Announcement

Collapse
No announcement yet.

Xenon sumareilla katsastus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mikkis
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2006
    • 1900
    • Vantaa

    Xenon sumareilla katsastus

    Autossani xenonit sumareissa niin onko täällä kokemusta miten katsastuksessa suhtaudutaan jos vaan peitän nuo sumarit esim teipillä vai pitääkö ruuvata irti sumarit?
    Ei sekään tietty iso vaiva mut ku ei jaksais turhaa veivailla.
    Onko joku jopa saanut leiman xenon sumarit paikallaan?
  • hartge e46
    BTCF Member
    • Aug 2006
    • 777
    • e-pohjanmaa

    #2
    Originally posted by mikkis View Post
    Autossani xenonit sumareissa niin onko täällä kokemusta miten katsastuksessa suhtaudutaan jos vaan peitän nuo sumarit esim teipillä vai pitääkö ruuvata irti sumarit?
    Ei sekään tietty iso vaiva mut ku ei jaksais turhaa veivailla.
    Onko joku jopa saanut leiman xenon sumarit paikallaan?
    jos on xenon lähivalot (tehdastekoset) ja pitkät on halogeenit, niin ei saa inssin mukaan laittaa pitkiin jälkiasennus xenoneita... veikkaan ettei sumareihinkaan sillon saa laittaa..
    z3 coupe
    Pari tojotaa
    ex.e36 wompatti alpinweissIII
    ex.e46 titansilber x2
    ex."//HARTGE E46"

    Comment

    • Robi
      Bimmer Enthusiast
      • Nov 2002
      • 7606
      • Vantaa

      #3
      Mitenkähän muuten katsastuksessa suhtaudutaan Led polttimoihin sumareissa...
      Kaarien mankelointia yli kymmenen vuoden kokemuksella.
      Tiedustelut priva tai 0452210069

      Current
      E61 530d
      E39 530d
      E39 520iA
      E46 330xd
      E28 528i

      Comment

      • smpovers
        Bimmer Enthusiast
        • Sep 2006
        • 2372
        • Tammela

        #4
        Kyllä luulisi paksu kerros jeesusteippiä riittävän. Riippuu varmaan inssistä..
        BMW 318i 4d e30 -88 MuseoRek
        BMW 330d touring e46 -05
        Ford Cortina Mk2 1600 -70
        ex: BMW e46, 3x e34, 2x e30, e28, useita e30 varaosa-autoja ja muun merkkisiä autoja

        Comment

        • mikkis
          Bimmer Enthusiast
          • Mar 2006
          • 1900
          • Vantaa

          #5
          Originally posted by smpovers View Post
          Kyllä luulisi paksu kerros jeesusteippiä riittävän. Riippuu varmaan inssistä..
          Tuota vaihtoehtoa itsekkin ajattelin mutta taitaa olla juurikin inssi kohtainen miten menee läpi :think

          Comment

          • jeepster
            Bimmer Rookie
            • Jan 2012
            • 127
            • uusimaa

            #6
            joskus oli sääntö että valaisin oli poistettu jos kaksi asiaa tuhottu.
            eli lasi maalaamalla, polttimo poistamalla, johto katkaisemalla jne.
            mahtaako olla muuttunut
            Faijan volkkarissa on mustaa teippiä ollu sumareissa jo pari vuotta, ja valot palaa sielä takana, ei niillä mitään virkaa ollut, ja lasi rikki, niin toi oli halvin korjaus, eikä oo inssit valittanu,

            ite ottaisin joko sen koko sumarin irti, onko se yhellä ruuvilla kiinni.

            Comment

            • mikkis
              Bimmer Enthusiast
              • Mar 2006
              • 1900
              • Vantaa

              #7
              Originally posted by jeepster View Post
              joskus oli sääntö että valaisin oli poistettu jos kaksi asiaa tuhottu.
              eli lasi maalaamalla, polttimo poistamalla, johto katkaisemalla jne.
              mahtaako olla muuttunut
              Faijan volkkarissa on mustaa teippiä ollu sumareissa jo pari vuotta, ja valot palaa sielä takana, ei niillä mitään virkaa ollut, ja lasi rikki, niin toi oli halvin korjaus, eikä oo inssit valittanu,

              ite ottaisin joko sen koko sumarin irti, onko se yhellä ruuvilla kiinni.
              Eipä nuo tosiaan oo kuin yhdellä ruuvilla per puoli kiinni ja johto irti..mut nopeemminhan nuo peittää jesarilla

              Comment

              • Leppis
                Bimmer Rookie
                • Nov 2009
                • 57
                • Honkajoki

                #8
                Mulle katsastusmies ei sanonu mitää vaikka on xenonit sumareissa.
                e39 523i
                Ex. E36 328Ci
                Ex. e39 530d

                Comment

                • Rockford
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2004
                  • 8028
                  • Pinsiö

                  #9
                  Siis niinhän se ennen ainakin on mennyt, että jos autossa on laite/osa X paikallaan - sen on toimittava, jos sitä huomataan katsoa.

                  Jollain teipillä valojen peittely on ehkä dorkinta koskaan, enkä ole kyllä moisesta kuullut, kai sitäkin sitten joku tekee
                  Sumarit veks tai sumarit paikallaan - yksinkertaista. Henk.koht. menisin ainakin ihan siitä vaan. Kyllä se leimalla selviää haittaako xenonit katsastusta. Jos kiesi on muuten kondiksessa, niin ei ainakaan omalla kohdalla pikku asioista ole kitisty.
                  -Dodge Charger -73
                  -Mercedes-Benz GLK
                  -VW Transporter

                  Comment

                  • kmn
                    Moderator
                    • May 2009
                    • 6022
                    • Sipoo

                    #10
                    Originally posted by Rockford View Post
                    Sumarit veks tai sumarit paikallaan - yksinkertaista. Henk.koht. menisin ainakin ihan siitä vaan. Kyllä se leimalla selviää haittaako xenonit katsastusta. Jos kiesi on muuten kondiksessa, niin ei ainakaan omalla kohdalla pikku asioista ole kitisty.
                    Yep, sama täällä! Viimeksi tuli juuri hylky mm. alustan korkeudesta jne (en jaksanut säätää, kun tuli vähän kiire leimalle), jonka jälkeen uusinnassa kun mittaili, niin kyseli, että "Sumarit on varmaan poistettu käytöstä?", johon totesin, että "eipäs muuten ookkaan, pahoittelut. Voin kyllä nypätä piuhat irti jos tarvii?". Eli ei tarvinnut tehdä mitään.

                    Nyt on ledit sumareissa, mutta varmaan nypin pois leimalle, niin ei sitten jää ainakaan niistä kiinni, jos sattuu joku niuho kohdalle..

                    Käyttis: G08 iX3 M-Sport -22
                    Avokin kesälelu: E93 M3 -09 Alpineweiss
                    --
                    Ex: E90 LCI M3 -11, F31 330d M-Sport -13, F15 X5 35i M-Sport -15, F31 330d M-Sport -12, F30 330d M-Sport -12, E93 325i -09, E91 335d M-Sport -07, F31 330d M-Sport, E46 M3 -02, E91 330d M-Sport -06, E87 118d -06, E46 320dA -04, E46 328i -99, E36 328i -92 M-Sport, E91 320d -06, E36 328i -96 M-Sport, E36 325i -93, E39 528iA -97, E39 535iA -98, E36 320i -95

                    Comment

                    • ka00z
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jan 2006
                      • 1805
                      • Varsinais-Suomi

                      #11
                      Sumarit saa olla paikallaan, mutta leimamies sanoi että johto täytyy nytkästä irti tai peittää. Eli jesaria tai ähkimistä autonalla...

                      Minulla ongelmaksi ei tullut xenonit / ledit, vaan kuulemma oli sumarit liian alhaalla
                      W124 voll, markalla pidemmälle

                      Comment

                      • Ape
                        Bimmer Fanatic
                        • Sep 2006
                        • 474
                        • Savonlinna

                        #12
                        Mitenhän suhtautuvat, kun on alkuperäiset bi-xenonit ja lisäpitkiin lisätty jälkiasennus xenonit? Sumuvaloissa myös xenonit mut ne taidan nyppästä varmuuden vuoks pois.. voishan tuota käydä kyllä kysäsemässä ennen leimalle vientiä niin ei tartte turhaan jumppailla noita polttimoita.
                        Id.4
                        ex: Toyota avensis
                        Ex :Skoda octavia combi 2.0tdi 4x4 -07
                        ex:Audi a6 avant 1.8t
                        ex: Suzuki gsx-r750 k6
                        ex: Imolarot e46 325i touring M-sport
                        ex: Audi a4 1.8t Q avant -96
                        ex: e36 320 coupe -93

                        Comment

                        • _chris_
                          Bimmer Fanatic
                          • Aug 2003
                          • 442
                          • Nokia

                          #13
                          Originally posted by Ape View Post
                          Mitenhän suhtautuvat, kun on alkuperäiset bi-xenonit ja lisäpitkiin lisätty jälkiasennus xenonit? Sumuvaloissa myös xenonit mut ne taidan nyppästä varmuuden vuoks pois.. voishan tuota käydä kyllä kysäsemässä ennen leimalle vientiä niin ei tartte turhaan jumppailla noita polttimoita.
                          Omassa X5:ssä meni tuollainen pitkissä oleva ratkaisu läpi ilman kommentteja. Muutaman kerran räpsäytteli niitä siinä valotestissä, ensin varmaan ihmetyksestä ja sitten kokeillakseen että syttyykö ne varmasti joka kerta. Itsellä oli perustelut jo mietittynä valmiiksi, mutta katsastaja ei tosiaan ottanut asiaa puheeksi enkä alkanut itsekään sitten kaivamaan verta nenästä.

                          Sumarit on harkinta-asteella, katsotaan josko sitä ensi vuoden katsastukseen yrittäisi sitten niitä...
                          BMW E31 850 CSi -93, BMW E38 735i -96
                          Ex: Land Rover D4 SDV6 HSE -12, VW Touareg Hybrid -10, Land Rover D4 3.0 TDV6 HSE -10, BMW E53 X5 3.0dA -04, BMW E39 530dAT -00, Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited -98, BMW E34 525i -91

                          Comment

                          • baier4ever
                            Bimmer Fanatic
                            • May 2004
                            • 560
                            • Jurva

                            #14
                            Itse katsastanut 2 kertaa xenonit sumareissa(unohtui ottaa pois ennen leimaamista) ja ei mitään sanomista tullut
                            Harrasteet: E21 315 -82, Land Cruiser RJ70 -89,
                            Käyttis: Skoda Octavia RS TDI ja Passat Tdi -01

                            Ex :E61 530D M-Sport, E34 525i pitkäkatto, E39 525 TDSA -98, E46 330DA
                            ,316i -89, E39 525i -01 M-SPORT
                            E34 520i -89, E36 328i -96 ///M-SPORT, E30 320i -88

                            Comment

                            • e30tampio
                              Banned
                              • Feb 2012
                              • 216
                              • Seinäjoki

                              #15
                              Nää on kans varmaa niitä "riippuu katsarista" juttuja... meikäläinen kattasti muijan ventoo missä oli kaikenmaailman härpäkettä ja xenonit jokapaikas.. katsari katteli kaiken kuntoon ja oltiin jo leimaa laittamas lappuun kun se vielä konehuoneen puolelta näytti mulle jotain ongelmaa ja sit se huomas...

                              "mitäs noi harmaat laatikot on?" tuumasin, että en vaan tiedä kyllä mitä on.. ja se siihen "ne taitaa olla jotku xenon systeemit kun menee johdot polttimoille, ne täytyy ottaa pois" (ensin toki tarkisti asian jostain kirjastaan, että onko 92 ventos vakiona xenonit

                              uusinta katsastus ilman niitä mutta jos olis ollu ballastit piilos ja huolelliset johdotukset ei olis puhunu mitään.. en muista polttimoiden K arvoa mutta ei ne ainakaan semmoset yli räikeen sinertävät ollu..

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎