20
            Boxster 2.5 -97

            Comment

            • Morkai
              BTCF Member
              • Sep 2005
              • 3197
              • Saarijärvi

              #7
              Originally posted by BeamR View Post
              En tiedä kuka ton osais purkaa, mutta jotenkin tulee mieleen että ko vehjes on joko
              A) pöllitty
              B) kolaroitu
              C) molempia yllä olevia...

              Tuo avaimen sopimattomuus ei lupaa hyvää ja on aika yleistä peliä sillä ilmansuunnalla että ostetaan joku Saksalaisella autobaanalla lunariin vedetty raato, fiksataan se ajoon (ja usein jopa Suomesta nussituilla airbageilla) ja myydään eteenpäin.

              Kunhan mutuilen, ei kannata ottaa herneitä.
              Paitsi että tuollapäin juurikin nämä läpyskämallin ajonestot on enempi sääntö kuin poikkeus ja virtalukon lukkopesä on vaihdettu että ei pystytä tilaamaan diileriltä avaimia vääriin käsiin. Todella runsaasti näitä noissa balttian tuonneissa ja purkamiset ja käyttämiset on tosiaan.. jännittäviä. Ilmeisesti sielläpäin varaudutaan varkaisiin hämmentävän suurella kiukulla.
              sigpic
              E23 728iA V8-projekti
              E38 730D -projekti
              E39 540iA -projekti
              I01 i3 -projekti

              Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)

              Comment

              • buksin-1
                Bimmer Enthusiast
                • Dec 2003
                • 4592
                • Keski-Pohjanmaa

                #8
                Originally posted by Morkai View Post
                Paitsi että tuollapäin juurikin nämä läpyskämallin ajonestot on enempi sääntö kuin poikkeus ja virtalukon lukkopesä on vaihdettu että ei pystytä tilaamaan diileriltä avaimia vääriin käsiin. Todella runsaasti näitä noissa balttian tuonneissa ja purkamiset ja käyttämiset on tosiaan.. jännittäviä. Ilmeisesti sielläpäin varaudutaan varkaisiin hämmentävän suurella kiukulla.

                Ylimääräinen ajonesto on ainakin Latviassa ehto, jos auto on pankin sekä Kaskosta saa huomattavan alennuksen. Varkauden tapauksessa ei saa kun murto-osan auton sen hetken arvosta, mikäli sellaista ei ole. Tehtaan ajonesto ei siis riitä...
                Vikaluku/koodaus/ohjelmointi/Uusimmat navikartat
                Laitekorjaus ja -asennus -> MK3, MK4, BM24, BM54, MID, LOGIC 7 sekä CIC/NBT, navinäytöt ja vahvistimet.
                SISUSTAT modaukset

                Comment

                • Spetke
                  Bimmer Enthusiast
                  • May 2005
                  • 3452
                  • Janakkala

                  #9
                  Kyllähän noi yleensä on huolellisesti asennettuja olleet, komponentit on piilotettu hyvin ja yleensä kytkennät on tehty autossa useaan eri "osioon". Ei riitä, että liitetään kaksi johtoa toisiinsa.
                  Itsekkin olen noita jokusia purkanut pois, ja kyllähän siinä on hommaa kun verhoiluja pitää purkaa monesti alkutekijöihin saakka jotta kaikki lisäheebelit saadaan esiin ja purettua pois ja siten auto palautettua ennalleen.
                  Jos tilasit jo uuden avaimen ja se ei käy autoon niin eihän siinä sitten muukaan auta kun tilata vaikka toinen avain varalle ja uusi virtalukkopatruuna ja oven lukkopesä, ja vaihtaa ne paikoilleen.
                  Tai sitten antaa asian olla mutta kun koittaa päivä, että se ainoa avain hukkuu tai hajoaa... Sitten ei ole kivaa, eikä muutaman satasen säästö tunnu missään
                  ---Bemu Expert Oy--- Bemu Expert Facebookissa ---Bemu Expert YouTubessa---

                  Comment

                  • e46touring
                    Bimmer Enthusiast
                    • Dec 2003
                    • 1327
                    • Tornio

                    #10
                    Latvialainen ajonesto

                    Originally posted by Lese View Post
                    Auto '02 E46 320i Touring

                    LISÄKSI, ovesta on poistettu avaimen reikä. Joupilla kattoivat, että alunperin sellainen ainakin on ollut...

                    Joten miten helvetissä tätä soppaa nyt alkaisin selvittää?

                    Onko joku paininut vastaavien ongelmien kanssa? Suositelkaa jotain pajaa, joka tekisi tuollaisen homman kohtuuhintaan.
                    kyllä tuossa avain normaalisti kuskin kahvassa on. Eri asia sitten JOS Latvialainen sen poistanut. Käytä tuo suojamuovi pois ja kurkkaa alle jos siellä sattuisikin olemaan se lukkopesä. esim. tässä http://bmwfans.info/parts/catalog/E4...nt_from_09_00/

                    Tuosta RAINE:n autosta vasta tuo ryssän härpäke pois riisuttiin ja oli kyllä kohtuu hyvin Latvialainen se osannut piilottaa ja johdotkin asentanut paremmin kuin moni Suomalainen paja edes asentajan terveyttä uhkaamalla pystyy tekemään.
                    __________________________________________________ ____________
                    Neuvokkaat selviytyvät niistä tilanteista mihin viisaat ei koskaan joudu !!!

                    Comment

                    • Raine
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jul 2003
                      • 2603
                      • N/A

                      #11
                      ..........
                      Last edited by Raine; 16-05-2013, 20:25.
                      ///Motorporot

                      Comment

                      • Fistefoe
                        Bimmer Rookie
                        • Nov 2008
                        • 58

                        #12
                        E46 328 täällä ja sama black bug hijackin esto -laite.

                        Auton verotietojen mukaan tuotu saksasta pari vuotta sitten, huoltokirjan mukaan huollettu latviassa ja avaimen takana on kaksipäinen kotka.

                        Uskaltaako tuota härpäkettä lähteä purkamaan ilman minkäänlaista kokemusta? Jonkinnäköinen kytkentäkaavio on olemassa, ja lähtisin vain plussanavalta etiäpäin, kunnes paikannan jokaisen osan laitteesta.

                        Onko pk-seudulla jotain liikettä, joka tällaisia lähtisi korvausta vastaan poistamaan?

                        Todella ärsyttävää, kun välillä ei tunnista kapulaa. Myös kytkennät ilmeisen mahtavat, mikäli laitan keskivalon päälle ajon aikana, kytkee black bug ajoneston päälle.

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎